Stránka 1 z 6

Re: Proč jsou americké letadlové lodě tak silné

Napsal: 2/11/2017, 13:43
od Dzin
Julesak
Právě že mají. Je to celý komunikační systém, který umožňuje provázanost a sdílení informací v rámci bojiště. To mají USA v dnešní době asi na nejvyšší úrovni, jaké to jde (asi s vyjímkou Izraele, se kterým ale na tomto spolupracují). V něm nejde o to, že někdo detekuje něco ap odává o tom zprávu někomu jinému, kdo na to zaútočí, ale o vzájemné sdílení a předávání těchto informací. tedy, že někdo něco detekuje a distribude této informace je předávána automaticky, aniž by do toho bylo třeba nějak zásadně vstoupit a určovat předávání.

OS RF se tomu samozřejmě věnují, ale jde o to, že v současné době nemají žádný takoví systém navržený. Nejsou ostatně sami, protože to není žádná sranda. Třeba AČR vyvýjí podobný systém od konce devadesátých let (ASVŘ OTS) a teprve v současné době je možno tento systém prohlásit za operační. A to má možnost čerpat ze spolupráce se státy NATO, které podobné systémy prvozují už delší dobu. Rusko je tímto hendikepováno postojem velení armády SSSR, kdy v době, kdy se podobné věci rozbíhali toto zavrhla (ironií se jednalo o iniciativu ČSLA, známá poznámka s trubkou), takže mělo už skluz.

Problém zavádění tohoto systému je ve třech hlavních skupinách, technické, tedy mít prostředky umožňující spojení, dále programové vybavení, které toto realizuje a v neposlední řadě i postupy pro vojáky, které pomocí tohoto systému komunikují a obecně ho využívají. Jakékoliv zanedbání v kterémkoliv segmentu znamená zhoršení provozuschopnosti systému či jeho úplné zneschopnění.

20 let je to proto, že se jedná zhruba o dobu, kdy byl v amerických ozbrojených silách uveden do operačního nasazení první takovíto systém (se všemi omezeními a nedokonalostmi).

Co se týká námořnictva, zde je to dále o schopnosti osučasně maskovat svoje působení v maximální míře, protože "hladina je rovná" a nedá se zde prakticky schovat. To má za následek, že musí v určitých případech používat jiné postupy, než které se běžně používají v rámci leteckých či pozmeních sil. Čelí také větší výzvě, protože zatímco na souši se bojuje v rámci 2 prostředí (povrch - vzduch) u námořnictva se jedná o další dimenzi navíc (povrch - vzduch - podhladinou) a je nutno i zde dosáhnout interoperability při zachování určité schopnosti neprozrazení svojí pozice.

Tomass
Toto vše neznamená, že se lodi stanou zcela nezranitelnými, aby je nemohla poškodit či potopit "nejlacinější torpédovka". Znamená to, že loďstvo bude mít výhodu při vzájemném střetu. Přičemž US Navy má vybojování vzdušné nadvlády v prostoru operací jako základní operační požadavek, tudíž se v tomto s tebou shodne a (zatím?) jako jediné námořnictvo na světě má prostředky ho dosáhnout.

Re: Proč jsou americké letadlové lodě tak silné

Napsal: 2/11/2017, 14:30
od klingy
Dzin píše:Julesak


OS RF se tomu samozřejmě věnují, ale jde o to, že v současné době nemají žádný takoví systém navržený. Nejsou ostatně sami, protože to není žádná sranda. Třeba AČR vyvýjí podobný systém od konce devadesátých let (ASVŘ OTS) a teprve v současné době je možno tento systém prohlásit za operační. A to má možnost čerpat ze spolupráce se státy NATO, které podobné systémy prvozují už delší dobu. Rusko je tímto hendikepováno postojem velení armády SSSR, kdy v době, kdy se podobné věci rozbíhali toto zavrhla (ironií se jednalo o iniciativu ČSLA, známá poznámka s trubkou), takže mělo už skluz.
Dzine hovori ti nieco ASUV Manever pomaly 35. rokov stara vec, resp. "nove" ( od roku 2005) ASUV "Acacia-M" - operacno strategicky system, operacno-takticke Andromeda D pre VDV a Suhviezdie-М2? :wink:

Re: Proč jsou americké letadlové lodě tak silné

Napsal: 3/11/2017, 09:57
od Dzin
klingy
Ale ano, hovorí, ovšem nejedná se o komplexní systém podobný tomu, který dnes běžně provozuje USA či Izrael. Jsou to teprve počátky toho, co se označuje jako C4(ISTAR). V tom ovšem nejsou sami, ovšem třeba spojenci USA mají výhodu, že mohou čerpat z jejich zkušeností a znalostí případně z jejich technologické základny.

