Legenda 6x6 – Praga V3S

Uživatelský avatar
Rosomak
7. Major
7. Major
Příspěvky: 2318
Registrován: 7/8/2007, 08:54

Re: vejda

Příspěvek od Rosomak »

Milda píše:Rosomáku, jestli pak jste si při té zkoušce cvrnkli do textilu?
Tam to bylo zvykem už dlouho, byla to tam už vcelku proježděné. Byla to taková mazácká zkouška řidičů, a nebo se řidič chtěl předvést.
Spíš člověk měl takový svíravý pocit, jak se to auto pomalu stavělo na zadní ;-)
Lněnička
svobodník
svobodník
Příspěvky: 34
Registrován: 22/7/2006, 22:32

Kačena

Příspěvek od Lněnička »

Mohl by někdo povolaný zpracovat stejně pěkně téma asi nejlepšího terénního auta ČSLA - T805? Ta prošla tam, kde končily Pragy, Tatry, o ruských výrobcích ani nemluvě. Kňučela na plné otáčky na jedničku se zapnutou redukcí, jela krokem ale dojela.
Milda
nadpraporčík
nadpraporčík
Příspěvky: 434
Registrován: 8/5/2007, 20:03
Bydliště: Litoměřice

Kačena

Příspěvek od Milda »

S ,,kačenou,, jsem jezdil jako velitel a můžu říci, že jsme s ní jezdili běžně po tankové cestě, což byla jízda pro sebevrahy. Ale nám se to zdálo tenkrát normální. Je pravda, že jsme byli umlácení jízdou, kolikrát se auto tak naklonilo, že jsme čekali pád na bok ale vždy jsme to vybrali.Místy kačena nebyla vidět na tankové cestě aby jste byli vobraze jak ta ,,cesta,, vypadala. Byla vyježděna za ty roky tankama. Marvine, s kardankama jsem neměl nikdy problémy, možná to bylo taky proto, že jsem ji dal ,,kládu,, jen vyjímečně a že jsem měl nové auto které ,,drželo,, zatím. Je jasné, že když jsi se setkal v dílně s hajtrou která jezdila dennodenně, tak se vždy něco časem pohnojilo. Já ty nové vejdy nezažil ale to auto na velkou rychlost asi stavěné nikdy nebylo. V 81 roce jsem potkal vojáka co jezdil na vejdě a ten nám řekl, že je to auto starší jak on. Na štítku byl rok výroby 1954! Tak si vezmi co ta auta vydržela. A každý stroj se časem může po.rat. I dříč vejda. :)
Uživatelský avatar
Pegeucko
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 2793
Registrován: 14/7/2005, 10:40
Bydliště: jižní Čechy

Příspěvek od Pegeucko »

Po půlstoletí služby v armádě míří Praga V3S do důchodu. Nahradí ji nová generace vozů, Tatra T-810.

Podrobnosti ZDE:
http://zpravy.idnes.cz/legendarni-vetri ... r_nato_inc
ObrázekObrázekObrázekObrázek

Vím vše, protože mlčím, abych slyšel..... motto STASI
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17688
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Příspěvek od skelet »

ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
komisař
nadpraporčík
nadpraporčík
Příspěvky: 403
Registrován: 10/10/2008, 14:59
Bydliště: Český Krumlov

Příspěvek od komisař »

Údaje k modernizované verzi jsou v ATOMU č. 1. 2 ročník 1983 a č. 5 ročník 1982. Bohužel můj "archív" utrpěl povodní 2002, zůstaly jen odkazy. Tak uvádím aspoň zdroj.
Obrázek
Uživatelský avatar
Pátrač
3. Generálmajor
3. Generálmajor
Příspěvky: 7850
Registrován: 14/8/2008, 06:44
Bydliště: Prostějov

Příspěvek od Pátrač »

Pro mě osobně je vozidlo P V3S citová záležitost. Kdysi dávno jsem na ní dělal řidičák. Strávil jsem na hodně hodin a naběhal poměrně dost kilometrů. Dělal jsem na ní i hluboké brodění - řídil jsem ji a vodu jsem měl po hrudník. Jen upravit sání trvalo dvě hodiny.

Jako palivář jsem ji měl jako cisternu na všech útvarech co jsem kdy sloužil. Byla to dobrá mašina. Nezažil jsem, že by někam nevyjela a nebo někde zapadla.

Na válnících jsem dokonce vozil pružné nádrže na PHM to byl luxus. Jednou jsem s ní frčel s kopce, pak musel brzdit a vak se zvedl, převalil se mi přes kabinu a válel se jak prase v trokách před vozíkem. Hned bylo co dělat.

