kopapaka píše:
Přesně .Navíc letectvo US Navy nemělo jen letecké skupiny letadlových lodí, někde probíhal výcvik, záložní letadla taky neležela ve skladech. O pilotech nemluvě. Navíc docela pochybuju, že by námořní letectvo nechalo stíhací ochranu jedné z nejdůležitějších základen jen pilotům USAAC...
Začnu od konce:
Obrana Havaje byla primárním úkolem US Army (Army's Hawaiian Department) a USAAF (Hawaiian Air Force). Plavidla Tichomořského loďstva neodpovídala ani za obranu souostroví, ani za obranu přístavu a co je zvláštní tak ani za obranu
samotných lodí.
Výcvik nových pilotů v žádném případě neprobíhal na Oahu. To měly na starosti základny NAS v Norfolku, NAS North Island v San Diegu a NAS Alameda u San Francisca. Zdokonalovací výcvik potom probíhal zprvu na palubách letadlových lodí, nebo pokud kotvily v přístavu tak z přilehlých základen od poloviny roku 1942 se přesunul na NAS Glenview v Illinois. Tam vznikla samostatná školní flotila zmiňovaná
zde.
V době o které se bavíme, tedy o konci roku 1941 měla US Navy sedm leteckých skupin, tedy přesně tolik kolik měla letadlových lodí. Navíc v této době vznikla poslední z nich VF-8 a naplnění jejích stavů bylo dost problematické. Do konce roku 1941 se podařilo sehnat pouhých 66 strojů. Jako střemhlavé bombardéry navíc byly přiděleny beznadějně zastaralé dvojplošníky Curtiss SBC-4 Helldiver protože prostě nic jiného nebylo. A celá letecká skupina byla dobudována až koncem ledna 1942!! Takže s nějakými záložními stroji bych moc nepočítal, nové nebyly a to co bylo byly zakonzervované zázraky typu Grumman F3F-3, Curtiss SBC-4 Helldiver a podobné.
A americký systém bojových turnusů a rotací celých leteckých skupin byl zaveden až koncem roku 1942. Připraven byl už někdy v polovině roku, nejdřív ale bylo nutno nahradit těžké ztráty z Korálového moře, od Midwaye a z Guadalcanalské kampaně.