Julesak

Určitě se to netýká jen US Navy, ale obecně ozbrojené síly USA jsou v tomto konceptu nejdál. Ostatní spíše dohánějí (či se snaží dohnat) jejich náskok.

Re: Proč jsou americké letadlové lodě tak silné

Napsal: 3/11/2017, 13:22
od klingy
Dzin píše:klingy
Ale ano, hovorí, ovšem nejedná se o komplexní systém podobný tomu, který dnes běžně provozuje USA či Izrael. Jsou to teprve počátky toho, co se označuje jako C4(ISTAR). V tom ovšem nejsou sami, ovšem třeba spojenci USA mají výhodu, že mohou čerpat z jejich zkušeností a znalostí případně z jejich technologické základny.
.
Dzine ASUV Manever, v CSSR znamy ako Pasuv, bol komplexny system velenia prakticky vsetkych zloziek samozrejme zodpovedal dobe vzniku vyvoj zacal v 70. rokoch
a zabezpecoval velenie mechanizovanych jednotiek do urovne praporu
subsystem prieskumu a spravodajstva
subsystem RCHBO
subsystem spojenia s letectvom
substym raketoveho vojska
subsystem delostrelecva
subsystem PVO

letectvo malo vlastny OTS


Zda sa Ti to malo komlexne, nato, ze sa bavime o systeme, ktory bol zavedeny v 82. roku (bavime sa o suciastkovej zakladni 70. rokov), a v Rusku kontinualne prebiehal vyvoj aj po rozpoade ZSSR, 90. rokoch prebiehala jeho modernizacia a nasledne doslo okolo roku 2000 k rozhodnutiu o vyvoji novych OTS pre VDV Polet K (zaradenie do sluzby 2003, Andromeda D ) , pozemne sily (ESU TK dnes vo verzii Suhvezdie-2M) a noveho operacne-strategickeho systemu velenia a riadenia Agát (2005)

Rusi maju svoj pristup k rieseniu danej problematiky a 40-50. rokov kontinualnych skusenosti s vyvojom automatizovanych systemov velenia a riadenia nielen OTS ci OSS, takze tvrdit, ze maju USA maju 20. rokov naskok je hlupost, kedze USA zaviedli prvu verziu FBCB2 v roku 98 (vid. odstavec vyssie)
---
O Ruskych systemoch velenia a riadenia sa na Runete neda toho vela najst, resp. treba sa v tom strasne hrabat (ak sa nebavime o Manevre), aj pre samu siroku odbornu a laicku verejnost to je nieje velmy zaujima tema, narozdiel od tankov BVP atd...
---
Samozrejme pre male armady, je nezmysel vyvijat vlastne OTS OSS VR, kedze na trhu je dostatok "komercnych" riesenii, resp. ako to potom vyzera vidime napr. tom vasom

Re: Proč jsou americké letadlové lodě tak silné

Napsal: 9/11/2017, 14:43
od Dzin
klingy
Ano zdá, protože si ještě neodpověděl na otázku, jak moc a na jaké bázi ten systém funguje. To je ta hlavní komplexnost, kterou ten systé mnedosahuje. Že je stavěný na technologii a postupech dnes už beznadějně zastaralých. Pokud to budu brát jen v obecné rovině, tak všechny systémy velení a řizení jsou koncipovány tak jak popisuješ, ale hlavní problém je právě zajištění onoho spojení mezi nimi.

Odpověz si třeba na otázku, co je nosným technologickým kompomentem tohoto systému v rámci radiového (radioreleového) spojení? Jaké jsou jeho parametry a jak fungují. Dále, jaké jsou provozní postupy v rámci tohoto spojení a jak fungují?

