Zemakt píše:Zemakt: ... protože to byl šrot. Více později.
Předně, dohoda o prodeji/výměně byla podepsána v září 1940, tudíž její urychlené potencionální plnění by mělo na průběh Lvouna
nulový vliv.
A opravdu se v případě těchto tří amerických typů torpédoborců jednalo o šroty, ve zkratce by se daly tyto lodě nazvat jako "uloženky", se všemi negativi z toho plynoucími. Těžká reaktivace pamětníků Velké války, byla také důvodem proč..
... nedostala RN další plavidla téže třídy těchto torpédoborců (přitom byly k dispozici vzhledem k masivní stavbě nových DD pro US Navy), ale v další vlně dostala od US Navy 10 plavidel jiné třídy (Lake).
Jednoduše byly novější a taktéž pro plánovanou službu vhodnější. Spoustě lidem se tento kšeft s ohledem na technický stav lodí nezamlouval, lze také zatím vidět určité politikum.
Britizací nechápu jako synonymum standartizace např. výzbroje nebo detekčního či komukačního vybavení. Britizací myslím, že RN (v době nedostatku lodí vzhledem k prioritnímu úkolu obrany před hrozbou invaze) dávala přednost,
Jak již jsem výše uvedl a taktéž Polar nadhodil. Home Fleet byla dostatečně silná, aby si co se týče lodního materiálu s KM poradila, šmahem.
... aby se cizí lodě aspoň trochu přiblížily filozofii RN např. pro plavbyschopnost v zimě v severním Atlantiku). Britizace těch 50 DD (ex-US Navy) v zásadě měla IMHO podobné cíle jako u polských DD nebo u toho diskutovaného holandského AA CL = odlehčit lodě (ve smyslu aby těžiště bylo níže, kvůli převrácení), prodlužit akční rádius atd (plus doplnit výzbroj dle prioritních úkolů konkrétních lodí což v praxi znamenalo že tyto DD postupně přišly např. o 50% hlavní dělostřelecké výzbroje)
Zde je zásadní nepochopení k čemu měla být ona padesátka předurčena, přičemž si na to ale odpovídáš sám. Primárně měly tyto DD sloužit k eskortntní/konvojové službě. Proto to odlehčení konstrukce, proto ta redukce výzbroje a snaha o co nejvyšší navýšení dosahu. Lodě byly předurčeny na boj proti ponorkám, nikoliv jako ochrana mateřských ostrovů.
@Zemakt, dík
vesměs souhlasím, nicméně 2 oponentní body a zopakuji (doplním kontext) diskuzních tezí bude-li ještě chuť do čtvrtka nějak více o nich diskutovat.
Nesouhlas, že dodávka lodí neměla žádný dopad Sealion. Měla. Trojí
a) politický (=i v době předvolení kampaně amerických prezidentských voleb americký stát, tj. nikoliv americké privátní zbrojovky, prodal válčící zbraně své zbraně)
b) Němci nemohli na 100% vědět v jakém stavu jsou tyto DD, tj. že při bitvách o zásobování tyhle staré škopky z US-Navy nemohli vyloučit, že zasáhnout do bojů v Kanálu. Ale hlavně - němci (v U-bootech) nemohli na 100% vědět, které DD jsou DD a proto urychlené nasazení části z 50 DD do Atlantiku ztížilo ponorkové útoky (resp. urychlené nasazení uvolnilo ze služby jiné lodě RN, které by bylo možné vrhnout do útoku na Sealion)
c) hrozba dalšího transferu vojenských lodí z US Navy pro RN - kterou tento transfer DD symbolizoval (a zejména symbol urychleného nasazení těchto starých škopků do služby = RN se nebojí použít lodě v nic moc stavu a nebude se zdržovat s rozsáhlými úpravami pro britizaci, byť patrně byla RN dosti nespokojena resp. nechtěla dávat prioritu pro přidělování vycvičených námořníků na tyto loďky). Přímý dopad nasazení části těchto ex-US Navy DD v oblasti "Atlantic", vidíme v růstu britských DD (v kritickém období podzimu 1940 a rovněž opětovný nárůst počtu britských DD v Home Waters v prvním kvartále 1941 viz
přehled britských DD po měsících), v oblasti kterou ten amatérský historiko-statistik označil jako "Home Water". A posléze narostl počet disponobilních britských DD v oblasti "Mediterranean"... k odkazovanému přehledu bacha (je velmi důležité si přečíst minimálně dvě první strany vlákna na odkazovaném fóru, protože vysvětlivky těch přehledů jsou "roztroušeny" viz např. že v odkazovaných přehledech patrně nejsou ani eskortní DD třídy Hunt a ani těch 50 DD od ex-US Navy + autor přehledu rozlišuje např. mezi Mediterranean a Gibraltar a rovněž bych si nebyl jistý, že 100% pravdivý je status jednotlivých lodí po měsících, tj. spíše bych měsíční kombinoval s ročním přehledem, tak aby se předešlo našim interpretačním omylům vlivem případných omylů autora když vykazoval status/operační oblast konkrétních DD po "loďo-měsících").
Zemakt píše: ... protože to byl šrot. Více později.
Platilo to o všech lodích z 50 DD? Věděl protivník o špatném technickém stavu a o nevhodné konstrukci a o výzbroji která byla zčásti zastaralá a zčásti +- použitelná? A co srovnání se starými (prvoválečnými) DD provozovanými v Royal Navy (např. V+W)
Připomenu diskusní tezi
http://www.palba.cz/viewtopic.php?f=135 ... 00#p298114
A pro kontext doplním i to, že ve smyslu "odložení" Sealionu souhlasím s Dzinem (=tu pasáž jsem podtrhnul), tj. proto celou dobu píšu, že z pohledu Britů a některých následných kroků Němců diskutuji nejen o skutečně připravovaném Sealion léto/podzim 1940, ale taky o případné přípravě na Sealion jaro 1941
Dzin píše:To byl. Reader a štáb Kriegsmarine nejprve patřil k horlivému podporovateli, aby po provedení předběžného plánování propadl skepsi a k operaci se stavěl naprosto odmítavě. Generálové Heeru byli naopak velmi nadšený podporovatelé a zde vznikla mezi nimi a admirály kontroverze. Přesněji, spíše se hádali, než aby něco řešili. Zde sehrál poměrně pozitivní roli Hitler (z německého pohledu), který je přinutil ke spolupráci. Jenže se ukázalo, že to bude otázka spíše roku 1941 a to byl definitivní hřebíček do rakve Lachtana. Ikdyž oficiálně byl jen odložen. Bylo by jistě zajímavé, kdyby Hitler nařídil spolupracovat na plánování vylodění už ve chvíli, když se ho na to Reader přišel poprvé zeptat a byl odmítnut s tím, že Lachtana nebude třeba.
Jenom abych předešel zbytečnému flame - IMHO dnes už víme, že Sealion z původního letního/podzimního termínu odložen nebyl na konkrétní období (a zdá se že ani později např. v zimě 1940 nebyl upřesněn případný konkrétní termín Sealionu jaro 1941, byť víme, že přípravy (např. MFP původně plánované na Sealion) pokračovali i v 1941). A i o tom je naše diskuze (zda bylo
všem v zimě/jaře 1941
plně zřejmé, že odložený Sealion nebude zrealizován na jaře, popř. v létě 1941)
R.I.P.