Stránka 12 z 14

Napsal: 28/7/2008, 15:52
od karaya1
S tou převahou výšky máš pravdu, protože britský systém s RDF nebyl tak dokonalý jak se předpokládá. Potřeboval čas a než stíhačky nastoupaly, byli Němci stále ve větší výšce.
Každý systém PVO potřebuje čas, než se stíhačky dostanou do pozice k útoku na útočníka. Tehdejší radary Chain Home měly jen určitý dosah a Němci se navíc naučili občas klamnými formacemi výhodu radaru poměrně dost eliminovat.

Němci měli však tu nevýhodu, že nebyli schopni Brity překvapit, právě díky znalostem ULTRY.
O Erprobungsgruppe 210 Britové věděli mnohdy až v momentě, kdy přeletěla pobřeží a spatřili ji příslušníci Observer Corps, navíc minimálně v jednom případě nachytaly Bf 109 tuším v Manstonu nebo Hawkinge squadronu RAF doplňující palivo a několik strojů zničily. Jak vysvětlíš tohle?

Většinou se nálety plánují tak, aby uvedli soupeřovo letectvo ve zmatek, aby stíhači létali jako hadr na holi
Tohle ale Britové s RDF a systémem hlásek Observer Corps poměrně účinně vyloučili - kontakt na stínítku radaru nijak neokecáš, ani neokecáš formaci, kterou vidí pozorovatelé. To, že Němci ve větší míře nevyužívali klamných formací, které se občas promenovaly nad Kanálem, ale nad Albion nezamířily, je problém čistě jejich, né Enigmy.

Dowding byl odvolán nejen kvůli svému stáří, ale i s odůvodněním, že nereagoval dost agresivně.
Dowding byl odvolán z části také z osobních důvodů (ostatně v oficiální publikaci Air Ministry z roku 1941 nikde jeho ani Parkovo jméno nefiguruje!) - a jeho agresivní podřízený, AVM Leigh-Mallory, nedlouho poté prohrál válečné hry na mapách, simulující útoky Luftwaffe na letiště 11. skupiny v létě 1940.

Bylo možné napadnout nepřátelská letiště a překvapovat tak soupeře
Jak to souvisí s Dowdingem? To měl posílat své piloty ještě na dobrodružství nad Francií?

1. Invaze nikdy nehrozila!
Čili kód Cromwell ze 7. září 1940 byla čistá panika Chiefs of Staff. Bezva.

* Bože. Stíhačky nemají proboha tolik paliva, aby hodiny čekali na to až se bombardéry Luftwaffe odhodlají vznést a shromáždit ve vzduchu. K tomu je třeba právě ten radar a systém hlásek. Víte proboha někdo něco o letecké problematice? Víte co to je shromáždit letadla k náletu? Víte, co to znamená čekat na vhodné počasí?
* Vzhledem k tomu, že britové dokázali rozluštit německé šifry)ULTRA), věděl Dowding dokonale, jak bude německý nálet probíhta, jaké bude mít cíle, kolik a kde bude použito letadel.
* Není historik ten, kdo si nedokáže přečíst po sobě ani to co psal několik let. Ty pochybné údaje jsou jen důkazem nekoncepčnosti, nelogičnosti, zabedněnosti a neschopnosti pracovat soustředěně a bez neuvěřitelně velkých lapsů. Mě by se takové chyby prostě nestaly.
:o))))))))))

Napsal: 28/7/2008, 16:45
od rommel
"Nad ledem a Saharou od P. W. Stahla" Mám přečteno. Tedy je mezi mými 440 přečtenými publikacemi. Odborný výklad o nějaké té navigaci nepotřebuji.