Bylo to a pořád je to dobré auto. Já jsem přesvědčený, že svým tempem by projela i jakoukoliv trať na Dakaru.
ObrázekObrázek

Pes(ticid) - nejlepší přítel člověka! Nechápete? Nevadí. Hlavní je, že víte že:

JDE O TO, ŽE KDYBY O NĚCO ŠLO, BYLO BY DOBRÉ VĚDĚT, O CO VLASTNĚ JDE.
Uživatelský avatar
Tunac
podporučík
podporučík
Příspěvky: 678
Registrován: 29/5/2006, 22:23
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tunac »

Pro ty, pro něž je "Ventra" srdeční záležitost, jsem hodil na FTP v .pdf V3S dilenska příručka, V3S el. schemata a V3S katalog ND.
Tak moc neslzte, je to i pro mě srdeční záležitost. :D
Na :razz: "vétřasky", neuznaného dělníka ČSLA. Zasloužila by si pomník.
Vojáci!!!!
Jste vojáci smrtí!!! A já jsem ten, co Vás bude posílat tam, kde se umírá!!!
lkala
praporčík
praporčík
Příspěvky: 306
Registrován: 26/8/2008, 12:52
Bydliště: Brno

Příspěvek od lkala »

To je samá chvála, co trochu kritiky. Podle mě například ten motor byl vzhledem k váze slabý, ventra byla prostě podmotorovaná. Ty terénní vlastnosti byly skutečně exelentní, bohužel vykoupeny silničními. To už ale tak bývá i u jiných vozidel.
Obrázek
Uživatelský avatar
Mantra
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1018
Registrován: 19/2/2008, 08:57
Bydliště: Platan

Příspěvek od Mantra »

No a to neberu v potaz přidřené nebo zadřené motory jenom kvůli tomu, že se na dílnách nechtěli vracet tzv. psaníčka na blok motoru, pro lepší chlazení. Já osobně zažil několik předposledních válců, a nejhorší bylo když přivezly emkovou s tím samým problémem a v roce 1995 už jsme nesehnali náhrdaní díly!! Bylo dost těžké odepsat auto z roku 86.

Zapadnout uměla jako každý jiný auto, jenom jsem zvědavý jaká bude průchodnost té nové T810 s jednoduchýma kolama.

Ještě si tak vzpomínám na krutá zimní rána kdy jsem startovali pomocí novin.............opravdu dobrý stroj a přesun z Doupova do posádky, nějakých 200km byl něco děsnýho.
Obrázek
"Will screw them hard, fast, and in an elegant manner."
Major General Haim Bar-Lev 1967
Uživatelský avatar
Pátrač
3. Generálmajor
3. Generálmajor
Příspěvky: 7850
Registrován: 14/8/2008, 06:44
Bydliště: Prostějov

Příspěvek od Pátrač »

Jistě - bylo to staré auto a motorově byla slabá. Ale na druhou stranu ty zimní starty k ní patřily - byla to součást folkloru. Jet v ní v zimě bylo skutečně silným zážitkem. Člověk si připadal jak v jedoucím iglů.

To nic nemění na věci, že na to auto budu vždy vzpomínat jako na součást armády kde vydržela desítky let.
ObrázekObrázek

Pes(ticid) - nejlepší přítel člověka! Nechápete? Nevadí. Hlavní je, že víte že:

JDE O TO, ŽE KDYBY O NĚCO ŠLO, BYLO BY DOBRÉ VĚDĚT, O CO VLASTNĚ JDE.
Uživatelský avatar
sagvanmaslo
svobodník
svobodník
Příspěvky: 36
Registrován: 7/1/2009, 15:56

Příspěvek od sagvanmaslo »

zkoušel jste jí někdo startovat pomocí éter bombičky???? Mně se to teda nikdy moc nepovedlo, asi vyčíchlej éter. Když nebylo zbytí, fungoval postup rozmrazit Tatru, tyč a tahání kolem buzeráku. Případně UAZ. Neznám auto, který umělo vytvářet v takové kvalitě a množství neproniknutelnou mlhu při roztlačování.
Uživatelský avatar
Pátrač
3. Generálmajor
3. Generálmajor
Příspěvky: 7850
Registrován: 14/8/2008, 06:44
Bydliště: Prostějov

Příspěvek od Pátrač »

Na to jsem zapoměl. Byla skvělá na zadýmování terénu. To nahazování pomocí bombiček etéru jsem zkoušel několikrát, ale nikdy to nefungovalo. A to proto že většinou byl rozkradený rozvod toho etéru, nebo ucpaný nebo pumpa nepumpovala.

