Stránka 2 z 4

Napsal: 16/2/2009, 13:04
od Pátrač
Destroyman - já to tušil ale nebyl jsem schopen to dohledat. Děkuji za skvělé info a já to v textu upravím.

Napsal: 16/2/2009, 16:28
od Destroyman
Vallun: Jo, to je dost dobře možný. Kila byly stavěný tak, aby se později přestavět daly.
Pátrač: Já bych řekl, že nic přepisovat nemusíš. Vždyť to máš v podstatě správně. Ale dělej jak myslíš - beztak je to fuk. Stejně se ve všech těch ruskejch projektech, subprojektech, přestavbách a přezdívkách nedá orientovat, je to strašnej hokej. Řekl bych, že soudruzi v SSSR se asi důsledně řídili pravidlem č. 2 Cimrmanova inspektora Trachty: "Mezi podezřelé je nutno vnést zmatek." :wink:

Napsal: 16/2/2009, 16:31
od Pátrač
Destroyman - je to fuk. Ale když už si někdo dá práci, celé si to přečte a napíše relevantní dopřesnění, je potřeba na to dopřesnění reflektovat. O tom to je - nikdo neví všechno a když ten článek může být přesnější , proč to neudělat.

Napsal: 16/2/2009, 17:31
od rabo
ale snad díky exportu do Polska se jí říká také „Varšavjanka“
Tento neofic názov získala preto, lebo sa mala stať hlavnou konvenčnou ponorkou nám. síl krajín "Varšavskej zmluvy" , ale to je len taká pikoška.

Inak Pátrač tradične pekná práca.

Napsal: 24/2/2009, 10:33
od Hektor
Ad Kilo: Slúžia u všetkých spomenutých a túži po nich aj Venezuela.

Napsal: 3/3/2009, 13:24
od Pátrač
Destroyman - provedl jsem opravu podle Tvého postu, když budeš mít čas mrkni jestli je to OK.

Napsal: 3/3/2009, 14:39
od Destroyman
Jestli je to OK, to nevim. Ale je to tak, jak si myslím, že to OK je. :rotuj:

Napsal: 3/3/2009, 14:56
od Pátrač
Děkuji a kdybys na něco zajímavého u Polské lidové Maríny narazil, klidně to sem dej. Já jsem nedokázal nic najít - chtěl jsem alespoň nějaký obrázek, třeba Orzel ale mrtvo.

Napsal: 3/3/2009, 15:44
od Destroyman
Proč ne? Orzel je třeba tady. Společně s vlajkovou lodí švédských pobřežních sil - minolovkou Visborg.

Obrázek

Napsal: 3/3/2009, 16:34
od Pátrač
Ale vida, smekám, já jsem cosi objevil na Válce ale nemůžu vytěžovat jejich články - a autor se mi neozval. Takže děkuji.

Destroymane ale že jim to spolu sluší, viď?

7. divize "námořní pěchoty"

Napsal: 6/4/2009, 16:53
od autor
O historii, organizaci i výzbroji 7. Lužické výsadkové divize Polské armády se více dozvíte na :

http://armada.vojenstvi.cz/povalecna/ctenari/1.htm

autor

Napsal: 6/4/2009, 17:52
od Pátrač
Autor - pane kolego, to je zajímavý odkaz. Děkuji za sebe i ostatní - co nám nabídnete příště?

Napsal: 6/4/2009, 20:02
od kopapaka
7. divize námořní pěchoty, velitelství v přístavním městě Gdaňsk, vyzbrojená plovoucími tanky PT-76. Musela mít i nějaké obojživelné transportéry
Obrázek
U nás OT-62, v Polsku TOPAS...

Napsal: 6/4/2009, 21:26
od Pátrač
Já věděl že někdo bude vědět. Takže v pohodě. Nejsem si ale jistý ale myslím si, že termín TOPAS se běžně používal i u nás. Nebo se pletu? Asi ne kolego.

Naše armáda měla ve výzbroji určitý počet celkově - 104 kusů sovětských obrněný transportér BTR - 50PK. Byl zařazeny u motostřeleckých pluků tankových divizí. Nebylo jich moc - v roce 1966 jich bylo to výše uvedené množství.

Jejich rekonstrukcí pak u nás vznikl OT -62 TOPAS čili transportér obrněný pásový střední. Na první phled se od BTR - 50 lišil tím, že sovětský vzor měl půlválcovou věžičku pouze na levé straně vozidla a naše varianta pak byla symetrická a stejnou věžičku měla i na straně pravé.

Naše lépe jezdila jak na silnici tak i v terénu, byla lépe vybavena pro činnost v zamořených prostorech. Do roku 1968 jich bylo vyrobeno a do sestav naší armády zařazeno 890 kusů.

Jak se zdá podle Tvé fotky tak to nebylo všechno, další asi nedohledatelný počet jich skončil v zahraničí. Velmi mě těší, že elitní námořně výsadkové útvary Polské lidové armády byly vyzbrojeny naší technikou.

A je to pěkná fotka.

Napsal: 6/4/2009, 22:10
od kopapaka
Ono je to trošku jinak, stejně jako u OT-64 šlo o spolupráci při vývoji i výrobě. Později se některé verze dost lišily, ale to už jsou modernizace, atd. Je jen škoda, že ta spolupráce nepokračovala dál...
Obrázek
Obrázek
Ty dva obrázky, to je Polská zmodernizovaná verze TOPAS-2AP.
Vyšší výkony vznikly díky montáži turbokompresoru na motor, výkon se zvýšila 300 ks ( BTR-50 240 ks ),
max. rychlost na 60 km/h ( 45 km/h ).

Napsal: 6/4/2009, 23:46
od Milda
Raytheone, sice pozdě ale... Na Mimoň jsme jezdili často, jak na střelby tak na různá cvičení s T-55kama. Až nám to lezlo na nervy. Rok 69-70. Kopo, když jsem se vrátil z PŠky, tak jsem ihned jel na divizní cvičení, (Doupov) a tam mě kámoš, bigoš z přijimače svezl v noci asi Topasem po rozbité šotolinové silnici, ovšem to byl neuvěřitelný fofr! :shock: Hlásil mi, že jede 95km/hod. Nevím, jestli nekecal,(nebo měl ,,poštelovaný čerpadlo) ale přes takové díry jet nadoraz, měl to prostě v rukách. Bezva mašina. O tý rychlosti se nehádam Kopo.

Napsal: 7/4/2009, 21:37
od kopapaka
Asi?
Jak to vypadalo?Pochybuju, že by to OT-62ka zvládla i s poštelovaným motorem...
I když,pokud si předstovím jízdu v čemkoliv podobném na plno, po rozbité cestě, rychloměr mimo rozsah,...

Napsal: 8/4/2009, 06:34
od Pátrač
Tak i tak je to párada, pěkné fotky. Měl bys něco víc k dané technice? Nečekal bych že toto téma může takto ožít. Dobrá práce.

Válečné plány PLA

Napsal: 9/4/2009, 18:01
od autor
Operační plán rozvinutí 1. a 2. polské armády z roku 1951 je na:

http://armada.vojenstvi.cz/povalecna/studie/12.htm

a z roku 1961 na:

http://armada.vojenstvi.cz/povalecna/studie/13.htm

autor

Napsal: 9/4/2009, 20:31
od kopapaka
Měl bys něco víc k dané technice?
Co by tě zajímalo? Můžu něco pohledat, ale nevím co a kdy se zadaří...
Poláci měli i ASU-85, ale to až v článku ( až ho dodělám ) .
A ještě Polské PT-76ky...
Obrázek
Obrázek