Stránka 2 z 2

Re: Letadlová loď Béarn

Napsal: 20/9/2012, 21:19
od Polarfox
Zatím se mi nepodařilo dát všechny letouny na jeden zátah, takže tady je ochutnávka, pokračování...příště :)

Re: Letadlová loď Béarn

Napsal: 6/10/2012, 23:40
od Polarfox
Tak, dokončeny všechny bombardovací, průzkumné a jiné letouny plus dva poslední typy u stíhaček. Tímto považuji Béarn a francouzské palubní stroje za uzavřené :). Na shledanou u Joffre a Painlevé.

Re: Letadlová loď Béarn

Napsal: 19/1/2014, 23:04
od Polarfox
Scrat píše:je někde specifikováno že tento časový údaj je včetně vyvážení letounů z hangáru? Protože se mi nezdá že by dva výtahy na Saratoze dokázaly vytáhnout 40 letounů tak aby je palubní personál dokázal poslat v průběhu dvanácti minut do vzduchu, je tam příliš mnoho technických omezení. Navíc Sara měla tak rozlehlou letovou palubu že předválečných F2F a F3F by se jich tam 40 možná vešlo a zároveň by nepřekážely hromadnému startu.
Jen k tehdejší debatě ohledně rychlosti startu. U Američanů opravdu musí jít o hodnotu letounů umístěných přímo na palubě...ostatně americká doktrína preferovala parkování letounů na palubě, přičemž hangáry byly určeny převážně k servisu. Vzhledem k velikosti nosičů (Lexington, Saratoga) a vysokému počtu nesených strojů to pak samozřejmě umožňovalo posílat početné vlny v rychlém sledu. Ostatní námořnictva parkovala letadla v hangárech, tj. i měla i vyšší časy. A pokud byl celý systém pomalý a nevhodně řešený, tak to dále kynulo.

Můžeme tu tak porovnávat konkrétní technické prvky (kde Béarn asi excelovat nebude), ale jinak jde hodně o doktrinální záležitost a nasadit tu správné měřítko je obtížné. Problematika ranných letadlových lodí je plná různých zajímavostí, asi se k tomu jednou pořádně vrátím :)