Motor pro Kingtigera
Moderátor: Zemakt
Pro karayu: Záleží jaké označení chceme používat, jsou možné všechny alternativy tedy Panzerkampfwagen VI Tiger II Ausf. B, Königstiger, King Tiger, Tiger II, Sd. Kfz. 182. Ale jak se vyjádřili i ostatní palbáci my tady na tom opravdu nebazírujeme.
Pro sa58: Myslím, že tenhle systém mohly používat příbuzné stroje, tj. Tiger, Königstiger, Jagdtiger, Sturmtiger. Zda měl místo pák volant i Panther netuším, do Pantheru se však též montoval dvanáctiválec Maybach HL 230 o objemu 23,095 litrů, který měl výkon 700 koní při 3000 ot/min, ale převodovka byla u Pantheru jiná.
Königstiger byl s tímto motorem málo pohyblivý, používal v podstatě stejný motor jako jeho o něco lehčí předchůdce Tiger I. Konstruktéři si tento nedostatek uvědomovali, ale v té době nebyl silnější motor k dispozici. Postupem času se počítalo s novějším motorem Maybach HL
234. Jednalo by se v podstatě o stejný motor vybavený turbodmychadlem, který by podle některých zdrojů dával výkon 800 hp podle jiných až 1200 hp.
Pro sa58: Myslím, že tenhle systém mohly používat příbuzné stroje, tj. Tiger, Königstiger, Jagdtiger, Sturmtiger. Zda měl místo pák volant i Panther netuším, do Pantheru se však též montoval dvanáctiválec Maybach HL 230 o objemu 23,095 litrů, který měl výkon 700 koní při 3000 ot/min, ale převodovka byla u Pantheru jiná.
Königstiger byl s tímto motorem málo pohyblivý, používal v podstatě stejný motor jako jeho o něco lehčí předchůdce Tiger I. Konstruktéři si tento nedostatek uvědomovali, ale v té době nebyl silnější motor k dispozici. Postupem času se počítalo s novějším motorem Maybach HL
234. Jednalo by se v podstatě o stejný motor vybavený turbodmychadlem, který by podle některých zdrojů dával výkon 800 hp podle jiných až 1200 hp.
K tým motorom:Motor pôvodne stanovený pre tank Tiger I bol HL210 P45 a bol použitý v prvých 250tich seriových Tigeroch. Najvyšší výkon bol 642 koní pri 3000ot/min. Potom ho nahradil HL 230 P45 s výkonom o 52 koní vyšším. Bol ešte o 10% menší ako HL210 vďaka dômyselnejšiemu riešeniu niektorých prvkov.
Pre porovnanie-Osemvalec Bedford rovnakého zdvihového objemu, pohánajuci 40 tonový Churchill mal prakticky polovičný výkon(325koní)...
Motor HL230 s hlinníkovým blokom válcov a hlavou z ocelovej zliatiny vážil 1200kg. Zkúšal sa aj celohlinníkový motor ale nikdy sa nedostal do serie. Motory HL230 boli sami o sebe vynikajúce, ťažko však mohli bezchybne fungovať v tanku s hmotnosťou Tigera. Charakteristickou závadou motoru bola tendencia k prenikaniu chladiacej kvapaliny do mazacieho okruhu ked prevádzková teplota prekročila 95 stupnov. Príčinou však asi bola "kvalita"syntetickej gumy použitej na tesniace krúžky takže aj sem zasiahol nedostatok strategických surovín.
Pre porovnanie-Osemvalec Bedford rovnakého zdvihového objemu, pohánajuci 40 tonový Churchill mal prakticky polovičný výkon(325koní)...
Motor HL230 s hlinníkovým blokom válcov a hlavou z ocelovej zliatiny vážil 1200kg. Zkúšal sa aj celohlinníkový motor ale nikdy sa nedostal do serie. Motory HL230 boli sami o sebe vynikajúce, ťažko však mohli bezchybne fungovať v tanku s hmotnosťou Tigera. Charakteristickou závadou motoru bola tendencia k prenikaniu chladiacej kvapaliny do mazacieho okruhu ked prevádzková teplota prekročila 95 stupnov. Príčinou však asi bola "kvalita"syntetickej gumy použitej na tesniace krúžky takže aj sem zasiahol nedostatok strategických surovín.
Najvačším nepriatelom mieru su pacifisti...
Četl jsem,že o tom uvažovali v souvislosti s Tigrem,ale nakonec to zamítli z důvodu mít na skladech dva druhy paliva,nehledě k tomu že by se jim při doplňovani v bitvach dělaly zmatky.Bender píše:Chtel bych se zeptat proc Nemci pouzivali benzinovy motory a ne naftovy jako Rusaci u nekterejch tanku napr. T-34
Vím že nic nevím a to je vše co vím,
-
- Příspěvky: 6
- Registrován: 16/4/2007, 16:43
- Bydliště: Pod Ostrou Hurkou 74 Haj ve Slezsku