Tatra Kopřivnice

Odpovědět
snooper
desátník
desátník
Příspěvky: 47
Registrován: 23/3/2018, 16:05

Re: Katalog Tatra

Příspěvek od snooper »

Hasiči si převzali nové zodolněné Tatry.
http://www.autoforum.cz/predstaveni/has ... -internetu
Nesher
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1721
Registrován: 8/3/2017, 09:57

Re: Katalog Tatra

Příspěvek od Nesher »

HZS ČR převzal nové unikátní cisterny Tatra Force 8x8 CZS 40 Titan. Ve výbavě HZS mají nahradit letité požární tanky SPOT 55 na podvozku T 55, z tohoto důvodu jsou vybaveny pancéřovou kabinou pro čtyrčlennou posádku (vydrží výbuch o ekvivalentu 6 kg TNT), posádka je chráněna proti účinkům NBC látek. Nástavbu vyrobila poličská firma THT. Objem cisterny je 12 000 litrů, vzhledem k tomu, že posádka nemusí během zásahu opustit kabinu je vozidlo vybaveno dálkově ovládanou výsuvnou kamerou, termokamerou a laserovým dálkoměrem.
https://www.novinky.cz/auto/485864-hasi ... m=z-boxiku
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 12903
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: Katalog Tatra

Příspěvek od Rase »

Podvozky s motorem pro Jordánsko

Kopřivnická Tatra Trucks získala od Jordánska zakázku na dodávku 60 podvozků s motorem v hodnotě 200 mil Kč. Tatra navíc prý jedná s jordánskou armádou o rozšíření kontraktu až na dodávku 300 kusů, v takovém případě by se jednalo o téměř jednu miliardu. V Jordánsku má Tatra velmi dobré jméno, v letech 2015 a 2016 se do země vyvezlo zhruba 130 podvozků s motorem za stovky mil Kč. Místní společnost KADDB na nich následně stavěla vlastní vojenská vozidla (viz obrázek). V roce 2018 Tatra vyrobila 851 vozů, mezi něž počítá celá vozidla i podvozky. V roce 2017 to přitom bylo 1481 vozidel. Automobilka v roce 2017 vytvořila čistý zisk 556 mil Kč, o 34,2 mil Kč vyšší než v roce 2016. Tržby z prodeje výrobků a služeb jí vzrostly meziročně o 400 milionů korun na 5,34 mld Kč.

https://archiv.ihned.cz/c1-66436020-tat ... obre-jmeno

Obrázek
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Uživatelský avatar
Firefly
nadrotmistr
nadrotmistr
Příspěvky: 175
Registrován: 25/12/2010, 13:58
Bydliště: Velký Beranov

Re: Aero Vodochody

Příspěvek od Firefly »

Scotty87 píše:
Firefly píše:Pro Scotty87 a arten, Automobilka Tatra již několik let nestačí vyrábět a majitelem je Strnad.
Majitelem Tatry sice Srtnad je, ale pod pojmem nestačí vyrábět si představuji něco jiného viz:
https://www.lidovky.cz/byznys/firmy-a-t ... y-trhy_ele
Se zjišťováním fakt opravdu problém nemám, ale nechme toho tohle není vlákno o Tatře.
Jak píše Rase, do této sekce patří Tatra, protože byla a stále je dodavatelem víceúčelových automobilů pro armádu. Chce to samostatné vlákno o Tatře, máš pravdu.
Od firmy Tatra Trucks chce v letech 2019 až 2021 ministerstvo koupit těžké a střední nákladní terénní automobily. Kopřivnická společnost dodá vojákům celkem 71 vozidel, z toho 37 nákladních terénních těžkých strojů T-815 6x6 valník a 34 nákladních terénních středních vozů T-810 tří typů valníkových modifikací. Obdrží za to 467,5 milionu bez DPH. Smlouva ministerstvu zároveň umožní, aby v letech 2022 až 2024 pořídilo dalších 30 vozidel T-815, za které zaplatí asi 252,6 milionu korun.

Zdroj: https://www.lidovky.cz/domov/ministerst ... 0000000000
Obrázek

Největší životní úspěch? Nevím ještě. Ještě žiju! Josef Šnejdárek
klingy
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1869
Registrován: 15/1/2011, 20:35

Re: Tatra Kopřivnice

Příspěvek od klingy »

Pani nemate nahou fotku interieru T-810 s novou kabinou
Nesher
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1721
Registrován: 8/3/2017, 09:57

Re: Tatra Kopřivnice

Příspěvek od Nesher »

