Re: Operace Lvoun (Seelöwe)
Napsal: 8/11/2019, 17:26
Na 24 hodin zamknuto.
A jo, fakt nechápu. A víš proč? Protože velmi pravděpodobně řešíš cosi jiného než o čem je diskuze v tomto vláknu a proto Tě obtěžuje pár faktů (které myslím v tomto vlákně dosud nezazněly) k naposled vymezenému diskuznímu tématu v rámci Lvouna:Ejdou Rotacak píše:2 Kouzelník
(...)
Asi si nepostřehl (popřípadě nepochopil) to co cituješ - já se ptám na to, proč (a ať to nepíšu po desáté ctrl + c a ctrl + v)
(...)
Zemakt píše:Ehm, ehm, oč zde prosím vlastně běží?
Dzin píše:Mirek58(...)
Zemakt
V zásadě o několik věcí.
První je tvrzení, které stručně shrnuto říká, že Němci to s válkou proti Británii nemysleli nějak vážně a považovali ji za malou komplikaci v jejich hlavním plánu, podle kterého už v letech 39 a 40 chtěli zahájit válku se SSSR. Tedy Sovětocentristický model uvažování a výkladu dějin nepřipouštěcí i jiné motivace a jednání, které s tím přímo nesouvisí.
Druhé je tvrzení, že to s Lachtanem nemyslel Hitler vůbec vážně a pouze jí strašil jako podporou politického řešení a to po celou dobu, kdy se o Lachtanu uvažovalo a připravovalo se na něj (ponechme stranou reálnost těchto příprav).
A k tomu ještě třetí opět takové klasické, že BoB RAF vyhrála jen kvůli německým útokům na Londýn, jako zásadní strategické chybě Hitlera.
@Ejdou Rotačák:Polarfox píše:Ty přípravy byly právě naprosto reálné a vše bylo (se zpožděním) nakonec v podstatě ready. Jen nikdy nenastaly podmínky nutné k finálnímu odstartování operace. Většina zúčastněných si patrně po odložení na neurčito/zrušení oddychla a ráda se vrátila ke starým dobrým metodám a nadějím (=vše stejně vyřeší letectvo/ponorky a je to menší risk, takže nemožností invaze se svět nezboří), ale to rozhodnutí za příznivé konstelace padnout prostě mohlo/bylo reálně posuzováno.Dzin píše:Druhé je tvrzení, že to s Lachtanem nemyslel Hitler vůbec vážně a pouze jí strašil jako podporou politického řešení a to po celou dobu, kdy se o Lachtanu uvažovalo a připravovalo se na něj (ponechme stranou reálnost těchto příprav).
Už je to tu znova, "stroj času " alebo "červia diera", čo chceš vyvodzovať z existencie nejakého Seydlitza ktorý bol podľa tvojho odkazu zošrotovaný po roku 1928? Zase je to kopa odvolávok a odkazov krížom krážom od Francie až po Grécko bez nejakého rozumného vývodu.Kouzelnik píše:..
Když srovnám energii vloženou do dokončení Tirpitze v 02/1941, a (vývojové i výrobní) investice do Seydlize a Graf von Spee na LL, tak mi z toho vychází, že nacisté nechtěli dobýt Velkou Británii. Ale chtěli dobýt Velkou Británii a co možná nejvíc jejích kolonií...
Jo, a tomu se říká zkoumat dějiny pokud možno komplexně. Protože při selektivním zkoumání dějin se člověk zákonitě splete. Viz např. naše česko-slovenská fascinace těmi tragickými událostmi kolem Mnichova v létě a na podzim 1938.kenavf píše:(...) Zase je to kopa odvolávok a odkazov krížom krážom od Francie až po Grécko bez(...)Kouzelnik píše:
@kenavf... Jestli jsi nepostřehnul, tak jde o moji reakci na Ejdou Rotačáka. Kdy on se čehosi dožaduje (nevidím souvislost s tématem) a dožaduje se toho s velkou energií. Jestli on má zájem tu svoji energii přeměnit z "bořivé" na "tvořivou", tak např. může využít moji "nahrávku na smeč", kdy jsem pro Ejdou Rotačáka nachystal pár faktů, chce-li se jimi nějak zabývat a vytvořit z kostry faktů v tomto vlákně nějaký článek na téma Lvouna.... Tj. nějaký propracovaný závěr chybí úmyslně, protože je nachystaný pro nadšence do historie jako např. Ejdou Rotačák.kenavf píše:(...) bez nejakého rozumného vývodu.Kouzelnik píše:
(...), ale chcelo by to nejaké vyhodnotenia.
