SdKfz 141 - Panzerkampfwagen III

Pz I - Pz VI, prototypy, Hetzer a jiné
Uživatelský avatar
sa58
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 3477
Registrován: 4/2/2005, 12:43
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sa58 »

Add plýtvání prostředky - zavedení nové výroby ve stejných výrobních závodech znamená omezení či zrušení stávající výroby. To se dá realizovat v době míru, ve válečné ekonomice se prostě vyrábí to co jde a postupně se modernizuje. On ani Pz IV nebyl nějakým extra zázrakem, Pz III ale asi dle výsledků vyhovovala pro vedení útočné války na západě a chvilku i na východě.

Já bych ve vývoji Pz III viděl paralelu s vývojem T-34. i když to je trochu jiná třída. Postupnými úpravami a přezbrojením se podařilo T-34 udržet na solidní technické úrovni. Místo Pz III přišel Panther, to zase není tak špatná náhrada, ne? :D

To srovnání s našimi tanky je dobré, bohužel zde není přímé srovnání v boji. A jak se později ukázalo ve Francii, lepší tanky neznamenají automaticky převahu na bojišti...
ObrázekObrázekObrázekObrázek

"Nachystejte květináče, na vánoce sem zpátky!"
Uživatelský avatar
hydrostar
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1717
Registrován: 26/9/2006, 21:19
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od hydrostar »

Nemuseli zrovna přecházet z jednoho typu tanku na druhý. Stačilo přejít na daleko užitečnější a vyvýženější Stugy III. Který se sice taky později vyvíjel dál, ale vždy měl lepší ochranu i výzbroj než jeho "otec" a většina komponentů byla vyráběna stále a navíc by se snížil počet normohodin na jedno vozidlo a ušetřilo se na výrobě drahé a složité věže. Vždyť podobně to bylo u tanku LT vz. 38 (sory PzKpfw 38(t)), který když přestal vyhovovat, tak plynně (bez větších ztrát ve výrobě) přešli na stíhače a samohybné houfnice na tomto podvozku. Takto neustále tříštili výzbroj jedním typem navíc, který v každé fázi války nevyhovoval.

Edit:
Ještě k tomu LT vz. 34 proti PzKpfw III. Jak by dopadlo nasazení? No stejně jako v Rakousku. Polovina německých "středních" (kromě velikosti spadal do kategorie lehký tank, ale propaganda je mocná) tanků by zůstala stát nepojízdná pro poruchy.
Hydrostar se s námi trvale rozloučil...
Uživatelský avatar
YAMATO
2. Generálporučík
2. Generálporučík
Příspěvky: 2808
Registrován: 19/3/2005, 19:25
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od YAMATO »

No ale k tomu vlastně do značné míry došlo poté, co přestal vyhovovat. Prudký nárůst výroby StuG III/40 se s tím i dost kryje.
ObrázekObrázek

Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
matjka
štábní rotmistr
štábní rotmistr
Příspěvky: 222
Registrován: 21/1/2009, 21:58

Příspěvek od matjka »

Jeden dotaz : někde jsem slyšel, že podvozky pro tanky PzKpfw 3 se vyrábeli v Plzni a i v Praze víte nědko o tom něco ?
Naposledy upravil(a) matjka dne 4/12/2010, 18:24, celkem upraveno 1 x.
platon : Jen mrtví viděli konec války
Uživatelský avatar
hydrostar
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1717
Registrován: 26/9/2006, 21:19
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od hydrostar »

Když tak PzKpfw III neboli Panzerkampfwagen III. Myslím, že se tady tyto podvozky nevyráběly. Snad nejaké to procento náhradních dílů. Ale ze začátku války Škodovka sloužila i pro opravu německých tanků, ale hlavně typů PzKpfw I a II, je tedy možné, že se tam opravovaly i další typy. Jedním z důvodů, proč se Německo rozhodlo pro výrobu stíhačů na podvozku PzKpfw 38(t) bylo tvrzení, že podniky nacházející se na území protektorátu by výrobu těžšího podvozku nezvládly, a také si uvědomovali, že by takto český průmysl zůstal nevyužitý.
Hydrostar se s námi trvale rozloučil...
Uživatelský avatar
IgorT
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1467
Registrován: 25/6/2014, 12:48
Bydliště: BA

Re: SdKfz 141 - Panzerkampfwagen III

Příspěvek od IgorT »

Býva zvykom pochváliť dobré veci, tento článok si pochvalu určite zaslúži, Panzerkampfwagen III zvládol vyčerpávajúco, niet čo doplniť, díky zaň, veľmi dobré a poučné čítanie!
Obrázek
Uživatelský avatar
El Diablo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1872
Registrován: 21/11/2008, 14:11
Bydliště: Xeenemünde
Kontaktovat uživatele:

Re: SdKfz 141 - Panzerkampfwagen III

Příspěvek od El Diablo »

Na prvním místě je třeba zmínit úpravu podvozku, stroje této série jsou již vybaveny pásy o šířce 400 mm (Kgs.61/400/120), jejich vyšší váha má za následek prověřování pásů. Proto je přední kladka posunuta kupředu.


Nemá tam být spíš "prověšování"?
Odpovědět

Zpět na „Tanky a stíhače tanků“