•   Portál
      Obsah fóra
      Album
      Wiki




  •   OZNÁMENÍ A JINÉ
      Náměty
      Filmy, knihy
      Fikce, dohady
      Hospoda
      Vtipy, citáty


      LIDÉ, MILITÁRIE
      Osobnosti, příběhy
      Vyznamenání
      Uniformy
      Zločiny, Holocaust
      Ostatní
      BOJIŠTĚ WW2
      Západní fronta
      Východní fronta
      Středomoří
      Dálný Východ
      Komplexně


      EPOCHY
      Starověk
      Středověk
      Novověk
      WW1
      Po roce 1945
      ARMÁDY 1918-1945
      Německo   Británie
      USA   SSSR
      Itálie   Francie
      Japonsko
      Československo
      Ostatní

      ZÁBAVA, AKCE
      Bazar
      Spolky, akce
      Hry
      Modelařina
    TOPlist
      ARMÁDY 1945-200?
      SSSR-Rusko
      USA   NATO
      Varšavská smlouva
      ČSSR, ČSR
      Jaderné zbraně
      Ostatní




  •   LETECTVO
      Luftwaffe
      RAF
      USA   poválečné
      Rusko   poválečné
      Itálie
      Francie
      Japonsko
      Československo
      NATO
      Švédsko
      Válka ve vzduchu
      NÁMOŘNICTVO
      Kriegsmarine
      Royal Navy
      USA   poválečné
      Rusko   poválečné
      Itálie
      Francie
      Japonsko
      Ostatní, ponorky
      Válka v Atlantiku
      Válka ve Středomoří
      Válka v Pacifiku
      Válka v Ind. oceánu
      TANKY, VOJSKO
      Německo   Tanky
      Zbraně   Pušky
      Waffen SS
      Velká Británie
      USA   poválečné
      Rusko   poválečné
      Itálie
      Francie
      Japonsko
      ČSR   poválečné
      Ostatní   NATO
      Varšavská smlouva
      SPECIÁLNÍ ZBRANĚ
      Wunderwaffen
      Tajné zbraně
      Rusko - PVOS
      Rakety, jaderné
      a kosmické zbraně




  •   Wiki




  •   Album
      Galerie
      Forumfoto



  • Portál     Obsah fóra     Články     Album     Forumfoto     Galerie     Chat     Nová témata     Nepřečtené     Bez odpovědí     Aktivní témata     RSS    
  • Dolů
  • Obsah fóra ‹ STÁTY A JEJICH ARMÁDY 1918-1945 ‹ FRANCIE ‹ Námořnictvo
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk
  • Novinky
  • FAQ
  • Chat
  • Registrovat
  • Přihlásit se

Těžký křižník Algérie

Napsat komentář
Příspěvků: 18 • Stránka 1 z 1

Těžký křižník Algérie

Příspěvekod carrden » 20/5/2013, 17:05


Algérie, postavený v letech 1931 - 1934 brestskou loděnicí byl jedinou lodí své třídy, tedy třetí třídy těžkých křižníků stavěné v Francii, dávném konkurentovi Velké Británie, spadajícím v meziválečném období hlavně díky své finanční (ale i produkční, či politické) neschopnosti mezi námořní velmoci řekněme druhého řádu. V důsledku omezení přijatých na washingtonské odzbrojovací konferenci byli konstruktéři limitování výtlakem 10.000 tun. Maximální výtlak ovšem dosahoval třinácti a půl tisíce tun. Jedná se o nejlepší francouzskou konstrukci svého zařazení troufám si říci, že jeden z nejlepších těžkých křižníků stavěných v době mezi válkami v evropských loděnicích.

Obrázek

Křižník byl odpovědí na italskou třídu Zara, které se vzdáleně podobal a kterou doháněl rychlostí, výzbrojí i pancéřováním. Jednalo se o moderní plavidlo , rozhodně překonávající předcházející třídy Duquesne a Suffren už jenom svojí větší všestranností. V rámci 1. eskadry křižníků, ve které byl zařazen se starším Colbertem a Dupleix byl sice lodí nejpomalejší (o dva uzle při maximální rychlosti), ale zároveň díky svému 110mm pancíři nejodolnější.


