Takže se mnou vlastně souhlasíš, jen je ti žinantní to přiznat
Jistě, dokud byli konstruktéři rádi, že to lítá, stavěli se i jednoplošníky ... Fokker E.1
Jakmile se začalo bojovat, projevila se převaha dvou i trojplošné koncepce ... větší bodná plocha při menším rozpětí (+ obratnost a stoupavost), a samozřejmě i pevnost ztužené konstrukce ... a nastala éra dvouplošníků.
Ono je to tak vždy ... každá moderní koncepce se prosadí až tehdy, kdy jí "doroste" technologická úroveň.
To platí jak v letectví tak "plazostrojení".
A současně platí, že armádní činitelé jsou vždy spíše konzervativní.
Ale zpět k A-102
Není škoda, že MNO tento projekt zavrhlo ... parasoly byly v polovině 30-tých let skutečně slepou uličkou - jak mimochodem prokázala řada PZL, včetně PZL-7/11/24.
Paradoxně zde byl konzervatismus vojáků na místě a B-534 série IV dosáhla vrcholu dvouplošné koncepce.
To že následně jak Avia tak hlavně MNO "zaspaly" a objednávka na B-35 přišla až v květnu 1936 je jiná story. To už ale bylo jasné, že odmítnutí A-102 bylo správným krokem.
Naopak, potenciál A-102 byl mírně větší nez potenciál B-534, což by v důsledku nejspíš znamenalo, že by moderní dolnoplošník se zatahovacím podvozkem přišel ještě později.
Dnes víme, že by to bylo jedno, ale tenkrát ...