Pokud to tedy přejeme do obecné roviny, jak je v rámci RF realizováno spojení? Jaké jsou hlavní platformy a jaké mají postupy v rámci tohoto systému? To jsou základní potřeby charakterizující tyto systémy a při vší úctě k Rusku, to rozhodně nepatří k vedoucím mocnostem v rámci komunikačních technologií a postupů.

Když to převedu na moře, podívej se, jak dlouho trvalo, než se zde vytvořil nějaký systém, který dával admirálům možnosti velet lodím pod jeho vedením. V rámci tradičního komunikačního schématu vymyslím rozkaz - formuluji rozkaz - předám rozkaz - pochopím rozkaz bylo dlouho na moři prakticky nemožné ono předávání rozkazu a vlastně až se zavedením radiové komunikace se toto mohlo konečně pohnout vpřed. Přičemž ale onen řetězec komunikace stále představuje problém, který se armády snaží řešit maximální možnou formalizací a/nebo zautomatizováním a zvětšením rozsahu přenosu informací (zde potom nastává další problém, zahlcení uživatele informacemi). Do revoluce v komunikacích na přelomu tisíciletí velení v poli zůstávalo prakticky nea úrovni WW2 s dílčíma zlepšeníma.

Co se týká Ruska, nedisponuje dostatečným množstvím odpovídajících platforem pro možnost podobně komplexního řešení systému velení a řízení (moderněji C4ISTAR), aby je mohlo provést v rozsahu podobnému USA (nebo Izraeli). Možná časem, ale ne v dohledné době.

Re: Proč jsou americké letadlové lodě tak silné

Napsal: 9/11/2017, 16:04
od klingy
Ak sa bavime OTS pozemnych sil suhviezdie2 (
cele to je vybudovane na rodine radiostanic R-168 poslednej generacie resp. " standardu wi max resp. wifi" na priamu vzdialenost
V podstate ak zacnememe od vojaka tak je to system strelec pre vojaka velitela druzstva caty atd
vo vozidlach by to mal byt navigacny/topograficky/kuminikacny podsystem "Tropa-1" + R-168, ale existuju aj ine terminaly (pre rozne typy vozidiel
na uroni praporu je to R-149MA1 nepliest s povodnym sovietkym strojom (znova je pouzita technologia rodiny R-168 + prislusne terminaly
na vyssej urovni sa pouzivaj satelitne, troposfericke, sirokopasmove VHF/HF

+ niekolko typov skrinovych nadstravieb a retlanslacnych stanic

malo by to pouzivat serverovu architekturu, IP protokoly, softwerovo bezat na nejakom derivate jadra Linuxu/Unixu, kedze niesom ITckar, celkom dobre tomu nerozumiem

Re: Proč jsou americké letadlové lodě tak silné

Napsal: 9/11/2017, 20:20
od nine_mike
Dzin zdá sa mi že zase trochu varíš z vody. Obzvlášť tento odstavec:
"Pokud to tedy přejeme do obecné roviny, jak je v rámci RF realizováno spojení? Jaké jsou hlavní platformy a jaké mají postupy v rámci tohoto systému? To jsou základní potřeby charakterizující tyto systémy a při vší úctě k Rusku, to rozhodně nepatří k vedoucím mocnostem v rámci komunikačních technologií a postupů."

a tento:
"Co se týká Ruska, nedisponuje dostatečným množstvím odpovídajících platforem pro možnost podobně komplexního řešení systému velení a řízení (moderněji C4ISTAR), aby je mohlo provést v rozsahu podobnému USA (nebo Izraeli). Možná časem, ale ne v dohledné době."

Ty snáď vieš aké sú hlavné platformy a aké majú postupy v rámci tohoto systému v USA či v iných krajinách? Čo sa týka tých komunikačných technológií a postupov a Ruska, no keď si vezmem Slovensko, tak my tiež nie sme v ničom z toho špička, napriek tomu v rámci európskej časti NATO sme v spojárine špička (spojári z Ružomberka včlenení do pohotovostných síl NATO) a to fičíme na DIY MOKYSe.

Rusi majú na tento účel niekoľko platforiem, zo súčasných je to napr. "veliteľsko-štábna mašina (KŠM)" R-149AKŠ-1, ktorá v bežnej verzie používa rádiostanice typovej rady R-168, ako už napísal klingy, ale západný vojenský okruh dostáva R-149AKŠ-1 vybavené rádiostanicami R-439MD2 a R-441LM.

