Stránka 3 z 4

Napsal: 9/4/2009, 21:21
od Pátrač
Kopapaka - no vida takže se máme na co těšit.

A pan kolega Autor - děkuji za odkazy, už jsem si je prošel a abych si je pořádně prostudoval tak jsem si je uložil.

Napsal: 9/4/2009, 21:48
od kopapaka
A jeje, to sem se zas do něčeho navez :D

Napsal: 17/4/2009, 13:22
od skelet
Na militaryphotos jsem našel tuto podivnost. Je to věž 2S1 na podvozku polského nákladního vozu Star 266 patřící polské armádě. Dle popisku by to měl být jakýsi trenažér. Neví k tomu někdo něco?
Obrázek

za zařazení sem se omlouvám. Téma k 2S1 zde není

Napsal: 17/4/2009, 15:18
od Pátrač
Neomlouvej se. Jestli je to Polské tak je to dokonce přesně tam, kde to má být. A je to opravdu podivuhodnost. Nemám nejmenší tušení co to je a k čemu to je.
Uvidíme co zbytek světa.

Napsal: 18/4/2009, 16:36
od Collombo
Není to pro výcvik velitele vozidla, jako třeba pro řidiče T 55 želva?
Kvůlivá úspoře paliva atd. Na sřelbu jinou než cvičnou municí to nevypadá, to by ten žebřinák musel mít asi patky...

oprava:
Tak jsem se překouk, má to vzadu záporu, to už by asi stařec ustál...

Napsal: 18/4/2009, 23:51
od Alchymista
Skôr nie... Pätky potrebuje skôr na to aby sa neprevrátil, keď sa začne veža hýbať. Vypáliť z toho "čokoľvek" delostrelecké, tak to predovšetkým ten náklaďák kompletne vysklí.
Navyše, ak dobre vidím, hlaveň dela je z bodu odvŕtaná... Takže je to asi urobené tak, aby sa to v rámci zmlúv nepočítalo do počtu delostreleckých zbraní.
Povedal by som, že to má najskôr slúžiť na "suchý tréning" veliteľov a mieričov v teréne, môže sa s tým ísť prakticky kdekoľvek, v princípe aj mimo vojenské výcvikové priestory, kľudne to odparkuješ na poľnej ceste - a vľavo dedina 3km, vpravo továreň... Reálny svet miesto tankodromu...

Napsal: 19/4/2009, 02:01
od kopapaka
Skôr nie... Pätky potrebuje skôr na to aby sa neprevrátil, keď sa začne veža hýbať.
:D
Tak nějak..
Navíc ten rozdíl ve spotřebě... a opotřebení.

Napsal: 19/4/2009, 17:48
od Collombo
No jo, to jsem zase něco napsal, ale v podstatě účel jsem trefil :wink:

Napsal: 12/10/2009, 20:55
od bigjirka
Teda už jsem tu strávil dost času, ale tohle mne donutilo se regnout. Takže všechny zdravím :wink:

Zaujalo mne to množství techniky, která nedojela nebo dojela pozdě na cvičení Krkonoše 1980. 80 tanků a 120 BVP nebo OT, to je docela dost.

Jenom si tak říkám, 15% ztráty tanků a dokonce 20% ztráty BVP a OT pouze po cestě blíže k frontě (dle čísel Pátrače) mi přijdou jako dost významné pro případný konflikt.
Hodně zjednodušenými výpočty (opět dle zdrojů Pátrače) mi chybí skoro 2 pluky - to je v teoretické obraně proti útoku NATO pásmo 20-30 km široké a 15 km hluboké. Od Klatov do Domažlic není ani centimetr pancíře - bráno s odstupem.
Já být velitel čehokoliv, pravděpodobně bych znervózněl.

Zajímalo by mě, zda to v té době byl stav běžný nebo zda šlo o nepříjemnou souhru náhod. Nebo zda to naopak byl překvapivě vynikající výsledek.
Asi by se tyto ztráty daly nahradit ze záloh, ale pak zase nemám zálohy ...

