Stránka 3 z 3

Re: Heinkel He 111

Napsal: 5/2/2014, 19:29
od karaya1
elefen píše:Během celé kampaně ztratilo Královské letectvo celkem 72 piloty a navigátory, což je poměrně vysoké číslo při uvážení toho, že V1 se nijak nebránily.
To jsou osádky těch zmíněných 52 letadel - z drtivé většiny zahynuli z jiných příčin. Těch 13 ér, co zničil výbuch V-1, sedlalo dvacet letců.

Re: Obrana (PVO) Velké Británie před útoky V1

Napsal: 22/9/2014, 00:44
od keltin
Spíš mě zaráží glorifikovaná úspěšnost nasazení Glosteru meteor na V1.Poctivou práci odvedli jiní.
Je to podobná mystifikace, jako jeho akce proti Me 262....

Re: Obrana (PVO) Velké Británie před útoky V1

Napsal: 9/10/2014, 13:44
od rotaran
V jednom dokumentu na téma V1 proti Anglii mluvil jeden pilot že po vyčerpání munice převrátil V1 přiblížením konce křídla bez dotyku.Takže nouzově se to používalo

Re: Obrana (PVO) Velké Británie před útoky V1

Napsal: 11/10/2014, 09:54
od IgorT
Haness píše:Obrana (PVO) Velké Británie před útoky V1

Je známo že se pokoušeli ještě o jeden způsob jak takto útočit na Anglii a tím bylo mohutné dělo (akorát si nevzpomenu ten název - kdyby mě někdo doplnil byl bych rád) jenže tuhle hrozbu zažehnala RAF takřka v momentu kdy zbývalo do prvního výstřelu pár okamžiků,ale zničili a tím němcům vzali dlouhodobě budovaný projekt.
Išlo o delo V-3, určené k bombardovaniu Londýna. Z technického hľadiska išlo o delovú hlaveň, dlhú 127 m, kalibru 152,5 umiestnenú po uhlom 55 stupňov v skale namierenú na Londýn. Malo strieľať 135 kg projektily s 27 kg výbušnou náložou. Umiestnené bolo v bunkri v Mimoyecques.

Obrázek-- Obrázek

Re: Obrana (PVO) Velké Británie před útoky V1

Napsal: 14/10/2014, 09:37
od IgorT
Haness píše:Obrana (PVO) Velké Británie před útoky V1

Statistika nakonec byla taková že z celého počtu 9 250 střel které byly evidovány jako příchozí nad Anglii jich byla polovina zničena Britskou PVO.Je nutno dodat že řada střel spadla ještě před příletem nad Anglii nebo po tom pže byly velice poruchové vzhledem k rychlosti jejich výroby.
RAF je připisováno zničení 1 770 střel.
Střely létaly nad Anglii v době od 13.6. 1944 do 29.3.1945[
Tejto problematike sa podrobne venuje v októbrovej Válke revue Jiří Rajlich, uvádza tam dve verzie štatistík striel V-1, sú novšieho dáta, odcitujem ich.

Obvykle uvádzané údaje:

Vypustených .......10 492 striel
Zlyhalo................3 004
Zneškodnené:
Protilietadlové delostrelectvo...1878
Balónová uzávera................ 232
Stíhači............................1 847

Údaje britských pozorovateľov:

Vypálených ..... 9 251 striel
Prenikli nad Britániu 5 672 striel, z toho nad Londýn 2419 ks
Zneškodnené.........4261, z toho:
Protilietadlové delostrelectvo....1 971
Balónová uzávera......................278
Stíhači.................................1 979
Royal Navy................................33

Zaujímavosť.
Prvá V-1 zneškodnená prúdovým Meteorom Mk.I nebola zostrelená, ale po zlyhaní kanónov ju pilot F/O P.J.Dean podobral krídlom. Vychýlená V-1 explodovala na zemi.
Pri streľbe sa odporúčala ako bezpečná vzdialenosť nad 200 metrov.

Re: Obrana (PVO) Velké Británie před útoky V1

Napsal: 14/10/2014, 10:47
od kenavf
rotaran píše:V jednom dokumentu na téma V1 proti Anglii mluvil jeden pilot že po vyčerpání munice převrátil V1 přiblížením konce křídla bez dotyku.Takže nouzově se to používalo
Podľa všetkého sa nejednalo o núdzový spôsob ale jeden zo štandartných spôsobov(rozhodnutie pilota?). viď príspevok( s fotkou vyššie) od kopapaka 24.1.2014 Možno to bolo aj pre pilota bezpečnejšie ako výbuch tolkej trhaviny pred lietadlom. http://www.palba.cz/viewtopic.php?f=136&t=617&start=20

Re: Obrana (PVO) Velké Británie před útoky V1

Napsal: 14/10/2014, 11:04
od IgorT
V uvedenom článku sa píše, že klasický spôsob likvidácie V-1 bola streľba, ale že piloti si vzápätí osvojili aj taktiku zhodenia strely krídlom, ale až potom, čo im došla munícia, takže použitie krídla asi bolo núdzové riešenie!

Re: Obrana (PVO) Velké Británie před útoky V1

Napsal: 14/10/2014, 12:08
od Bax
Já jsem zase četl, že z počátku piloti vychylovali V1 z kurzu křídlem. Když to Němci zjistili začli na konce křídel montovat roznětky.
Po zničení V1 střelbou museli prolétávat středem exploze, aby je nezasáhly střepiny výbuchu.
Některá letadla aby vůbec mohla bojovat s V1, musela střemhlavým letem nabrat rychlost, někteří piloti to ale neodhadli a narazili do země, u nízkoletících V1.