Ruská vojenská reforma - letectvo

Moderátor: Julesak

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pegeucko
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 2793
Registrován: 14/7/2005, 10:40
Bydliště: jižní Čechy

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od Pegeucko »

Nedostatek pilotů VVS RF - bez náležité motivace odcházejí k civilnímu letectví.

Důvodem jsou jak jinak peníze. Ploti u elitních útvarů dostávají okolo 80.000 rublů měsíčně (cca 26.000kč), civilní aerolinky nabízejí 2-5x tolik. Piloti tak v relativně mladém věku(30-35let) volí raději odchod ze služby a neprodloužení kontraktu.
VVS RF se tak potýkají s nedostatkem zkušených pilotů do té míry, že již zakonzervovávají letouny, na kterých nemá kdo létat.

Zde jeden ze zdrojů info:
https://www.youtube.com/watch?v=jBajvEzdhKs


PS:
Neřešte zdroj,ale informaci obsahující. Poté co byl v RF tomto týdnu přijat zákon o "pomlouvání/znevažování vlasti" se z oficiálních zdrojů podobných informací pravděpodobně nedočkáme. V jiném tématu zazněla zmínka o "lidových novinářích",jak je vidno, asi budou zdrojem jiných než oficiálních informací stále častěji.
ObrázekObrázekObrázekObrázek

Vím vše, protože mlčím, abych slyšel..... motto STASI
Uživatelský avatar
Julesak
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 6387
Registrován: 7/8/2007, 18:26

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od Julesak »

Samotný problém existuje na 100% - aerolinky platia lepšie ako vlády všade na svete. Ale aké lietadlá (typy/základne) mali byť pre toto zakonzervované?
Obrázek

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.

Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Dzin
7. Major
7. Major
Příspěvky: 11489
Registrován: 16/10/2004, 21:31

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od Dzin »

Pegeucko píše: Důvodem jsou jak jinak peníze. Ploti u elitních útvarů dostávají okolo 80.000 rublů měsíčně (cca 26.000kč), civilní aerolinky nabízejí 2-5x tolik...
To je dost málo pro bojového pilota. Podle dostupných tabulek na netu v AČR mají piloti v hodnosti kapitána základní tarif 50 000 Kč. Čerstvě povýšený poručík po škole potom 38 000 Kč a třeba podplukovník 63 000. Plus příplatky, na bydlení ve výši 3000 Kč, pohotovostní 1500 nebo 3000 Kč a výkonnostní až 1,5% z tarifu.
Obrázek

Člen palby bez super hlášky pod čarou
Uživatelský avatar
Julesak
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 6387
Registrován: 7/8/2007, 18:26

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od Julesak »

Dzin píše: To je dost málo pro bojového pilota. Podle dostupných tabulek na netu v AČR mají piloti v hodnosti kapitána základní tarif 50 000 Kč. Čerstvě povýšený poručík po škole potom 38 000 Kč a třeba podplukovník 63 000. Plus příplatky, na bydlení ve výši 3000 Kč, pohotovostní 1500 nebo 3000 Kč a výkonnostní až 1,5% z tarifu.
To zase nemôžeš takto porovnávať - US poručík má základný mesačný plat cez 3 000 USD (cca 70 000 CZK). Plat vždy treba porovnávať v rámci toho ktorého štátu, inak ti vyjdú nezmysly.
A plat pilota bude určite závisieť minimálne od hodnosti a pilotnej triedy, netuším k čomu sa má viazať tých 80 000 RUB (27 000 CZK).

Kdesi som mal ruské platové tabuľky, skúsim to dohľadať.

EDIT: tu je link s kalkulačkou platu v závislosti od pozície, hodnosti a x-ďalších parametrov. Pilota lietadla som tam nenašiel, tak ako ekvivalent by asi mohol poslúžiť veliteľ čaty???
Obrázek

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.

Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Dzin
7. Major
7. Major
Příspěvky: 11489
Registrován: 16/10/2004, 21:31

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od Dzin »

V AČR je letec ekvivalent velitele roty, při hodnosti kapitána popřípadě zástupce velitele roty při nadporučíkovi.
Obrázek

Člen palby bez super hlášky pod čarou
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od Skeptik »

Pokud má pilot AČR v hodnosti kapitána cca 50.000 Kč měsíčně, pak civilní aerolinky i v jeho případě platí 2 - 3 násobek ... a zahraniční i víc.
Přičemž v případě pilotů platí ... máš-li civilní licenci, můžeš lítat pro kohokoliv.
AČR má ale asi tu výhodu, že těch pár pilotů se mezi fandy najde vždy.

