Ruská vojenská reforma - letectvo

Moderátor: Julesak

Odpovědět
Uživatelský avatar
Julesak
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 6387
Registrován: 7/8/2007, 18:26

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od Julesak »

Tie Diamondy sú na výcvik.

A tá firma bola myslím RED Aviation - výrobca motorov pre Jak-152.
Obrázek

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.

Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4089
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od niko »

kenavf píše:A nie je tá "rakúska" firma v skutočnosti ruská?(kvôli prístupu k západným licenciám a povoleniam ?) Mám dojem že sa tu kedysi nejaká taká firma spomínala.
To ani nahodou. Diamond je stara rakuska a velmi znama firma z Viedenskeho Nového mesta. Po Slovensku a Cechach lieta nie malo Diamondov. Podla toho, co som sa docital robia DA 40 a DA 42 v Rusku pre ruského zákazníka. Zvazuju to iste aj v Cine.
A ano, podla fotiek, ktore su na nete maju ruske vzdusne sily aj DA 42 vo verzii mini ISTAR. Podobne jako aj ukrainske vzdusne sily. Osobne sa mi tento mini ISTAR velmi paci. Ak si ho niekto chce pozriet na zivo, k videniu je na bratislavskom letisku. Inak obstaravacia cena sice zavisi od vybavenia ale ISTAR standard zacina na 600 TEUR. Celkom dobre nie ?

rusky DA 42 MPP
http://flashlarevista.com/preview/95_di ... ne_13.html
Naposledy upravil(a) niko dne 7/1/2018, 22:55, celkem upraveno 4 x.
Flader
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1438
Registrován: 25/4/2017, 13:58
Bydliště: Trnava

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od Flader »

Zaujímavý stroj, možno by našiel uplatnenie aj "vo farbách slovenských vzdušných síl".
arten
7. Major
7. Major
Příspěvky: 2707
Registrován: 10/3/2010, 01:30

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od arten »

Zaujímavá analýza na warisboring. https://warisboring.com/who-really-atta ... -in-syria/

Vychádza z toho, že územie základne je v dlhodobo stabilnom a neohrozovanom Alavitskom území a tak je útok opozičných skupín veľmi nepravdepodobný (čomu nasvedčuje aj to absolútne nezabezpečenie základne valmi, čo sa tu preberalo).
Že minimálne ten mínometný útok musel byť "inside job"(kvôli navádzaniu paľby) už hovorila jedna analýza, neviem či nie je aj tuto niekde.

No a Timur Achmetov z ruského think-tanku Ruská rada pre medzinárodné záležitosti tvrdí, že za útok môžu byť aj pro-Iránske, resp. pro-režimové sily. S cieľom torpédovať mierový proces, ktorý Rusi teraz iniciovali a vtiahnúť ich naspať do bojových akcií.
Zaujímavé je, že kým Rusi tvrdia, že vedia kto bol za útokom, tak títo povstalci sa k útokom neprihlásili (čo ináč robia často a radi), ale prihlásilo sa k ním doteraz neexistujúce (a asi aj kompletne vymyslené) "Slobodné Alavitské hnutie."
klingy
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1869
Registrován: 15/1/2011, 20:35

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od klingy »

Lepsie vlakno som nenasiel, cise sa to tyka civilneho letectva, ale aj tak skor ci neskor sa to bude tykat aj vojenskeho...

Davnejsie sme tu diskutovali vo vlakne L-140 o TVS-2DTS teda AN-2 pre 21. prve storocie

TVS-2DTS vychadza zo slavneho AN-2, ktory vznikol tesne po konci 2. sv vojny, ako viacucelovy polnohosporadrsky stroj, ale nasiel aj siroke uplatnenie ci uz v civilnom letectve alebo u silovych zloziek, TVS-2DTS sa od svojho vzoru odlisuje celokompozitnou kostrukciou, modernou avionikou (prototyp pouzival zapadny skleneny kokpit od zalozeny na MFD Garmin X3 ) je pravdepodbne, je viac, nez ppravdepodobne, ze zakaznici si budu moct vybrat medzi viacerymi riesenami avioniky podla svojich finacnych moznosti Motor je Honeywell TPE-331-12UAN pricom naklady na palivo resp. letovu hodinu by mali klesnut o 10% oproti povodnemu motoru

Celkovo sa vyvojar odhaduje, ze len civilny letecky park v samotnom Rusku do roku 2025 bude potrebovat obmenu 360-490 lietadiel s coho, 70% je prave v kategoria lietadiel pre 7-9 pasazierov.