Konstrukce
Loď byla 186,2 metru dlouhá při maximální šířce 20 metrů. Ponor dosahoval úrovně 6,15 metru. Pancéřování, tvořené hlavně vnějším pásem maximální tloušťky 110 mm po celé délce lodi vážilo 2.035 tun, tedy cca 20% výtlaku lodi. Zajímavé je, že přes svoji více než 200% tloušťku oproti předcházejícím konstrukcím (tří Suffren měla pás pouhých 50mm) bylo o pohou třetinu těžší. Pancéřová paluba, dosahující 80 mm kryla skladiště, strojovny a další kritická místa lodi. I její parametry byly mnohem lepší než u předchůdců.
Tři za sebou umístěné umístěné kotelny s pěti naftovými kotly vyrobenými Indretem dodávaly páru čtyřem turbínám. Dvě turbíny pohánějící vnitřní hřídele byly vyrobeny společností A.C. Bretagne a dvě vnější konkurenčním Indretem. Společný výkon pohonného ústrojí dodával výkon 84.000 koňských sil, umožňující rychlost 31 uzlů, tedy přibližně 57 km/h. Během rychlostních zkoušek v únoru 1934 dosáhla loď rychlosti 32,9 uzle při výkonu 93 tisíc koní.
Siluetu lodi byla tvořila masivní věžová superstruktura s můstkem a přístrojovým vybavením (charakteristický poznávací rys francouzských válečných lodí třicátých let) za předními dělovými věžemi, následovaná jedním komínem, prostřední věžovou konstrukcí s jeřáby a zadním trojnožkovým stožárem. Dělové věže hlavní výzbroje byly umístěny v párech v superpozici na přídi i zádi lodi. Loď byla vybavena jedním katapultem pro tři průzkumné hydroplány Gourdou-Leseurre 810, později nahrazené typem Loire-Nieuport 130.

Výzbroj
Hlavní výzbroj tvořilo osm 203mm děl umístěných v páru ve čtyřech věžích. Sekundární výzbroj skládající se z dvanácti kanonů 100mm/45 M1930 uložených opět v párech byla zkonstruována speciálně pro Algérie, který díky tomu měl nejsilnější protiletadlovou výzbroj ze všech francouzských křižníků. Děla byla schopna elevace až 80°, což umožnilo dostřel 10.000 metrů při protiletadlové palbě. Dostřel při 45° elevaci proti hladinovým plavidlům dosahoval 15.800 metrů. Lehkou protileteckou výzbroj tvořily čtyři kanony ráže 37 mm M1925 a čtyři kulometná čtyřčata 13,2mm firmy Hotchkiss. Původně bylo zamýšleno umístění novějších kanonů model 1935, ale ty nebyly včas k dispozici. Křižník nesl též šest torpédometů ráže 550mm ve dvou trojitých odpalovacích zařízeních, pro které byla vezena ještě zásoba dalších tří torpéd, jež měla být ze skladiště vytažena leteckým jeřábem a na střelecké stanoviště dopravena pomocí kolejového vozíku.
Při rekontrukci na konci zimy roku 1937 došlo k přesunům kulometů i 37mm kanonů kvůli dosažení lepší efektivity a nahrazení pětimetrového dálkoměrů zařízením o základně osmi metrů. Na dvou hlavních věžích zůstaly dálkoměry pětimetrové.
Při další rekonstrukci v zimě 1939/40 se křižník konečně dočkal nahrazení starších lehkých protiletadlových děl modernějšími M1937 umístěnými v párech, čímž se schopnosti protiletecké palby razantně zvýšily.

Služba
Loď byla spuštěna na vodu 31. května 1931 a dokončena 15. září 1934. Zařazena byla jako vlajková loď lehké divize První středomořské eskadry. Jako vlajková loď sloužila celou svoji kariéru. Počátek druhé světové války zastihl Algérie v čele 1. křižníkové eskadry, kde byla zařazena spolu s těžkými křižníky Dupleix, Foch, Duquesne, Tourville a Colbert, a pátou, sedmou a devátou divizí torpédoborců.
První důležitou misí byl lov na Admiral Graf Spee ve skupině s "kolegou" Dupleix, bitevním křižníkem Strasbourg (nemůžu si pomoci, tohle označení mi na Strasbourg sedí víc než bitevní loď) a britskou lehkou letadlovou lodí Hermes operující z Dakaru.
Na jaře 1940 se spolu s bitevní lodí Bretagne podílel na převozu francouzského zlatého pokladu do Kanady, aby se po vstupu Itálie do války vrátil do Středomoří, kde se zúčastnil ostřelování Janova.
Po pádu Francie zůstal Algérie ve službách vlády ve Vichy, v jejíchž službách vykonal pouze doprovod bitevní lodi Provence po jejím útěku z Brity napadeného Oranu. Zbyte své služby strávil odsouzený ke zkáze Toulonu, kde jej také zastihl vpád německých vojsk. 27. listopadu 1942, kdy francouzští námořníci dobrovolně zlikvidovali téměř všechny francouszké lodě v přístavu se stal Algérie jednou z obětí této velké sabotáže, aby nepadl do německých rukou. Hořel dva dny, než klasl na dno přístavu. Přes italskou snahu z února 1943 na dně také zůstal. Definitvní vyzvednutí a cesty do šrotu se nejlepší francouszký těžký křižník "dočkal" v roce 1956.