Julesak
Řádek 2
Naposledy upravil(a) Skeptik dne 10/3/2019, 17:49, celkem upraveno 1 x.
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Uživatelský avatar
Julesak
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 6387
Registrován: 7/8/2007, 18:26

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od Julesak »

Ja som uvažoval s čerstvým poručíkom (preto veliteľ čaty), bez odslúžených rokov a bez triednosti, ale je tam toľko premenných resp. ukazovateľov u ktorých nemám šajnu akú hodnotu by som im priradil, že nemá zmysel to kalkulovať pre bližšie nešpecifikovanú pozíciu.
Skeptik píše: Julesak
Řádek 2
To hej, ale tam si navolíš "triednosť" pilota alebo ako sa tomu hovorí, ale riadok nad tým máš "pozície" od strelca po prvého zástupcu ministra obrany (čo je automaticky NGŠ), ale pozície pre letectvo som tam obecne nenašiel - predovšetkým pozemné sily, a nejaké pre námorníctvo. Preto som bral poručík=veliteľ čaty.

Riadok 3 je zasa hodnosť.
Obrázek

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.

Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Uživatelský avatar
Pegeucko
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 2793
Registrován: 14/7/2005, 10:40
Bydliště: jižní Čechy

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od Pegeucko »

Dzin:
No ono to dost souvisí s politikou, tak snad mě tu zas nebudou lynčovat.
Ale je třeba si uvědomit, v jaké reálné ekonomické situaci Rusko nyní je a kdy byly ty tarify nastaveny.
Vynechám detaily, ale když už jsi nakousl ČR ,tak poměrově v RF dostává ten Ruský vojenský pilot cca 2-2,5 násobek průměrné ruské mzdy.(mzdy tam nejsou žádná sláva) Což by zhruba odpovídalo i tomu tebou zmíněnému poměru u nás, tj v tomto je to srovnatelné .
Ale i toto srovnání je dost ošemetné, protože v ČR i SR je relativně stabilní ekonomická situace jak s dostupností zboží, služeb i směnitelnosti měny.
To ale v RF moc neplatí. RF v poslední době krvácí z mnoha "ran"(sankce, dotace Krymu a opločenců,Sýrie,tlak na penze,odliv mozků, snížená cena i prodej ropa/plyn, odliv investorů a zahraničních firem, korupční skandály) a díky tomu vzniklá další nestabilita, nedůvěra v schopnost režimu řešit potřeby občanů včetně vojáků.

Také je třeba rozlišit mezi domácími a zahraničními aerolinkami. A ti piloti směřují spíše do zahraničí -je to zmíněno i v tom videu. (Mladý ,plný sil, doučí se jazyk a tradáá.) Což je další rána i pro domácí aerolinky, protože i ty přichází o potencionální vysoce kvalifikované odborníky.(které je v případě potřeby možno mobilizovat)

PS:
Opravdu nevím, jaké letouny byly zakonzervovány. A s odkazem na minulé info v PS: je málo pravděpodobné, že oficiální místa toto sdělí a těm neoficiálním to dovolí zjistit přímo na vojenských základnách.
ObrázekObrázekObrázekObrázek

Vím vše, protože mlčím, abych slyšel..... motto STASI
Uživatelský avatar
Julesak
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 6387
Registrován: 7/8/2007, 18:26

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od Julesak »

Pegeucko píše:Což by zhruba odpovídalo i tomu tebou zmíněnému poměru u nás, tj v tomto je to srovnatelné .
Súhlasím.
Pegeucko píše:... s dostupností zboží, služeb i směnitelnosti měny.
A čo z tohto v RF nie je?
Pegeucko píše: Opravdu nevím, jaké letouny byly zakonzervovány. A s odkazem na minulé info v PS: je málo pravděpodobné, že oficiální místa toto sdělí a těm neoficiálním to dovolí zjistit přímo na vojenských základnách.
Toto je dovolím si povedať nezmysel. V RF sú síce stovky zakonzervovaných vojenských lietadiel, ale nie kvôli tomuto.