Neviem koľko presne majú zavedených R-149AKŠ-1 ale pre predstavu, východný vojenský okruh ich nafasoval od 2014 do 2016 okolo sto kusov. K tomu majú štandardne zavedené veliteľsko-štábne vozidlá vybavené stanicami R-419L1, u ktorej sa mi podarilo dohľadať kapacitu dátového kanála do 8448 kbit/s a R-166.
Myslím si že Rusi nie sú na hlavu padnutí a uvedomujú si význam dátovej priepustnosti na bojisku a s ohľadom na to aj budujú svoje sily. Na svojom území sú asi schopní zabezpečiť si distribúciu informácií na podobnej úrovni ako USA. Na globálnej úrovni sa to ťažko dá zhodnotiť bez prílišného generalizovania.

Re: Proč jsou americké letadlové lodě tak silné

Napsal: 9/11/2017, 21:30
od Dzin
klingy
Sice to píšeš hezky, ale jedná se o ekvivalent naší řady RF a dnes už naprosto nedostačující resp. zastaralá technologie. Datové spojení je zde na naprosto základní úrovni. Rychlost přenosu je 1,2 - 16 kbit/s, to znamená prakticky nemožnost provádět dynamické routování a i přenos dat je omezený spíše na posílání "sms". Realizovat po tomto spojení nějaká větší datový přenos je obtížné.

Co jsem k tomu našel, utajované spojení by mělo být realizováno jen pomocí číselného kódování, tedy baz možnosti používat sofistikovanější klíče. To, že to umožňuje používat protok IP a servrovou archytekturu reálně znamená jen, že to mohu využít k datovému spojení, ale právě díky omezeným přenosovým rychlostem to mohu realizovat dost omezně.

Celkově se jedná opravdu o staré radiostanice.

nine_mike
Samozřejmě, stačí trochu zahledat.

Musíš rozlišovat mezi technologií a spojaři. I spojaři AČR patří ke špičce v rámci NATO, ale současně používali (používají) zastaralé stanice řady RF. Ostatně v rámci modernizace došlo (má dojít?) k velkému nákupu radiostanic firmy Harris.

Co se týká R-419L1, jedná se o radio-releovou stanici tedy ekvivalent naší RR 300. Jak už název napovídá, spojení je zde realizováno směrově a tudíž je určeno pouze pro vytvoření páteřních sítí.

Co jsme našel, pracuje na 4 pásmech v rozsahu 160 - 645 MHz s možností 6, 12 a 24 kanálů (max. 60 v omezeném propoji), přičemž u prvních 3 pásem je přenosová rychlost max. 48 kbit/s a u posledního max. 480 kbit/s (přenosová kapacita kterou uvádíš je trochu něco jiného). Pro porovnání s RR300, ta pracuje v rozsahu 225 - 400 MHz s možností 1400 kanálů a přenosovou rychlostí 384/640/1152/2176 kbit/s. Takže to opět není žádný vrchol vývoje, spíše takoví standart.

A ani na svém území nejsou schopni zabezpečit bezezbytku úroveň spojení jako USA, resp. pouze se zapojením stacionární infrastruktury na bázi optických a metalických propojů, což je ale omezující.

Re: Proč jsou americké letadlové lodě tak silné

Napsal: 9/11/2017, 21:53
od kastellan
Trošku odbočím, v čem patří spojaři ČR i SR ke špičče v NATO? Pár let (tak 5) zpátky jsem je potkal (kolona při přesunu) a půlka byly Zily s RDM-kami a ventry s něčím podobým. Nevím tedy, jak moc se modernizovali, proto se ptám...