Obrázek

Obrázek

Obrázek
carrden
 
Příspěvky: 9
Registrován: 4/9/2008, 16:56
Nahoru

Re: Těžký křižník Algérie

Příspěvekod Polarfox » 20/5/2013, 21:05


Achich ouvej, na jednu stranu jsem rád, že se na Francouze nezapomíná, na druhou jsem si je výslovně předběžně rezervoval :)...no nic, tak třeba časem připojím nějaké dopnění.
ObrázekObrázekObrázek

U národa, u něhož je nejoblíbenějším historickým spisovatelem Vlastimil Vondruška, se nějakého historického prozření a sebereflexe dočkáme opravdu jen velice stěží. (Polarovo motto pro rok 2019)

“Without data, you're just another person with an opinion.” W. Edwards Deming
Polarfox
6. Podplukovník
6. Podplukovník
 
Příspěvky: 5085
Registrován: 5/11/2010, 21:01
Bydliště: Praha
Nahoru

Re: Těžký křižník Algérie

Příspěvekod jarl » 20/5/2013, 22:15


No snad se nějak domluvíte. Carrden by mohl dodělat ty francouzské těžké křižníky a potom se uvidí. Každopádně připomínám, že pro rezervaci témat tu máme vlákno redakční plán viewtopic.php?f=1&t=1428&start=840
ObrázekObrázek

Quod licet Iovi, non licet bovi.
Uživatelský avatar
jarl
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
 
Příspěvky: 2700
Registrován: 19/2/2009, 15:45
Bydliště: Jakubov u Moravských Budějovic
Nahoru

Re: Těžký křižník Algérie

Příspěvekod kacermiroslav » 20/5/2013, 22:31


Polarfox píše:Achich ouvej, na jednu stranu jsem rád, že se na Francouze nezapomíná, na druhou jsem si je výslovně předběžně rezervoval :)...no nic, tak třeba časem připojím nějaké dopnění.


Já myslím, že tento úvodní článek se dá ještě dobře doplnit o tvůj. Třeba mi tu chybí nějaké srovnání s italskou konkurencí, protože primárně proti Italům měli francouzská plavidla nastoupit. Ostatně i poměr sil dle washingtonské dohody byl shodný. Co ale třeba hovoří v prospěch fr. těžkých křižníků je například vyšší kadence hlavních děl. Ta italská byla v bojových podmínkách údajně jen kolem 1 rány za minutu.
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
kacermiroslav
5. Plukovník
5. Plukovník
 
Příspěvky: 4861
Registrován: 25/3/2008, 14:07
  • WWW
Nahoru

Re: Těžký křižník Algérie

Příspěvekod carrden » 20/5/2013, 22:59


Polarfox píše:Achich ouvej, na jednu stranu jsem rád, že se na Francouze nezapomíná, na druhou jsem si je výslovně předběžně rezervoval :)...no nic, tak třeba časem připojím nějaké dopnění.

Ajajaj, přijmi prosím moji hlubokou omluvu :-) Chtěl jsem, coby milovník lodiček a Francie, navázat na svůj předchozí příspěvek o Suffrenech. Každopádně Tvé případné doplnění a povýšení mého lehce stručného textu mnou bude stoprocentně kvitováno. Jsem přeci jenom toliko snaživý amatér :-) Ale chceš-li, Duquesny jsou Tvé :-?
carrden
 
Příspěvky: 9
Registrován: 4/9/2008, 16:56
Nahoru

Re: Těžký křižník Algérie

Příspěvekod Polarfox » 21/5/2013, 08:18


V klidu, stane se a zápal pro lodičky (a navíc ty francouzské) chápu. Se mnou je to stejně na dlouhé lokte než se k tomu dohrabu a aspoň tu zatím něco máme (sice stručnější, ale výstižné). Nerad brzdím něčí tvůrčí zápal, jen jsem se teď do těch Francouzů zavrtal a tak jsem si je tak trošku sobecky přisvojil :D Takže si tu nemusíš házet popel na hlavu, já pak udělám nějaký komplexní článek o francouzských těžkých křižnících obecně (včetně posledních nerealizovaných projektů vycházejících z Algérie), souvislosti, srovnání, atd. Takže pokud chceš, klidně vytvoř i třídu Duquesne. To už se s tím nijak nepomlátí.