Problémové to byť 10-15 resp. viacej rokov dozadu, nie dnes, keď drvivá väčšina let. techniky je nová alebo aspoň modernizovaná, a nálety sú takisto výrazne väčšie než v minulosti. Tj. ten "ideový" resp. "vlastenecký" moment je výrazne podporený, a ekonomický tiež.
Obrázek

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.

Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
arten
7. Major
7. Major
Příspěvky: 2707
Registrován: 10/3/2010, 01:30

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od arten »

Julesak píše:Modernizačný program Su-27 je zdá sa definitívne ukončený - VKS prevzalo posledné kusy Su-27SM3, viď tu resp. tu.

Celkom teda 12 ks z novovýroby v roku 2011 (na báze drakov nedokončených Su-27SK pre Čínu z 90-tych rokov) a následne 12 ks modernizovaných (2 ks ako de facto prototypy z Su-27SM v rokoch 2012-14, 4 ks štandardných Su-27 v rokoch 2015-17 a ďalších 6 ks pôvodných Su-27 zrejme v rokoch 2017-18).
Pôvodne malo byť po dvoch prototypoch z roku 2014 modernizovaných celkom ďalších 36 strojov, ale zrejme bol program vyhodnotený ako neperspektívny vzhľadom na životnosť strojov a dostupnosť podstatne modernejších typov z novovýroby (Su-35S a Su-30SM).
Ďalšie Su-27S/P ruského letectva teda zrejme doslúžia v pôvodnej podobe, pričom ich nahradia práve zmienené dva typy.
Su-27SM a Su-27SM3 budú zrejme prvými strojmi neskôr neskôr nahradenými Su-57.
Zaujímave. podľa mojich poznámok mali byť na základe kontraktu z 2004 v KnAAPO modernizovaných na štandard SM 48 ks. Plus tých 12 ks nových na báze drakov čínskej verzie. Takže def. bolo modernizovaných len 12, hej?
Uživatelský avatar
Julesak
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 6387
Registrován: 7/8/2007, 18:26

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od Julesak »

Hej, pôvodné plány boli výrazne okresané. 12 novovyrobených a 12 zmoderniozvaných, všetky zrejme v Krymsku (3. stíhací pluk).
Obrázek

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.

Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Dzin
7. Major
7. Major
Příspěvky: 11489
Registrován: 16/10/2004, 21:31

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od Dzin »

Skeptik píše:Pokud má pilot AČR v hodnosti kapitána cca 50.000 Kč měsíčně, pak civilní aerolinky i v jeho případě platí 2 - 3 násobek ... a zahraniční i víc.
Mají ještě další příplatky, ale ty jsem nedohledal. Ty by jim měly platy až zněkolikanásobnit, ale je to tvrzení z druhé ruky.
Pegeucko píše:Dzin:
Ale je třeba si uvědomit, v jaké reálné ekonomické situaci Rusko nyní je a kdy byly ty tarify nastaveny...
To je jasné, jen mi i tak přišlo, že je to na bojového pilota dost málo.
Obrázek

Člen palby bez super hlášky pod čarou
Uživatelský avatar
Pikujuci brizolit
poručík
poručík
Příspěvky: 723
Registrován: 13/12/2018, 16:47
Bydliště: občas aj SK

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od Pikujuci brizolit »

OT
Platy pilotov (eng) US/EU/ Stredny vychod vratane cisiel...
Ono to nebude az tak zhave asi, ako si predstavujeme 8-)
“War is a matter not so much of arms as of money.”― Thucydides, History of the Peloponnesian War
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od Skeptik »

Údaj z roku 2014 (=platy 2013) nezahrnující příplatky, diety, benefity apod.
Platy pilotů (kapitán = velitel letadla) jsou zkresleny platy co-pilotů (elévové), platy pilotů provádějících letecké práce (stavební, aerotaxi, práškování …) a samozřejmě platy vojenských pilotů.
Platy.JPG
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Uživatelský avatar
Pikujuci brizolit
poručík
poručík
Příspěvky: 723
Registrován: 13/12/2018, 16:47
Bydliště: občas aj SK

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od Pikujuci brizolit »

V současnosti je výše platů mezi zkušenými a mladými piloty velice rozdílná. Zatímco mzda zkušeného kapitána může překročit 100.000 korun, začínající pilot dostává zhruba polovinu.
Zdroj 8-) https://tn.nova.cz/clanek/vite-kolik-be ... u-min.html

Jsou rozdíly v platech mezi společnostmi?
Jistě. Jsou rozdíly mezi platy pilotů, kteří jsou v Čechách, a kteří jsou v zahraničí. Kdybych chtěl vydělávat velký peníze, tak si vezmu kontrakt na tři roky do Číny nebo na pět let do Dubaje. Podmínky v Evropě jsou trochu horší a v Čechách jsou zase o trochu horší. Taky tím, že byl velký tlak na snižování mezd v ČSA i v Travel Servisu.

