Kolejový zepelín

Uživatelský avatar
Ataman
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 867
Registrován: 1/4/2008, 20:31

Re: Kolejový zepelín

Příspěvek od Ataman »

GlobeElement píše:Poslyš, podle těch odkazů, cos sem dával, vlak skutečně brzdí koly.
V tom případě kde přesně se to píše? Co brzdící síla, ta se vezme kde? K čemu je vlastně vůbec veškerá brzdová výstroj? Aha? Takže ne, nebrzdí koly. To je stejnej děs, jako říct, že vlak jede, protože těmi koly točí. Když mi to řekne Franta v hospodě, tak mu řeknu "Franto, vole...". Kdyby mi to řek fírovskej elév u zkoušek, tak fakt nevim, naštestí mi to ještě nikdy nikdo neřek. Ale necháme toho, já v tomhle směru zkrátka trpim profesní deformací, tak si klidně těmi koly bzděte.
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: Kolejový zepelín

Příspěvek od kenavf »

Ataman píše:
GlobeElement píše:Poslyš, podle těch odkazů, cos sem dával, vlak skutečně brzdí koly.
V tom případě kde přesně se to píše? Co brzdící síla, ta se vezme kde? K čemu je vlastně vůbec veškerá brzdová výstroj? Aha? Takže ne, nebrzdí koly. To je stejnej děs, jako říct, že vlak jede, protože těmi koly točí. Když mi to řekne Franta v hospodě, tak mu řeknu "Franto, vole...". Kdyby mi to řek fírovskej elév u zkoušek, tak fakt nevim, naštestí mi to ještě nikdy nikdo neřek. Ale necháme toho, já v tomhle směru zkrátka trpim profesní deformací, tak si klidně těmi koly bzděte.
Ano,brzdná sila sa vyvoláva trením brzdového obloženia o príslušnú protiplochu na náprave .Ale opýtaj sa toho eléva ktoré miesto je najproblémovejšie pri brzdení vlaku,ktoré ti definuje maximálne spomalenie vlaku.Ak mu povieš že je to dvojica brzdové obloženie+trecia plocha,tak by mal ten elév vyhodiť od skúšok teba.
Kritické miesto ktorá definuje maximálne spomalenie vlaku je trenie medzi nákolkom a koľajnicou.Preto je u električiek použitý ten elektromagnet brzdy(asi havarijnej) ktorý zvýši brzdný účinok tým že zafunguje magnetická sila a nie len gravitácia.U vlakov to to nie je používané asi veľmi často,keď tak som na vlaku videl maximálne ten sypač piesku na koľajnicu.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Ataman
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 867
Registrován: 1/4/2008, 20:31

Re: Kolejový zepelín

Příspěvek od Ataman »

kenavf píše:Ale opýtaj sa toho eléva
To já se jich pýtam, jen se neboj, úplně zadarmo jim to dát nemůžu.

Jinak samozřejmě v tom ostatním máš pravdu. Mě šlo o to, že - vlak brzdí koly - je velice nepřesné a zjednodušující. Co se týče Mg brzdy, je to záležitost zejména rychlíkových vozů. Co se týče toho sypače písku, jmenuje se to písečník a je to na každém HV. Mašina bez písku je neschopná.
kenavf píše:elév vyhodiť od skúšok teba.
To nejde, od vyhazování sem tam já. Nicméně jsem tuze hodný a měkkosrdcatý, tudíž nevyhazuju.Leda že by mi někdo řekl, že vlak brzdí koly.
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: Kolejový zepelín

Příspěvek od kenavf »

Ataman píše:
kenavf píše:Ale opýtaj sa toho eléva
..
Jinak samozřejmě v tom ostatním máš pravdu. Mě šlo o to, že - vlak brzdí koly - je velice nepřesné a zjednodušující...
Ano je to zjednodušujúce, ale tá polemika vznikla o tom, že padol argument, že dosiahnutím nižšej hmotnosti vlaku sa dosiahne aj kratšej brzdnej dráhy,na to padol protiargument že brzdná dráha vlaku nieje až tak závislá od hmotnosti vlaku(pretože hmotnosť vlaku sa v tých vzorcoch vlastne vyruší)(ak neberieme do úvahy prípadnú montáž elektromagnetickej brzdy).
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
kacermiroslav
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 5286
Registrován: 25/3/2008, 14:07
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolejový zepelín

Příspěvek od kacermiroslav »

Nádherná karosářská práce. Mám slabost pro tuto dobu. Určitě, pokud by se to uplatnilo v běžném provozu, by interiér byl vyveden v maximálním luxusu, jako na tehdejších německých Zeppelinech. Trošku se ale divím, že vrtule nebyla umístěná v nějaké kleci pro zvýšení bezpečnosti. Chápu, že to byl jen prototyp, ale pohybovat se kolem, muselo být docela nebezpečné. A to jak na peronu pro přihlížející, tak pro obsluhu a údržbu při dokování atd.
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 12968
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: Kolejový zepelín

Příspěvek od Rase »

kacermiroslav:
nakousl jsi zajímavý problém, očividně se k onomu popojíždění nedal stroj zapojit ani za nějaký motoráček, jelikož postrádá jakoukoliv plochu nebo výstupek k "zahákování". Pokud vím, tak moderní vlaky je mají ukryté alespoň pod deklem. Další věcí je, že celý vlak má jen dva páry kol (!) což mi přijde docela málo při celkové délce. Samotná vrtule byla očividně velký problém, jelikož si na ni stěžovali už tehdy .) On ten "Kolejový zepelín" měl těch chyb zkrátka až moc - to je asi i důvod, proč jej dráhy nechaly ležet ladem bez užitku
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Uživatelský avatar
kacermiroslav
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 5286
Registrován: 25/3/2008, 14:07
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolejový zepelín

Příspěvek od kacermiroslav »

Tak byl to prototyp a pro dosažení max rychlosti byl prostě i max odlehčen. Pokud by se tento koncept uplatnil, tak by určitě dostal třeba ještě středové kolo a celou řadu dalších prvků, které by zvýšili jeho hmotnost, ale i bezpečnost před rotující vrtulí. Což by ale přineslo pokles max rychlosti. Otázkou je, kolik úseků tehdejší německé dráhy měly, kde by se mohl pohybovat max rychlostí.
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
parmezano
7. Major
7. Major
Příspěvky: 552
Registrován: 17/3/2012, 16:17

Re: Kolejový zepelín

Příspěvek od parmezano »

No v tom jednom videu se mluví jednak o tom , že to jezdilo jenom na zkušebním okruhu a při té ukázkové jízdě z Hamburku do Berlína to jelo prakticky po vyloučené koleji ( podobně to praktikovali Němci v šedesátých letech , kdy zkoušeli provoz komerčních vlaků rychlostí 200km mezi Mnichovem a Augsburkem)
Taky se mluví o tom , že to zabrzdí z max. rychlosti do 0 ,na 2000 metrech .
Obrázek
kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: Kolejový zepelín

Příspěvek od kenavf »

Rase píše:... Další věcí je, že celý vlak má jen dva páry kol (!) což mi přijde docela málo při celkové délce. ..
Vážilo to okolo 20ton,takže dve nápravy stačili.Pretože maximálne zaťaženie nápravy vozňa je cca 20ton(vtedy to mohlo byť inak).
Tretia náprava v strede by to zbytočne komplikovala kvôli nutnosti konštrukčnej úpravy uloženia nápravy pre prejazdy zatáčkami(oblúkmi).
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
Odpovědět

Zpět na „Ostatní“