•   Portál
      Obsah fóra
      Album
      Wiki




  •   OZNÁMENÍ A JINÉ
      Náměty
      Filmy, knihy
      Fikce, dohady
      Hospoda
      Vtipy, citáty


      LIDÉ, MILITÁRIE
      Osobnosti, příběhy
      Vyznamenání
      Uniformy
      Zločiny, Holocaust
      Ostatní
      BOJIŠTĚ WW2
      Západní fronta
      Východní fronta
      Středomoří
      Dálný Východ
      Komplexně


      EPOCHY
      Starověk
      Středověk
      Novověk
      WW1
      Po roce 1945
      ARMÁDY 1918-1945
      Německo   Británie
      USA   SSSR
      Itálie   Francie
      Japonsko
      Československo
      Ostatní

      ZÁBAVA, AKCE
      Bazar
      Spolky, akce
      Hry
      Modelařina
    TOPlist
      ARMÁDY 1945-200?
      SSSR-Rusko
      USA   NATO
      Varšavská smlouva
      ČSSR, ČSR
      Jaderné zbraně
      Ostatní




  •   LETECTVO
      Luftwaffe
      RAF
      USA   poválečné
      Rusko   poválečné
      Itálie
      Francie
      Japonsko
      Československo
      NATO
      Švédsko
      Válka ve vzduchu
      NÁMOŘNICTVO
      Kriegsmarine
      Royal Navy
      USA   poválečné
      Rusko   poválečné
      Itálie
      Francie
      Japonsko
      Ostatní, ponorky
      Válka v Atlantiku
      Válka ve Středomoří
      Válka v Pacifiku
      Válka v Ind. oceánu
      TANKY, VOJSKO
      Německo   Tanky
      Zbraně   Pušky
      Waffen SS
      Velká Británie
      USA   poválečné
      Rusko   poválečné
      Itálie
      Francie
      Japonsko
      ČSR   poválečné
      Ostatní   NATO
      Varšavská smlouva
      SPECIÁLNÍ ZBRANĚ
      Wunderwaffen
      Tajné zbraně
      Rusko - PVOS
      Rakety, jaderné
      a kosmické zbraně




  •   Wiki




  •   Album
      Galerie
      Forumfoto



  • Portál     Obsah fóra     Články     Album     Forumfoto     Galerie     Chat     Nová témata     Nepřečtené     Bez odpovědí     Aktivní témata     RSS    
  • Dolů
  • Obsah fóra ‹ STÁTY A JEJICH ARMÁDY 1918-1945 ‹ ČESKOSLOVENSKO ‹ Letectvo
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk
  • Novinky
  • FAQ
  • Chat
  • Registrovat
  • Přihlásit se

Aero A-107 (A-7)

Moderátor: Hans S.

Napsat komentář
Příspěvků: 28 • Stránka 2 z 2 • 1, 2

Příspěvekod Hans S. » 29/9/2009, 00:36


Tak jsem si konečně pročetl diskusi i následný drobounký flejmík pod touto diskusí a musím říct, že Kčermíra je v případě Aera skutečně hodně optimistický.
Je obtížné porovnávat letadla, která nejen že se nestřetla v boji, ale mezi kterými ani nevzniklo nějaké šikovné porovnání. Porovnávat projekt s rozjetou sérií je extrémně ošidné - vyloženě ve stylu "tohle chceme, aby bylo nějaké, když to jiného je takové".
Takže ač článek samotný kvituji s povděkem, nemyslím, že by takto detailní porovnávání právě s B-35 bylo zcela na místě.
Uživatelský avatar
Hans S.
5. Plukovník
5. Plukovník
 
Příspěvky: 3515
Registrován: 22/2/2007, 04:34
Bydliště: Gartenzaun
  • ICQ
Nahoru

Příspěvekod kacermiroslav » 29/9/2009, 10:55


Hans S. píše:Takže ač článek samotný kvituji s povděkem, nemyslím, že by takto detailní porovnávání právě s B-35 bylo zcela na místě.


Měl jsem v úmyslu A-107 porovnat s nějakým našim strojem, ale protože B-534 a všechny předchozí stíhačky byly prostě úplně něco jiného, tak jsem se rozhodl pokusit se porovnat ji se souběžně vyvýjenou Avii B-35/135. Vím že občas jsem přespříliš smělý ve svých názorech, odhadech..., ale šlo mi o to, zkusit alespoň trošku porovnávat tento lehký stíhací letoun. Bez nějakého srovnání, by jinak ten projekt většině čtenářů asi moc neřekl. Nedokázali by odhadnout potencionál takového projektu, nebo naopak jeho nepraktičnost. Pokud by někdo provedl srovnání s jiným typem letounů, tak budu jen rád, ale mám obavu, že vzhledem k minimu informací, to bude tak jako tak vaření z vody, jako v mém případě. Tak snad to stávající srovnání A-107 vs B-135 pro čtenáře není zase tak pohoršující, matoucí a chybné.
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
kacermiroslav
5. Plukovník
5. Plukovník
 
Příspěvky: 4861
Registrován: 25/3/2008, 14:07
  • WWW
Nahoru

Příspěvekod hydrostar » 29/9/2009, 18:10


Porovnání tu už máš. Zemakt srovnával s letounem z přibližně stejné kategorie. Takže jistý pohled se tu dá získat.
Obrázek Obrázek
Jsem typickým občanem České republiky.
Už od rána si na něco ustavičně stěžuji...
Uživatelský avatar
hydrostar
Kapitán
Kapitán
 
Příspěvky: 1497
Registrován: 26/9/2006, 20:19
Bydliště: Hovorany
  • WWW
  • ICQ
Nahoru

Příspěvekod kacermiroslav » 29/9/2009, 18:48


hydrostar píše:Porovnání tu už máš. Zemakt srovnával s letounem z přibližně stejné kategorie. Takže jistý pohled se tu dá získat.