"Máme slabou obranu letišť, ještě že o tom Britové neví." Nehledě na to, že obrana letišť LW (pokud vím), nebyla minimálně z hlediska protiletadlových zbraní nikdy slabá. Takžetot je tvůj odborný výklad? Jak to, že Britové neznali německou obranu letišť? Co je to za nesmysl. ULTRA poskytovala lecos, další šifry rovněž, zajatci také něco pověděli, viz Werra. Protiletadlová děla byla u Luftwaffe neuvěřitelně přeceňována. Mluvím zde jak o lehkých 20 mm, tak o těžkých 88 mm, 105 mm i 128 mm. Německá letiště ve Francii měla tehdy velké kulové. Nějaký ten kulomet a některá i dělo. Situace Fc byla špatná, ale nějakých 900 jednomotorových stíhaček měli k dispozici a další během několika dnů. Proč dowding nevyužil jejich sílů, když průměrný počet bojových vzletů byl kolem 600 a mnozí piloti létali bojově i 3x denně. Že by znal sílu Luftwaffe a věděl, že jejich piloti jsou lepší? Možná ano.

Ano, chovám se arogantně, ale pouze díky tomu, že tu na mě pár lidí bezdůvodně zaútočilo a dokonce mě obviňovali z nadržování náckům.

To Hans...už nejsme kamarádi, takže mi nepiš.

Napsal: 28/7/2008, 17:41
od rommel
"O Erprobungsgruppe 210 Britové věděli mnohdy až v momentě, kdy přeletěla pobřeží a spatřili ji příslušníci Observer Corps, navíc minimálně v jednom případě nachytaly Bf 109 tuším v Manstonu nebo Hawkinge squadronu RAF doplňující palivo a několik strojů zničily. Jak vysvětlíš tohle?" Snadno- První případ samozřejmě znám...cca 12. nebo 13. srpen 1940. EGr. 210 létala velmi nízko a velmi rych a se svými Me 110 byla jen těžko zachytitelná radary. Proti nízko najétajícím cílů nemohla pomoci ani ULTRA, nemluvě o tom, že by se případná preventivní protiakce nemusela vyplatit, díky následné úplně změně šifry:-)

Druhý přípd lze rovněž vysvětlit velmi snado. Hovoříš o akci stíhaček JG 52, kdy se díky odposlechu podařilo zjistit, kdy přesně letadla přistanou, ovšem byl to jen ojedinělý případ a zkus mi jmenovat alespoň deset dalších. Pravděpodobně jich ani zdaleka tolik nebylo. Otázkou je míra ztrát při tomto jednotlivém přepadu. Patrně Britové přišli jen o několik stíhaček.

"Tohle ale Britové s RDF a systémem hlásek Observer Corps poměrně účinně vyloučili - kontakt na stínítku radaru nijak neokecáš, ani neokecáš formaci, kterou vidí pozorovatelé. To, že Němci ve větší míře nevyužívali klamných formací, které se občas promenovaly nad Kanálem, ale nad Albion nezamířily, je problém čistě jejich, né Enigmy." Ano, částečně šlo o vyřešení RDF a hláskami, ale nikoli úplně. Bylo třeba prostě znát, kam Luftwaffe zaměří hlavní nápor, a který nálet je HLAVNÍ. Pokud se to zjistit nepodařilo, létaly stíhačky zbytečně na špatném místě a dotyčný cíl byl srovnán se zemí.

"Jak to souvisí s Dowdingem? To měl posílat své piloty ještě na dobrodružství nad Francií?" Určitě si to myslel Mallory i mnozí další. Vždyť v době, kdy výroba stíhaček nebyla na teoretické úrovni července, podnikalo RAF FC sweepy nad území nepřítele s cílem vyprovokovat Luftwaffe k akci. první byly uskutečněny v prosinci 1940. Omezení výroby britských stíhaček právě z těchto posledních měsíců roku 1940 se nepodařilo nahradit do léta 1941. Prostě a jednoduše, ten Churchillův genius sice teoreticky rychle změnil postupy při výrobě, ale ty vedliy pouze ke krátkodobému vzestupu výroby a následnému prudkému pádu. Proč si asi Britové objednávali tisíce letadel měsíčně v Kanadě a v USA? Určitě museli mít gigantické ztráty, o kterých hovoří Deighton (1960 Hurricanů a Spitfirů jen v létě).


Pěkný smajlík, takového neznám.

P.S. Budu se chovat ve svých postech přesně tak jako vy. Když budete věcně argumentovat, já také, když útočit, já také.

