Stránka 3 z 10

Re: Zetor Engineering

Napsal: 16/5/2018, 19:27
od Rase
Tady jsou fotky vozidla GERLACH 4x4 z IDEB 2018

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Re: Zetor Engineering

Napsal: 16/5/2018, 19:34
od Nesher

Re: Zetor Engineering

Napsal: 16/5/2018, 20:32
od tomas.kotnour
Tak ta zadní řada sedadel, to je teda bomba.

Re: Zetor Engineering

Napsal: 16/5/2018, 20:50
od Rase
Prostor pro posádku je konfigurovatelný, krom klasické 2+2 lze objednat i uspořádání 2+3 a dokonce 2+4. Za návrhem, vývojem a realizací funkčního prototypu stojí společnost Zetor Engineering Slovakia. Společnost chce vůz ukázat na dalších veletrzích vojenské techniky a předvést ho v akci potenciálním zákazníkům.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Re: Zetor Engineering

Napsal: 16/5/2018, 20:56
od klingy
Fakt pekne urobene vozidlo, moj osobny favorit pre tender na 4X4 vyrobene spolocnostou vlastnenou Slovenskym holdingom, sice trocha tazke, ale dalo by sa na tom popracovat, aby to bolo lahsie, ale kedze cena zacina na od 400 000 €

Inac to je prvy vyrobca, ktory pise na svojej vebebej stranke cenu, povod sa nezaprie

Re: Zetor Engineering

Napsal: 16/5/2018, 21:07
od Flader
klingy, len či neprišli s týmto vozidlom neskoro.

Re: Zetor Engineering

Napsal: 16/5/2018, 21:24
od klingy
Asi ano...

Re: Zetor Engineering

Napsal: 16/5/2018, 21:29
od Flader
Neviem, ale keď už takúto veľkú kravu tak už asi radšej toho Patriota. Osobne by sa mi veľmi páčil Aligator II Master, ale na tom Záhorí bolo oproti iným vozidlám vidieť, že by potreboval trochu dopracovať. Minimálne silnejší motor by si určite zaslúžil.

Re: Zetor Engineering

Napsal: 16/5/2018, 22:00
od Arthur
Flader píše:klingy, len či neprišli s týmto vozidlom neskoro.
Pokiaľ bude treba nejaké požiadavky dopracovať nepodceňoval by som rýchlosť R8D MO SR powered by Konštrukta Defence, tam kde je pre iných neskoro oni len začínajú a zároveň končia - príklad snáď ani nemusíme uvádzať :mrgreen:

Re: Zetor Engineering

Napsal: 17/5/2018, 03:00
od arten
Flader - je ľahší ako Patriot. (A Master je šrot oproti tomuto)

Vzorom Gerlachu je JLTV/MATV. Je to fakt "masaker" čo Zetor dal - z hľadiska TTD. Kreslila to mimochodom zvolenská firma.

Re: Zetor Engineering

Napsal: 17/5/2018, 08:41
od KOLT
Poněkud mne překvapuje to nadšení, když ještě nikdo mimo firmu nevyzkoušel, jak to jezdí (a čerti vědí, jestli i ve firmě ;-) ). A je-li vzorem J-LTV, tak proč to kruci váží dvounásobek? Já vám nevím, ale nějaké nadšení u mě nepanuje ani z Gerlachu ani z Patriota/Husara, o Perunovi raději nemluvě. A upřímně řečeno, ani z AJBANu. Byl bych sice rád, kdybychom měli vlastní LOT, ale oproti špičce v oboru je to o deset let zpožděné (M-ATV s podobnými parametry a vahou) a s ohledem na pravděpodobnou cenu J-LTV (pod 400 000 €, byť ta bude pro jiné odběratele než USA asi vyšší, nicméně furt se do těch 400k vejít může) i nepříliš konkurenceschopné :-(

Re: Zetor Engineering

Napsal: 17/5/2018, 09:18
od Rase
Tak J-LTV by bylo nejlepší snad ve všech ohledech (cena / schopnosti), následně je u mě Ajban, Eagle V a pak už je to tak nějak jedno.
Pokud jde o Zetor, tak očividně opustili myšlenku, vyrábět si na koleně BVP, KBVP a snad i tank, místo toho chtějí vyrábět 4x4 a podobné lehčí věci, což je chválihodné a myslím že i smysluplné. Fušovat do pásáků byla fakt pitomost

Re: Zetor Engineering

Napsal: 17/5/2018, 09:49
od Flader
tak ak bude toto vozidlo dobré a ešte aj úspešné, tak ZE bude mať na ćom stavať a možno časom pôjdu aj do zložitejśích projektov. Ale vlčiak je na začiatok dosť veľké sústo.