Zdroj 8-) https://patalie.cz/vite-kdo-vas-veze-na ... eingu-737/

A aká je teda situácia v Rusku? /eng/ = Julesak hádam odpustí 8-)
Russia’s commercial fleet to grow at 30 to 40 aircraft per year
http://www.rusaviainsider.com/russia-co ... -per-year/

Russian airlines’ international traffic projected to grow twice as fast as domestic in 2018
http://www.rusaviainsider.com/russian-a ... stic-2018/

OT: Skeptik, Tvoje čísla sedia. Zmenilo sa niečo prevzatím ČSA Travel servicom?
“War is a matter not so much of arms as of money.”― Thucydides, History of the Peloponnesian War
Uživatelský avatar
Pegeucko
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 2793
Registrován: 14/7/2005, 10:40
Bydliště: jižní Čechy

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od Pegeucko »

Dzin:
Jak jsem zmínil už minule, není to tak jednoduché a je to hodně o politice.
Ale když vycházím z toho videa, tak tam v souvislosti s tím platem 80.000 Rublů zaznělo, že to má pilot u ELITNÍHO útvaru na SU-35 po 10 letech služby. Tj nelze tvrdit,že se jedná o průměrný pilotní plat v RF.
Zaznělo tam též, že piloti odslouží tolik,aby dosáhli na vojenskou penzi, dostali byt, případně vojenskou hypotéku. Kontrakt lze podepsat na libovolně dlouhou dobu, ale nyní je praxí dosáhnout na benefity a u VKS RF skončit. Zmíněna je třeba "lékařská cesta" - za pomoci úplatku k služební nezpůsobilosti.

Jinak jak správně zaznělo, převádět to PRO SROVNÁNÍ s vojenskými piloty jinde na koruny či dolary je nesmysl.
Ale zmínit tu kupní sílu a co z toho v dané zemi vyplývá je určitě na místě. A Rusko není právě snem pro existenci zejména u vysoce kvalifikovaných odborníků a to nejen u pilotů. Do detailů nepůjdu, zas by to skončilo "politickými dohady".

A je tam i zmínka, že zmíněný podstav je zveřejněn i oficiálními místy.Už před 3 lety zmiňoval MO RF Šojgu deficit 1300 pilotů a stav se nezlepšuje, ale dále zhoršuje.
Co se týče té té zmínky o letounech, zaznělo to takto: "že např. u letecké divize lokalizované na letišti Čkalovské(Čkalovskom) částečně konzervují některé letouny, protože na nich nemá kdo létat".
Toto se děje u ELITNÍ divize, která je(byla?) snem pilotů u ní sloužit, co teprve u jiných divizí, kde jsou platy menší.

A řekl bych ,že to dost koresponduje s tou zmínkou při letošní havárii Tu-22. Tam bylo uváděno, že zatím co v minulosti byla většinou příčina havárie technická závada, v současnosti se spíš jedná o chyby pilotů.

PS: Video, v němž zaznívá výš zmíněné (repostnu znovu)
https://www.youtube.com/watch?v=jBajvEzdhKs
ObrázekObrázekObrázekObrázek

Vím vše, protože mlčím, abych slyšel..... motto STASI
Uživatelský avatar
Pikujuci brizolit
poručík
poručík
Příspěvky: 723
Registrován: 13/12/2018, 16:47
Bydliště: občas aj SK

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od Pikujuci brizolit »

Tam bude chyba asi inde, ako len v odlive pilotov do civilných aerolínii...

Preklad uja Translatora:
Letecké jednotky dúfajúv nových absolventoch v roku 2018, "vysvetlil Michail [zmenené meno], aktívny vojenský pilot, ktorý dodal, že v dôsledku nedostatku mladých pilotov museli starší slúžiť dlhšie.
Ďalším zdrojom rozhovorov , ex-pilot Sergej Jekimov, potvrdil túto informáciu. Podľa neho sa očakáva, že v roku 2018 absolvuje viac ako 400 pilotných kadetov. Expert dodal, že jednou z hlavných výziev ruských vzdušných síl je nedostatok vládneho prístupu k pilotnému výcviku vrátane predškolskej výchovy.