Napsal: 28/7/2008, 18:30
od Tempik
Rommele ty si nechutně protiřečíš. Jednou je ULTRA všemocná zbraň a najednou ani ULTRA nemohla zabránit nízkoletícím Me 110, protože byli těžko zachyttelné radary. Kruci chlape přemýšlej. Podle mě je jednodušší počkat si na nepřítele který letí nízko, když znám jeho přesné cíle z ULTRY. Co do toho pleteš radar, když nám tu pořád cpeš tu ULTRU? Nízkolétející cíle jsou pro stíhače snadnější cíl, když ví kde jsou. A změnou šifry to neokecáš, měnili ji celkem často a nemyslím, že by napadení vlastních letounů u nepřátelských letišť byla jasná známka rozluštění tajných depeší.
Tisíce letadel z USA a Kanady? Stejně z toho nakonec byli jen desítky pro kritické období, takže evidentně stačila domácí produkce. Kolik prvoliniových perutí bylo podle tebe vyzbrojeno těmi tisíci letadly měsíčně (!!!!!!!)?

Napsal: 28/7/2008, 23:47
od rommel
No, řekněme to solidně, nemáš pravdu. Neprotiřečím si vůbec, ostatně k tomu není důvod. Proč si asi Britové ta letadla objednávali? Pro srandu králíkům asi těžko. ULTRA opravdu nemá vliv na nízkoletící letadla. Jak je chceš jako včas zjistit a navíc včas zasáhnout. Jabo se prosazovali i v r. 1943, když měli spojenci leteckou válku nad kanálem pod relativní kontrolou.

Napsal: 29/7/2008, 01:48
od Hans S.
SK píše:A existoval vôbec nejaký reálny nemecký pilot bombardérov P. W. Stahl ? Nejako ho nemôžem nájsť medzi nemeckými pilotmi bombardérov... :roll:
Máš nějaký seznam letců Luftwaffe? Je k dispozici online? Rád bych případně taky nakoukl.
Popis operací v Ju 88 se natolik shoduje s jinými poznámkami o létání s tímto strojem a mými představami, že bych snad dal i ruku do ohně za to, že autor té knihy na Ju 88 bojově opravdu létal. Pokud by se jednalo o pseudonym, pak by možná bylo možné nějak vyhledat konkrétního pilota jako transferovaného z KG30 do KG200 v konkrétní době. Pokud je to celé blud, pak se jedná o jednu z největších bot v letecké literatuře. Téhle knize věřím jako málokteré.
Rommel píše:"Nad ledem a Saharou od P. W. Stahla" Mám přečteno. Tedy je mezi mými 440 přečtenými publikacemi. Odborný výklad o nějaké té navigaci nepotřebuji.
Oba víme, že jsem ti vyvrátil několik zakořeněných bludů, co se létání a boje týče, že ano? Letecká navigace je poměrně značně složitá věda. Sám ji ovládám spíše orientačně. Jak to znáš ty - to musíš vědět sám.
"Máme slabou obranu letišť, ještě že o tom Britové neví." Nehledě na to, že obrana letišť LW (pokud vím), nebyla minimálně z hlediska protiletadlových zbraní nikdy slabá. Takžetot je tvůj odborný výklad? Jak to, že Britové neznali německou obranu letišť? Co je to za nesmysl. ULTRA poskytovala lecos, další šifry rovněž, zajatci také něco pověděli, viz Werra.
Nevyjádřil jsem se dobře. Nicméně si stojím za tím, že jakmile vzrostla rizika úderů proti letištím, byla tato zabezpečena poměrně dobře pomocí protiletadlových zbraní a minimálně na západě znamenaly operace přímo proti letištím LW vždy značná rizika.
Protiletadlová děla byla u Luftwaffe neuvěřitelně přeceňována. Mluvím zde jak o lehkých 20 mm, tak o těžkých 88 mm, 105 mm i 128 mm.


