Stránka 1 z 1

Motor pro Kingtigera

Napsal: 16/3/2005, 23:58
od Lord
Foto motoru a převodovky tanku Tiger, resp. Kingtiger. Jak známo německá koncepce spočívala v tom, že motor byl uložen vzadu v korbě a přes kardan byl přenášen do přední části točivý moment na převodovku a posléze na rozetu a pásy.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

řízení

Napsal: 17/3/2005, 18:24
od sa58
Konečně vidím to řízení volantem systému Merrit-Brown. Nevíte kde se ještě používalo?

Napsal: 18/3/2005, 02:45
od Lord
Pro karayu: Záleží jaké označení chceme používat, jsou možné všechny alternativy tedy Panzerkampfwagen VI Tiger II Ausf. B, Königstiger, King Tiger, Tiger II, Sd. Kfz. 182. Ale jak se vyjádřili i ostatní palbáci my tady na tom opravdu nebazírujeme.

Pro sa58: Myslím, že tenhle systém mohly používat příbuzné stroje, tj. Tiger, Königstiger, Jagdtiger, Sturmtiger. Zda měl místo pák volant i Panther netuším, do Pantheru se však též montoval dvanáctiválec Maybach HL 230 o objemu 23,095 litrů, který měl výkon 700 koní při 3000 ot/min, ale převodovka byla u Pantheru jiná.

Königstiger byl s tímto motorem málo pohyblivý, používal v podstatě stejný motor jako jeho o něco lehčí předchůdce Tiger I. Konstruktéři si tento nedostatek uvědomovali, ale v té době nebyl silnější motor k dispozici. Postupem času se počítalo s novějším motorem Maybach HL

234. Jednalo by se v podstatě o stejný motor vybavený turbodmychadlem, který by podle některých zdrojů dával výkon 800 hp podle jiných až 1200 hp.

Obrázek

Napsal: 18/3/2005, 10:20
od Bruno
K tým motorom:Motor pôvodne stanovený pre tank Tiger I bol HL210 P45 a bol použitý v prvých 250tich seriových Tigeroch. Najvyšší výkon bol 642 koní pri 3000ot/min. Potom ho nahradil HL 230 P45 s výkonom o 52 koní vyšším. Bol ešte o 10% menší ako HL210 vďaka dômyselnejšiemu riešeniu niektorých prvkov.
Pre porovnanie-Osemvalec Bedford rovnakého zdvihového objemu, pohánajuci 40 tonový Churchill mal prakticky polovičný výkon(325koní)...
Motor HL230 s hlinníkovým blokom válcov a hlavou z ocelovej zliatiny vážil 1200kg. Zkúšal sa aj celohlinníkový motor ale nikdy sa nedostal do serie. Motory HL230 boli sami o sebe vynikajúce, ťažko však mohli bezchybne fungovať v tanku s hmotnosťou Tigera. Charakteristickou závadou motoru bola tendencia k prenikaniu chladiacej kvapaliny do mazacieho okruhu ked prevádzková teplota prekročila 95 stupnov. Príčinou však asi bola "kvalita"syntetickej gumy použitej na tesniace krúžky takže aj sem zasiahol nedostatok strategických surovín.

Napsal: 18/4/2006, 19:59
od Bender
Chtel bych se zeptat proc Nemci pouzivali benzinovy motory a ne naftovy jako Rusaci u nekterejch tanku napr. T-34

Napsal: 18/4/2006, 20:34
od sa58
Ono se v té době moc naftové motory nepoužívaly, navíc benzín se dal vyrábět synteticky z uhlí. Nafta byla pro ponorky, ne pro tanky.

T-34 byl mimo určité serie tanků BT asi prvním tankem s dieselem vyráběným v takové serii.

Napsal: 20/4/2006, 17:36
od Atlantis
Jestli jsem to dobře pochopil (pak tento dotaz smažte) tak motor na obrázcích je HL 230 P45?

Napsal: 10/6/2006, 20:40
od J.T.C
Bender píše:Chtel bych se zeptat proc Nemci pouzivali benzinovy motory a ne naftovy jako Rusaci u nekterejch tanku napr. T-34
Četl jsem,že o tom uvažovali v souvislosti s Tigrem,ale nakonec to zamítli z důvodu mít na skladech dva druhy paliva,nehledě k tomu že by se jim při doplňovani v bitvach dělaly zmatky.

Napsal: 13/1/2008, 20:09
od Jaromir Vasek
Vzkaz pro Lorda : Panther používal také volantové řízení.....viz.:Janusz Ledwoch,PzKpfw V Sd Kfz 171PANTHER ,část 1.

Napsal: 13/1/2008, 20:51
od Hans S.
Jaromir Vasek píše:Vzkaz pro Lorda : Panther používal také volantové řízení.....viz.:Janusz Ledwoch,PzKpfw V Sd Kfz 171PANTHER ,část 1.
Pochybuji. Viz manuál k tanku PzKpfw V Panther. Jsou tam rajčáky.

Obrázek