•   Portál
      Obsah fóra
      Album
      Wiki




  •   OZNÁMENÍ A JINÉ
      Náměty
      Filmy, knihy
      Fikce, dohady
      Hospoda
      Vtipy, citáty


      LIDÉ, MILITÁRIE
      Osobnosti, příběhy
      Vyznamenání
      Uniformy
      Zločiny, Holocaust
      Ostatní
      BOJIŠTĚ WW2
      Západní fronta
      Východní fronta
      Středomoří
      Dálný Východ
      Komplexně


      EPOCHY
      Starověk
      Středověk
      Novověk
      WW1
      Po roce 1945
      ARMÁDY 1918-1945
      Německo   Británie
      USA   SSSR
      Itálie   Francie
      Japonsko
      Československo
      Ostatní

      ZÁBAVA, AKCE
      Bazar
      Spolky, akce
      Hry
      Modelařina
    TOPlist
      ARMÁDY 1945-200?
      SSSR-Rusko
      USA   NATO
      Varšavská smlouva
      ČSSR, ČSR
      Jaderné zbraně
      Ostatní




  •   LETECTVO
      Luftwaffe
      RAF
      USA   poválečné
      Rusko   poválečné
      Itálie
      Francie
      Japonsko
      Československo
      NATO
      Švédsko
      Válka ve vzduchu
      NÁMOŘNICTVO
      Kriegsmarine
      Royal Navy
      USA   poválečné
      Rusko   poválečné
      Itálie
      Francie
      Japonsko
      Ostatní, ponorky
      Válka v Atlantiku
      Válka ve Středomoří
      Válka v Pacifiku
      Válka v Ind. oceánu
      TANKY, VOJSKO
      Německo   Tanky
      Zbraně   Pušky
      Waffen SS
      Velká Británie
      USA   poválečné
      Rusko   poválečné
      Itálie
      Francie
      Japonsko
      ČSR   poválečné
      Ostatní   NATO
      Varšavská smlouva
      SPECIÁLNÍ ZBRANĚ
      Wunderwaffen
      Tajné zbraně
      Rusko - PVOS
      Rakety, jaderné
      a kosmické zbraně




  •   Wiki




  •   Album
      Galerie
      Forumfoto



  • Portál     Obsah fóra     Články     Album     Forumfoto     Galerie     Chat     Nová témata     Nepřečtené     Bez odpovědí     Aktivní témata     RSS    
  • Dolů
  • Obsah fóra ‹ STÁTY A JEJICH ARMÁDY 1918-1945 ‹ FRANCIE ‹ Námořnictvo
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk
  • Novinky
  • FAQ
  • Chat
  • Registrovat
  • Přihlásit se

Letadlová loď Béarn

Napsat komentář
Příspěvků: 23 • Stránka 2 z 2 • 1, 2

Re: Letadlová loď Béarn

Příspěvekod Polarfox » 20/9/2012, 20:19


Zatím se mi nepodařilo dát všechny letouny na jeden zátah, takže tady je ochutnávka, pokračování...příště :)
ObrázekObrázekObrázek

U národa, u něhož je nejoblíbenějším historickým spisovatelem Vlastimil Vondruška, se nějakého historického prozření a sebereflexe dočkáme opravdu jen velice stěží. (Polarovo motto pro rok 2019)

“Without data, you're just another person with an opinion.” W. Edwards Deming
Polarfox
6. Podplukovník
6. Podplukovník
 
Příspěvky: 5081
Registrován: 5/11/2010, 21:01
Bydliště: Praha
Nahoru

Re: Letadlová loď Béarn

Příspěvekod Polarfox » 6/10/2012, 22:40


Tak, dokončeny všechny bombardovací, průzkumné a jiné letouny plus dva poslední typy u stíhaček. Tímto považuji Béarn a francouzské palubní stroje za uzavřené :). Na shledanou u Joffre a Painlevé.
ObrázekObrázekObrázek

U národa, u něhož je nejoblíbenějším historickým spisovatelem Vlastimil Vondruška, se nějakého historického prozření a sebereflexe dočkáme opravdu jen velice stěží. (Polarovo motto pro rok 2019)

“Without data, you're just another person with an opinion.” W. Edwards Deming
Polarfox
6. Podplukovník
6. Podplukovník
 
Příspěvky: 5081
Registrován: 5/11/2010, 21:01
Bydliště: Praha
Nahoru

Re: Letadlová loď Béarn

Příspěvekod Polarfox » 19/1/2014, 23:04


Scrat píše:je někde specifikováno že tento časový údaj je včetně vyvážení letounů z hangáru? Protože se mi nezdá že by dva výtahy na Saratoze dokázaly vytáhnout 40 letounů tak aby je palubní personál dokázal poslat v průběhu dvanácti minut do vzduchu, je tam příliš mnoho technických omezení. Navíc Sara měla tak rozlehlou letovou palubu že předválečných F2F a F3F by se jich tam 40 možná vešlo a zároveň by nepřekážely hromadnému startu.

Jen k tehdejší debatě ohledně rychlosti startu. U Američanů opravdu musí jít o hodnotu letounů umístěných přímo na palubě...ostatně americká doktrína preferovala parkování letounů na palubě, přičemž hangáry byly určeny převážně k servisu. Vzhledem k velikosti nosičů (Lexington, Saratoga) a vysokému počtu nesených strojů to pak samozřejmě umožňovalo posílat početné vlny v rychlém sledu. Ostatní námořnictva parkovala letadla v hangárech, tj. i měla i vyšší časy. A pokud byl celý systém pomalý a nevhodně řešený, tak to dále kynulo.

Můžeme tu tak porovnávat konkrétní technické prvky (kde Béarn asi excelovat nebude), ale jinak jde hodně o doktrinální záležitost a nasadit tu správné měřítko je obtížné. Problematika ranných letadlových lodí je plná různých zajímavostí, asi se k tomu jednou pořádně vrátím :)
ObrázekObrázekObrázek

U národa, u něhož je nejoblíbenějším historickým spisovatelem Vlastimil Vondruška, se nějakého historického prozření a sebereflexe dočkáme opravdu jen velice stěží. (Polarovo motto pro rok 2019)

“Without data, you're just another person with an opinion.” W. Edwards Deming
Polarfox
6. Podplukovník
6. Podplukovník
 
Příspěvky: 5081
Registrován: 5/11/2010, 21:01
Bydliště: Praha
Nahoru

Předchozí

Napsat komentář
Příspěvků: 23 • Stránka 2 z 2 • 1, 2

Zpět na Námořnictvo

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

  • Nahoru
  • Portál » Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra • Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Portal by phpBB3 Portal © phpBB Türkiye