A kdyby tě oslovilo něco dalšího z Francie, tak mi nejdříve napiš, domluvíme se. Nebo kdyby jsi potřeboval nějaké podklady (nemusí to být samozřejmě jen Frantíci).

A já jsem také snaživý amatér :D
ObrázekObrázekObrázek

U národa, u něhož je nejoblíbenějším historickým spisovatelem Vlastimil Vondruška, se nějakého historického prozření a sebereflexe dočkáme opravdu jen velice stěží. (Polarovo motto pro rok 2019)

“Without data, you're just another person with an opinion.” W. Edwards Deming
Polarfox
6. Podplukovník
6. Podplukovník
 
Příspěvky: 5085
Registrován: 5/11/2010, 21:01
Bydliště: Praha
Nahoru

Re: Těžký křižník Algérie

Příspěvekod sahidko » 21/5/2013, 08:44


Na túto tému jednoznačne odporúčam (tým ovládajúcim angličtinu) knihu od dvojice autorov Jordan a Moulin: http://www.amazon.com/French-Cruisers-1 ... 1591142962 Myslím, že z danej oblasti sa jedná o najkomplexnejšiu dostupnú prácu.
sahidko
podpraporčík
podpraporčík
 
Příspěvky: 277
Registrován: 26/7/2010, 19:07
Nahoru

Re: Těžký křižník Algérie

Příspěvekod jarl » 21/5/2013, 17:11


sahidko píše:Na túto tému jednoznačne odporúčam (tým ovládajúcim angličtinu) knihu od dvojice autorov Jordan a Moulin: http://www.amazon.com/French-Cruisers-1 ... 1591142962 Myslím, že z danej oblasti sa jedná o najkomplexnejšiu dostupnú prácu.

A já zase dopuručuji tuto ruskou publikaci http://www.labirint.ru/books/355128/ a troufám si tvrdit, že té anglické může přinejmenším zdatně konkurovat. Tady je možné si přečíst zkrácenou kapitolu o těžkých křižnících třídy Duquesne http://wunderwaffe.narod.ru/Magazine/MKA/2007_02/04.htm

Sepsal jsem ještě krátké doplnění o dělech ráže 203 mm na křižníku Algérie:
Každá dělová věž (nazývaly se Alger, Oran, Constantine a Kara Mustapha) poskytovala dělům palebný odměr 270 stupňů a jejich čelní pancéřový plát byl skloněný pod úhlem 41 stupňů. Algérie obdržel jako primární výzbroj děla kalibru 203 mm a délce hlavně 50 ráží. Jednalo se o model 1924, který nesly všechny francouzské těžké křižníky. Hmotnost těchto zbraní byla 20 716 kg a původní protipancéřový projektil vážil 123,1 kg. Výmetná nálož měla hmotnost 53 kg a úsťová rychlost činila 850 m/s. Maximální elevace dosahovala 45 stupňů, což umožňovalo dostřel 31 400 m. Životnost hlavně měla být 600 výstřelů a kadence činila 4 rány za minutu. Francouzi před válkou používali granáty několika různých typů, takže např. V r. 1938 zavedli nový protipancéřový projektil o hmotnosti 134 kg, jehož úsťová rychlost klesla na 820 m/s a dostřel na 30 000 m. Centrální systém řízení palby byl skryt pod pancéřovou palubou a k zaměřování těžkých děl primárně sloužilo zaměřovací stanoviště na příďové nástavbě, kdy byl jeden dálkoměr se základnou 5 m a jeden 3m. Další 5m dálkoměry byly na střechách dělových věží a ve velitelské věži se nacházel jeden se základnou 3 m.

Obrázek
Palebné sektory jednotlivých zbraní

Těžký křižník Algérie určitě patřil mezi nejlepší ve své kategorii, ale taková srovnání jsou dost subjektivní a každý může upřednostňovat jiná kritéria. Já osobně za jeho velkou přednost pokládám dobrou pancéřovou chranu (hlavně síla pancéřové paluby) a kvalitní protitorpédový ochranný systém.
ObrázekObrázek

Quod licet Iovi, non licet bovi.
Uživatelský avatar
jarl
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
 
Příspěvky: 2700
Registrován: 19/2/2009, 15:45
Bydliště: Jakubov u Moravských Budějovic
Nahoru

Re: Těžký křižník Algérie

Příspěvekod Pátrač » 21/5/2013, 20:23


Článek se mi jeví zajímavým a pěkně sepsaný. Polarfoxi - pokud máš co na doplnění tak si rád přečtu i pokračování.