Re: Zetor Engineering

Napsal: 17/5/2018, 10:32
od Dzin
KOLT píše:s ohledem na pravděpodobnou cenu J-LTV (pod 400 000 €, byť ta bude pro jiné odběratele než USA asi vyšší, nicméně furt se do těch 400k vejít může)
Vyšší cena být nemusí. Linka poběží a bude vyrábět a tak se k výrobě pro USA může přifařit i další. To je ostatně vždy hlavní myšlenka výroby pro více států, aby výsledná cena byla menší, než kdyby se to vyrábělo jen pro jeden.

skelet píše:Dzin: ovšem vážněji snad rozhodne TTD, respektive poměr cena/výkon. Pochybuji, že by za Zetorem někdo nestál (Iveco, Otokar).
Mnohdy je otázka, jestli opravdu rozhoduje TTD. I to se dá ohnout tak, aby to vyhovovalo nějakému favoritovi. Podívej se na Pandury. To že za Zetorem někdo stojí je možné a je to i docela častá strategie při našich nákupech, ale potom je otázka, proč to kupovat od prostředníka, když mohu jít přímo za výrobcem originálu? Ten to ostatně většinou dělá jenom díky tomu, že potom operuje s oním "patriotismem".

Re: Zetor Engineering

Napsal: 17/5/2018, 11:37
od skelet
Dzin: čímž jsi potvrdil mou reakci na tebe. Máme plno osvědčených konstrukcí, které se časem neskloňují moc v dobrém - Dingo 2, LMV, věže na Pandurech atd. A i ony slavné Strykery, které byly kdysi hypersuperkůl, tak se ukázaly jako ne tak hypersuperkůl.
A opět? Ty víš, že Zetor je prostředník nebo budoucí výrobce a vývojář? Já to nevím. Zetor se prezentuje jako vývojář a výrobce. Očividně staví na něčích technologiích, ale to kde kdo (Stryker = Piranha). A proč to nakoupit od Zetoru nebo od původce jeho technologií? Jednoduché = náš stát potřebuje vyrábět produkty s velkou přidanou hodnotou. Je sice hezké, že by se JLTV/Eagle/Ajban poskládal ve VOP, ale měli bychom z toho víceméně kulové, protože montoven je zde do alelujá. Proto raději budu vidět ve vývoji a výrobě Patriot, Gerlach, Kajman 2 nebo MPVT X2. A ze stejného důvodu mi není líto, že jsme místo Brenů nezavedli nějaký derivát AR15.

Re: Zetor Engineering

Napsal: 17/5/2018, 13:08
od Dzin
skelet
Kolik máme neosvědčených konstrukcí, které se časem skloňují v dobrém? Ani jednu a to proto, že se jedná právě o konstrukce neosvědčené, které se tedy nedokázaly prosadit. Navíc pokuzazuješ minimálně v případě Strykera spíše na to, že byl navržen pro jiný typ konfliktu, než ve kterém byl nakonec použit. To ale není ani tak závada konstrukce, jako spíše těch, co předpovídali nasaditelnost.

Jenže není nikde řečeno, že Zetor bude schopen vyrábět produkty s velkou přidanou hodnotou. Nikdo tu posledního čtvrt století podobný produkt nevyráběl. Vývoj je na tom ještě hůře, žádný podobný prostředek se tu půl století nevyvynul. Převzít technologie a strojírenskou výrobu není jen tak lusknutím prstu. Nemáme zde prakticky nikoho, kdo by s výrobou něčeho podobného měl zkušenosti a říci si, že umíme smontovat auta a proto musíme umět smontovat i BVP není korektní, protože jsou to dva rozdílné případy. Příklady ostatně máme, Čína, Rusko, Jižní Korea, Indie atd. všihcni při převodu výrobních linek pro těžkou vojenskou techniku narazily na značné problémy, z nichž některé řeší prakticky do dnes. A to se jedná o země s rozsáhlým vojenským průmyslem.