Tak za porovnání s Caudronem C.714 od Zemaka jsem vděčný, ale pokud se podíváš na časovou posloupnost, tak já jsem to své srovnání s B-135 dal už přímo do článku. Takže bud jej tam mám nechat, nebo tedy smazat a brát jako srovnání s typově více podobným Caudronem. Osobně když se ale pak podívám na Caudrona, tak i když je to typově podobný stroj, tak s výkony na tom byl o poznání hůře. Především pak ta stoupavost. Takže ve skutečnosti opět porovnáváme neporovnatelné, nebo těžko porovnatelné. Možná by se našel ještě vhodnější konkurent. Mno...aspoň tu máme pořád o čem psát:-)
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
kacermiroslav
5. Plukovník
5. Plukovník
 
Příspěvky: 4861
Registrován: 25/3/2008, 14:07
  • WWW
Nahoru

Příspěvekod hydrostar » 29/9/2009, 18:57


No rozhodně nic nemaž.

Ale přece jen je ten C.714 nejpodobnější koncepcí. Bylo by asi zajímavé srovnat teoretické výkony Aera s prvními vypočtenými údaji C.714 nebo s upřesněnými hodnotami těsně před vzlétnutím jeho prototypu. Při použití jisté úměry by se pak daly vypočtené hodnoty Aera přenést do stavu, v jaké by mohl dosáhnout opravdový prototyp A-107. Ale kde takové údaje vydolovat...
Obrázek Obrázek
Jsem typickým občanem České republiky.
Už od rána si na něco ustavičně stěžuji...
Uživatelský avatar
hydrostar
Kapitán
Kapitán
 
Příspěvky: 1497
Registrován: 26/9/2006, 20:19
Bydliště: Hovorany
  • WWW
  • ICQ
Nahoru

Příspěvekod kacermiroslav » 29/9/2009, 19:11


hydrostar píše:Ale přece jen je ten C.714 nejpodobnější koncepcí. Bylo by asi zajímavé srovnat teoretické výkony Aera s prvními vypočtenými údaji C.714 nebo s upřesněnými hodnotami těsně před vzlétnutím jeho prototypu. Při použití jisté úměry by se pak daly vypočtené hodnoty Aera přenést do stavu, v jaké by mohl dosáhnout opravdový prototyp A-107. Ale kde takové údaje vydolovat...


Zajímavý nápad, ale fakt nevím, kde by se takové informace dali sehnat. navíc rozdíl mezi výpočtem stroje z francouzské a české kanceláře se může až diametrálně lišit. Čistě hypoteticky, když se podíváme na další Aerovku A-102 (prototyp z roku 1934), tak zde skutečné výkony na prototypu předčily ty z rýsovacího prkna. Silně teoreticky tak můžeme říct, že by výkony A-107 mohli být o něco lepší než na papíře. Ale to je fakt jen dohad...
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
kacermiroslav
5. Plukovník
5. Plukovník
 
Příspěvky: 4861
Registrován: 25/3/2008, 14:07
  • WWW
Nahoru

Příspěvekod kopapaka » 29/9/2009, 19:52


Když už porovnáváte, tak sem do té tabulky přihodil ještě jedno letadlo...

TTD Aero A-107 (A-7) --Caudron C.714--VEF I-16
Rozpětí: 8,40 m -- 8,97 m--8,23 m
Délka: 7,60 m -- 8,63 m--7,30 m
Nosná plocha: 11,30 m2 -- 12,5 m2--11,4 m2
Hmotnost prázdného letounu: 941 kg -- 1395 kg--1100 kg
Vzletová hmotnost: 1.434 kg -- 1880 kg--1550 kg
Maximální rychlost: 490-500 km/h -- 484 km/h--483 km/h
Výzbroj: 1x 15 mm, 2 x 7,92 mm, 100 kg -- 4 x 7,5 mm--2 x 7.7 mm Browning
Dostup: 8.800 m -- 9100 m--8100 m
Stoupavost: 4.000 m / 4 min 40 sec -- 4.000m / 9min 40sec-- ???
Motor / Výkon: Walter Sagitta I-MR / 600 k -- Renault 12R 03 / 500k--Walter Sagitta I-SR , 343 kW (460 hp)
Vyrobeno kusů: nerealizováno -- 90 (63) -- 1
Uživatelé: (Československo) -- Francie, Finsko -- Litva

Obrázek

Zdroj:
http://en.wikipedia.org/wiki/VEF_I-16
ObrázekObrázek Obrázek
"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
Uživatelský avatar
kopapaka
6. Podplukovník
6. Podplukovník
 
Příspěvky: 3837
Registrován: 26/1/2008, 20:47
Bydliště: kósek od Prostějova
Nahoru

Příspěvekod skelet » 29/9/2009, 20:32


Ještě bych doplnil americký Bell XP-77 (1941-1944)
motor o výkonu 520hp
max.rychlost: 528km/h v 3800m
a výzbroj dvou kulometů ráe 12,7mm + 1 kanón ráže 20mm
http://cs.wikipedia.org/wiki/Bell_XP-77
ObrázekObrázekObrázek

"Kdo po krvi touží, v krvi končí." Westworld
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
 
Příspěvky: 10927
Registrován: 26/1/2008, 15:48
Bydliště: Ostrava
  • ICQ
Nahoru

Předchozí

Napsat komentář
Příspěvků: 28 • Stránka 2 z 2 • 1, 2

Zpět na Letectvo

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

  • Nahoru
  • Portál » Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra • Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Portal by phpBB3 Portal © phpBB Türkiye