A ještě musím dodat: velmi hezká loď. :rotuj:
ObrázekObrázek

Pes(ticid) - nejlepší přítel člověka! Nechápete? Nevadí. Hlavní je, že víte že:

JDE O TO, ŽE KDYBY O NĚCO ŠLO, BYLO BY DOBRÉ VĚDĚT, O CO VLASTNĚ JDE.
Uživatelský avatar
Pátrač
3. Generálmajor
3. Generálmajor
 
Příspěvky: 7747
Registrován: 14/8/2008, 05:44
Bydliště: Prostějov
Nahoru

Re: Těžký křižník Algérie

Příspěvekod carrden » 30/5/2013, 14:32


Pátrač píše: A ještě musím dodat: velmi hezká loď. :rotuj:


Díky za pochvalu, snažím se nedostatek vědomostí maskovat stylistikou :wink: Ony francouzské lodě měly téměř vždy vizuálně něco do sebe, viz. křižník Dupuy de Lôme, který má takový verneovsky retrofuturistický vzhled :-)
Obrázek
Obrázek
carrden
 
Příspěvky: 9
Registrován: 4/9/2008, 16:56
Nahoru

Re: Těžký křižník Algérie

Příspěvekod kopapaka » 30/5/2013, 14:34


carrden: tak to je teda nádhera - jen zírám :)
Edit: není to ironie - taky jsem je četl s baterkou :)
ObrázekObrázek Obrázek
"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
Uživatelský avatar
kopapaka
6. Podplukovník
6. Podplukovník
 
Příspěvky: 3837
Registrován: 26/1/2008, 20:47
Bydliště: kósek od Prostějova
Nahoru

Re: Těžký křižník Algérie

Příspěvekod carrden » 30/5/2013, 14:41


kopapaka píše:carrden: tak to je teda nádhera - jen zírám :)

Doufám, že to nebyla ironie :) Každopádně když se na něj podívám, dýchne na mě vzpomínka na dětství s baterkou pod peřinou a s nosem zabořeným do Vynálezu zkázy.
carrden
 
Příspěvky: 9
Registrován: 4/9/2008, 16:56
Nahoru

Re: Těžký křižník Algérie

Příspěvekod kacermiroslav » 31/5/2013, 15:56


Ta mohutnost klounu o fr. obrněnců dobře vynikne například na tomto snímu http://www.warshipsww2.eu/lode.php?lang ... trida=2267
Dobře jsou tam patrné postavičky na přídi:-)
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
kacermiroslav
5. Plukovník
5. Plukovník
 
Příspěvky: 4861
Registrován: 25/3/2008, 14:07
  • WWW
Nahoru

Re: Těžký křižník Algérie

Příspěvekod Polarfox » 22/6/2013, 18:54


sahidko píše:Na túto tému jednoznačne odporúčam (tým ovládajúcim angličtinu) knihu od dvojice autorov Jordan a Moulin: http://www.amazon.com/French-Cruisers-1 ... 1591142962 Myslím, že z danej oblasti sa jedná o najkomplexnejšiu dostupnú prácu.

Tiše doufám, že už příští týden dorazí :) a budu moci posoudit sám. Ale pokud si udrží kvalitu jako u předchozí "French battleships 1922-1956" (mimochodem vřele doporučuji), tak není co řešit a knihovničku opravdu obohatí. Údajně má tedy být stručnější (holt více lodí na stený rozsah stránek), ale stále velmi dobrá.
ObrázekObrázekObrázek

U národa, u něhož je nejoblíbenějším historickým spisovatelem Vlastimil Vondruška, se nějakého historického prozření a sebereflexe dočkáme opravdu jen velice stěží. (Polarovo motto pro rok 2019)

“Without data, you're just another person with an opinion.” W. Edwards Deming
Polarfox
6. Podplukovník
6. Podplukovník
 
Příspěvky: 5085
Registrován: 5/11/2010, 21:01
Bydliště: Praha
Nahoru

Re: Těžký křižník Algérie

Příspěvekod sahidko » 1/7/2013, 10:42


Polarfox píše:
sahidko píše:Na túto tému jednoznačne odporúčam (tým ovládajúcim angličtinu) knihu od dvojice autorov Jordan a Moulin: http://www.amazon.com/French-Cruisers-1 ... 1591142962 Myslím, že z danej oblasti sa jedná o najkomplexnejšiu dostupnú prácu.

