Stránka 4 z 6

Napsal: 8/6/2005, 22:07
od Atlantis
Hmmm, některé noční akce měly ztráty až 10%.
Spíš právě díky rychlým Me-262 přestavěným na stíhací bombardéry by mohly napadnout jejich vlastné domovská letiště v Anglii-popř. pokud by dotáhly He-162...

Napsal: 9/6/2005, 14:50
od YAMATO
He 162 byl v celku dost nepovedený (doporučuji publikaci MBI) a pro boj s bombardéry obzvlášť-málo pancíře, slabá výzbroj... Me 262 jako bombardér existoval (A-2a), ale úspěch to moc nebyl. Mimoto dolet by na takové akce nestačil. Ani u jinak výborného bombardéru Ar 234.

Napsal: 9/6/2005, 18:58
od Atlantis
Sakra, já myslel právě Ar 234-to byl bombardér (ačkoliv se osvědčil mnohem více jako průzkumník). Ale u něj právě dolet stačil. Průzkumné lety díky němu mohly být obnoveny na přelomu 44/45 znovu až nad Skotsko a Wales.

Napsal: 9/6/2005, 21:02
od Lord
hu Blitz létal fakt až do Skotska :shock:

Napsal: 10/6/2005, 00:58
od Atlantis
No problem-vzdušný průzkum nad celou Británií. Každopádně z Norska to i docela šlo...

Napsal: 10/6/2005, 13:22
od YAMATO
No jo, ale jen s kamerami a nádržemi, s pumovou výzbrojí dolet radikálně klesl. Jinak idea napadat noční bombardéry, když se vracejí, u jejich letiště se praktikovala, a to na obou stranách.

Napsal: 30/6/2005, 21:20
od Haness
Jo?? to je docela zajímavá taktika napadat noční bombardéry při návratu u jejich letišť je docela drsná,když se na to tak podívám tak jediným účelem je snad t ože se podrývala morálka posádek (už tak hodně dole) pže si museli dávat pozor pořát, než byli na zemi a snad taky ještě "snižování stavů" jejich počtů ikdyž byly u svých základen...

Napsal: 30/6/2005, 21:34
od YAMATO
Proč jen morálka? Tyhle akce byly velmi účinné, doráželi se poškozené stroje a pod. Také se zároveň mohly nést i pumy...

Ostatně je podnikala i RAF...

Napsal: 30/6/2005, 22:39
od Haness
Ne tak dorážet poškozené stroje, při pohledu z jiné strany už nebyl pořádně dúvod když už bomby shodili,ikdyž zase je pravda že zničenej bombardér je lepší než funkční bombardér.

Zajímaly by mě celkově úspěchy v těchhle sweepech na obou stranách, nemáš o tom nějaký informace??

Napsal: 2/7/2005, 13:38
od Dzin
Ještě k těm 88tkám. Rozdíl je v tom, že na konci války si fronta přišla k nim a ne ony k frontě. :o)

Napsal: 2/7/2005, 18:38
od YAMATO
Ale né...vždyť se používaly prakticky od začátku války pro boj s tanky...ve Francii proti S-35, B-2 a Matildám, pak zase v SSSR proti T-34 a KV. Stahování těchto zbraní ke konci války z PVO k jednotkám na frontě je jistý fakt.

Napsal: 2/7/2005, 19:59
od Atlantis
Právě, zlikvidovaný bombardér+rozryté letiště je mnohem lepší než napůl funkční bombardér a funkční letiště.
Ale spojenci se snad proti tomu bránily, ne?

Napsal: 2/7/2005, 20:19
od YAMATO
Bohužel nemám informace o těchto akcích...spíš o technice...snad někdo jiný...

Napsal: 3/7/2005, 10:17
od Haness
Obranou bylo stejně jako na začátku radar a stíhačky, v tomhle případě noční,mosqita ne?

Napsal: 3/7/2005, 13:51
od YAMATO
Otázkou je, jak to probíhalo, ta obrana. Musel to být dost zmatek, přistávající bombardéry a mezi nimi Němec...najít ho a sestřelit, aniž by ohrozili své kolegy muselo být dost těžké.

Napsal: 3/7/2005, 14:20
od Lord
Kutelšvejer v tom byl borec, sestřelovat nepřátelská letadla u jejicjch letiště ... tzv. taktika night intruder, noční jezdec ...
Britská obrana probíhala jednoduše, radar zachytil s předčasem blížící se letadlo ... a byla vysláno speciální letadlo, letadla naproti ... operátor pilota naváděl ... ten se blížil ... potom ho už odhalil sám pomocí centimetrového radaru, Němci pomocí "paroží".
Němci se toto snažili eliminovat tím, že do Anglie létali přilepeni k moři, aby je radar nezachytil ... někdy měli štestí, někdy ne.

Ze začátku války bez patřičných opatření, ale byla tato taktika u obou stran vcelku úspěšná.

Napsal: 3/7/2005, 14:42
od YAMATO
No co jsem o tom slyšel, tak se Němci vnísili mezi bombardéry, takže radar zas tolik nepomohl...ale nepraktikovali to asi moc ve velkém, měli dost práce nad rajchem :mrgreen:

Napsal: 3/7/2005, 15:02
od Lord
nevím, co já vím, tak už tehdy dokázal radar rozlišit svoje a cizí letadla, ovšem pokud byl nějaký chumel ... pak mohli bombardéry Němce sundat, pokud jedli mrkev :)

Napsal: 3/7/2005, 15:10
od Haness
Jsou často popisovány neštěstí kdy se obranným stíhačkám RAF podařilo sestřelit své vlastní bombardéry, to se stalo i jednomu bombradéru z čs. bombardovací letky,ze které už nevím a kdo v tom bombardéru letěl taky ne...

Ale těžký muselo být se vmísit mezi bombardéry to bylo asi nebezpečnější než letět samostatně třeba u toho moře.

Napsal: 3/7/2005, 17:08
od YAMATO
Nu, on noční boj byl samozřejmě ještě nebezpečnější než denní. Např. nehod při přistání bylo více. Poměrně často docházelo také k "sestřelu" noční stíhačky troskami jí právě sestřeleného bombardéru. Jinak nevím, co bylo těžší, zda let těsně nad mořem nebo mezi bombardéry...v noci muselo být obojí sakra nebezpečné...

Lord: myslíš např. výstražný radar Monica na Lancasterech? Ten naopak Němci využívali pro navedení na bombardér, proto se od něj později upustilo. A co se týče střelců...poznej ve tmě, co to tam vlastně letí...