jak kdy http://www.armouredcarriers.com/illustr ... ry-10-1941 viz poměr mezi britskými vojenskými a transportními loděmi, které byly nasazeny do operace kvůli "pididodávce"... vždyť objem spotřebovaných PHM nasazených lodí se možná blížil objemu přepraveného carga. Plus dohrávka této operace - jak dopadla nejmodernější britská letadlovka http://www.armouredcarriers.com/illustr ... uary-12-21HONZIK11 píše: Anglická flotila se ve středomoří proháněla a vyhravala co zmohla Italská flotila.
Něco na způsob toho, kde všude od cca 1942 probíhala stavba "z-nouze-cnost" minolovek/ASW lodiček https://de.wikipedia.org/wiki/Kriegsfis ... egseinsatz (článek o této lodičce je také na Palbě a to od Zemakta)... tj. tato expanze výroby všemožných malých lodí i mimo samotné území Třetí říše měla probíhat už od 1940.HONZIK11 píše: Kouzelník píše, že by se měly využívat loděnice ve středomoří a Cerném moři, pro výrobu rychlých člunu a torped.
IMHO by se prudce zvýšily šance evropských členů Osy ( a jejich spojenců jako např.SSSR) na dosažení jejich cílů v 1940-1941, pokud by dokázali líp spolupracovat např. ve standartizaci výzbroje zejména formou licencování či nebo dodávky polodokončených zbraní (italské MAS, německé letecké motory, využití španělských a vichystických loděnic pro stavbu menších plavidel dodávaných bojujícím členům Osy, sovětské dělostřelectvo pro SHD). Příklady jako Me-210 popř. motorizace kluzáků Go-242/Me-321 či Baukommando Becker, přišly už dosti pozdě. No a japonské torpéda Long Lance je kapitola pro sebe.HONZIK11 píše: Kdyby alespoň Ital byl někde produktivní, nebyl.[/u]
Ejdou, poslední pokus o nahrávku na smeč, chceš-li začít "hrát"... tj. chceš-li psát komentáře bohaté na fakta.Ejdou Rotacak píše:(...)
Proč se popisovala jinak historie WW2 v letech 1945-2000 a proč se posledních 20 let "boří mýty"?
Z jistého úhlu pohledu lze konstatovat, že od 03/1941 byly nejsilnější lodě KM umístěny tak, aby mohly bránit vplutí těžších lodí RN (CA, starší BB myšleno např. Renown/Repulse) ze západu do English Channel, pokud by Třetí říše potřebovala udržet těžší jednotky RN mimo English Channel. Např. ty jednotky Force H z GibraltaruScrat píše:Problémem německých korzárských operací bylo mimo jiné i to že vždy vyhnaly spojenecké lodě do přístavů. V momentě kdy byla realizována hladinová operace se množily stížnosti ponorkářů na výrazný úbytek vhodných cílů. Prostě vyplouvaly jen lodě a konvoje s důležitým nákladem a zbytek čekal než se nebezpečí v oblasti přežene. A i ty co vypluly nepoužívaly podle pokynů běžné plavební trasy ale různé zajížďky.
a dala jim rovněž pěkně pokouřit a ukázat kde je jejich místo.V případě Norska RN zajistila vylodění a evakuaci expedičních sil. Naopak Němci velmi riskovali a zadařilo se jim vylodit jednotky prakticky jen díky tomu, že měli strategické překvapení
Zemakt píše:Nikoliv Mirku, neboť v kontextu tohoto vlákna jsme si zábavnou formou připoměli, že norská kampaň dopadla pro Kriegsmarne katastrofálně, načež i těm jejím největším optimistům docvaklo, že budou vždy hrát druhé, potažmo třetí housle. I za to ti díky, bo opakování je matkou moudrosti.
PS: ještě by se dalo zabavit nad těmi japončíky, zde by to ale bylo drobet mimo, nicméně jako specialistu na PHM (bez ironie) se zkus drobet pověnovat tomuto fenoménu