Legenda 6x6 – Praga V3S

Uživatelský avatar
Aaron Goldstein
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3062
Registrován: 19/7/2014, 19:38
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Legenda 6x6 – Praga V3S

Příspěvek od Aaron Goldstein »

Obrázek
Obrázek

Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...
Uživatelský avatar
Guderian
četař
četař
Příspěvky: 68
Registrován: 5/7/2013, 23:34
Bydliště: Hradec Králové

Re: Legenda 6x6 – Praga V3S

Příspěvek od Guderian »

Co znamená, když se o náklaďáku řekne, že se mu musely dát přečíst noviny?
Válka je hrozná, nepřípustná, ale ještě hroznější a nepřípustnější je otroctví. - Karel Čapek

Kde je zákon v rozporu s morálkou, tam stojí občan před krutou volbou: jestli má ztratit smysl pro morálku, nebo úctu k zákonu. - F. Bastiat
Mirek58
7. Major
7. Major
Příspěvky: 4794
Registrován: 31/7/2012, 19:15

Re: Legenda 6x6 – Praga V3S

Příspěvek od Mirek58 »

Smotat stránku Rudého Práva, odpojit vzduchový filtr a smotek zapálit, umístit před zející otvor sacího potrubí a startovat.
( Tedy podle předpisu se měla zapálit letlampa, co byla ve výbavě, ale kdo by čekal až se letlampa rozpálí, že?)
Jinak za "přečtení" novin při startu se oficiálně udělovala "odměna" - s dekou-.
ObrázekObrázek
reddog
nadpraporčík
nadpraporčík
Příspěvky: 469
Registrován: 21/11/2008, 11:40
Bydliště: Litoměřice

Re: Legenda 6x6 – Praga V3S

Příspěvek od reddog »

Použití novin při startu byla taková náhrada za patronu s éterem( hliníkovà ampule)
Uživatelský avatar
Guderian
četař
četař
Příspěvky: 68
Registrován: 5/7/2013, 23:34
Bydliště: Hradec Králové

Re: Legenda 6x6 – Praga V3S

Příspěvek od Guderian »

Tak to by mě nenapadlo, díky.
Válka je hrozná, nepřípustná, ale ještě hroznější a nepřípustnější je otroctví. - Karel Čapek

Kde je zákon v rozporu s morálkou, tam stojí občan před krutou volbou: jestli má ztratit smysl pro morálku, nebo úctu k zákonu. - F. Bastiat
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17687
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Legenda 6x6 – Praga V3S

Příspěvek od skelet »

btw. tresty za přečtení novin byly zřejmě posádka od posádky. Otec sloužil u V3S na základně v Bílině a tam to byla běžná praxe, aniž by se nad tím někdo pozastavil.
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
knezdub
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 830
Registrován: 13/10/2009, 19:54
Bydliště: Blatnička

Re: Legenda 6x6 – Praga V3S

Příspěvek od knezdub »

Noviny škodily motoru míň, než éter, který měl "tvrdé" výbuchy.
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17687
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Legenda 6x6 – Praga V3S

Příspěvek od skelet »

jj, to mi otec řekl rovněž :wink:
ObrázekObrázekObrázek
Mirek58
7. Major
7. Major
Příspěvky: 4794
Registrován: 31/7/2012, 19:15

Re: Legenda 6x6 – Praga V3S

Příspěvek od Mirek58 »

Nešlo o "tvrdé výbuchy", ale o to, že motor po napumpování celé bombičky šel okamžitě do otáček.
Suchý, studený, to nemá žádný motor rád.
Proto se se tomu snažilo předejít napumpováním jenom části obsahu. Jenomže to chtělo zkušenost s konkretní pumpičkou. A to byl problém.
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Alfik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 4130
Registrován: 16/9/2008, 19:23
Bydliště: Jeseník

Re: Legenda 6x6 – Praga V3S

Příspěvek od Alfik »

Zákaz "přečtení novin" byl pouze o tom, že šlo o otevřený oheň. Takže šlo o bezpečnost - protipožární opatření. Jinak byl tento způsob pro motor rozhodně méně pustošivý, než injektáž éteru, samozřejmě.
A jen tak mimochodem - protože tento způsob startování nelze (zase, kvůli případnému požáru) udělat u benzíňáku, je právě toto příčinou mýtu, který se opakuje už od WWII - že sovětské naftové motory byly v zimě lépe startovatelné než benzínové německé...
Mimochodem, u útvaru kde jsem základničil, a byl to shodou okolností automobilní útvar, jsme ampule s éterem nenafasovali nikdy - ani v 20 st. mrazech. Právě kvůli ničivosti na motor. Starty v zimě se řešily jedině z externího agregátu, nebo z jiného auta za pom. startovacích kabelů. Za poplachů to samozřejmě znamenalo průser... protože v zimě jsme prostě do těch požadovaných pár minut vyjet nemohli (já jo, na motorce :) tu jsem prostě vytlačil za bránu a měl jsem splněno :D ).
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
noah11
podpraporčík
podpraporčík
Příspěvky: 270
Registrován: 17/11/2010, 13:10
Bydliště: Vranov

