Stránka 2 z 2

Napsal: 10/8/2010, 23:44
od absik
Z východu sa mi dostalo že budú obnovené výskumné a konštrukčné práce na novom ekranopláne v CKB Alexejeva kde bol skonštruovaný The Caspian Monster(Kaspijské monštrum). Skúsim krátky článok len čo bude viac info.

Napsal: 10/8/2010, 23:54
od redboy
absik píše:Z východu sa mi dostalo že budú obnovené výskumné a konštrukčné práce na novom ekranopláne v CKB Alexejeva kde bol skonštruovaný The Caspian Monster(Kaspijské monštrum). Skúsim krátky článok len čo bude viac info.
To máš nějaké tajné info z východu a nebo jsi jen četl ten PR článek co před nějakým tejdnem přetiskl kde jakej východní blesk?

Napsal: 13/8/2010, 16:26
od absik
To mám z verejne dostupných zdrojov, teda ruskej tlače z 15. júla t.r. keď zástupca CKB Alexejeva Jevgenij Meleško (o.i. vedúci oddelenia kvality v CKB) oznámil že ich CKB dostala požiadavku od vlády RF na pokračovaní pozastavených prác v oblasti ekranoplánov. Hovoril že sa má jednať o väčší ekranoplán ktorý pokryje prácou veľkú časť kapacít CKB.

Práce sú rozdelené na 2 etapy:
1, v rokoch 2010 -2011 prebehnú projekčné práce
2, od roku 2012 začne dlhšia etapa na pokusné a konštrukčné práce s cieľom postaviť prototyp ekranoplánu ktorý bude zaradený do výzbroje vojsk RF po reforme.

příspěvky jsem ti sloučil - Skelet

Napsal: 13/8/2010, 19:55
od redboy
To byla pochopitelně nadsázka. Mě je jasné, že v každém topic spamuješ kde jakej nesmysl, kterej splodí kde jakej ruskej server.
Novej ekranoplán, je ovšem ultra PR. Jestli o takové pitomosti někdo uvažuje, tak je to jen zoufalej výrobce.

Napsal: 14/8/2010, 08:45
od absik
Urobil som krátky prehľad "zoufalých" výrobcov:
CKB Alexejeva ponúka ekranoplány Volga-2, Raketa-2 a Striž
OKB Suchoja má ekranolet S-90
Artická nákladová transportná spoločnosť sériovo používa Aquaglide-5
Moskovská NPK Trek sériovo vyrába ekranoplán IvolgaOba posledné typy sa využívajú v morskej ekologickej službe
Čína vyrába typy Tianyi-1, Tianxiang-2 a 50-miestny Tianxiang-5
Taiwan vďaka bývalému konštruktérovi CKB Alexejeva, D.Sinicynovi vyrába ekranoplán Amphistar
Nakoniec USA: viacero malých spoločností vyrába komerčné 2-miestne ekranoplány, pre voj. účely má Boeing pripravený najväčší ekranoplán podľa projektu Pelican: rozmery rozp.152 m, dĺžka 122 m, nosnosť 1200 ton, dosah 16 000 km, max. rýchlosť 445 km/hod.

OT: tie injektívy nemienim komentovať, ale ak má také názory celá "rada starších" dajte mi to vedieť a ja sa stratím :down:

Napsal: 14/8/2010, 11:04
od cover72
Novým velkým ekroplánům bych moc nevěřil. Boeing třeba už před 5 lety inzeroval vývoj a pomalou výrobu nákladního ekroplánu pro USMC s nosností snad 1000 tun - a kde nic, tu nic.

Napsal: 14/8/2010, 13:03
od redboy
"CKB Alexejeva ponúka ekranoplány Volga-2, Raketa-2 a Striž"

Ano, nabízí, ale zákazníci to jaksi nechápou, Volg se prodalo co zhruba prstů na ruce a schválně, kolik za téměř 20let "nabízení" přepravila Raketa-2 cestujících a u kolika společností? Raketa 2 sahá vývojově někdy do 80tých let, ten projekt pamatuje ještě Ustinov, co by jedinej zastánce koncepce velkých ekranoplánů. Už počátkem 90tých let sem v jakémsi časopisu na něj čet recenzi. Kde sou ty úspěchy CKB Alexejeva?
Buďme realisté.

Já sice v této chvíli netuším koho co napadne za 30 let, až skončí reforma v armádě RF. Možná je napadne i taková hloupost jako pořídit si velkej ekranoplán, netuším na co, ale třeba ano. V této chvíli to ale není nic jiného než PR Alexejevců v tisku a snaha dost nějakej rubl jako podporu pro život.

cover: asi tak nějak.

OT: Invektivy? A co jiného to bylo? Co to je za formulaci:"Z východu sa mi dostalo"? Já chápu, že tady nejde schánět faktografické příspěvky, ale ozdrojovat informaci, pokud ji nerozvádíš, ať si může čtenář přečíst co a kdo opravdu řekl bys mohl i tady. Ne?

Napsal: 16/6/2011, 18:50
od Lord
Ekranoplan Lun váží 380 tun, má 148 stop rozpětí křídel mohl zahájit palbu šesti protilodními raketami. Nyní je opuštěň na molo v jižním Rusku. Rozpadající se letadlo je relikvií studené války. Tato obojživelná letadla či létající čluny byl technologický zázrak.

Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek

Tento stroj se testoval na Kaspickém moři, v roce 1989 byl nakrátko zařazen do operační služby. Do rychlosti asi 80 km/h se chová jako loď, při 100 km/h se mění ve vodní kluzák a při 150 km/h vzlétá.

Videa
www.youtube.com/watch?v=Xjn3gW0dvf8
www.youtube.com/watch?v=sduJpTSUPI4

Odkazy:
www.valka.cz/clanek_12210.html
http://englishrussia.com/2010/03/12/ekranoplan/
www.military.cz/russia/navy/ekranoplan/Ekranoplan.htm
www.wired.com/rawfile/2011/06/ekranoplan