Zetor Engineering

Odpovědět
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 12969
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: Zetor Engineering

Příspěvek od Rase »

Tady jsou fotky vozidla GERLACH 4x4 z IDEB 2018

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
tomas.kotnour
podporučík
podporučík
Příspěvky: 642
Registrován: 10/9/2010, 23:43

Re: Zetor Engineering

Příspěvek od tomas.kotnour »

Tak ta zadní řada sedadel, to je teda bomba.
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 12969
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: Zetor Engineering

Příspěvek od Rase »

Prostor pro posádku je konfigurovatelný, krom klasické 2+2 lze objednat i uspořádání 2+3 a dokonce 2+4. Za návrhem, vývojem a realizací funkčního prototypu stojí společnost Zetor Engineering Slovakia. Společnost chce vůz ukázat na dalších veletrzích vojenské techniky a předvést ho v akci potenciálním zákazníkům.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
klingy
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1869
Registrován: 15/1/2011, 20:35

Re: Zetor Engineering

Příspěvek od klingy »

Fakt pekne urobene vozidlo, moj osobny favorit pre tender na 4X4 vyrobene spolocnostou vlastnenou Slovenskym holdingom, sice trocha tazke, ale dalo by sa na tom popracovat, aby to bolo lahsie, ale kedze cena zacina na od 400 000 €

Inac to je prvy vyrobca, ktory pise na svojej vebebej stranke cenu, povod sa nezaprie
Flader
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1440
Registrován: 25/4/2017, 13:58
Bydliště: Trnava

Re: Zetor Engineering

Příspěvek od Flader »

klingy, len či neprišli s týmto vozidlom neskoro.
klingy
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1869
Registrován: 15/1/2011, 20:35

Re: Zetor Engineering

Příspěvek od klingy »

Asi ano...
Flader
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1440
Registrován: 25/4/2017, 13:58
Bydliště: Trnava

Re: Zetor Engineering

Příspěvek od Flader »

Neviem, ale keď už takúto veľkú kravu tak už asi radšej toho Patriota. Osobne by sa mi veľmi páčil Aligator II Master, ale na tom Záhorí bolo oproti iným vozidlám vidieť, že by potreboval trochu dopracovať. Minimálne silnejší motor by si určite zaslúžil.
Uživatelský avatar
Arthur
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2249
Registrován: 26/9/2017, 21:52

Re: Zetor Engineering

Příspěvek od Arthur »

Flader píše:klingy, len či neprišli s týmto vozidlom neskoro.
Pokiaľ bude treba nejaké požiadavky dopracovať nepodceňoval by som rýchlosť R8D MO SR powered by Konštrukta Defence, tam kde je pre iných neskoro oni len začínajú a zároveň končia - príklad snáď ani nemusíme uvádzať :mrgreen:
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
arten
7. Major
7. Major
Příspěvky: 2707
Registrován: 10/3/2010, 01:30

Re: Zetor Engineering

Příspěvek od arten »

Flader - je ľahší ako Patriot. (A Master je šrot oproti tomuto)

Vzorom Gerlachu je JLTV/MATV. Je to fakt "masaker" čo Zetor dal - z hľadiska TTD. Kreslila to mimochodom zvolenská firma.
Uživatelský avatar
KOLT
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1389
Registrován: 23/4/2017, 22:57

Re: Zetor Engineering

Příspěvek od KOLT »

Poněkud mne překvapuje to nadšení, když ještě nikdo mimo firmu nevyzkoušel, jak to jezdí (a čerti vědí, jestli i ve firmě ;-) ). A je-li vzorem J-LTV, tak proč to kruci váží dvounásobek? Já vám nevím, ale nějaké nadšení u mě nepanuje ani z Gerlachu ani z Patriota/Husara, o Perunovi raději nemluvě. A upřímně řečeno, ani z AJBANu. Byl bych sice rád, kdybychom měli vlastní LOT, ale oproti špičce v oboru je to o deset let zpožděné (M-ATV s podobnými parametry a vahou) a s ohledem na pravděpodobnou cenu J-LTV (pod 400 000 €, byť ta bude pro jiné odběratele než USA asi vyšší, nicméně furt se do těch 400k vejít může) i nepříliš konkurenceschopné :-(
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 12969
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: Zetor Engineering

Příspěvek od Rase »

