Ruské letectvo ve Studené válce

Moderátor: Julesak

Uživatelský avatar
Julesak
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 6387
Registrován: 7/8/2007, 18:26

Příspěvek od Julesak »

To asi chcel Strumovik povedať :)
Obrázek

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.

Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Uživatelský avatar
Sturmovik
štábní rotmistr
štábní rotmistr
Příspěvky: 212
Registrován: 23/4/2008, 14:45
Bydliště: SVK

Příspěvek od Sturmovik »

Altaj píše:
lamada píše:Ekvivaletntom Su-22 by mohla byt F-111 koli menitelnej geometrii kridla, ktoru oba stroje pouzivali.
Lepšie čítaj svoje predchádzajúce príspevky. A ten Blackjack bola irónia.. :roll:
The Spartans do not ask how many but where they are - Agis II of Sparta
It is the brave man's part to live with glory, or with glory die - Sophocles
Uživatelský avatar
Altaj
nadrotmistr
nadrotmistr
Příspěvky: 189
Registrován: 17/1/2008, 13:32

Příspěvek od Altaj »

Lepšie čítaj svoje predchádzajúce príspevky. A ten Blackjack bola irónia.. :roll:
No dobre teda nasypem si popol na hlavu, raz za cas to nezaskodi, zmylil som sa.
lamada
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 148
Registrován: 9/3/2009, 17:15

Příspěvek od lamada »

No lisia sa dost. F-16A je skor stihac na male vzdialenosti (dogfighter) podobne ako Mig-21, pricom zmieneny typ dost vyrazne prekonaval, koli aknemu radiusu, teda doletu, obratnosti a variabilite vyzbroje. Ekvivaletntom Su-22 by mohla byt F-111 koli menitelnej geometrii kridla, ktoru oba stroje pouzivali.
Tak ještě jednou.
Účel letounú nehodnotíme dle toho jak vypadají a či mají deltakřídlo či měnitelnou geometrii křídla, ale podle toho jaké úkoly mají plnit. Proto máme letadla stíhací, bombardovací , dopravní a tzv. útočná a průzkumná a bitevní a REBu a jiná.
F 16A vznikl jako útočný letoun jehož primárním úkolem na začátku jeho kariéry bylo ničení PC protivníka. K témuž účelu vznikl i SU 22.
Nechci popírat, že některé zdařilé konstrukce později přešli od plnění jedněch úkolů ke druhým. Ale vždy to bylo něčím vykoupeno.
Univezální stroje je dle mého názoru blbost ( prozatím). Taktické přířučky asi všech vojenských letectev počítají se stíhači, bombardéry atd.
Univerzál si přál i jeden nejmenovaný strýc s knírkem, konkrétně u Me 262 , no a jak to dopadlo dnes již víme.
Obrázek
Uživatelský avatar
kopapaka
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 3837
Registrován: 26/1/2008, 20:47
Bydliště: kósek od Prostějova

Příspěvek od kopapaka »

F 16A ? To byla původem lehká stíhačka, žádný útočný letoun...
Podrobnosti tady.. http://www.palba.cz/viewtopic.php?t=1543 ..
V některých zdrojech se setkáte s označením Americký Mig-21.
Atd...atd...
Univezální stroje je dle mého názoru blbost ( prozatím).
F--15E...nic ti to neříká??
A v podstatě každá dnes vyvíjená stíhačka ( mimo Gripeny CZAF :D ) a většina zavedených...
Univerzál si přál i jeden nejmenovaný strýc s knírkem, konkrétně u Me 262 , no a jak to dopadlo dnes již víme.
Vývoj 262ky zdržely úplně jiné věci... pokud si teda myslel toto
ObrázekObrázek Obrázek
"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
lamada
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 148
Registrován: 9/3/2009, 17:15

Příspěvek od lamada »

F 16A ? To byla původem lehká stíhačka, žádný útočný letoun...
Podrobnosti tady.. http://www.palba.cz/viewtopic.php?t=1543 ..

