Stránka 2 z 2

Napsal: 11/11/2008, 17:46
od Fatale
Po čase vás zase zdravím :D

Před nějakou dobou jsem hledal info o D.520 taky, tenkrát mi šlo teda hlavně o motory, ale našel jsem i srovnávací testy. A oni jsou minimálně dva, mírně odlišný a pokud si to dobře pamatuju, byly dělaný i jinou stranou (za to ale ruku do ohně nedám, trochu se mi to už slejvá 8-) ). V jednom je to, co jste zmiňovali, ve druhým ale bylo, že konkrétně akcelerace v levelu a divu byla (mírně) lepší u D.520 a s přibejvající rychlostí se víc a víc projevovala lepší ovladatelnost u D.520. Jinak to víceméně myslím souhlasilo s Kurfurstem, akorát tam ještě bylo něco o větších vejškách, kde Dew vycházela výkonově líp, než-li Mezek. A u obratnosti, že to letadlo bylo hodně nestabilní (oproti 109), čehož se ale na druhou stranu piloti naučili využívat, ba to považovali za výhodu. Takže asi něco podobnýho jako s Išakem.
Jestli ten test chcete, najděte si ho sami, protože já jsem línej, neměl by to ale imo bejt problém vygůglit, našel jsem to na nějakým fóru o ww2. A je docela možný, že to má i Letecz na Virtualfighters, ikdyž já to měl od nějakýho Němce.

A k tomu nasazení- po pádu Francie se záměrně účastnily bojů pod hlavičkou Vichy asi jen v sev. Africe, kde lítal i třeba Pierre le Gloan (zajímavá figurka :roll: ), ale jinak šlo o cvičný letadla. Jo a do Itálie jich šlo údajně 75 a ne 60, ale to je detail a možná kec :-)

Obrázek

Obrázek

Napsal: 12/11/2008, 08:23
od Hektor
No s tým Talianskom záleží dosť na roku. V 1940 ich použiť ako cvičné je mrhanie ale v 1942/43 hm... aj tak mali 20mm kanon a na bombardéry si zastrieľať mohli.

Napsal: 12/11/2008, 12:57
od Hans S.
Jestli ten test chcete, najděte si ho sami.. hmmm

Napsal: 2/1/2009, 15:31
od jiho2
Máte někdo prosím nějaké informace o nasazení v letectvu svobodné francie někde jsem četl že je bojově používali v africe ale nevím kolik a u jakých jednotek

Napsal: 3/1/2009, 11:19
od Destroyman
jiho2 píše:Máte někdo prosím nějaké informace o nasazení v letectvu svobodné francie někde jsem četl že je bojově používali v africe ale nevím kolik a u jakých jednotek
Mno, když se k tomu nikdo nemá, zkusím odpovědět aspoň rámcově - i když na letadla žádnej odborník nejsem (ale zrovna se tak trochu náhodou ve Svobodnejch Francouzích hrabu).
Svobodná Francie v Africe žádné letectvo neměla. K de Gaullovi se totiž přidalo jen pár pilotů (asi 20-30) a ti lítali na východní frontě v eskadrile Normandie. Myslím, že na jakách, ale to je teď fuk.
Ale letectvo tam měli vichysté. Pro ně jim Němci v dubnu 1941 znovu povolili výrobu D.520, do konce roku 1942 jich bylo vyrobeno přes tři sta. Do boje se zapojili proti Angličanům v Sýrii v létě 1941, se skóre 31 : 11 pro vichysty. To byl docela mazec, když uvážíme, že Angličani tam nasadili jen asi 70 letadel. Dále se vichystické letectvo pustilo na tři dny do boje během operace Torch, ale počty ani výsledky neznám. Po záboru zbytku Francie se Francouzi přestali dělit na gaullisty a vichysty, takže tím vlastně operace Svobodných Francouzů skončily. Dál už válčili jen jako Francouzi.
Poslední D.520 vyřadilo francouzské letectvo v roce 1953.

Napsal: 3/1/2009, 13:21
od jiho2
Tedˇv tom mám trošku hokej.
Svobodná Francie v Africe žádné letectvo neměla.
Já jsem vyděl obrázky letadel D-520,MS-406 a Bristo Blenheim s Lotrinským křížem což je znak Svobodné Francie.Kolik D-520 tedy bojovalo v Africe na straně spojenců u jaké jednotky a v jakém období.Četl jsem že MS-406 hned po pádu Francie 3 a po porážce Vichystů v Sýrii 17 od GC I/7.