Leda v případě, že by Zetor nechal přenést kompletní výrobu nějakého jiného typu, který by už byl konečný výrobek, ale podle zpráv toto zatím neplatí. Takže raději budu vidět, že se zde montují Pumy, ASCODy či CV90, než něaký nový produkt, který je sice založen na technologických a strojírenských řešeních nějaké jiné firmy, ale to je tak vše. A z výše zmíněných příkladů ani to nemusí znamenat hladké zvládnutí domácí výroby...

Re: Zetor Engineering

Napsal: 17/5/2018, 13:10
od klingy
Zetor nieje zadny prostrednik vyvoj im robi ina Slovenska spolocnost v ramci holdignu s bohatimi s skusenostami IPM enginnering v odbore vyvoja
http://www.ipmeng.sk/

Samozrejme jednotolive diely su od subdodavatelov, ale to plati pre vsetkych vyrobcov vratane velkych hrancov (to si vazne stale niekto mysli,ze KMV vyvija kolesa, odpruzenie, pasy,) Gerlach ma napravy Axle tech motor tam je MTU a prevodovka asi renk alebo Alisson, a ked si prizvali Plasan sasa a ta im poskytla svoje riesenia pre balisticku a protiminovu ochranu Oskoshu robi tiez risenie ochrany Plasan Sasa a nikomu to nevadi....

Re: Zetor Engineering

Napsal: 17/5/2018, 13:20
od skelet
Dzin: kolik tu máme neosvědčených konstrukcí, které se časem skloňují v dobrém? Obecně každá legenda byla na počátku neosvědčená konstrukce :D
To že zde není nějaká základna taky není úplná pravda, že? Talosa se podílela na vývoji podvozku pro Nimr/Tiger, Tatra má zkušenosti motorářské, podvozkové, SVOS má zkušenosti s pancéřováním atd. Jediné s čím zde není zkušenost je s výrobou samotného pancéřování, protože tyto ocelárny zanikly. Nicméně vůz kategorie LOT/LOV není žádná střelecká věž. Ať se ti to líbí nebo ne, tak je to opancéřované auto / náklaďák. A to zde udělat umíme.
Neustálé frflání nad tím, že něco neumíme a s druhým nádechem něco šmahem odsoudit, protože to přeci neumíme je cesta dělníka od pásu, který nic neumí a hlavně nechce nic umět. Raději Gerlach/Patriot s příplatkem, než nákup Ajbanu se znáčkem VOP.

Re: Zetor Engineering

Napsal: 17/5/2018, 13:44
od Rase
skelet:
u Gerlachu mám konečně pocit, že se jedná o konvenční vozidlo. Dosavadní pancéřáky z tuzemské produkce, byly vždycky něčím divné: Husar měl nekonvenční podvozek s rourou (divné, nikdo nemá), pancéřové nástabvby od SVOS vypadají jako krabice (VEGA vypadá jako krabice) atd. Zetorácká kombinace konvenčního podvozku (od koho?), pancéřové kabiny od Plasan Sasa a dalších ověřených prvků, mi přijde zkrátka konkurenceschopnou na globálním trhu, byť je hodně přeplněný. Máš recht, že Gerlach by byl víc český než Ajban a byla by to víc reklama pro tuzemský průmysl.

Re: Zetor Engineering

Napsal: 17/5/2018, 13:55
od skelet
Tak on podvozek s rourou používá jen Tatra a svého času Pinzgauer, jinak nikdo. Myšlenka Patriotu je jednoduchá. Dát na osvědčený podvozek pancéřovanou nástavbu. Chceš-li je to miniTitus. Jízdně vypadá dosti schopně, takže už je to o užitkových vlastnostech. I kdyby Patriot byl zapomenut, tak jeho kabina se možná objeví u jiných aplikací na T815-7.