Otec pilotného kadeta, tiež bývalý pilot, uviedol, že letový výcvik sa začal od tretieho roku, nie od druhého, ako v minulosti. "Skúsenosti z letu sú teda len 80 hodín namiesto 300 alebo 400," povedal. Podľa respondenta to je spôsobené stratou zdrojov pre vysoko kvalitnú leteckú dopravu.

"Po ukončení štúdia musia mladí dôstojníci pokračovať v príprave až na vysokú úroveň, ktorá trvá o 5 rokov viac." Keď už hovoríme o nedostatku v leteckom personále, súčasným tempom výcviku bude problém vyriešený v krátkom čase, "povedal aktívny pilot Dmitry [zmenené meno].

Všetci odborníci súhlasili s tým, že pokles medzi mladými pilotmi súvisel so zníženým počtom leteckých síl.

"Nedostatok vojenských pilotov a pilotných kadetov sa stal citlivejším, keď bol bývalý minister obrany Anatoly Serdiukov znížený počet vysokých škôl letectva. Situácia sa zlepšila vlani vďaka absolvovaniu pilotných kadetov", povedal plukovník Dmitrij Zenin, hovorca ruského vzdušného priestoru.

"Serdiukovská reformácia školiaceho systému bola zameraná na ich znižovanie bez ohľadu na dôsledky. Situácia sa zmenila k lepšiemu, kedy bol minister obrany prijatý Sergejom Shoygu a niektoré školiace zariadenia boli obnovené s cieľom doplniť nedostatočný personál", zhrnuté Nikolai Dergachyov, viceprezident Sasovo Air College.
http://mil.today/2017/Personnel1/

Do konca roku 2016 bolo v Rusku viac ako 3600 nezamestnaných pilotov
Prebytok pilotov sa stáva zrejmým v Rusku, keďže letové školy zvyšujú ročný počet pilotných absolventov, letecké spoločnosti znižujú svoje kapacity a personál alebo úplne zatvárajú, podľa prezentácie agentúry Aviapersonal, ktorá sa uskutočnila na nedávnej konferencii leteckých profesionálov v roku 2016 ,

Počet absolventov pilotov z letových škôl sa v posledných rokoch zvyšuje, z 330 v roku 2010 na 689 v roku 2014 a 946 v roku 2015. Do roku 2019 sa očakáva, že počet dosiahne 1 040 ľudí. Spolu s tým počet leteckých spoločností, ktoré pôsobia na ruskom trhu v roku 2016, je rovnaký ako v roku 2014: 113, oproti 119 v roku 2015.

Existujú tri letové školy, ktoré sú oprávnené poskytovať odborné vzdelávanie týkajúce sa letectva v Rusku, ktoré sa nachádza v Moskve, Petrohrade a Ulyanovsku. Podľa ministerstva školstva a vedy je miera zamestnanosti absolventov zo všetkých pomerne vysoká, pričom sa pohybuje od 99,7 do 98,5%. Miera zamestnanosti medzi absolventmi pilotov je však nižšia. Z 1 082 pilotov, ktorí absolvovali letové školy v rokoch 2012 a 2013, bolo 764 pracovných miest (70,6%), v roku 2014 to bolo 224 z 689 (32,5%).


Podľa spoločnosti Aviapersonal bolo na konci roka 2015 nezamestnaných 3 123 pilotov a do konca roka 2016 ich počet presiahne 3600 pilotov. Očakáva sa, že situácia v tomto segmente trhu sa zlepší pred koncom roka 2019.

V roku 2015 sa úroveň platov letových posádok po prvýkrát znížila od roku 2009. Avšak priemerná úroveň príjmov v ruskom komerčnom letectve zostáva výrazne vyššia ako v iných odvetviach priemyslu (viac ako 367 000 rubľov v priemere za kapitána, v priemere 32 000 rubľov pre ostatných odborníkov), dokonca aj v iných odvetviach dopravy.

Na vyrovnanie situácie na trhu práce je dôležité analyzovať potreby zamestnávateľov, regulovať počet budúcich pilotov a robiť dôkladnejšie prognózy potrieb trhu, verí Aviapersonal.