Napsal: 3/1/2009, 18:33
od Farky
Svobodná Francie v Africe letectvo měla, ze začátku jen pár letadel, ale po pádu Vichy v Sýrii se začali formovat větší letecké jednotky.
Obrázek
Hawkery Hurricane od FAFL GC I v Africe.

K nasazení D.520 v Africe - V lednu 1941 byla v Káhiře vytvořena Escadrille N°1 de Chasse FAFL, její výzbroj tvořila směs D.520 a Hurricanů. Jestli se ale dostali D.520 do boje s nepřítelem to nevím. Jednotka byla rozpuštěna v květnu 1941. Nikdy jsem neviděl jedinou fotografii D.520 téhle jednotky.
V říjnu 1942 také vznikly tyto fotografie -
Obrázek
Obrázek
Všechny zdroje uvádějí, že je to stroj od FAFL GC III "Normandie" a jeho pilotem byl Albert Littolf. GC III prý používala tři D.520 k výcviku v Rayaku.

Jen tak pro zajímavost, D.520 tvořili (spolu se Spitfiry Mk.V) od listopadu 1944 výzbroj dvou francouzských jednotek (GC 1/8 VENDEE a GC 2/18 SAINTONGE, ex GROUPE DORET) a ty je údajně bojově použili proti německým "kapsám odporu" ve Francii.
Obrázek

Napsal: 4/1/2009, 13:05
od Destroyman
jiho2 píše:Tedˇv tom mám trošku hokej.
Omlouvám se, sypu si popel na hlavu a třískám sebou hanbou o zem. Mrknul jsem se do chytrejch knížek a zjistil toto: V Egyptě operovala např. stíhací peruť (nebo aspoň její část) Ile de France a v Čadu smíšená peruť Bretagne. Snad to pro zeptání přítele Googla stačí, ne?

Napsal: 20/3/2009, 13:28
od Hektor
Tak som trochu šmíroval na Axis Fore a našiel som tam že Taliani D.520 získali už po bitke o Francúzsko a to 10 kusov . Ďalších 36 zadržali pri okupácií Vichy sami Taliani a 30 dostali od Nemcov po okupácií Vichy výmenou za LeO.451 a DC-3
Pripojím aj zoznam čosi ešte zobrali zo sebou:
Ostatné lietadlá z Armée de l'air v prevádzke v Regia Aeronautica boli:
- 18 Breguet Br.693
- 6 Caudron C.445
- 27 Lioré-et-Olivier LeO.541
- 2 Lioré-Nieuport LN.411
- 31 Morane-Saulinier MS.405
- 1 NA-57
- 15 POTEZ P.63.11
Z iných zdrojov (L+K) mám že MS-406 bolo 52 a P.63 až 75.

Napsal: 23/3/2009, 15:04
od letecz
Pěkná fotogalerie D520 u německé výcvikové jednotky ve francouzském Pau, 1944: http://thomasgenth.de/html/jg_101_pau.html

Napsal: 23/4/2010, 18:04
od glock
Krátce k D-520 u italského letectva. Šlo asi o nejcenější letouny francouzské provinience u italského letectva . Šly výhradně k jednotkám home-defence Ty byly vyzbrojeny Cr.42, G.50 ci Mc.200, modermí letadla se dodávala jednotkám " v poli". Důležitý tam byl ten kanón (první letadlo ve výzbroji RA s kanónem). Celkem jich mělo být 75, u 59 jsou známa S/N. Namátkou létali u 75 Sq, 82 Sq, 164 Sq, 232 Sq, 369Sq, 371 Sq.

Napsal: 26/10/2010, 15:40
od radek123456

Napsal: 31/10/2010, 19:36
od glock
K té italské camo. Jedná se o častou interpretaci. Fotka existuje ale prakticky se nedá říci zda je o "flekatou kamo". Z kontrastu barev se spíše kloním k RLM barvám a klasické německé camo jako např. na bf-109. Italské barvy (zelená a písková) by měly větší kontrast.

Napsal: 1/12/2010, 20:10
od radek123456