Stránka 2 z 2

Re: D.520 vs. 109E

PříspěvekNapsal: 29/8/2018, 13:02
od Skeptik
Zas až tak špatné to nebylo :wink:
Zasahovalo několik prvních granátů ... další už ne, to je pravda.
Pilotům Jaků-9T bylo doporučováno zastřílet se kulometem a pak dát krátkou kanónovou dávku. Sekundová dávka znamenala tři výstřely - a za sekundu letadlo "neuhne".
Ale ano, říkalo se, že Jak-9T je letadlo pro snipery :)

Jinak je potřeba uvést, že NS-37 byl mnohem výkonnější zbraň než T9/M4.

Re:

PříspěvekNapsal: 30/8/2018, 00:06
od QVAK
YAMATO píše:Fatale, pokud by měly zbraně v křídle takhle závažné problémy, jak píšeš, tak proč to byl standart u Britů i Američanů? Za celou válku nedošlo ke změně.

Důvodem byla základní zbraň druhé poloviny WW II, browning.50. Jelikož se v jeho původní konstrukci (zvětšením a zesílením z ráže 0.303) pohybovala moc velká masa železa po moc dlouhé dráze velkou střední rychlostí tak by výsledný zpětný ráz dokázal rozlámat jakékoli tehdejší letadlo. Britové (de facto Belgičané jež takto licenční kulomet upravili) v jeho používané verzi FN snížili střední rychlost závěru na 1/2 a tím i kadenci na cca 450 výstřelů za min. Američané šli cestou snížení balistických vlastností zbraně (verze M3 měla účinný dostřel 400 m). Jelikož umístění kulometu do okruhu vrtule s použitím synchronizace snižuje kadenci až o 1/2 o kterou ještě výkon výzbroje letadla nechtěli snižovat tak používali oba pouze křídelní montáž zbraní mimo okruh vrtule.