Re: Proč jsou americké letadlové lodě tak silné

Napsal: 9/11/2017, 22:38
od klingy
Dzine pisem, R-168 poslednej generacie (tych generacii) ta uz ma zabezpeceny napr. sekvencny skok 100 krat/s (aky typ sifrovania pouziva neviem, a pochybujem, ze to niekde na internete vycitas, no dovolim si tvrdit, ze kedze komercne DMRdnes bezne pouzivaju AES-128, ze by to sifrovanie bolo horsie)
- co sa tyka rychlosti, znova si vybral znova co ti vyhovuje, je to jeden zo sposobov na prijamu viditelnost sa pouziva, "wifi"
s vynimkou prenosu videa, a obraskov sa bavime o malych paketoch

Mas potom napr. podsystem Redut 2 CS ktory zvlada prenos 15MB/S
https://www.niissu.ru/2013-05-27-12-43- ... t-2us.html

Tu je k dispozicii prezentacny material pre Suhviezdie 2
https://topwar.ru/7866-ptk-asu-tz-sozvezdie-2m.html

Slovensko (BAE pre Sloveensko) si vyvinulo (system Mokys), je to pomerne moderny automtizovany komunikacny system
http://forum.valka.cz/topic/view/71156/ ... cny-system

Re: Proč jsou americké letadlové lodě tak silné

Napsal: 9/11/2017, 23:11
od nine_mike
kastellan: Za Slovensko je to VÚ1115 a konkrétne skupina vyčlenená pre pohotovostné sily NATO. Prakticky na každom medzinárodnom cvičení v rámci Európy velenie NATO vyslovene vyžaduje ich prítomnosť, preto sú polovicu roka mimo SR. Naposledy boli od augusta do októbra v Pobaltí. A v čom konkrétne sú dobrí? No jednoducho to vedia aj s tým čo majú (MOKYS), na rozdiel od podobných jednotiek z iných krajín. Preto trochu pochybujem o tej informačnej nadradenosti US Army, kedže ju nie sú ochotní/schopní? poskytnúť ani svojím najbližším bezpečnostným partnerom v Európe. Buď si to teda nechávajú pre seba, alebo je to len o tom že papier a PR kecy znesú všetko a v realite je to úroveň podobná iným moderným krajinám.

Re: Proč jsou americké letadlové lodě tak silné

Napsal: 10/11/2017, 09:58
od Polarfox
Pánové vraťte se prosím pokud možno někam poblíž tématu nebo přesídlete do jiného.

Re: Proč jsou americké letadlové lodě tak silné

Napsal: 10/11/2017, 10:42
od Dzin
kastellan
Dovednostmi. Ikdyž je to spíše dáno na základě určitých porovnání v rámci soutěží, které zase obvykle plynou z toho, že je třeba kompenzovat horší kvalit uspojovací techniky. Jednoduše řečeno, americký spojař má jednoduchou práci a nemusí činit tolik kroků pro zajištění dobrého spojení, spojaři AČR mají určitý drill pro spojení, pro který musí obvykle znát více věcí, než třeba průměrný americký spojař. Takže zatímco ten obvykle nemá o morzeovce vůbec ponětí, u nás se v ní vede stále poměrně čilý provoz a tedy v tomto porovnání vede. Podobně i další dovednosti spojené s vedením radiového provozu. Jak moc je to relevantní v rámci porovnání kvality spojení (např. radiofónie vs. satelitní přenos) teď neřeším.

klingy
Tu jsem také bral. Nenalezl jsme u ní, že by měla šifrování zabezpečeno jinak, než jak jsem psal. Nejde o to konkrétně jakou šifru používá, ale jak šifruje. U poslední R-168 jsme nikde nenalezl žádnou schopnost kryptovaného provozu či používání nějakého podobného klíče. Podle všech dostupných údajů dokáže maximálně zmíněné číslicové kódování, tedy totéž, co náš ekvivalent této stanice.

Co se týká rychlosti, vybral jsme to, co uvádí výrobce sám, jestli máš nějakou jinou, sem s ní, žádný jiný údaj o přenosových rychlostech jsme nenašel. Navíc si musíme uvědomit, že tato rychlost nebude běžně k dispozici pro přenost uživatelských dat, protože v reálném provozu jednak poklesne a jednak část bude muset být "obětováno" pro režiji samotné sítě.

Jinak, kolik bereš ten "malý paket", který se bude přepravovat? Resp. jak velké soubory si představuješ, že se budou muset posílat? Uvědom si, že nejde jen o videa, ale třeba systémy velení a řízení jsou na grafické bázy, což není zase nějaký malý přenos, třeba když budeš potřebovat poslat teréní vrstvu se zakreslenou polohou jednotek a jejich vlastnostma plus další taktické značky. Tedy přesně ty obrázky, které nebereš v potaz.

