kenavf píše:No s tým doprovodom LL by to určite bolo nevyhnutné, ba dokonca by som povedal že ten svaz by musel byť ešte posilnený o veľa torpédoborcov vzhľadom k jeho určeniu. LL loď by sa držala v "primeranej" vzdialenosti tak aby prieskumné lietadla mohli v rámci svojho doletu vyhľadávať a určovať prípadne ciele pre torpédoborce.
Niektoré nočné bombardéry mali radary ale je otázne či boli vhodné na vyhľadávanie ponoriek a asi by nevzlietli/nepristáli na LL.
Zase, nemám po ruce pramen, jen z paměti. Svaz eskortní letadlové lodi tvořila v RN během doprovodu konvojů LL, torpédoborec, dvě fregaty a čtyři korvety. V tomto případě by určit musel být silnější. Už z povahy úkolu a doletu palubních letounů se LL nemůže držet někde daleko mimo, ale musí se pohybovat přímo v oblasti.
Radary nosilo v tu dobu minimum nočních bombardérů, hlavně Wellingtony, hlavní výroba směřovala v té době na ASV.II, které se montovali na Wellingtony, Sunderlandy a Whitney. Ani jeden z těchto typů nebyl schopen operovat z palub LL. Použití Sunderlandů a lodí pro obsluhu hydroplánů se zvažovalo, ale neuskutečnilo se kvůli nedostatku letounů a lodí pro jejich obsluhu. (Vzhledem ke způsobu nasazení hydroplánové lodi a hydroplánu bych ty ztráty viděl 1:1, jedna nasazená loď, jedna zničená loď. Sedící kachny na vodě.)
Vyhledávání cílů letadlem pro torpédoborec je úplně mimo. Ponorka se potopí a než připluje loď je už úplně někde jinde.