Noviny to jistily.
ObrázekObrázek

Pes(ticid) - nejlepší přítel člověka! Nechápete? Nevadí. Hlavní je, že víte že:

JDE O TO, ŽE KDYBY O NĚCO ŠLO, BYLO BY DOBRÉ VĚDĚT, O CO VLASTNĚ JDE.
Uživatelský avatar
Mantra
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1018
Registrován: 19/2/2008, 08:57
Bydliště: Platan

Příspěvek od Mantra »

Jak ten éter krásně voněl.....zkoušel jsem jednou, ale tatru a šla.
Jojo tahaná vejtra, bože to byly časy.

Víte kde má vejtra "kosti"?
Obrázek
"Will screw them hard, fast, and in an elegant manner."
Major General Haim Bar-Lev 1967
Uživatelský avatar
Pátrač
3. Generálmajor
3. Generálmajor
Příspěvky: 7850
Registrován: 14/8/2008, 06:44
Bydliště: Prostějov

Příspěvek od Pátrač »

Kosti? Myslím, že vím. To jsou ty divný železa podobné kostem, které spojují nápravu s rámem a omezují či vymezují jejich pohyb. Aspoň takto si to pamatuji ale jak stárnu tak hloupnu a můžu se plést.

EDIT: na páté fotce úvodního článku jsou dokonale vidět byť v částečně demontovaném stavu
ObrázekObrázek

Pes(ticid) - nejlepší přítel člověka! Nechápete? Nevadí. Hlavní je, že víte že:

JDE O TO, ŽE KDYBY O NĚCO ŠLO, BYLO BY DOBRÉ VĚDĚT, O CO VLASTNĚ JDE.
Uživatelský avatar
Mantra
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1018
Registrován: 19/2/2008, 08:57
Bydliště: Platan

Příspěvek od Mantra »

Bingo! Vyhráváte petsto korůn!
Obrázek
"Will screw them hard, fast, and in an elegant manner."
Major General Haim Bar-Lev 1967
Uživatelský avatar
Rosomak
7. Major
7. Major
Příspěvky: 2318
Registrován: 7/8/2007, 08:54

Příspěvek od Rosomak »

V dnešní době se V3S stává tzv. vozítkem pro zábavu.
V3S tunning: http://www.stream.cz/video/11/17688-pragav3s-viperish
http://www.stream.cz/video/11/142592-praga-v3s
Amatéři v pískovně: http://www.stream.cz/video/11/211605-pr ... v-piskovna

A zajímavé snímky Škody V3T: http://www.stream.cz/video/11/208763-skoda-v3t
Uživatelský avatar
Pátrač
3. Generálmajor
3. Generálmajor
Příspěvky: 7850
Registrován: 14/8/2008, 06:44
Bydliště: Prostějov

Příspěvek od Pátrač »

Ta natuněná je super. To je kousek recesistického želízka železnýho. Prima podívaná.
ObrázekObrázek

Pes(ticid) - nejlepší přítel člověka! Nechápete? Nevadí. Hlavní je, že víte že:

JDE O TO, ŽE KDYBY O NĚCO ŠLO, BYLO BY DOBRÉ VĚDĚT, O CO VLASTNĚ JDE.
Uživatelský avatar
jersey.se
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2466
Registrován: 20/1/2010, 21:16
Bydliště: I'm living on an endless road
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jersey.se »

Stoupání


Já vám nevím proč, ale dostal jsem chuť si nějakou V3Sku pořídit a zrenovovat... :twisted:
Asi mě popadla nějaká česká nostalgie nebo co... :razz:
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast
Uživatelský avatar
burunduk
vojín
vojín
Příspěvky: 12
Registrován: 4/3/2009, 20:12
Bydliště: okolí Prahy

Příspěvek od burunduk »

U P V3S byl geniálně jednoduchý systém pro zjištění vzdálenosti vpředu jedoucího vozidla ( v koloně) - čtveřice zelených světel vzadu. Byly to "II II" uspořádané svítící štěrbiny cca 1 x 3 cm, při blízké vzdálenosti bylo vidět 4 světla, při větší 2 (dvojice) a při delší jedno zelené. Nevíte někdo ty přesn vzdálenosti? Bylo to v příručce k tomu auto, ale kde je jí konec...

Skvělý byl také ruční plyn a vyhlídkový otvor v kabině. Byl to muscle car, ale vynikající (jenom mi u novějších verzí chyběl držák na kapotě "určený pro osoby sedící ve zvláštních případech na blatnících).


Svobodu a demokracii všem naftovým pramenům!
Odpovědět

Zpět na „Ostatní“