Tak J-LTV by bylo nejlepší snad ve všech ohledech (cena / schopnosti), následně je u mě Ajban, Eagle V a pak už je to tak nějak jedno.
Pokud jde o Zetor, tak očividně opustili myšlenku, vyrábět si na koleně BVP, KBVP a snad i tank, místo toho chtějí vyrábět 4x4 a podobné lehčí věci, což je chválihodné a myslím že i smysluplné. Fušovat do pásáků byla fakt pitomost
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Flader
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1440
Registrován: 25/4/2017, 13:58
Bydliště: Trnava

Re: Zetor Engineering

Příspěvek od Flader »

tak ak bude toto vozidlo dobré a ešte aj úspešné, tak ZE bude mať na ćom stavať a možno časom pôjdu aj do zložitejśích projektov. Ale vlčiak je na začiatok dosť veľké sústo.
Dzin
7. Major
7. Major
Příspěvky: 11489
Registrován: 16/10/2004, 21:31

Re: Zetor Engineering

Příspěvek od Dzin »

KOLT píše:s ohledem na pravděpodobnou cenu J-LTV (pod 400 000 €, byť ta bude pro jiné odběratele než USA asi vyšší, nicméně furt se do těch 400k vejít může)
Vyšší cena být nemusí. Linka poběží a bude vyrábět a tak se k výrobě pro USA může přifařit i další. To je ostatně vždy hlavní myšlenka výroby pro více států, aby výsledná cena byla menší, než kdyby se to vyrábělo jen pro jeden.

skelet píše:Dzin: ovšem vážněji snad rozhodne TTD, respektive poměr cena/výkon. Pochybuji, že by za Zetorem někdo nestál (Iveco, Otokar).
Mnohdy je otázka, jestli opravdu rozhoduje TTD. I to se dá ohnout tak, aby to vyhovovalo nějakému favoritovi. Podívej se na Pandury. To že za Zetorem někdo stojí je možné a je to i docela častá strategie při našich nákupech, ale potom je otázka, proč to kupovat od prostředníka, když mohu jít přímo za výrobcem originálu? Ten to ostatně většinou dělá jenom díky tomu, že potom operuje s oním "patriotismem".
Obrázek

Člen palby bez super hlášky pod čarou
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17710
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Zetor Engineering

Příspěvek od skelet »

Dzin: čímž jsi potvrdil mou reakci na tebe. Máme plno osvědčených konstrukcí, které se časem neskloňují moc v dobrém - Dingo 2, LMV, věže na Pandurech atd. A i ony slavné Strykery, které byly kdysi hypersuperkůl, tak se ukázaly jako ne tak hypersuperkůl.
A opět? Ty víš, že Zetor je prostředník nebo budoucí výrobce a vývojář? Já to nevím. Zetor se prezentuje jako vývojář a výrobce. Očividně staví na něčích technologiích, ale to kde kdo (Stryker = Piranha). A proč to nakoupit od Zetoru nebo od původce jeho technologií? Jednoduché = náš stát potřebuje vyrábět produkty s velkou přidanou hodnotou. Je sice hezké, že by se JLTV/Eagle/Ajban poskládal ve VOP, ale měli bychom z toho víceméně kulové, protože montoven je zde do alelujá. Proto raději budu vidět ve vývoji a výrobě Patriot, Gerlach, Kajman 2 nebo MPVT X2. A ze stejného důvodu mi není líto, že jsme místo Brenů nezavedli nějaký derivát AR15.
ObrázekObrázekObrázek
Dzin
7. Major
7. Major
Příspěvky: 11489
Registrován: 16/10/2004, 21:31

Re: Zetor Engineering

Příspěvek od Dzin »

skelet
Kolik máme neosvědčených konstrukcí, které se časem skloňují v dobrém? Ani jednu a to proto, že se jedná právě o konstrukce neosvědčené, které se tedy nedokázaly prosadit. Navíc pokuzazuješ minimálně v případě Strykera spíše na to, že byl navržen pro jiný typ konfliktu, než ve kterém byl nakonec použit. To ale není ani tak závada konstrukce, jako spíše těch, co předpovídali nasaditelnost.