Neříkám, že se Rusové nesnaží, ale stále je to někde 15 - 20 let za tím, co nyní mají Američané či jim podobní.

Re: Proč jsou americké letadlové lodě tak silné

Napsal: 10/11/2017, 12:53
od Aaron Goldstein
Dzin píše:třeba systémy velení a řízení jsou na grafické bázy, což není zase nějaký malý přenos, třeba když budeš potřebovat poslat teréní vrstvu se zakreslenou polohou jednotek a jejich vlastnostma plus další taktické značky. Tedy přesně ty obrázky, které nebereš v potaz.
Proč by se měly posílat obrázky taktických značek??? Přijímací systém umí taktickou značku tanku, takže se mu nemusí posílat obrázek taktické značky... Stačí pouze kód oné značky a souřadnice, kam přijde umístit... To samé bude s mapovým podkladem, takže nějaké obrázky terénní vrstvy je naprostý nesmysl... Příjemce má mapový podklad, takže opět dojde pouze k přenosu souřadnic aby přijímací zařízení vědělo kterou oblast má zobrazit... Naopak jsem přesvědčen, že obrázkových souborů bude naprosté minimum... A je jedno jestli u nás, u Američanů a nebo u Rusů...

Nějaká představa jak se posílají celé obrázky map se zakreslenými pozicemi jednotek je naprosto mimo realitu...

Re: Proč jsou americké letadlové lodě tak silné

Napsal: 10/11/2017, 13:37
od klingy
Dzine, nechapeme sa rodina R-168 obrovska nezahrna len vo vozidlovu R-168-25UE-2 na datovy prenost sluzia ine stanice rodiny R-168 napr. R-168MRAE, ktora ma prenosovu rychlost max 11mb/s filozofia ako ju chapem ja:

pri strelcovi, co je podsystem pre zosadnutu pechotu,(o ktoreho rieseni mam najviac informacii) tak R-168 sluzi, len na vytvorenie chrbticovej siete a pristupovej siete + hlasovu komunikaciu (v normalnom rezime), samotna datova siet typu MASH bezi v pasmach 850 ... 960/2400 MHZ, pricom datovy terminal nevyzaduje na prenos dat vyuzitie prenosovej kapacitR-168), kedze ide vsak o zariadenie s pomerne malym vsielacim vykonom, tadosah je max 1100m tento problem to vyriesili tak, ze terminaly vytvaraju P2P siete, cize, dokazu komunikovat terminaly aj mimo priameho dosahu + druhou moznostou je komunikacia vzdialenych terminalov prostrednistom radio stanice "Compass), ktora sluzi ako mobilna BTSka, a je schopna sucastne obsluhovat vsetky tri pasma...
---
Hore popisany princip je uplatneny pre cely OTS

Re: Proč jsou americké letadlové lodě tak silné

Napsal: 13/11/2017, 13:12
od Dzin
Aaron Goldstein
Ikdyž přenášíš grafický soubor, tak také "jen" přenášíš údaj, co kam si má příjemce zakreslit. Základem je tedy velikost přenášených dat. Proto podobně jako pro klingyho, jak si ty představuješ velikost objemu přenášených dat v takovýchot systémech řízení a velení? Když mám nějaký taktický zákres na mapovém podkladu, jakou velikost mají data, která si mezi sebou uživatelé v rámci přenosu "jen" informací o tom, kam si co zakreslit posílají?

Pro tvojí představu, jedno polohové hlášení může být zpráva o velikosti 50 - 200 bytů. Velikost informace nesoucí taktickou značku či objekt se bude pohybovat kolem 300 bytů - 1500 bytů, podle formátování. Propustnost sítě při relevantní pravděpodobností (50 - 99 procent) doručení paketu v síti založené na technologii infrastruktury ze zmíněných radiostanic bude tak 256 - 512 bytů. Jak vidíš, zpráva skládající se z několika objektů, polohových hlášení a případně nějakým hlášením bude komunikace o minimálně 10 paketech. Celková komunikace se bude pohybovat v řádech kB - MB, podle objemu přenášených zpráv.