Výroba lietadiel ma prebiehat v leteckom zavode v Ulan ude (momentalne tam prebieha vyroba ( strednych vrtulnikov rodiny MI-8 a lahkych vrtulnikov Ansat)
celkove naklady na certifikaciu a pripravu vyrobnej linky si vyzaduju investicie vo vyske 0.5 mld RUB, vyroba by mala zacat v roku 2019.

https://bmpd.livejournal.com/3095924.html
https://www.kommersant.ru/doc/3549609
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4089
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od niko »

Vojakom bude urcite vadit ten americky motor. No a Rusi pokial viem, adekvatnu nahradu nemaju. Jedine, ze by nad tym mavli rukou, ako pri rakuskych DA 42.
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od Skeptik »

Vojákům by to asi vadilo, ale tady jde o obměnu civilního letadlového parku, a tam zahraniční motor určitě vadit nebude.
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
klingy
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1869
Registrován: 15/1/2011, 20:35

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od klingy »

Skeptik niele DA 42 ale aj L-410, tieto lietadla nemaju, charakter strategickeho materialu vo vstahu k obranny schopnosti
No technicky by tam mohli narvat RD-600L resp. TVD-1500B, teda motor odvodeny od RD-600 pre KA-60
alebo slabsi VK-800 (ale ten mi pride oproti tomu od Honywellu
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4089
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od niko »

Klingy otazne je, ci to ma zmysel. AN 2 je krasne lietadlo, no na svete je vela lietadiel s lepsimi vlastnostami, ktore vyrobcovia radi upravia podla ruskych poziadaviek. Vid. ceske L 410.
klingy
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1869
Registrován: 15/1/2011, 20:35

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od klingy »

Uz to skusala Cesna Caravanou, uspech nebol valny, tie male aerolinky neboli schopne finacne utiahnut prevadzku (ND), aspon tak pisali v Ruskej tlaci,
A pre Sibir a daleky vychod su tie lietadla nenahradilte, v podstate koniec zivotnosti flotily AN-2 povedie ku kolapsu prepravy...

Dalsou vecou je, ze vyroba MI-8, trh uz je je uz plny, a nie je dost objednavok pre plne vytazenie dvoch liniek a hlada sa nahradny vyrobny program pre Ulan Ude, Kazan ma Ansata a MI-38 Ulan, Ude ma len MI 171 A2 a teraz kompozitnu AN-2 ak by sa naplnili tie cisla uvdene v clanku tak to bol celkom uspech
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4089
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od niko »

Klingy: AN 2 ma skutocne nizke prevadzkove naklady. Je to taky vecny samochod. No podla mna nebude mat nova AN 2 omnoho rozdielnejsie naklady na prevadzku ako taky PC 6, alebo Cesna Caravan, L 410. Predsa len, uz tam bude smädnejsi motor, glas cockpit a atd. A celkovo je TVS-2DTS vykonnejsie lietadlo ako AN 2. Ak ale Rusko potrebuje nahradit STOL stroje, ktore na dalekom vychode v principe nahradzuju autobusy, tak je samozrejme logickejsie siahnut po vlastnom produkte a netahat do toho zahranicnych dodavatelov. Vyssie prevadzkove naklady sa okrem toho ciastocne vykompenzuju vyssou nosnostou a doletom.
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4089
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od niko »

Podla dnesneho clanku vo Flight global podpisala firma Russian Helicopters, clen skupiny Rostec dohodu s ruskou vladou o dodavke lietadiel TVS-2DTS. Produkovat sa maju v Ulan-Ude (fabrika na vyrobu MI 17) od roku 2019. Do roku 2025 ma byt dodanych 200 kusov. Deal pocita aj so vznikom novych aeroliniek na zaklade uz existujucich Yakutia airlines.
klingy
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1869
Registrován: 15/1/2011, 20:35

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od klingy »

No nehovoril som :razz:
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4089
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od niko »

klingy, ze ty v tom mas prsty? :lol:
klingy
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1869
Registrován: 15/1/2011, 20:35

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od klingy »

No to by mi este chybalo k stastiu, robit do leteckeho priemyslu :mrgreen: :lol:
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4089
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od niko »

Inak je otazne do akej miery vychadza nova AN 2 z tej povodnej. Predsa len vyrobna linka bola este v ZSSR zrusena v roku 1971. Pravdepodobne sa jed a o uplne nove lietadlo.
klingy
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1869
Registrován: 15/1/2011, 20:35

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od klingy »

Je An-2 prebrata koncepcia, pravdepodobne nieco z aerodynamickej koncepcie, mozna niektore ine ovladacie prvky, zvysok je novy kedze DVS je celompozitne lietadlo...
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od Skeptik »

niko píše:Inak je otazne do akej miery vychadza nova AN 2 z tej povodnej. Predsa len vyrobna linka bola este v ZSSR zrusena v roku 1971. Pravdepodobne sa jed a o uplne nove lietadlo.
Pouze podobnost vnějších tvarů a dvouplošná koncepce + marketingové propojení.
Jinak zcela nové letadlo :lol:
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4089
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od niko »

Inak ale vlastne vyborny marketingovy napad. Ved AN 2 je legenda.
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4089
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od niko »

Rusi prisli v Syrii o dalsie lietadlo - AN 26. Zial 32 mrtvych.

https://theaviationist.com/2018/03/06/r ... rted-dead/
Odpovědět

Zpět na „SSSR - Rusko“