Agentúra predtým uviedla, že začiatkom roka bolo asi 35% nezamestnaných leteckých pracovníkov pilotmi: kapitánmi a prvými dôstojníkmi. Ďalších 15% tvorili technici a inžinieri. Nepotvrdené údaje ukázali, že približne 13 000 leteckých špecialistov je v súčasnosti nezamestnaných, vrátane tých, ktoré boli predtým zamestnaní v druhej najväčšej ruskej spoločnosti Transaero, ktorá opustila trh v minulom roku.

http://www.rusaviainsider.com/excess-of ... mployment/
“War is a matter not so much of arms as of money.”― Thucydides, History of the Peloponnesian War
Uživatelský avatar
Julesak
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 6387
Registrován: 7/8/2007, 18:26

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od Julesak »

Epizóda zo série Военная приемка o radaroch Podlet, Kasta a Gamma.

Zaujímavé zábery zo skúšok, výroby aj interiéru a exteriéru.
Obrázek

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.

Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Uživatelský avatar
Pikujuci brizolit
poručík
poručík
Příspěvky: 723
Registrován: 13/12/2018, 16:47
Bydliště: občas aj SK

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od Pikujuci brizolit »

MiG je stále tu - a zostane ...
Čo prináša MiG-35 do leteckého boja? Rozhovor s Anastasiou Kravčenko

Mnohí pozorovatelia v oblasti letectva a kozmonautiky sú presvedčení, že celý súčasný projekt MiG-35 (Fulcrum-F) spoločnosti RSG MiG existuje len na udržanie výrobnej linky Fulcrum a na zabepečenie väčšieho objemu vývozu.

Defence IQ: Po všetkých fúziách a preskupení v rámci ruského obranného a kozmického sektora prežije značka MiG v rámci konglomerátu United Aircraft Corporation [UAC], ROSTEC? Na medzinárodnom veľtrhu sme nevideli nové MiGy, takže je ťažšie získať nejaké informácie.

Kravčenko: Nebojte sa, stále sme tu a zostaneme tu. Svetová značka a dedičstvo spoločnosti MiG bude zachované. Vzhľadom na nedávnu priemyselnú reštrukturalizáciu a konsolidáciu v ruskom obrannom a kozmickom priemysle sa projektové kancelárie a výrobné závody všetkých značiek ako Suchoj, Iľjušin a Tupolev dostali pod jednotnú štátnu strechu. Mala by som však zdôrazniť, že UAC nepatrí pod technologický holding ROSTEC. Tam, kde vykonávame aktivitu, sa najprv zaoberáme potenciálnymi alebo už existujúcimi zákazníkmi.

Viac na:https://www.defenceiq.com/air-forces-mi ... kravchenko

EDIT:
Kravčenko: Čo sa týka bezpilotných platforiem, naša spoločnosť vyvíja prieskumné a bojové bezpilotné letecké dopravné prostriedky s hmotnosťou v troch triedach od 1-5, 5-10 a 10-15 ton. Testovacie modely by mali byť dokončené v blízkej budúcnosti. Rôzne typy platforiem sa prispôsobia danej úlohe. Motory pre všetky UAV sa vyvíjajú v Rusku.

Nástupca alebo alternatíva MiG-31 sa nazýva PAK-DP a môže tiež slúžiť ako základ pre UAV alebo byť voliteľne bez obsluhy. Ako povedal Tarasenko /vedúci MiGu, pozn.brizolita/, toto lietadlo bude brániť obrovské hranice našej vlasti. Bude to úplne nové lietadlo, ktoré bude využívať úplne nové technológie, vrátane operácií v arktických podmienkach. Čoskoro bude viac o dizajne, takže len počkajte a budete prekvapení!

Obrázek
“War is a matter not so much of arms as of money.”― Thucydides, History of the Peloponnesian War
Uživatelský avatar
Pikujuci brizolit
poručík
poručík
Příspěvky: 723
Registrován: 13/12/2018, 16:47
Bydliště: občas aj SK

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od Pikujuci brizolit »

Rusko rozmiestnilo na Kryme strategické bombardéry

OT:Odporúčam aj výživnú diskusiu :-?

https://svet.sme.sk/c/22078449/rusko-na ... -22m3.html
“War is a matter not so much of arms as of money.”― Thucydides, History of the Peloponnesian War
Odpovědět

Zpět na „SSSR - Rusko“