Stránka 2 z 2

Re: Kolejový zepelín

Napsal: 11/4/2018, 15:14
od Ataman
GlobeElement píše:Poslyš, podle těch odkazů, cos sem dával, vlak skutečně brzdí koly.
V tom případě kde přesně se to píše? Co brzdící síla, ta se vezme kde? K čemu je vlastně vůbec veškerá brzdová výstroj? Aha? Takže ne, nebrzdí koly. To je stejnej děs, jako říct, že vlak jede, protože těmi koly točí. Když mi to řekne Franta v hospodě, tak mu řeknu "Franto, vole...". Kdyby mi to řek fírovskej elév u zkoušek, tak fakt nevim, naštestí mi to ještě nikdy nikdo neřek. Ale necháme toho, já v tomhle směru zkrátka trpim profesní deformací, tak si klidně těmi koly bzděte.

Re: Kolejový zepelín

Napsal: 11/4/2018, 17:39
od kenavf
Ataman píše:
GlobeElement píše:Poslyš, podle těch odkazů, cos sem dával, vlak skutečně brzdí koly.
V tom případě kde přesně se to píše? Co brzdící síla, ta se vezme kde? K čemu je vlastně vůbec veškerá brzdová výstroj? Aha? Takže ne, nebrzdí koly. To je stejnej děs, jako říct, že vlak jede, protože těmi koly točí. Když mi to řekne Franta v hospodě, tak mu řeknu "Franto, vole...". Kdyby mi to řek fírovskej elév u zkoušek, tak fakt nevim, naštestí mi to ještě nikdy nikdo neřek. Ale necháme toho, já v tomhle směru zkrátka trpim profesní deformací, tak si klidně těmi koly bzděte.
Ano,brzdná sila sa vyvoláva trením brzdového obloženia o príslušnú protiplochu na náprave .Ale opýtaj sa toho eléva ktoré miesto je najproblémovejšie pri brzdení vlaku,ktoré ti definuje maximálne spomalenie vlaku.Ak mu povieš že je to dvojica brzdové obloženie+trecia plocha,tak by mal ten elév vyhodiť od skúšok teba.
Kritické miesto ktorá definuje maximálne spomalenie vlaku je trenie medzi nákolkom a koľajnicou.Preto je u električiek použitý ten elektromagnet brzdy(asi havarijnej) ktorý zvýši brzdný účinok tým že zafunguje magnetická sila a nie len gravitácia.U vlakov to to nie je používané asi veľmi často,keď tak som na vlaku videl maximálne ten sypač piesku na koľajnicu.

Re: Kolejový zepelín

Napsal: 11/4/2018, 19:09
od Ataman
kenavf píše:Ale opýtaj sa toho eléva
To já se jich pýtam, jen se neboj, úplně zadarmo jim to dát nemůžu.

Jinak samozřejmě v tom ostatním máš pravdu. Mě šlo o to, že - vlak brzdí koly - je velice nepřesné a zjednodušující. Co se týče Mg brzdy, je to záležitost zejména rychlíkových vozů. Co se týče toho sypače písku, jmenuje se to písečník a je to na každém HV. Mašina bez písku je neschopná.
kenavf píše:elév vyhodiť od skúšok teba.
To nejde, od vyhazování sem tam já. Nicméně jsem tuze hodný a měkkosrdcatý, tudíž nevyhazuju.Leda že by mi někdo řekl, že vlak brzdí koly.

Re: Kolejový zepelín

Napsal: 11/4/2018, 21:20
od kenavf
Ataman píše:
kenavf píše:Ale opýtaj sa toho eléva
..
Jinak samozřejmě v tom ostatním máš pravdu. Mě šlo o to, že - vlak brzdí koly - je velice nepřesné a zjednodušující...
Ano je to zjednodušujúce, ale tá polemika vznikla o tom, že padol argument, že dosiahnutím nižšej hmotnosti vlaku sa dosiahne aj kratšej brzdnej dráhy,na to padol protiargument že brzdná dráha vlaku nieje až tak závislá od hmotnosti vlaku(pretože hmotnosť vlaku sa v tých vzorcoch vlastne vyruší)(ak neberieme do úvahy prípadnú montáž elektromagnetickej brzdy).

Re: Kolejový zepelín

Napsal: 12/4/2018, 11:40
od kacermiroslav
Nádherná karosářská práce. Mám slabost pro tuto dobu. Určitě, pokud by se to uplatnilo v běžném provozu, by interiér byl vyveden v maximálním luxusu, jako na tehdejších německých Zeppelinech. Trošku se ale divím, že vrtule nebyla umístěná v nějaké kleci pro zvýšení bezpečnosti. Chápu, že to byl jen prototyp, ale pohybovat se kolem, muselo být docela nebezpečné. A to jak na peronu pro přihlížející, tak pro obsluhu a údržbu při dokování atd.

Re: Kolejový zepelín

Napsal: 12/4/2018, 11:50
od Rase
kacermiroslav:
nakousl jsi zajímavý problém, očividně se k onomu popojíždění nedal stroj zapojit ani za nějaký motoráček, jelikož postrádá jakoukoliv plochu nebo výstupek k "zahákování". Pokud vím, tak moderní vlaky je mají ukryté alespoň pod deklem. Další věcí je, že celý vlak má jen dva páry kol (!) což mi přijde docela málo při celkové délce. Samotná vrtule byla očividně velký problém, jelikož si na ni stěžovali už tehdy .) On ten "Kolejový zepelín" měl těch chyb zkrátka až moc - to je asi i důvod, proč jej dráhy nechaly ležet ladem bez užitku

Re: Kolejový zepelín

Napsal: 12/4/2018, 11:53
od kacermiroslav
Tak byl to prototyp a pro dosažení max rychlosti byl prostě i max odlehčen. Pokud by se tento koncept uplatnil, tak by určitě dostal třeba ještě středové kolo a celou řadu dalších prvků, které by zvýšili jeho hmotnost, ale i bezpečnost před rotující vrtulí. Což by ale přineslo pokles max rychlosti. Otázkou je, kolik úseků tehdejší německé dráhy měly, kde by se mohl pohybovat max rychlostí.

Re: Kolejový zepelín

Napsal: 12/4/2018, 12:19
od parmezano
No v tom jednom videu se mluví jednak o tom , že to jezdilo jenom na zkušebním okruhu a při té ukázkové jízdě z Hamburku do Berlína to jelo prakticky po vyloučené koleji ( podobně to praktikovali Němci v šedesátých letech , kdy zkoušeli provoz komerčních vlaků rychlostí 200km mezi Mnichovem a Augsburkem)
Taky se mluví o tom , že to zabrzdí z max. rychlosti do 0 ,na 2000 metrech .

Re: Kolejový zepelín

Napsal: 12/4/2018, 14:21
od kenavf
Rase píše:... Další věcí je, že celý vlak má jen dva páry kol (!) což mi přijde docela málo při celkové délce. ..
Vážilo to okolo 20ton,takže dve nápravy stačili.Pretože maximálne zaťaženie nápravy vozňa je cca 20ton(vtedy to mohlo byť inak).
Tretia náprava v strede by to zbytočne komplikovala kvôli nutnosti konštrukčnej úpravy uloženia nápravy pre prejazdy zatáčkami(oblúkmi).