Jenže není nikde řečeno, že Zetor bude schopen vyrábět produkty s velkou přidanou hodnotou. Nikdo tu posledního čtvrt století podobný produkt nevyráběl. Vývoj je na tom ještě hůře, žádný podobný prostředek se tu půl století nevyvynul. Převzít technologie a strojírenskou výrobu není jen tak lusknutím prstu. Nemáme zde prakticky nikoho, kdo by s výrobou něčeho podobného měl zkušenosti a říci si, že umíme smontovat auta a proto musíme umět smontovat i BVP není korektní, protože jsou to dva rozdílné případy. Příklady ostatně máme, Čína, Rusko, Jižní Korea, Indie atd. všihcni při převodu výrobních linek pro těžkou vojenskou techniku narazily na značné problémy, z nichž některé řeší prakticky do dnes. A to se jedná o země s rozsáhlým vojenským průmyslem.

Leda v případě, že by Zetor nechal přenést kompletní výrobu nějakého jiného typu, který by už byl konečný výrobek, ale podle zpráv toto zatím neplatí. Takže raději budu vidět, že se zde montují Pumy, ASCODy či CV90, než něaký nový produkt, který je sice založen na technologických a strojírenských řešeních nějaké jiné firmy, ale to je tak vše. A z výše zmíněných příkladů ani to nemusí znamenat hladké zvládnutí domácí výroby...
Obrázek

Člen palby bez super hlášky pod čarou
klingy
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1869
Registrován: 15/1/2011, 20:35

Re: Zetor Engineering

Příspěvek od klingy »

Zetor nieje zadny prostrednik vyvoj im robi ina Slovenska spolocnost v ramci holdignu s bohatimi s skusenostami IPM enginnering v odbore vyvoja
http://www.ipmeng.sk/

Samozrejme jednotolive diely su od subdodavatelov, ale to plati pre vsetkych vyrobcov vratane velkych hrancov (to si vazne stale niekto mysli,ze KMV vyvija kolesa, odpruzenie, pasy,) Gerlach ma napravy Axle tech motor tam je MTU a prevodovka asi renk alebo Alisson, a ked si prizvali Plasan sasa a ta im poskytla svoje riesenia pre balisticku a protiminovu ochranu Oskoshu robi tiez risenie ochrany Plasan Sasa a nikomu to nevadi....
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17710
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Zetor Engineering

Příspěvek od skelet »

Dzin: kolik tu máme neosvědčených konstrukcí, které se časem skloňují v dobrém? Obecně každá legenda byla na počátku neosvědčená konstrukce :D
To že zde není nějaká základna taky není úplná pravda, že? Talosa se podílela na vývoji podvozku pro Nimr/Tiger, Tatra má zkušenosti motorářské, podvozkové, SVOS má zkušenosti s pancéřováním atd. Jediné s čím zde není zkušenost je s výrobou samotného pancéřování, protože tyto ocelárny zanikly. Nicméně vůz kategorie LOT/LOV není žádná střelecká věž. Ať se ti to líbí nebo ne, tak je to opancéřované auto / náklaďák. A to zde udělat umíme.
Neustálé frflání nad tím, že něco neumíme a s druhým nádechem něco šmahem odsoudit, protože to přeci neumíme je cesta dělníka od pásu, který nic neumí a hlavně nechce nic umět. Raději Gerlach/Patriot s příplatkem, než nákup Ajbanu se znáčkem VOP.
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 12969
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: Zetor Engineering

Příspěvek od Rase »

skelet:
u Gerlachu mám konečně pocit, že se jedná o konvenční vozidlo. Dosavadní pancéřáky z tuzemské produkce, byly vždycky něčím divné: Husar měl nekonvenční podvozek s rourou (divné, nikdo nemá), pancéřové nástabvby od SVOS vypadají jako krabice (VEGA vypadá jako krabice) atd. Zetorácká kombinace konvenčního podvozku (od koho?), pancéřové kabiny od Plasan Sasa a dalších ověřených prvků, mi přijde zkrátka konkurenceschopnou na globálním trhu, byť je hodně přeplněný. Máš recht, že Gerlach by byl víc český než Ajban a byla by to víc reklama pro tuzemský průmysl.
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17710
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Zetor Engineering

Příspěvek od skelet »

Tak on podvozek s rourou používá jen Tatra a svého času Pinzgauer, jinak nikdo. Myšlenka Patriotu je jednoduchá. Dát na osvědčený podvozek pancéřovanou nástavbu. Chceš-li je to miniTitus. Jízdně vypadá dosti schopně, takže už je to o užitkových vlastnostech. I kdyby Patriot byl zapomenut, tak jeho kabina se možná objeví u jiných aplikací na T815-7.
ObrázekObrázekObrázek
Odpovědět

Zpět na „Zbrojní průmysl“