Stíhačka bez lokátoru umožňujícího zaměření vzdušných cílů protivníka v 70 letech v USA.??? Až letouny od bloku 50 měli takový radar. Později při revizích a opravách byl dodáván i do starších F 16A do bloku 49.
F--15E...nic ti to neříká??
A v podstatě každá dnes vyvíjená stíhačka ( mimo Gripeny CZAF ) a většina zavedených
Tak chlape F 15 A,C jsou o dost jiná letadla než útočná verianta F 15 E. Vzhledově možná podobná ale úplně jiná vybavením. HJak známo E je podobná spíše B a D než A a C.
Vývoj 262ky zdržely úplně jiné věci... pokud si teda myslel toto

O tom, že vývoj prvního letounu s proudovým pohonem nasazeného v boji byl složitý nrmíním diskutovat.
Ale že ten kníratý strýc z něj chtěl mít bombardér nebudem diskutovat také. Kdyby nebylo této epizody tak švabliny by byly jako stíhčky nasazeny mnohem dříve a pravděpodobně i ve větším množství, a nevím nevím jak by se vedlo spojeneckému letectvu.

Pro zajímavost : Tornádo je jeden letoun, mohl by jsi definovat rozdíl mezi MK I a MK III. Nebo drobné rozdíly mezi MiG 21 R a MF. Nebo MiG 23 ML a BN.
Obrázek
Uživatelský avatar
Altaj
nadrotmistr
nadrotmistr
Příspěvky: 189
Registrován: 17/1/2008, 13:32

Příspěvek od Altaj »

Stíhačka bez lokátoru umožňujícího zaměření vzdušných cílů protivníka v 70 letech v USA.??? Až letouny od bloku 50 měli takový radar. Později při revizích a opravách byl dodáván i do starších F 16A do bloku 49.
Strely dalekeho dosahu mala nosit F-15, ta mala kryt F-16 z veciej dialky, F-16 bol dogfighter, F-15 pouzivala len energeticke manevre + nezabudat, ze za jednu F-15 ste mohli kupit 2 F-16. F-16 je maly stroj areodynamickej koncepcie ktora stlacala radom medzi nasavacim otvorom a vypuklym 360° kokpitom, radar mal teda malu vysielacu plochu a preto sa neoplatilo pri terajsich technologiach pchat donho TWS mod pre poloaktivne Aim-7.
Tak chlape F 15 A,C jsou o dost jiná letadla než útočná verianta F 15 E. Vzhledově možná podobná ale úplně jiná vybavením. HJak známo E je podobná spíše B a D než A a C.
Ved napisal dnes, lebo teraz je vsetko univerzalnejsie ako kedysi, okrem toho svedskeho deltoidu u vas. F-15A/B,C/D su starsie ako Strike Eagle.
lamada
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 148
Registrován: 9/3/2009, 17:15

Příspěvek od lamada »

Strely dalekeho dosahu mala nosit F-15, ta mala kryt F-16 z veciej dialky,
F-16 bol dogfighter, F-15 pouzivala len energeticke manevre + nezabudat, ze za jednu F-15 ste mohli kupit 2 F-16. F-16 je maly stroj areodynamickej koncepcie ktora stlacala radom medzi nasavacim otvorom a vypuklym 360° kokpitom, radar mal teda malu vysielacu plochu a preto sa neoplatilo pri terajsich technologiach pchat donho TWS mod pre poloaktivne Aim-7.
A proto se F 16 uchytil a modernizoval Poňeváč byl levný. Ale o bojových mašinách by jsi se ještě měl cosi poučit.
Ved napisal dnes, lebo teraz je vsetko univerzalnejsie ako kedysi, okrem toho svedskeho deltoidu u vas. F-15A/B,C/D su starsie ako Strike Eagle
.
No hlavně, že MiG 29 u vás je typická univerzálnost. Žééééé.
Obrázek
Uživatelský avatar
kopapaka
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 3837
Registrován: 26/1/2008, 20:47
Bydliště: kósek od Prostějova

Příspěvek od kopapaka »

No hlavně, že MiG 29 u vás je typická univerzálnost. Žééééé.
?? Proto sem tam psal dnes... A Slovenské 29ky jsou sice modernizované, jenže ne tak moc, aby to z frontové stíhačky udělalo univerzála.
A proto se F 16 uchytil a modernizoval Poňeváč byl levný.
To trošku zjednodušuješ, ne?
ObrázekObrázek Obrázek
"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
Uživatelský avatar
Altaj
nadrotmistr
nadrotmistr
Příspěvky: 189
Registrován: 17/1/2008, 13:32

Příspěvek od Altaj »

