Vozy Lada pro KGB

Moderátor: Julesak

Uživatelský avatar
hydrostar
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1717
Registrován: 26/9/2006, 21:19
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od hydrostar »

Zkus ten druhý odkaz, tedy Vytváření článků nebo reakcí. 8-) A potom by to chtělo smazat tady tůto konverzaci.
Hydrostar se s námi trvale rozloučil...
lkala
praporčík
praporčík
Příspěvky: 306
Registrován: 26/8/2008, 12:52
Bydliště: Brno

Příspěvek od lkala »

Co se týče Wankelu, stačí se podívat na internet. Tam naleznete všechny hlavní výhody i nevýhody. Nemá cenu to zde všechno vypisovat. Je třeba také uvést, že od toho roku 1959, kdy se Wankel poprvé objevil na NSU Prinz, už uplynulo hodně času. Nevím přesně, kam až jeho vývoj dotáhla Mazda, proto je možné, že některé jeho nevýhody už neplatí.

Co vím, tak v současné době by měl Wankel mít nižší obsah NOx a naopak výrazně vyšší HC (tedy ve srovnání s klasickým spalovacím motorem).

Nevidím samozřejmě do kuchyně jednotlivých automobilek, ale domnívám se, že další výrazný vývoj Wankelu nemůžeme očekávat. Vývoj prostě směřuje jiným směrem, než experimentování s Wankelem. Je to podobné, jako věčně se opakující téma Stirlingova motoru, nebo občas se objevující „úžasné pokroky“ s parními motory. Když se ovšem rozhlédnete kolem, stejně všude vidíte klasické spalovací motory.
Obrázek
Uživatelský avatar
Elvis
četař
četař
Příspěvky: 66
Registrován: 14/3/2005, 12:16
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Elvis »

Celkom zaujímavý článok o Wankeloch, o Mazde som čosi už čítal, o Lade iba počul ale podrobnosti nevedel.
skelet píše:S příchodem nové řady VAZ 2105 do výroby bylo rozhodnuto o zahájení výroby wankelové verze pro bezpečnostní složky SSSR. Jako pohonná jednotka byla zvolena již výše zmíněný motor VAZ 411, ovšem se zvýšeným výkonem na 120 koní. Ručička tachometru se zastavila až na hodnotě 180km/h, a z 0 na 100 km/h zrychlil za 9sekund. Spotřeba pak byla 9 litrů na 100km.
Ale nejako mi hodnoty zrýchlenia a spotreby v citovanej časti nesedia s tými v tabuľke ktorá je nad ňou. Rozdiel vo výkone o 5 koní predsa nemôže pri tom istom motore spôsobiť 5,5 litrový rozdiel v spotrebe a o 5 sekúnd lepšie zrýchlenie.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17709
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Příspěvek od skelet »

Dobrá otázka, na kterou nemám určitou odpověď. Problém je, že informace o těchto vozech jsou dosti kusé a i v samotném Rusku je o nich prach bídné povědomí. Svého času jsem hovořil s kadetem ruské vojenské univerzity, a členem klubu Lada, a o tomto neměl vůbec ponětí ... Takže se domnívám, že tato verze sdílela mnoho komponentů se závodním vozem LADA VFTS (str.13), který dosahoval stovku rovněž za 8,4 sekundy (při výkonu 160koní).

OT: LADA VFTS v akci
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
rabo
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 2134
Registrován: 16/1/2007, 11:52

Příspěvek od rabo »

Skelet, predpokladám, že Tvoja práca bola vzorom pre tento článok - http://auto.pravda.sk/v-rusku-jazdia-la ... agazin_P39
Uživatelský avatar
jersey.se
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2466
Registrován: 20/1/2010, 21:16
Bydliště: I'm living on an endless road
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jersey.se »

Wankel má myslím hlavní nevýhodu v naprosto nevhodném tvaru spalovacího prostoru - to ho stojí víc účinnosti, než kolik sežere klasickému pístovému klikový mechanismus s vratným pohybem pístů.
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast
Uživatelský avatar
Hans S.
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 3767
Registrován: 22/2/2007, 04:34
Bydliště: Gartenzaun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hans S. »

Nevím, nemá Wankel naopak účinnost výrazně vyšší?
Uživatelský avatar
jersey.se
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2466
Registrován: 20/1/2010, 21:16
Bydliště: I'm living on an endless road
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jersey.se »

No asi ne, když má při stejném výkonu vyšší spotřebu než klasický pístový motor. Celý humbuk byl kolem toho, že postrádá klasický klikový mechanismus, který je zdrojem největších ztrát u klasického motoru. Wankel má zřejmě skutečně o něco nižší mechanické ztráty (i když vlivem potřeby utěsnění značné pohyblivé plochy a vlivem úhlů jakými se přenáší síla z rotačního pístu nijak převratně), jenže evidentně to není zadarmo...
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast
lamada
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 148
Registrován: 9/3/2009, 17:15

Re: Vozy Lada pro KGB

Příspěvek od lamada »

No já nevím, ale zdá se mi, že nás kdysi učili něco v tom smyslu že Wankel má opravdu vyšší účinnost než klasika spalovací motor byť má jiné nevýhody pro které se moc nepoužívá.
Obrázek
Uživatelský avatar
IgorT
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1467
Registrován: 25/6/2014, 12:48
Bydliště: BA

Re: Vozy Lada pro KGB

Příspěvek od IgorT »

Keď je tu spomenutý špeciál, tiež pridám jeden - Volgu 24-95. V Rusku vládli terénne Gazy a Vazy, ktoré však pre neboli dostatočne pohodlné pre verchušku . Preto sa začalo s výrobou prototypu terénneho sedanu už v roku 1975

Obrázek

Viacej v článku:
http://auto.pravda.sk/magazin/clanok/34 ... rototypov/
Obrázek
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17709
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Vozy Lada pro KGB

Příspěvek od skelet »

"Lesnická" Volha je sice fajn, ale Volha pro KGB měla označení GAZ 24-24. Byla poháněná osmiválcovým motorem o obsahu 5,5litru s výkonem 160koní a třístupňovým automatem, respektive později GAZ 31011 (V8, 4,25litru, 160koní), GAZ 31014 (V8, 5,54litru, 195koní) a GAZ 31012/13 (V8, 5,54litru, 195-220koní)
ObrázekObrázekObrázek
Odpovědět

Zpět na „SSSR - Rusko“