Re: Legenda 6x6 – Praga V3S

Příspěvek od noah11 »

Pri studenom štartr P-V3S bolo aj u nás bežné použitie novím ale best bolo mať palicu na nej trochu handry namočenej v nafte. No raz sa nám stalo že vojačik tu handtu zle upevnil a tú pri štartovaní motor vcucol a nastal rachot ventilov ale po case to motor nejako strávil.
Mirek58
7. Major
7. Major
Příspěvky: 4794
Registrován: 31/7/2012, 19:15

Re: Legenda 6x6 – Praga V3S

Příspěvek od Mirek58 »

Ano, fakule!
( pochodně)
Mám takový pocit, že při " bopo" byly dovolený.
( teda originály)
Hele, vzpomene si někdo, jestli se někde u útvaru vyskytovaly?
ObrázekObrázek
kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: Legenda 6x6 – Praga V3S

Příspěvek od kenavf »

V tej látke nazývanej "Eter" bol len Diethylether alebo tam bolo pridané ešte niečo? https://cs.wikipedia.org/wiki/Diethylether
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
IgorT
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1467
Registrován: 25/6/2014, 12:48
Bydliště: BA

Re: Legenda 6x6 – Praga V3S

Příspěvek od IgorT »

Odtiaľto sa učili "novinári"! :eek:

ŠTART 10 KOŇOVÉHO OLEJOVÉHO MOTORA Z ROKU 1902.

Obrázek
Uživatelský avatar
Alfik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 4130
Registrován: 16/9/2008, 19:23
Bydliště: Jeseník

Re: Legenda 6x6 – Praga V3S

Příspěvek od Alfik »

IgorT píše:...
Tenhle zvuk důvěrně znám - pod oknama mám hospodu a tam tuhle muziku pouštějí v létě po celé noci :)
Asi tam mají ten motor... :D
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Uživatelský avatar
mrfelix
štábní rotmistr
štábní rotmistr
Příspěvky: 220
Registrován: 30/10/2012, 08:43

1909 10HP olejový motor

Příspěvek od mrfelix »

Ten motor má strašně divný zvuk, nejdřív je to klasický čtyřtakt, dělá "fuuu" vždy jednou za dvě otáčky, ale někdy nepravidelně přijde ještě "škyt" hned v pracovním zdvihu. Na youtubu jsem to v anglických komentářích nenašel vysvětleno.
Ale možná je to jen závada ve ventilech.
Obrázek
Milda
nadpraporčík
nadpraporčík
Příspěvky: 434
Registrován: 8/5/2007, 20:03
Bydliště: Litoměřice

Re: Legenda 6x6 – Praga V3S

Příspěvek od Milda »

Já mám rád zvuk americkýho osmiválce do V. To je nádherný motor i celé auto-kočár.
Obrázek
kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: 1909 10HP olejový motor

Příspěvek od kenavf »

mrfelix píše:Ten motor má strašně divný zvuk, nejdřív je to klasický čtyřtakt, dělá "fuuu" vždy jednou za dvě otáčky, ale někdy nepravidelně přijde ještě "škyt" hned v pracovním zdvihu. Na youtubu jsem to v anglických komentářích nenašel vysvětleno.
Ale možná je to jen závada ve ventilech.
Tiež ma to zaujalo a zároveň z tej jednej trubky(výfuku?) vybehol v tom rytme aj neštandartný obláčik dymu.

P.S. Možno je to cimermanov piaty takt-odpočinok
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
kacermiroslav
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 5286
Registrován: 25/3/2008, 14:07
Kontaktovat uživatele:

Re: Legenda 6x6 – Praga V3S

Příspěvek od kacermiroslav »

Dočetl jsem se, že ještě k datu 1. ledna 2018 AČR stále provozovala 671 vozů Praga V3S. Netušíte, jestli jsou nějaké V3S-ky uskladněné? Dají se nabídnout Ukrajině? Domnívám se, že toto je přesně typ stroje, který by se jim v týlu hodil. Nenáročný na obsluhu a údržbu. Snese i tvrdé zacházení a vzhledem k obrovskému množství co jich bylo sériově vyrobených, by se dali všude možně sehnat. je pravdou, že jejich technický stav bude asi velice proměnlivý, ale jak říkám...levné a odolné vozidlo.
ObrázekObrázekObrázek
Odpovědět

Zpět na „Ostatní“