Zase přičítáme jinému cizí "zásluhy"?Nicméně kdo si myslí, že to by platilo i během invaze
Tuhle blbost jsi zde vypustil právě Ty a tak je dobře, že jsi tečkoval
Zase přičítáme jinému cizí "zásluhy"?Nicméně kdo si myslí, že to by platilo i během invaze
Jakékoliv, byls to ty, kdo vohrnoval nos nad známými zdroji.Mirek58 píše:Jaké neznámé zdroje?
Dodat ty neznámé zdroje?Mirek58 píše:A co mám dělat?
Ó, to nikoliv! Zcela by postačilo dodat ony neznámé zdroje!Mirek58 píše:Mám se zařadit do stáda a papouškovat dál pitomosti?
Hele, že ty žádný neznámý zdroje nemáš, co?Mirek58 píše:Tak tuhle hru nehraju, nemám na ní žaludek.
Mirek58 píše:Kouzelníku,
zastrč hůlku a věnuj se svému scénáři jak dvouplošníky a 40 hurikánů z letadlových lodí rozdrtí Německou armádu ve Francii.
Bude to lepší.
Známými zdroji dle vlastních slov opovrhuješ, neznámé nemáš, na základě čeho tedy vytváříš své fabulace?Mirek58 píše:Opravdu, nemám žádné neznámé zdroje. Pouze známé široce publikované zdroje.
Jaký mají vztah "průsery" J. Františka k operaci Lvoun?Mirek58 píše:Jaký má vztah...
Ooo, Baron Prášil děkuje za důvěru v něj Tebou vkládanou.A fakt si myslím, že jestli máš možnost popsat hluchá místa
Hele Miras, odpovíš někdy na to, na co se tě lidi ptaj?Mirek58 píše:Hele Atamane...
Ne, v tomto případě totiž se Skeletem patříme do stejného stáda papouškujících pitomců.Mirek58 píše:A po skeletovi budeš taky vyžadovat - zdroj- ?
Kouzelnik píše:@Zemakt...
mě ten TVůj způsob použití letadel FAA se zdá jako "střílet zvlhlým prachem"....
Pro účely diskuze "po-bitvě-je-každý-generál" bych viděl vhodnější nasazení letadel z britských CV
1.Obecně
a) Přece přesně pro případ, že protivník vyřadí základny (pozemní letiště na jihu Velké Británie - myslím jihozápad severně od Cherbourg a Brest - tak nasazení letadel z CV je velmi vhodné.
b) Podobně je tomu, pokud by šlo o využití severu Biskajského zálivu pro přílet (průzkumných/bombardovacích) letadel jako nečekaného směru příletu ohledně nacistických základen ve Francii.... Myslím přeletové lety. Tj. jihozápadně od Brestu vzlétnou letadla (v noci) z britských CV, od jihu zamíří do Bretaně/Normandie, provedou průzkum nebo nálet (např. na letiště LW) a zamíří na sever na přistání do Británie... Samozřejmě, že při tenhle "trik" nejde opakovat donekonečna, protože dřív nebo později LW/hladinová i ponorková KM/protivzdušná obrana Třetí říše zareaguje... ale tím, že Třetí říše "vyplýtvá" část jednotek na okrajovém místě (=jižně od Brestu), tak se zopakuje scénář, kdy během Overlordu a pozemních bojů v létě 1944 v Norsku "lelkovali" stovky tisíc členů ozbrojených sil Třetí říše
c) A třetí využití britských CV bych viděl pro ASW a CAP při doprovodu lodí RN mířících k útoku na zásobování KM tj. ze západu, jižně od Portsmouthu/Wight až kam to půjde. Doprovod myslím zejména pokud by šlo o přesun z větší dálky těch větších a pomalejších lodí RN jako např. BB Revenge.
2.Konkrétně:
Budeme-li se bavit konkrétně, tak bohužel nemám data, myslím data o letadel na britských CV v diskutované období podzim 1940/jaro 1941.