A preto 70% Mig-29 u VVS nie je v letuschopnosm stave. Maly dolet a male moznosti utokov na pozemne ciele sposobili, ze Mig-29 nema taky komercny uspech ako F-16, hoci velku zasluhu na tom ma aj hospodarsky rozklad RF pocas 90tych rokov. Rusi dali prednost modernizacii Su-27 a Mig-31, najme Flankera, ktoremu sa Mig-29 v nicom nevyrovna. Ano Mig je lepsi akrobat, ale F-16 je pre dlhsiu vytrvalost a dolet na vnutorne palivo potencionalnejsia konstrukcia. Nove verzie Mig-29SMT, ktore mali rozsirene moznosti utokov na pozemne ciele ako nahrada za vyradene Su-17 a Mig-27 m maju na chrbte pridan palivovu nadrz, ktora vsak zas obmedzuje vyhlad dozadu.
Za všetko zlo sa môže katolícka cirkev.
Uživatelský avatar
Sturmovik
štábní rotmistr
štábní rotmistr
Příspěvky: 212
Registrován: 23/4/2008, 14:45
Bydliště: SVK

Příspěvek od Sturmovik »

29tky v Rusku už dosluhujú, ale je tu ešte kopa štátov ktoré ich použivajú a ich koniec vo svete ešte tak skoro nepríde.

Nedávno ich nakupovalo Alžírsko. India momentálne kupuje námorné verzie. Do Libanonu pôjdu tento rok. A možno dôjdu aj do Mjanmarska.
The Spartans do not ask how many but where they are - Agis II of Sparta
It is the brave man's part to live with glory, or with glory die - Sophocles
Uživatelský avatar
Czarnian
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 124
Registrován: 5/1/2008, 15:24
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Czarnian »

Nedávno ich nakupovalo Alžírsko.
Nebyl kolem nich nedávno nějaký menší skandál? Tuším že je alžířani vrátili prý kvůli bídné kvalitě.
Pop
poručík
poručík
Příspěvky: 777
Registrován: 1/2/2009, 22:56
Bydliště: ČR

Příspěvek od Pop »

Reaguji pouze na malou část příspěvku od Redboy!!

Letoun Mig-23 stíhací verze mohl být použit v roli sbol. Měl jen jistá omezení ( chybějící lasserový ozařovač cílů ). Použití klasických pum, neřízených raket , raketových bloků a RL protizemních střel bylo možné. Např. protizemní střelu ,,CH-23" mohl pilot navádět pomocí podvěšeného kontejneru systému ,,DELTA NM", který byl zavěšen na podtrupový závěsník, střely CH-23 se zavěšovaly na podkřídlové závěsné body. Namísto CH-23 možno použít CH-68. Pokud jde o klasické pumy, zavěšovaly se bomby do ráže 500 kg, při použitý skupinového adaptéru ,,MBD2-67U mohl letoun dopravit na cíl až 16 kusů 100 kg bomb, tedy 4X4 pumy.
Stíhací pluky našeho voj. letectva útoky na PC běžně cvičily. Pokud měl někdo štěstí jako já, mohl při návštěvě rozhledny na dominantě Jihoč. kraje - hoře ,,Kleť" spatřit stíhací letouny 1.SLP při této činnosti na střelnici Ondřejov ve VVP Boletice. Dle vyjádření mého kamaráda, bývalého technika letadla u 1.SLP, probíhaly ostré střelby na PC asi 2X za rok. Použitá výzbroj: raketové bloky UB-16/57UMP, cvičné ,,cementové" pumy 70 kg a kanon GŠ-23L.
Při posledním větším leteckém cvičení v r. 1992 bylo konstatováno, že stíhací piloti bombardovali přesněji než piloti sbolp.
Uživatelský avatar
alibaba
7. Major
7. Major
Příspěvky: 707
Registrován: 15/8/2007, 00:30
Bydliště: Cotswold

Příspěvek od alibaba »

Altaj píše:Nove verzie Mig-29SMT, ktore mali rozsirene moznosti utokov na pozemne ciele ako nahrada za vyradene Su-17 a Mig-27 m maju na chrbte pridan palivovu nadrz, ktora vsak zas obmedzuje vyhlad dozadu.
Maly dolet je dan ktoru plati za vzlet z "travy". A to bol jeden z poziadavkov na frontovy stihac. U palubnej verzie MIG-29K/KUB ( niektorych inych modifikacii ) od toho upustili a dolet na vnutorne nadrze sa celkom slusne zvysil.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17710
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Příspěvek od skelet »