Tudíž představa "malé komunikace" opravdu nehrozí. Ano můžeš ji aplikovat, ale rozluč se potom s nějakým sofistikovanějším grafickým rozhraním či intuitivním ovládáním. Dostaneš se do prostředí schématických zákresů a řádkovaného textu s nutností psaní v příkazovém řádku.

klingy
Není problém v komunikaci na oněch tzv. páteřních spojích. Problém je právě ona komunikace po radiostanicích. Tedy aby podstatné informace dostal i poslední voják, kterému mají být určeny (velitel družstva, tanku, BVP apod.). Ono se to nezdá, ale třeba to, že se velitel tanku online dovídá co kde jakýkoliv tank v jeho četě vidí, v jaké se nachází situaci či jak vypadá jeho okolí je opravdu docela náročný technologický úkol.

Ale asi se vrátíme zde k letadlovým lodím, nebo z toho chudáka Starlighta trefí šlak (což bych OPRAVDU nechtěl!). :-) O OTS můžeme podebatovat v SZ nebo v nějakém tématu.

Re: Proč jsou americké letadlové lodě tak silné

Napsal: 13/11/2017, 15:55
od Aaron Goldstein
Dzin píše:Aaron Goldstein
Tudíž představa "malé komunikace" opravdu nehrozí. Ano můžeš ji aplikovat, ale rozluč se potom s nějakým sofistikovanějším grafickým rozhraním či intuitivním ovládáním. Dostaneš se do prostředí schématických zákresů a řádkovaného textu s nutností psaní v příkazovém řádku.
Pleteš jablka a hrušky.... V případě obrázkových souborů se přenášejí relativně velká data... Protože se přenáší celá bitmapa, popřípadě prohnananá nějakou kompresí... Ovšem tyto systémy nic takového nepřenáší... přenáší pouze souřadnice (velikost záleží na použitém systému)... Tzn, že souřadnice např. v systému GPS vypadá takto "50.050084778, 14.452514648" (kolik je asi objem???)... Nepotřebuje přenést celou mapu... Ta je v přijímacím přístroji... Otevří si v Google maps tyhle souřadnice: 50°05'16.7"N 14°25'17.6"E ... A vidíš Staromák... A také jsem ti neposlal celou mapu Staromáku....

Vázat grafické rozhraní na přenos dat je naprostý nesmysl... Grafické rozhraní je otázka SW výbavy zařízení a nepřenáší se...

Já ti také sem píši pouze text a neposílám ti u toho celé windows a k tomu php rozhraní.... A také ti neposílám grafický obrázek smailíka, protože můj počítač i tvůj počítač už ho mají (v php kódu stránky)... Posílám ti pouze kód toho smailíka... Takže pro :) to pošlu jenom ":)"... A teď si místo smailíků představ taktické značky...

To co píšeš o závislosti grafického rozhraní na velikosti přenesených dat je naprostý nesmysl...

Re: Proč jsou americké letadlové lodě tak silné

Napsal: 13/11/2017, 16:37
od kenavf
Aaron Goldstein píše:
Dzin píše:Aaron Goldstein
...
To co píšeš o závislosti grafického rozhraní na velikosti přenesených dat je naprostý nesmysl...
Ale podľa toho že udával aj konktrétne čísla, to vyzeralo že sa vyzná. :-?

Re: Proč jsou americké letadlové lodě tak silné

Napsal: 13/11/2017, 16:54
od Aaron Goldstein
kenavf píše: Ale podľa toho že udával aj konktrétne čísla, to vyzeralo že sa vyzná. :-?
Nechci tady soudit jestli se vyzná nebo ne a nepátrám odkud ta čísla má... V každém případě jeho závěr "Tudíž představa "malé komunikace" opravdu nehrozí. Ano můžeš ji aplikovat, ale rozluč se potom s nějakým sofistikovanějším grafickým rozhraním či intuitivním ovládáním. Dostaneš se do prostředí schématických zákresů a řádkovaného textu s nutností psaní v příkazovém řádku." je naprosto nesmyslný... Na grafické rozhraní a komfort ovládání má vliv firmware/software daného zařízení a nikoliv velikost přenášených dat...

Re: Proč jsou americké letadlové lodě tak silné

Napsal: 13/11/2017, 18:11
od klingy
Poprosim moderatorov, aby odelili diskusiu o OTS do samostatneho vlakna.

Dakujem