Vidíš, ti kteří proti tomu létali, byli často docela jiného názoru. Flaky velkých ráží se k obraně před hloubkově útočícími letouny až tolik nehodily. Od toho byly lehké a těžké kulomety a kanony ráže 20/30 mm.
Situace Fc byla špatná, ale nějakých 900 jednomotorových stíhaček měli k dispozici a další během několika dnů. Proč dowding nevyužil jejich sílů, když průměrný počet bojových vzletů byl kolem 600 a mnozí piloti létali bojově i 3x denně.
Snažíš se mi tady teď snad naznačit, že Dowding měl poslat své životně důležité stíhací piloty v jejich čistě stíhacích letadlech útočit na pozemní cíle na kontinentu? To se jako měli pokoušet o postřelování stojánek (=místo, kde stojí letadlo) ze svých lehkých kulometů? Přijde to jako absurdní představa pouze mně? S podobným přístupem by Dowding nejspíš hodně rychle doválčil.
Ano, chovám se arogantně, ale pouze díky tomu, že tu na mě pár lidí bezdůvodně zaútočilo a dokonce mě obviňovali z nadržování náckům.
Bezdůvodně? Z nadržování nacistům? Tak dá se to přeložit jako nadržování Luftwaffe, nebo házení špíny na RAF. Už je jedno, jak si to sám v hlavě srovnáš. O podobnou větu na svojí adresu si koleduješ. Označíš Brity za lháře? Proč ne - máme relativní svobodu slova, ale počítej s reakcí.
Tvé povýšené jednání působí povětšinou spíše směšně. Ale jen do chvíle, než začneš ostatní urážet. A pak je na místě, abych jako místní admin zasáhl.
To Hans...už nejsme kamarádi, takže mi nepiš.
Zu Befehl, Herr Gefreiter!



Ještě k té Erprobungsgruppe 210: Já si tedy o operacích pamatuji obecně kulové s přehazovačkou. Když jsem ale pro Palbu dělal článek o Bf 110, tak jsem někde snad zahlédl informaci, že tenhle útvar ukončil své účinkování po totálním rozdrcení právě při jednom ze svých hloubkových útoků - zachycen stíhačkami RAF..pamatuji si to dobře?
...za to jistě mohla Ultra, že ano?

Napsal: 29/7/2008, 08:05
od skelet
rommel píše:Proč si asi Britové ta letadla objednávali? Pro srandu králíkům asi těžko.
No proč asi.. možná to bude tím, že se Britové připravovali na dlouhodobý intenzivní konflikt. Mi to přijde vcelku logické a nepotřebuji na to ani obrovské ztráty na technice. i když já zapomněl, Britové vlastně věděli, že Hitler je nebere vážně a ty bombardovací svazy tam posílal z nudy než začne útok na SSSR.

Napsal: 29/7/2008, 09:23
od Kageneck
skelet píše:
rommel píše:Proč si asi Britové ta letadla objednávali? Pro srandu králíkům asi těžko.
No proč asi.. možná to bude tím, že se Britové připravovali na dlouhodobý intenzivní konflikt. Mi to přijde vcelku logické a nepotřebuji na to ani obrovské ztráty na technice. i když já zapomněl, Britové vlastně věděli, že Hitler je nebere vážně a ty bombardovací svazy tam posílal z nudy než začne útok na SSSR.
Dobrý den,
nechci se pouštět do této debaty (důvody není tak těžké uhodnout), ale to, že Hitler upustil od invaze do Británie již někdy v červenci podporuje například Goebbelsův deník a také mnoho dalších lidí, co přišli do styku s Hitlerem osobně.
Asi se ptáte proč tedy Hitler pokračoval v útocích na ostrovy... 1) Stále doufal, že Británii srazí na kolena bombardováním. 2) Potřeboval odvést pozornost od invaze do SSSR a pak za to mohla také propaganda.
Alespoň to tvrdí zdroje, které jsem uvedl. Ale uznávám, že Goebbelsův deník nemusí být zrovna seriózní zdroj.
Toť ode mě vše a přeji příjmenou a zjevně nekonečnou debatu.

Napsal: 29/7/2008, 10:32
od skelet
Kageneck: myslel jsem to trochu jinak. Asi to špatně vyznělo. Začínal jsem mít totiž pocit, že Němci útočili na osrovy jen tak z nudy a nikdy je za nepřítele nepovažovali.