Tatra získala zakázky z Brazílie a Turecka na dodávku podvozků pro tamní armády a bezpečnostní síly.
Do Brazílie dodá 56 kompletních podvozků ve variantách 4x4 a 6x6, které budou následně osazeny speciálními pancéřovanými nástavbami. A dále tři vozidla modelové řady Terra s hákovými nakladači, které armáda jihoamerické země využije jako nosiče pontonových mostních souprav.
Do Turecka dodá 29 podvozků 8x8, které budou vybaveny motory o výkonu 447 kilowattů, automatickou převodovkou či centrálním dohušťováním pneumatik a poslouží jako základ pro vyprošťovací vozidla s maximální hmotností 46 tun. V Turecku budou osazena pancéřovanou kabinou a speciální nástavbou se zadní odtahovou vidlicí o nosnosti 13 tun.
https://www.denik.cz/ekonomika/zakazky- ... -internetu
Flader
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1438
Registrován: 25/4/2017, 13:58
Bydliště: Trnava

Re: Czechoslovak Group (CSG)

Příspěvek od Flader »

Tatra TACTIC 4x4:

Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11407
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Czechoslovak Group (CSG)

Příspěvek od Zemakt »

Má znalost anglčtiny je nicotná, i tak jsem pochopil že vůz nemá trubku. Důvod?
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Flader
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1438
Registrován: 25/4/2017, 13:58
Bydliště: Trnava

Re: Czechoslovak Group (CSG)

Příspěvek od Flader »

Veď 810 nemala rúru nikdy, nie?
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11407
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Czechoslovak Group (CSG)

Příspěvek od Zemakt »

Takže evoluce Renaultu s originální tatrováckou kabinou. Výhoda je zřejmě cena, či?
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Nesher
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1721
Registrován: 8/3/2017, 09:57

Re: Czechoslovak Group (CSG)

Příspěvek od Nesher »

Flader píše:Veď 810 nemala rúru nikdy, nie?
Přesně tak, Tatra 810, po novu Tactic je Tatrou přepracovaný projekt Ross 210, který vyráběly (již neexistující) Roudnické slevárny a strojírny). Ve výzbroji AČR měly nahradit staré V3S. Po krachu firmy Ross Tatra projekt koupila, přepracovala a nabídla AČR už jako Tatru T 810 (ve variantě 6x6). Oproti klasické tatrovácké koncepci s centrální "rourou" se jedná o vozidlo klasické koncepce. Nicméně dle ohlasů z AČR velmi povedené.
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3752
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: Czechoslovak Group (CSG)

Příspěvek od Scotty87 »

Zemakt píše:Takže evoluce Renaultu s originální tatrováckou kabinou. Výhoda je zřejmě cena, či?
Kromě jiné kabiny má také motor Cummins a automatickou převodovku Allison.
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11407
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Czechoslovak Group (CSG)

Příspěvek od Zemakt »

A já měl furt zato, že to je překopaný Renault, podle té budky zřejmě.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17688
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Czechoslovak Group (CSG)

Příspěvek od skelet »

Mimochodem R210 byla evolucí V3S :-?
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
mrfelix
štábní rotmistr
štábní rotmistr
Příspěvky: 220
Registrován: 30/10/2012, 08:43

Re: Czechoslovak Group (CSG)

Příspěvek od mrfelix »

Kde přesně u V3S vidíte tatrováckou koncepci s centrální rourou?
http://www.pragav3s.cz/img/galerie/v3s_podvozek_1.jpg

Upravená Viza Ross 4x4 jezdila mnoho let český Truck Trial a rozhodně to v terénu bylo velmi dobré auto.
Obrázek
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17688
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Tatra Kopřivnice

Příspěvek od skelet »

Mr.felix: oprav mne, ale to zde nikdo netvrdí?
ObrázekObrázekObrázek
kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: Tatra Kopřivnice

Příspěvek od kenavf »

Keby sme to brali silno pragmaticky bez nostalgie. Pri posudzovaní faktoru cena/výkon, má tatrovácká centrálna rúra nejakú jednoznačnú výhodu proti klasickej konštrukcii? Centrálna rúra je drahá, horšie opraviteľné náhony(úž ste niekedy vymieňali "královskú hriadeľ") .
V tomto smere som trocha na pochybách či klasická koncepcia nedosiahne ten istý výkn/nosnosť/odolnosť pri nižšej cene.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17688
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Tatra Kopřivnice

Příspěvek od skelet »

roura nepřenáší krut na nástavbu, a při menší hmotnosti podvozku toho více unese. V terénu je pak rychlejší atd.
Kdysi byla na netu k vidění video z porovnávacích zkoušek T815-7 a Mercedesu Zectros, oba v provedení pro hasiče. Tatra mu to celkem natřela
ObrázekObrázekObrázek
kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: Tatra Kopřivnice

Příspěvek od kenavf »

To znie celkom logicky, otázka by potom bola o tom o koľko je rúra drahšia.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
klingy
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1869
Registrován: 15/1/2011, 20:35

Re: Tatra Kopřivnice

Příspěvek od klingy »

V podstate je rura nezavysle zavesenie kolies, Bielorusky Volat napr. pouziva klasicku koncpeciu ramu, a nezavyslych polonaprav, s tym, ze vyhodu by mala mat rura prave v hmotnosti, ako pise, skelet
Odpovědět

Zpět na „Zbrojní průmysl“