•   Portál
      Obsah fóra
      Album
      Wiki




  •   OZNÁMENÍ A JINÉ
      Náměty
      Filmy, knihy
      Fikce, dohady
      Hospoda
      Vtipy, citáty


      LIDÉ, MILITÁRIE
      Osobnosti, příběhy
      Vyznamenání
      Uniformy
      Zločiny, Holocaust
      Ostatní
      BOJIŠTĚ WW2
      Západní fronta
      Východní fronta
      Středomoří
      Dálný Východ
      Komplexně


      EPOCHY
      Starověk
      Středověk
      Novověk
      WW1
      Po roce 1945
      ARMÁDY 1918-1945
      Německo   Británie
      USA   SSSR
      Itálie   Francie
      Japonsko
      Československo
      Ostatní

      ZÁBAVA, AKCE
      Bazar
      Spolky, akce
      Hry
      Modelařina
    TOPlist
      ARMÁDY 1945-200?
      SSSR-Rusko
      USA   NATO
      Varšavská smlouva
      ČSSR, ČSR
      Jaderné zbraně
      Ostatní




  •   LETECTVO
      Luftwaffe
      RAF
      USA   poválečné
      Rusko   poválečné
      Itálie
      Francie
      Japonsko
      Československo
      NATO
      Švédsko
      Válka ve vzduchu
      NÁMOŘNICTVO
      Kriegsmarine
      Royal Navy
      USA   poválečné
      Rusko   poválečné
      Itálie
      Francie
      Japonsko
      Ostatní, ponorky
      Válka v Atlantiku
      Válka ve Středomoří
      Válka v Pacifiku
      Válka v Ind. oceánu
      TANKY, VOJSKO
      Německo   Tanky
      Zbraně   Pušky
      Waffen SS
      Velká Británie
      USA   poválečné
      Rusko   poválečné
      Itálie
      Francie
      Japonsko
      ČSR   poválečné
      Ostatní   NATO
      Varšavská smlouva
      SPECIÁLNÍ ZBRANĚ
      Wunderwaffen
      Tajné zbraně
      Rusko - PVOS
      Rakety, jaderné
      a kosmické zbraně




  •   Wiki




  •   Album
      Galerie
      Forumfoto



  • Portál     Obsah fóra     Články     Album     Forumfoto     Galerie     Chat     Nová témata     Nepřečtené     Bez odpovědí     Aktivní témata     RSS    
  • Dolů
  • Obsah fóra ‹ STÁTY A JEJICH ARMÁDY 1918-1945 ‹ ITÁLIE ‹ Letectvo
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk
  • Novinky
  • FAQ
  • Chat
  • Registrovat
  • Přihlásit se

AVIA LM-2

Moderátor: Hans S.

Napsat komentář
Příspěvků: 9 • Stránka 1 z 1

AVIA LM-2

Příspěvekod YAMATO » 9/8/2007, 14:17


Nedávno jsem zde psal o legračním německém nápadu na bezmotorovou stíhačku. A nyní si popíšeme bezmotorový bombardér. Kupodivu se, na rozdíl od BV 40 (ZDE), nejednalo o úplně absurdní nápad. On to ovšem také nebyl nápad německý, ale italský...

Itálie za války moc a moc toužila vyřadit z činnosti britský Gibraltar, uzavírající "její" "Mare Nostrum" ze západu. Na rozdíl od Suezu zde nepřicházela do úvahy možnost pozemního útoku, jediná cesta byla vzduchem. Jenže vzdálenost této britské pevnosti byla příliš velká, než aby byl možný útok standardními bombardéry, jako byly SM.79 či Z.1007. Byl sice vyvíjen těžký bombardér Piaggio P.108 B, který to měl umožnit, ale ten ještě nebyl, takže byly zvažovány i jiné možnosti. Jednou z nich bylo právě použití bezmotorového kluzáku jako bombardéru.

Nápad nebyl zas tak nesmyslný, jak se může na první poslech zdát. Uvažovalo se o kluzácích, do blízkosti Gibraltaru vlečených za SM.79. Ve vzdálenosti 20-30 km a výšce cca 4000 m by se odpoutaly, tiše a tedy nepozorovaně se přiblížily k cíli, zde střemhlavě zaútočily a po odhození pum by díky vysoké rychlosti opět nabraly výšku, doklouzaly na území Španělska a zde by piloty vyzvedla ponorka.

Realizaci dostala na starost firma AVIA (Azionaria Vercellse Industrie Aeronautiche). Konstruktérem byl Inženýr Pieraldo Moratara. Ten vytvořil dosti velký letoun, označený LM-02. Konstrukce byla celodřevěná, jednoduchá, jen s nejnutnějším vybavením, však se mělo jednat o stroj na jedno použití. Křídlo bylo vybaveno aerodynamickými mřížovými brzdami pro střemhlavý nálet, které fungovaly automaticky při dosažení rychlosti 450 km/h. Pod centroplánem byly závěsy pro dvě 820 kg pumy. Podvozek byl dvojí podle určení. Pro výcvik byl určen pevný, doplněný ostruhou, lyžinou pod trupem a oblouky na koncích křídla. Bojové stroje měly mít odhazovatelný podvozek.