Napsal: 29/7/2008, 13:30
od rommel
"Snažíš se mi tady teď snad naznačit, že Dowding měl poslat své životně důležité stíhací piloty v jejich čistě stíhacích letadlech útočit na pozemní cíle na kontinentu?" Nesnažím, je to patrně teorie těch, kteří ho poslali do důchodu. Dowding byl zachráncem RAF v létě 1940, při znalostech z ULTRY se choavl mimořádně opatrně.

"Oba víme, že jsem ti vyvrátil několik zakořeněných bludů, co se létání a boje týče, že ano?" Proboha kterých?

"Nevyjádřil jsem se dobře. Nicméně si stojím za tím, že jakmile vzrostla rizika úderů proti letištím, byla tato zabezpečena poměrně dobře pomocí protiletadlových zbraní a minimálně na západě znamenaly operace přímo proti letištím LW vždy značná rizika." To je spíš názor do diskuze. nezpochybnitelný je fakt, že Luftwaffe na své protiletadlové dělostřelectvo kladla nesplnitelné cíle a třeba 37 mm kanón měl být přelomovým prvkem ve vzdušné válce...nebyl. Nálety na německá letiště v létě 1944 rozhodly leteckou bitvu o Normandii. Dosednutí německých stíhaček bylo známo z ULTRY.

"Bezdůvodně? Z nadržování nacistům? Tak dá se to přeložit jako nadržování Luftwaffe, nebo házení špíny na RAF. Už je jedno, jak si to sám v hlavě srovnáš." Koleduješ si o případný ban, ovšem žádný moderátor tu není.


"Britové vlastně věděli, že Hitler je nebere vážně a ty bombardovací svazy tam posílal z nudy než začne útok na SSSR." Nebral je vážně naprosto oprávněně, v létě 1940 byla VB zralá na kolaps. Z nudy? Chtěl ji přinutit ke kapitulaci, nebo alespoň řádně oslabit před svým útokem proti SSSR, aby nedělalal problémy.

Napsal: 29/7/2008, 14:18
od Tempik
O ban si tu myslím koleduje někdo jiný jak svým chováním, tak nesmysly co tu píše.
A já ti klidně napíšu narovinu, že se mi zdá, že nadržuješ Luftwaffe a všichni ostatní jsou pro tebe "untermensch" v čele s brity. Např. tvoje srovnání Hitlera a Churchila. A pokud mě budeš chtít žalovat, tak do toho. Alespoň se pobaví i naši soudci.
Já už nemám ani náladu na tvoje příspěvky reagovat.

Napsal: 29/7/2008, 14:29
od karaya1
Ano, chovám se arogantně, ale pouze díky tomu, že tu na mě pár lidí bezdůvodně zaútočilo a dokonce mě obviňovali z nadržování náckům.
Nevím, jestli náckům, ale Němcům zcela určitě.

Odborný výklad o nějaké té navigaci nepotřebuji.
Výborně, pak mi jistě budeš schopen odpovědět na otázku, ve kterém speciálním případě nemusí pilot brát opravu kurzu. A že jsi to ty, tak nemusíš v úvahu brát ani magnetickou deklinaci.

Ano, částečně šlo o vyřešení RDF a hláskami, ale nikoli úplně. Bylo třeba prostě znát, kam Luftwaffe zaměří hlavní nápor, a který nálet je HLAVNÍ.
Co takhle podle síly odrazu formace na stínítku (pokud rovnou nebudeš tvrdit, že si Němci s sebou už v roce 1940 vozili Düppel)? Mimo to, Park (i ostatní) reagoval na všechny zjištěné německé formace, jen vlastní obrannou sílu přizpůsoboval předpokládané síle protivníka. Zkus si něco zjistit o tom, jak probíhala reakce na útoky Luftwaffe - třeba od času prvního kontaktu přes časy vyslání jednotlivých squadron do vzduchu po čas napadení.

