Stránka 2 z 2

PříspěvekNapsal: 1/9/2008, 21:40
od kopapaka
mmmichalll:
Pancíř na palubě měl i pár much, při hodně mohutném útoku a následném těžkém poškození trvalo hodně dlouho než byla paluba opět schopná provozu. Američani měli paluby zranitelné, ale dřevěné podlahy se daly opravit daleko líp i na moři bez nutnosti odplout do servisního doku.


Já ti nevím, pokud sem četl o zásazích letadlovek které měly pancéřované paluby, škody se obvykle podařilo opravit, jasně že nouzově, velice rychle a stejně tak obnovit provoz...Ono poškození pancéřové paluby výbuchem může vypadat hrozně, ale díky materiálu nejde o tak velkou plochu. U dřevěné paluby bude poškození na větší ploše a to nejen od samotného zásahu, ale i od druhotných poškození. Tam kde tato poškození na pancíři jen "opálí" barvu, může u dřevěné paluby způsobit dost rozsáhlá poškození.
Taky záleží na konstrukci, nezdá se mi, že by dřevo paluby sloužilo přímo jako strop hangárů, stejně jako u pancéřových palub tam toho asi bylo víc a pokud šlo jen o běžnou ocel, konstrukční, mohly se problémy zvyšovat o mnohem větší sekundární poškození i v hangárech...
Ale nejsem odborník, to by se musel vyjádřit někdo zažraný do letadlovek.

PříspěvekNapsal: 18/3/2009, 19:59
od score51
tu je nejaký obrázok z potopenia britskej lietadlovej lode Ark Royal

Obrázek

Re:

PříspěvekNapsal: 31/7/2012, 20:13
od madrabbit
kopapaka píše:Já ti nevím, pokud sem četl o zásazích letadlovek které měly pancéřované paluby, škody se obvykle podařilo opravit, jasně že nouzově, velice rychle a stejně tak obnovit provoz...Ono poškození pancéřové paluby výbuchem může vypadat hrozně, ale díky materiálu nejde o tak velkou plochu. U dřevěné paluby bude poškození na větší ploše a to nejen od samotného zásahu, ale i od druhotných poškození. Tam kde tato poškození na pancíři jen "opálí" barvu, může u dřevěné paluby způsobit dost rozsáhlá poškození.
Taky záleží na konstrukci, nezdá se mi, že by dřevo paluby sloužilo přímo jako strop hangárů, stejně jako u pancéřových palub tam toho asi bylo víc a pokud šlo jen o běžnou ocel, konstrukční, mohly se problémy zvyšovat o mnohem větší sekundární poškození i v hangárech...
Ale nejsem odborník, to by se musel vyjádřit někdo zažraný do letadlovek.


Sice odborník nejsem, ale v knížkách "Palubní stíhači jejího veličenstva" v posledním dílu bylo, že po zásahu kamikazem - Zero a 250kg bomba došlo k prohnutí pancíře - tedy na palubě "důlek", k opravě byl použit rychleschnoucí beton - provoz byl obnoven velmi rychle. Předpokládám, že i při průrazu by došlo k zahlazení okolí a vylití betonem.