Tiše doufám, že už příští týden dorazí :) a budu moci posoudit sám. Ale pokud si udrží kvalitu jako u předchozí "French battleships 1922-1956" (mimochodem vřele doporučuji), tak není co řešit a knihovničku opravdu obohatí. Údajně má tedy být stručnější (holt více lodí na stený rozsah stránek), ale stále velmi dobrá.


Mne sa knižka veľmi pozdáva, prehľadná, podrobná a výborne ilustrovaná. :) Tak som dal na teba a rovno doobjednal aj tú o bitevných lodiach.
sahidko
podpraporčík
podpraporčík
 
Příspěvky: 277
Registrován: 26/7/2010, 19:07
Nahoru

Re: Těžký křižník Algérie

Příspěvekod Polarfox » 1/7/2013, 19:31


sahidko píše:Mne sa knižka veľmi pozdáva, prehľadná, podrobná a výborne ilustrovaná. :) Tak som dal na teba a rovno doobjednal aj tú o bitevných lodiach.

No už mám začteno a zatím jsem spokojen (tedy až na způsob dodání, kdy jsem na vaši vypečenou poštu vzýval hromy, blesky a kobylky :) ). Každopádně mám rozpracován ten přehled těžkých křižníků, takže se to hodí. A s bitevkama neprohloupíš, je řekl bych ještě lepší než křižníky. Tiše doufám, že se do budoucna ujmou dalších kategorií.
ObrázekObrázekObrázek

U národa, u něhož je nejoblíbenějším historickým spisovatelem Vlastimil Vondruška, se nějakého historického prozření a sebereflexe dočkáme opravdu jen velice stěží. (Polarovo motto pro rok 2019)

“Without data, you're just another person with an opinion.” W. Edwards Deming
Polarfox
6. Podplukovník
6. Podplukovník
 
Příspěvky: 5085
Registrován: 5/11/2010, 21:01
Bydliště: Praha
Nahoru

Re: Těžký křižník Algérie

Příspěvekod sahidko » 17/3/2016, 12:38


Polarfox píše:
sahidko píše:Mne sa knižka veľmi pozdáva, prehľadná, podrobná a výborne ilustrovaná. :) Tak som dal na teba a rovno doobjednal aj tú o bitevných lodiach.

No už mám začteno a zatím jsem spokojen (tedy až na způsob dodání, kdy jsem na vaši vypečenou poštu vzýval hromy, blesky a kobylky :) ). Každopádně mám rozpracován ten přehled těžkých křižníků, takže se to hodí. A s bitevkama neprohloupíš, je řekl bych ještě lepší než křižníky. Tiše doufám, že se do budoucna ujmou dalších kategorií.


Tipujem, že už si to zachytil ale od júna 2015 sú k dostaniu už aj torpedoborce. Mne to doteraz jaksi uniklo. :) https://goo.gl/kEr5qt
sahidko
podpraporčík
podpraporčík
 
Příspěvky: 277
Registrován: 26/7/2010, 19:07
Nahoru

Re: Těžký křižník Algérie

Příspěvekod Polarfox » 17/3/2016, 16:40


sahidko píše:Tipujem, že už si to zachytil ale od júna 2015 sú k dostaniu už aj torpedoborce. Mne to doteraz jaksi uniklo. :) https://goo.gl/kEr5qt

JJ, měl jsem ji takřka vzápětí, tohle sleduju jak ostříž :) Ale díky.
ObrázekObrázekObrázek

U národa, u něhož je nejoblíbenějším historickým spisovatelem Vlastimil Vondruška, se nějakého historického prozření a sebereflexe dočkáme opravdu jen velice stěží. (Polarovo motto pro rok 2019)

“Without data, you're just another person with an opinion.” W. Edwards Deming
Polarfox
6. Podplukovník
6. Podplukovník
 
Příspěvky: 5085
Registrován: 5/11/2010, 21:01
Bydliště: Praha
Nahoru


Napsat komentář
Příspěvků: 18 • Stránka 1 z 1

Zpět na Námořnictvo

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

  • Nahoru
  • Portál » Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra • Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Portal by phpBB3 Portal © phpBB Türkiye