Určitě si to myslel Mallory i mnozí další. Vždyť v době, kdy výroba stíhaček nebyla na teoretické úrovni července, podnikalo RAF FC sweepy nad území nepřítele s cílem vyprovokovat Luftwaffe k akci. první byly uskutečněny v prosinci 1940.
To už ale Fighter Command nemuselo čelit silnému německému náporu, že? Aneb porovnej si počty vzletů Luftwaffe za dne a v noci třeba v srpnu a pak v tom tvém prosinci (nebo na jaře 1941).

Hovoříš o akci stíhaček JG 52, kdy se díky odposlechu podařilo zjistit, kdy přesně letadla přistanou, ovšem byl to jen ojedinělý případ a zkus mi jmenovat alespoň deset dalších. Pravděpodobně jich ani zdaleka tolik nebylo.
Ano, byl to ojedinělý případ, ale poněkud nabourává tvou tezi o tom, že Britové věděli o každém německém uprdnutí. Nebo snad stíhači JG 52 odposlouchávali nepřítele pomocí svých Funkgerätů?

* ULTRA opravdu nemá vliv na nízkoletící letadla. Jak je chceš jako včas zjistit a navíc včas zasáhnout. Jabo se prosazovali i v r. 1943, když měli spojenci leteckou válku nad kanálem pod relativní kontrolou.
* Vzhledem k tomu, že britové dokázali rozluštit německé šifry)ULTRA), věděl Dowding dokonale, jak bude německý nálet probíhta, jaké bude mít cíle, kolik a kde bude použito letadel.
Pořád nic? Je mi záhadou, jak mohly v roce 1943 Jabos operovat (než jim stopku vystavily Typhoony a náhlý rozkaz shora), když už o tři roky dříve uměli chlapci z Bletchley Parku přesně předpovědět nálety Luftwaffe.

Koleduješ si o případný ban, ovšem žádný moderátor tu není.
Zloděj křičí: chyťte zloděje! To miluju.

Ještě k té Erprobungsgruppe 210: Já si tedy o operacích pamatuji obecně kulové s přehazovačkou. Když jsem ale pro Palbu dělal článek o Bf 110, tak jsem někde snad zahlédl informaci, že tenhle útvar ukončil své účinkování po totálním rozdrcení právě při jednom ze svých hloubkových útoků - zachycen stíhačkami RAF..pamatuji si to dobře?
Ééé... Asi ne. :o)) Co já vím, tak EprGr. 210 neukončila činnost nad Británií ani po 15. srpnu 1940, kdy ztratila sedm letadel (včetně svého velitele) - což bude ten případ, který asi máš na mysli.

že Hitler upustil od invaze do Británie již někdy v červenci podporuje například Goebbelsův deník a také mnoho dalších lidí, co přišli do styku s Hitlerem osobně
O tom ale Britové mohli jen těžko vědět, že?

Napsal: 29/7/2008, 15:25
od Kageneck
karaya1: Já se tím také nesnažil podpořit rommelovu domněnku.

Napsal: 29/7/2008, 17:51
od skelet
Problém konspiračních teorií je v tom, že jejich šiřitelé tuto teorii dokáží pokřivit tak, aby dokázali "objasnit" jakýkoliv protiargument.
Proto šifranti znali kde jaký cvičný let LW, ale přízemní nálety ne. A tak by se dalo pokračovat do nekonečna.

Napsal: 29/7/2008, 18:04
od rommel
To karaya. Nesouhlasím ani s jednou větou co jsi tu napsal. Necítím se povinen reagovat na nesmyslné "argumenty". Vzhledem k tomu, že mé posty ani nečteš, vlastně ani reagovat nemusím. Prostě jsi mě špatně pochopil, nebo mě ani chápat nechceš.

"Proto šifranti znali kde jaký cvičný let LW, ale přízemní nálety ne. A tak by se dalo pokračovat do nekonečna." Na toto jsem již reagoval, přečti si předchozí post. Takové nálety nelze zachytit. Můžeš je omezit pouze preventivně, ale to by vyvolalo podezření z odhalení šifer.

