Stránka 2 z 2

Napsal: 16/1/2010, 10:33
od hydrostar
Zkus ten druhý odkaz, tedy Vytváření článků nebo reakcí. 8-) A potom by to chtělo smazat tady tůto konverzaci.

Napsal: 16/1/2010, 11:50
od lkala
Co se týče Wankelu, stačí se podívat na internet. Tam naleznete všechny hlavní výhody i nevýhody. Nemá cenu to zde všechno vypisovat. Je třeba také uvést, že od toho roku 1959, kdy se Wankel poprvé objevil na NSU Prinz, už uplynulo hodně času. Nevím přesně, kam až jeho vývoj dotáhla Mazda, proto je možné, že některé jeho nevýhody už neplatí.

Co vím, tak v současné době by měl Wankel mít nižší obsah NOx a naopak výrazně vyšší HC (tedy ve srovnání s klasickým spalovacím motorem).

Nevidím samozřejmě do kuchyně jednotlivých automobilek, ale domnívám se, že další výrazný vývoj Wankelu nemůžeme očekávat. Vývoj prostě směřuje jiným směrem, než experimentování s Wankelem. Je to podobné, jako věčně se opakující téma Stirlingova motoru, nebo občas se objevující „úžasné pokroky“ s parními motory. Když se ovšem rozhlédnete kolem, stejně všude vidíte klasické spalovací motory.

Napsal: 16/1/2010, 12:40
od Elvis
Celkom zaujímavý článok o Wankeloch, o Mazde som čosi už čítal, o Lade iba počul ale podrobnosti nevedel.
skelet píše:S příchodem nové řady VAZ 2105 do výroby bylo rozhodnuto o zahájení výroby wankelové verze pro bezpečnostní složky SSSR. Jako pohonná jednotka byla zvolena již výše zmíněný motor VAZ 411, ovšem se zvýšeným výkonem na 120 koní. Ručička tachometru se zastavila až na hodnotě 180km/h, a z 0 na 100 km/h zrychlil za 9sekund. Spotřeba pak byla 9 litrů na 100km.
Ale nejako mi hodnoty zrýchlenia a spotreby v citovanej časti nesedia s tými v tabuľke ktorá je nad ňou. Rozdiel vo výkone o 5 koní predsa nemôže pri tom istom motore spôsobiť 5,5 litrový rozdiel v spotrebe a o 5 sekúnd lepšie zrýchlenie.

Napsal: 16/1/2010, 13:34
od skelet
Dobrá otázka, na kterou nemám určitou odpověď. Problém je, že informace o těchto vozech jsou dosti kusé a i v samotném Rusku je o nich prach bídné povědomí. Svého času jsem hovořil s kadetem ruské vojenské univerzity, a členem klubu Lada, a o tomto neměl vůbec ponětí ... Takže se domnívám, že tato verze sdílela mnoho komponentů se závodním vozem LADA VFTS (str.13), který dosahoval stovku rovněž za 8,4 sekundy (při výkonu 160koní).

OT: LADA VFTS v akci

Napsal: 3/5/2010, 15:54
od rabo
Skelet, predpokladám, že Tvoja práca bola vzorom pre tento článok - http://auto.pravda.sk/v-rusku-jazdia-la ... agazin_P39

Napsal: 5/5/2010, 08:30
od jersey.se
Wankel má myslím hlavní nevýhodu v naprosto nevhodném tvaru spalovacího prostoru - to ho stojí víc účinnosti, než kolik sežere klasickému pístovému klikový mechanismus s vratným pohybem pístů.

Napsal: 5/5/2010, 08:51
od Hans S.
Nevím, nemá Wankel naopak účinnost výrazně vyšší?

Napsal: 5/5/2010, 09:17
od jersey.se
No asi ne, když má při stejném výkonu vyšší spotřebu než klasický pístový motor. Celý humbuk byl kolem toho, že postrádá klasický klikový mechanismus, který je zdrojem největších ztrát u klasického motoru. Wankel má zřejmě skutečně o něco nižší mechanické ztráty (i když vlivem potřeby utěsnění značné pohyblivé plochy a vlivem úhlů jakými se přenáší síla z rotačního pístu nijak převratně), jenže evidentně to není zadarmo...

Re: Vozy Lada pro KGB

Napsal: 1/9/2012, 15:43
od lamada
No já nevím, ale zdá se mi, že nás kdysi učili něco v tom smyslu že Wankel má opravdu vyšší účinnost než klasika spalovací motor byť má jiné nevýhody pro které se moc nepoužívá.

Re: Vozy Lada pro KGB

Napsal: 14/2/2015, 09:52
od IgorT
Keď je tu spomenutý špeciál, tiež pridám jeden - Volgu 24-95. V Rusku vládli terénne Gazy a Vazy, ktoré však pre neboli dostatočne pohodlné pre verchušku . Preto sa začalo s výrobou prototypu terénneho sedanu už v roku 1975

Obrázek

Viacej v článku:
http://auto.pravda.sk/magazin/clanok/34 ... rototypov/

Re: Vozy Lada pro KGB

Napsal: 14/2/2015, 10:26
od skelet
"Lesnická" Volha je sice fajn, ale Volha pro KGB měla označení GAZ 24-24. Byla poháněná osmiválcovým motorem o obsahu 5,5litru s výkonem 160koní a třístupňovým automatem, respektive později GAZ 31011 (V8, 4,25litru, 160koní), GAZ 31014 (V8, 5,54litru, 195koní) a GAZ 31012/13 (V8, 5,54litru, 195-220koní)