Sice jsou k dispozici údaje o britských CV (z předválečné flotily britských CV byly potopeny 2 ze 3 lodí třídy Furious) a o disponobilitězbývajících a nových CV (pozoruhodné pokládám u všech 3 lodí třídy Illustrious relevantních na jaře 1941, že byly velmi rychle zařazeny do služby viz např. Victorious která v polo-provozu se podílela na uštvání Biscmarka). Ovšem nemám údaje o složení palubních skupin (zejm. o jejich vycvičenosti).
Za předpokladu, že palubní skupiny na jednotlivých CV byly +- stejně kvalitní a za předpokladu, že platila zhruba stejná % naplněnosti palubních skupin, tak:
a) pomalý Argus použít pro ASW činnosti při doprovodu starých/pomalých/velkých lodí RN (např. uvedených BB třídy Revenge)
b) "staré šunky" Hermes a Eagle použít pro překvapivé nálety z oblasti jihozápadně od Brestu (patrně by obě CV byly brzy potopeny).
c) patrně nejlepší CV, které zbyly z předválečných - HMS Ark Royal a Furious - použít v páru pro údernou bojovou jednotku, která by překvapivě nahradila rozbombardované základny RAF na jihozápadě Británie (severně od Brestu a Cherbourgu).
d) A držet v záloze jako "žolíky" CV třídy Illustrious, které by intenzivně cvičily palubní posádky a to zejména po jejich "nováčkovských" palubních skupin doplnění o přeživší veterány FAA a z posádek ostatních britských CV, nasazených v první britské vlně obrany pro nacistické invazi.
Údernou bojovou jednotkou operující z překvapivě nasazených CV ani tak nemyslím torpédové nebo horizontálně bombardovací mise, ale myslím CV spíše jako místa pro vzlet stíhaček - kromě Fulmarů, co tak se bavit o Hurricanech vzlétajících z Ark Royal / Formidable? Přistání Hurricanů na záložních letištích/improvizovaných plochách na jihu Británie. Prostě taková ta "nordická lest", akorát po churchillovsku, ne? ... Patrně nejvíc optimální by byl koordinovaný nálet za úsvitu na severozápadně francouzská letiště LW - tj. nasadit všechno co lítá (Welingtony, Hampedy, Blenheimy...) nad francouzské vnitrozemí, tak aby využili těch cca 30-40 Hurricanů z obou CV. A při návratu těch přeživších od BC z náletu na letiště LW, tak použít k jejich krytí při návratu cca 12 až 24 Fulmarů (jako druhé vlny z obou CV). Zbytek Fulmarů atd. použít jako CAP pro samotný britských svaz letadlovek.
Věc názoru. Kolik však potřebuješ pum na potopení polního letiště a kolik na LL. V tomto se skrývá celá pointa. LL byly zkrátka příliš cenné, přičemž jejich určení spočívalo také úplně jinde.mě ten TVůj způsob použití letadel FAA se zdá jako "střílet zvlhlým prachem"....
Mne osobně toto, co by kdyby, moc nebere. S tehdejšími reáliemi to nemá prakticky nic společného, přičemž každý scénář je možný. Pro účely nějakého, byť amatárského bádání přínos nula. Ovšem proti gustu žádný dišputát, kdo si hraje nezlobíPro účely diskuze "po-bitvě-je-každý-generál"
Proč, oč tedy Británie zápasila?Protože já mám potíže souhlasit s interpretací, že během BoB do konce října 1940 "zápasila" Británie o všechno. A ani nesouhlasím, že po říjnu 1940 skončilo nebezpečí invaze Třetí říše (a jejích spojenců).
Souhlasit nemusíš, nicméně faktické kroky Německa napovídají něčemu jinému.A ani nesouhlasím, že po říjnu 1940 skončilo nebezpečí invaze Třetí říše (a jejích spojenců).
