Stránka 2 z 2

Napsal: 2/3/2012, 10:24
od Alfik
Vlastně se to pokud vím ani nedoporučuje. Tipl bych si že kapitán možná zazmatkoval, vydal nestandartní příkaz, a ono to vyšlo... Kdyby to dopadlo opačně... :) Myslím že to bylo naprosto ojedinělé.

Napsal: 2/3/2012, 10:58
od Scrat
Spíš si myslím že to bylo zoufalé řešení z té kategorie "nejlepší ze špatných".
Vzhledem k tomu že Sims musel, aby se dostal do oblasti hodně zvířené vody těsně za bitevní loď to bylo dost o hubu. Ovšem na druhou stranu, celá paluba před můstkem v plamenech, vybuchující munice, riziko že se hořící benzín dostane ke skladům 5'' děl a desítky mrtvých. Kdoví jestli byla v tom okamžiku nějaká stejně rychlá alternativa.

Scrat

Napsal: 2/3/2012, 19:30
od Alfik
V každém případě se mu "mít gule" vyplatilo... a jeho posádce tuplem! :D

Napsal: 2/3/2012, 20:04
od Pátrač
Když jsem to kdysi v Hubáčkovi četl, tak mě takové složitosti nenapadly. Napadlo mě jedné - hodně dobrý nápad a hodně dobré provedení.
Dnes bych řekl, že i kus štěstí vojáka.

Napsal: 2/3/2012, 20:48
od Zemakt
Abych pravdu řekl tak si to moc dobře neumím představit. To jako ta brázda stříká vodu do vzduchu? Nebo jak je zvlněná voda za zadkem, tak jí torpédoborec prorážel a ta tříšť hasila? No asi jsem si odpověděl sám, heeh.. :oops: . Ovšem i kapitán té bitevní lodě měl koule. Kdyby explodovaly granáty na přídi torpédoborce mohlo to ohrozit i South Dakotu, byť triviálně.

Napsal: 2/3/2012, 22:20
od rominus
Jen tak pro představu, USS Smith v plné parádě..

Obrázek

a zde pocuchaný po bitvě u Santa Cruz:

Obrázek

Taky mi vrtá hlavou velikost té spásné brázdy.
Na tomto obrázku je vidět velikost brázdy za raketovým křižníkem USS South Carolina, pluje plnou parou, cca 30 uzlů.
Obrázek
USS South Dakota měla přitom 3x větší výtlak a rychlost zhruba stejnou, takže ta brázda musela být ještě mnohem větší. Obrázek je ze stránky
http://www.steelnavy.com/WavePatterns.htm. Je tam docela pěkně rozebraná teorie vzniku brázd.

Napsal: 2/3/2012, 22:52
od Farky
Já si taky myslím že to bylo naprosto ojedinělé, ale chtěl jsem vědět jestli se někdo někdy třeba nepokusil o něco podobného. Nedávno jsem koukal na sérii Battle 360 o Enterprise, tak jsem si na to vzpomněl.

Někde okolo času 1:55 v tomto videu přichází na scénu USS Smith - http://www.youtube.com/watch?v=4n261vJ4 ... re=related
Jak moc je to zobrazené reálně nevím.

Napsal: 3/3/2012, 00:00
od Zemakt
Hm, tak to video mi přijde jako naprostá ptákovina. Naprosto nereálné, při 30 uzlech, kolmo na kurz, na pár metrů, ech ameriko za co? :lol:

Napsal: 3/3/2012, 08:01
od vodouch
Destroyman píše:Trochu OT, ale když už jsi zmínil Sommervillovu partu, vzpomněl jsem si na jednu veselou příhodu z natáčení. :oops:
Aby měli námořníci kde trávit dovolenou, zabavil Sommerville v cejlonských horách jedno hogo fogo letovisko s golfovým hřištěm. No a to by nebyli námořníci, aby si trochu nevylepšili pravidla hry. Každá dobytá jamka musela být oslavena láhví piva, bogey bylo trestáno panákem a birdie jakbysmet. Zápasy na devět jamek tudíž byly vzácností a všech osmnáct nedal nikdo... :D
Jiná veselá příhoda z natáčení (volná parafráze):
Kdesi potřebovala nouzově přistát v boji poškozená stíhačka. Jako možné místo bylo golfové hřiště. Když to pilot ohlásil, byl povzbuzován slovy "A přesně na sedmnáctou jamku, Johny!" Letadlo se při dotyku se zemí rozpadlo a motor se zastavil přesně na sedmnácté jamce ...
Jak dopadl pilot, si bohužel nepamatuji.

Re:

Napsal: 17/5/2020, 00:21
od Kouzelnik
Destroyman píše:
Scrat píše:Je to hodně dávno co mně vyhnali ze školy ale já pro období kolem 13.11.1942 napočítal tři CV, z toho jednu tak daleko že by k ní Japonci letěli 14 dní.
Jo a navíc Saratoga byla tou dobou v opravách v Pearlu po útoku ponorky I-26 z 31. srpna. Takže amíci měli v listopadu jen Enterprise, ta však měla po bitvě u Santa Cruz nefunkční jeden výtah. Nicméně dodala na Guadalcanal pár letadel, které pomohly zničit poškozenou Hiei...
Každopádně v listopadu 1942 na tom byli amíci ohledně letadlovek tak zle, že prosili Angličany, aby jim aspoň jednu letadlovku půjčili (stalo se, HMS Victorious část války prožila jako USS Robin) a šestnáct jich měli leda tak rozestavěnejch. :wink:
Plus eskortní letadlové lodě - v Pacifiku v 1942 sloužily např.:
https://en.wikipedia.org/wiki/USS_Long_ ... rld_War_II
plus několik lodí těchto tříd:
http://www.navypedia.org/ships/usa/us_cv_sangamon.htm
http://www.navypedia.org/ships/usa/us_cv_bogue.htm
Na konci roku už bylo dokončeno celkem 9 lodí, ovšem nikoliv všechny ještě nebyly v operačním nasazení, bo výcvik ... zhruba lze odhadnout, že v prosinci 1942 z 9 CVE obou těchto tříd jich bylo v nasazení v Pacifiku kolem pěti.

IMHO větší obtíže bych čekal ohledně dostatku vycvičených pilotů. Vycvičených myslím výcvik v protilodních operacích a pro nasazení z CVE.

Re: Bitva o Guadalcanal - 1.část, úvod

Napsal: 18/5/2020, 09:43
od Dzin
V roce 1942 se CVE používali primárně k přepravě letadel a teprve koncem roku 1942 se rozšířila jejich působnost na podpory výsadku či eskorty. Na působení v bitvě nebyly připravovány a to ani v pozdější době.