Já na vojně nebyl a hospodské zážitky mých zkušenějších přátel toho o technice 70. a 80. let moc neřeknou.
Díky za případné reakce!


PS: Uznávám, že se to netýká Polska, tedy mne klidně přesuňte někam, kde bych nadělal méně škody.

Napsal: 12/10/2009, 22:22
od Pátrač
Pane kolego bigjirko, já si momentálně nějak nemůžu vzpomenout kde jsem to psal - mohl bys mě navést? Pak bych Ti naprosto klidně s plnou odpovědností odpovím podle svého nejlepšího svědomí.

Napsal: 12/10/2009, 22:42
od bigjirka
OK.

Množství techniky, která se nedostala do svého cíle v rámci cvičení Krkonoše včas nebo vůbec, uvádíš hned v prvním příspěvku tohoto vlákna - popisuješ polskou Solidaritu a následnou "solidaritu" komunistických přátel včetně nás. Tehdy se naše tankové resp. motostřelecké jednotky měly dostavit do Mimoně a 80 z 540-ti tanků resp. 120 ze 600-ti BVP/OT nedojelo.

A tu "díru" v obraně kolem Domažlic jsem si vymyslel dle tohoto vlákna: ČSLA v obraně Kokrétně část o rozložení pluků - není nad nějaký příklad, byť zjednodušený a ještě fiktivní.

Nicméně nejde mi ani tak o konkrétní situaci, jako spíš o běžný stav. Jak jsem psal: pokud by mi 15-20% techniky mělo odejít pouze kvůli technické závadě, asi bych byl dost nervózní.

Díky :wink:

Napsal: 13/10/2009, 07:16
od Pátrač
Ale jo takto, já si neuvědomil, že jsem původní článek rozšiřoval o možnou internacionální pomoc proti Polsku. Večer se na to podívám a žádané dodám. Děkuji za impuls, k této práci už jsem se delší dobu nevrátil. :rotuj:

Napsal: 22/1/2010, 21:28
od 126fan.sk
dobry vecer.som sef klubu fiatu 126. mozno si pomyslite co tu pisem... mam ale prosbu o pomoc. v mojej zbratelskej kolekcii jednotlivych vyrobenych modelov tohto auticka sa nachadza aj torzo jedneho z asi 5 vyrobenych prototypov pre pl armadu asi v r.1975. hladam cokolvek (fotky ,texty ,dokumentacie ) na tuto temu . prikladam foto dobove a sucasne .

http://www.postimage.org/image.php?v=aV1MCJWS

http://www.postimage.org/image.php?v=TsGkplJ

za akukolvek pomoc vopred dakujem !

Napsal: 22/1/2010, 22:41
od skelet
:shock: :shock:
na to čumím jak čerstvě probuzená myš vyhrabaná rypadlem...
máš k tomu něco více? Označení apod.? :shock:

Napsal: 22/1/2010, 23:07
od 126fan.sk
mam. oznacenie je : LPT - Lekki Pojazd Terenowy
bolo aj par kusov amfibii . amfibie su zachovane celkom 2 ! kusy v polsku. po renovacii mojho torza to bude jediny kus na svete! akurat ze hladam info... :(
par dalsich foto z mojho archivu :

http://www.postimage.org/image.php?v=gxoYFPS
http://www.postimage.org/image.php?v=gxoYKP9

Napsal: 22/1/2010, 23:14
od skelet

Napsal: 22/1/2010, 23:17
od 126fan.sk
zabudol som napisat,ze moj je jedinecny tym,ze je "pozemak".
HEELP !!!

Napsal: 22/1/2010, 23:37
od 126fan.sk
tento kus amfibie z videa skoncil v muzeu v polskom Stetine.
video je z nakladania zbierky na prevoz.

Napsal: 28/1/2010, 16:01
od 126fan.sk
nikto nic .... ?? :((

Napsal: 28/1/2010, 17:09
od skelet
Díval jsem se všude možně, ale nic jsem nenašel.. a tyhle hračky jsou dost "nevděčné".. každého zajímají jen letadla a tanky :(