Protože kolonie a dominia a zejména, což už jsme si zde vysvětlili, síly domácího loďstva na odražení hrozby zcela postačovaly (a CA proto, protože byly k tomuto účelu, rajzování po oceánech a nahánění korzárů optimální)a) Proč by v září 1940 RN měla dislokovánu mimo britské ostrovy skoro půlku CA (a to hlavně v na jihu Afriky)?
Protože loďstvo Vichy představovalo nejbližší možné řešení, jak onu sílu/dominanci domácího loďstva nějakým způsobem narušit. Narozdíl od Franka. A proč prudit Franka, kvůli korzárům? S těma se Spojenci vypořádali po svém.b) Proč by v září 1940 bylo britskými ozbrojenými silami vyvinuto relativně velké úsilí proti Vichy, ale byla ponechána v klidu např. španělská kolonie na ještě více zranitelnějším místě než byl Dakar (zranitelnějším pro britské konvoje ve smyslu tato španělská kolonie jako případné místo pro zásobování korzárských hladinových plavidel a ponorek KM)?
Protož téměř dokončená loď není loď v novostavbě, a protože i v Holandské východní Indii se bojovalo za Británii. Plus politika, plus jeho určení, tjs. protiletadlového křižníku atd.c) Proč by v kritickém období léta/podzimu 1940 bylo "plýtváno" kapacitou britských loděnic např. na dokončování holandského křižníku (a to za situace, kdy docházelo k rozporům ve vedení holandského exilu a ještě k tomu, když většina lodí z Nizozemí mířila do Holandské východní Indie). Míním tím, že loděnice by spíše dávalo maximálně využít, aby co bylo co nejrychleji v operačním stavu co nejvíc z pořízených uloženek = torpédoborců třídy Town.
A jakou mají takovéto ztráty relevanci? Tak fajn, těch 6 potopených torpédoborců plus francouzské (beru ten soubor dle wiki z části, odkud bereš čísla i ty, mimochodem včetně ztrát letadel):Mirek58 píše:Proč radši nevyužít radši praktických zkušeností z Kanálu - operace Dynamo?Zkusme použít předcházející operace RN a související protilodní letecké akce
Nasazeno 39 torpedoborců, 6 potopeno, 19 poškozeno.
Definitivní ztráty jsou jasné, otázkou jakého stupně bylo poškození. Můžou to být poškození od průstřelů od leteckých kanonů a kulometů, nebo poškození trupu, strojoven. Cokoliv od práce pro svářeče po pobyt v doku.
( Otázkou je, proč by se s nějakými drobnými dirkami zabývali ve statistice.)
A tyhle počty dávají celkové ztráty přes 50% za dobu od 28.5.-4.6. A to za situace, kdy torpedoborce nebyly rozhodně výlučným cílem
Vydrží, nebo akceptuje, RN takové ztráty?
Mirek58 píše: Film Dunkirk, tuším, že předečírem večer jsem na něj čučel.
Mirek58 píše:Tu knihu jsem četl asi před 15 roky a zůstala mi v paměti, protože tam byl vylíčen den za dnem od 15.5 do kapitulace Francie a na konci daného dne byl soupis ztrát obou stran. Tím byla vyjímečná.
A kulový jsi viděl a kulový jsi četl. Je to jako se vším, co děláš - daný zdroj jsi viděl před pěti minutami na internetu, většinou poprvé, narychlo shlédneš vo co go, pak popíšeš strukturu a nebo nějakou část (ev. si prostě najdeš příslušný údaj na wiki a popadneš první vhodnou knihu dole v seznamu zdrojů) a řekneš, jak ti to už kdysi připadalo zajímavé, jak jsi nad tím už léta přemýšlel, zrovna jsi tento a tamto a bla bla bla.Mirek58 píše:Opravdu, nemám žádné neznámé zdroje.
Pouze známé široce publikované zdroje. Dokonce i z doby předinterntové. To se musely číst takové divné věci z papíru, kterým se říká knihy.
Jen jsem četl třeba o tom, co bylo vytýkáno našemu pilotovi, stihači, J.Františkovi.