Napsal: 29/7/2008, 22:49
od Hans S.
karaya1 píše: Výborně, pak mi jistě budeš schopen odpovědět na otázku, ve kterém speciálním případě nemusí pilot brát opravu kurzu. A že jsi to ty, tak nemusíš v úvahu brát ani magnetickou deklinaci.
No, ve své podstatě by bylo vhodnější napsat ve kterých dvou speciálních případech :) Ale pravda, ono je lze považovat za jeden případ opačný :)
Ééé... Asi ne. :o)) Co já vím, tak EprGr. 210 neukončila činnost nad Británií ani po 15. srpnu 1940, kdy ztratila sedm letadel (včetně svého velitele) - což bude ten případ, který asi máš na mysli.
Vida, to bude ono. Teď jsem pohlédl do jedné monografie. Nemám silnou paměť. měl jsem dřív mrknout a až pak psát.
...a nejhorší na tom je, že lepší to nebude :)


Rommel: je nevhodné jednomu z červených nicků psát, že by měl dostat ban od moderátora. Je to vyloženě nechytré, neřkuli až hloupé :)
Ale z mé strany bych nějaké diskuse s tebou ukončil (pokud tedy nic nenamítáš). Nemyslím, že by mohly být přínosem ani pro mě, ani pro tebe, ani pro ostatní čtenáře Palby.

Napsal: 30/7/2008, 10:31
od karaya1
No, ve své podstatě by bylo vhodnější napsat ve kterých dvou speciálních případech Ale pravda, ono je lze považovat za jeden případ opačný
ééé... Jsou v zásadě dva případy (pokud pomineme tam-zpátky).

Vida, to bude ono. Teď jsem pohlédl do jedné monografie. Nemám silnou paměť. měl jsem dřív mrknout a až pak psát.
Já su teď trochu deformovaný - už pár měsíců šaškuju okolo monografie 15. srpna :o)

Nesouhlasím ani s jednou větou co jsi tu napsal. Necítím se povinen reagovat na nesmyslné "argumenty". Vzhledem k tomu, že mé posty ani nečteš, vlastně ani reagovat nemusím. Prostě jsi mě špatně pochopil, nebo mě ani chápat nechceš.
Bezva logika. Co je nesmyslného na tom, že v prosinci 1940 jaksi nad Británii nelétaly svazy o velikosti ze srpna či září téhož roku; že se Britové snažili zastavit každou zjištěnou německou formaci; že se její síla dala (řádově) odhadnout podle síly odrazu na radaru? Mimochodem, co útok Luftflotte 5 během Největšího dne - taky zastaven ULTROU?

Napsal: 4/8/2008, 20:12
od rommel
"Bezva logika. Co je nesmyslného na tom, že v prosinci 1940 jaksi nad Británii nelétaly svazy o velikosti ze srpna či září téhož roku; že se Britové snažili zastavit každou zjištěnou německou formaci; že se její síla dala (řádově) odhadnout podle síly odrazu na radaru?" Nějak nechápu, proč to tu píšeš. Uniká mi důvod. Na nic to nereaguje, nic to nevysvětluje.

Na poslední větu bych odpověděl ANO. Plány na 15. 9. 1940 byly rovněž zjištěny předem.

Napsal: 5/8/2008, 10:09
od YAMATO
Tady by to chtělo moderátora jako sůl! A nějakou svini, kata :twisted:

Napsal: 5/8/2008, 15:58
od karaya1
Nějak nechápu, proč to tu píšeš. Uniká mi důvod. Na nic to nereaguje, nic to nevysvětluje.
Já se divil, proč to považuješ za nesmyslné. Pokud Ti to z toho není jasné, je mi líto.

Na poslední větu bych odpověděl ANO. Plány na 15. 9. 1940 byly rovněž zjištěny předem.
Ale no tak... 15. září je přece The Battle of Britain Day, The Greatest Day je jindy. Ale to ti jistě jako fanatikovi Bitvy o Británii nemusím vysvětlovat... Čili: try again.
Tady by to chtělo moderátora jako sůl! A nějakou svini, kata
Já bych se klidně Bitvy (-ev) o Británii ujal, ale Rommelovi by se to asi poměrně nelíbilo... :o)))