Tak, tak. První generace (A,B,S) "29" měla plně uzavíratelné otvory pro přívod vzduchu, který pak byl přiveden přes "žábry" na horní straně přechodu křídlo-trup. Až u druhé generace (M,SMT) byly tyto žábry odstraněny a místo toho dostaly jakési "žaluzie", které mají zabránit nasátí cizích předmětů. Žábry byly nahrazeny velkou palivovou nádrží.
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Altaj
nadrotmistr
nadrotmistr
Příspěvky: 189
Registrován: 17/1/2008, 13:32

Příspěvek od Altaj »

Rusi darovali Libanonu 10 starsich Mig-29 (nanajvys verziu S). No co aspon ma IAF nejake nove cvivne terce. Kombinacia arab+Mig-29+R-73 nestaci ani na F-15+zid+Aim-9L. A ten trapas s tym Alzirskom .... modernizacia starych olietanych Mig-29 na standard SMT zrejme nebolo najstastnejsie riesenie vypadku starsich generacii stihacich bombarderov. Draky tychto strojov boli jednoduch vratene pre nizku, podradnu kvalitu, hoci rusi sa brania, ze alzircania ich strapnili pod tlakom lobingu z Francuzka koli Rafale.

F-16 mal dvojnasobny dolet oproti Mig-29 aspon podla zaveru s testov Luftwaffe. Verzia S ma rozsirenu vnutornu nadrz o neskutocnych 75 litrov paliva ..... haha, s tym F-16 nedozenie. Az verzia Mig-29K (na wiki udavaju navysenie total fuel capacity o 50%, nie internal fuel) a SMT sa mu mozu rovnat F-16C vsetkym Blockom az po F-16E,F ktora ma nove komforne palivove nadrze. F-16 ma vo vnutri 3175 kg paliva pri tahu 1x 79kN Mig-29SMT ma 4775 kg pri tahu 2x 49kN.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17710
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Příspěvek od skelet »

Pokud je mi známo alžírské "SMT" převzalo ruské letectvo. Alžír je vyměnil za dodávku SU-30MKA. Rafale nakoupila sousední Libye.

Dolet MiG-29SMT se s třemi PPN vyrovná doletu Su-27.

EDIT: nechápu proč by MiG-29 první generace měl dohánět F-16 v doletu. Jeho úkolem bylo vzlétnout, udělat průvan nad oblastí fronty a zase přistát. Na výlety měla VVS Súčka (nosný typ). Až s přibývajícím důrazem na univerzálnost a zmenšení typové základny začal vadit dolet. A to se vyřešilo s příchodem druhé generace MiG-29M, z kterého SMT/K vychází.
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Příspěvek od Alchymista »

Treba vychádzať aj z toho, akú doktrínu vedenia leteckých bojov tá ktorá strana preferovala pri určovaní požiadaviek na novú leteckú techniku.
Pokiaľ predpokladám vedenie bojov prevážne nad vlastným územím, napríklad pri odrážaní leteckých úderov na vlastné politické, priemyslové a vojenské centrá a krytie vlastných brániacich sa jednotiek, postačuje mi lietadlo z menším doletom, pretože letiská a štartovacie plochy budú v blízkosti bránených cieľov už z dôvodu požiadavky rýchlosti zásahu - veľký dolet nepotrebujem.
Naopak, pokiaľ predpokladám vedenie vzdušných bojov ďaleko od vlastných základní, je požiadavka vysokého doletu a vytrvalosti významná.
Uživatelský avatar
Sturmovik
štábní rotmistr
štábní rotmistr
Příspěvky: 212
Registrován: 23/4/2008, 14:45
Bydliště: SVK

Příspěvek od Sturmovik »

Budúcnosť má skôr Mig-35 (M2).
The Spartans do not ask how many but where they are - Agis II of Sparta
It is the brave man's part to live with glory, or with glory die - Sophocles
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17710
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Příspěvek od skelet »

Tak pochopitelně, ale MiG-35 je už spíše stíhací bombardér než univerzál.
ObrázekObrázekObrázek
Odpovědět

Zpět na „Letectvo“