Obrázek

Prototyp byl zalétán pilotem Nellem Raimondem na podzim 1942 (vlečným strojem byl FIAT CR.42). Při zkouškách se ukázalo, že stroj má slušné letové vlastnosti a dobře snáší střemhlavé útoky. Teoreticky bylo vše připraveno pro jeho výrobu a nasazení. V té době však již byl k dispozici i zmíněný těžký bombardér P.108, který byl samozřejmě považován za lepší, než přeci jen poněkud extravagantní LM-02. Mimoto si začali Italové uvědomovat, že formace SM.79 s kluzáky v závěsu budou velmi zranitelné, hlavně vzhledem k zavádění radiolokátorů, s kterými dříve nepočítali. Ostatně celý systém byl poněkud překombinovaný.

Obrázek

Vznikl sice ještě druhý prototyp a další, určený pro lámací zkoušky, ale vše bylo začátkem roku 1943 ukončeno.

Obrázek


TECHNICKÉ ÚDAJE

ROZMĚRY
Rozpětí: 16 m
Délka: 10,75 m
Výška: 2,8 m
Nosná plocha: 35 m2

HMOTNOST
Prázdná: 1100 kg
Vzletová: 2840 kg

VÝKONY
Rychlost vlečení: 280 km/h
Mezní rychlost pro střemhlavý útok: 540 km/h
ObrázekObrázek

Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
Uživatelský avatar
YAMATO
2. Generálporučík
2. Generálporučík
 
Příspěvky: 2809
Registrován: 19/3/2005, 19:25
  • WWW
Nahoru

Příspěvekod Fatale » 9/8/2007, 14:42


By mne docela zajímalo, kolik výšky mohla nabrat po odhozu bomb, zvlášť když podstatná část energie byla ztracena díky brzdám.
válka je vůl
Uživatelský avatar
Fatale
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
 
Příspěvky: 1383
Registrován: 18/8/2005, 13:43
Bydliště: ano
Nahoru

Příspěvekod YAMATO » 9/8/2007, 14:59


Ono vůbec dostat se k cíli by asi bylo zajímavé. Do Španělska by to pak sice byl kousek :wink: ...ale najít rychle místo na přistání a pak hurá na pláž a do ponorky...no nechtěl bych být pilot :lol:
ObrázekObrázek

Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
Uživatelský avatar
YAMATO
2. Generálporučík
2. Generálporučík
 
Příspěvky: 2809
Registrován: 19/3/2005, 19:25
  • WWW
Nahoru

Příspěvekod Hans S. » 9/8/2007, 16:36


Yamato..to to nedává smysl jen mě?

SM.79 by neměla dostatečný dolet na dosažení Gibraltaru, ale přitom měla dost velký na dovlečení jiného letounu na vzdálenost 30 km od něj? Vždyť to je zcela absurdní.
Obrázek
Uživatelský avatar
Hans S.
5. Plukovník
5. Plukovník
 
Příspěvky: 3515
Registrován: 22/2/2007, 04:34
Bydliště: Gartenzaun
  • ICQ
Nahoru

Příspěvekod Fatale » 9/8/2007, 17:02


Však nemuseli lítat z Itálie.
válka je vůl
Uživatelský avatar
Fatale
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
 
Příspěvky: 1383
Registrován: 18/8/2005, 13:43
Bydliště: ano
Nahoru

Příspěvekod Hans S. » 9/8/2007, 18:02


To je přece úplně jedno odkud budou létat. Pokud je tažné letadlo schopno doletět k cíli a shodou okolností je to tažné letadlo zároveň v prvních větách článku označeno jako že nemá dostatečný dolet, pak mi tady něco opravdu dost nesedí ;).
Obrázek
Uživatelský avatar
Hans S.
5. Plukovník
5. Plukovník
 
Příspěvky: 3515
Registrován: 22/2/2007, 04:34
Bydliště: Gartenzaun
  • ICQ
Nahoru

Příspěvekod Návštěvník » 9/8/2007, 18:03


IMHO by SM.79 neměl ten dolet s pumovou zátěží. Ostatně vlečení pum na malém kluzáku za jiným letounem pro zvýšení nosnosti/doletu přeci zkoušeli i Němci...
Návštěvník
 
Nahoru

Příspěvekod Fatale » 9/8/2007, 18:16


Hans S. píše:To je přece úplně jedno odkud budou létat. Pokud je tažné letadlo schopno doletět k cíli a shodou okolností je to tažné letadlo zároveň v prvních větách článku označeno jako že nemá dostatečný dolet, pak mi tady něco opravdu dost nesedí ;).

jo už chápu o co ti jde, toho jsem di nevšimnul 8-)
válka je vůl
Uživatelský avatar
Fatale
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
 
Příspěvky: 1383
Registrován: 18/8/2005, 13:43
Bydliště: ano
Nahoru

Příspěvekod Foxbat » 9/8/2007, 18:27


Mali to ešte vylepšiť, keďže to bolo drevené stačilo pristáť na mori, odmontovať krídla nasadiť vrtuľu do vody a hurá domov 8-)
hore možeš dole musíš
su aj taký, ktorým netreba krídel a kde žiadny stroj nedoletí...
Uživatelský avatar
Foxbat
podpraporčík
podpraporčík
 
Příspěvky: 289
Registrován: 30/3/2006, 19:36
Nahoru


Napsat komentář
Příspěvků: 9 • Stránka 1 z 1

Zpět na Letectvo

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

  • Nahoru
  • Portál » Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra • Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Portal by phpBB3 Portal © phpBB Türkiye