Stránka 2 z 2

Re: Směr Leningrad I. Č 1,2 a 3.

Napsal: 23/4/2013, 22:09
od Mirek58
Chtěl bych opravit celkem podstatné nepřesnosti v úvodním článku.
to když je napaden 51. tankový sbor generála Reinhardta. Více než sto nejtěžších sovětských tanků se přivalí z východu vstříc 51. ts. Nejprve narazí na 6. tankovou divizi generála Landgrafa. 1. td zaútočí, aby ulevila 6. td. První den jsou jen drobné potyčky. Druhý den 25. června 1941 však začíná sovětský tankový útok se
Na 51. TS zaútočila z praváho boku 23.TD/12MS/ RA a 6.Td TS současně čelně narazila na postavení 9. Ptbr posílené 202.mech D /12MS/ Pod Kelme.
Nejtěžší tanky 12. MS měl typ BT7!
Celé dny zuřila krizová bitva u Dubysy mezi německým 51. mechanizovaným sborem a sovětským 3. tankovým sborem. Generálplukovník Fjodor J. Kuzněcov velitel 3. ts zde zasadil do boje 400 převážně těžkých bojových vozidel z 1. a 2. td elitních svazků sovětské armády.
U Dubisy /Rassenai/ nemohla celé dny zuřit bitva mezi 51.TS /W/ a 3.M.S./ RA/ ,protože na místě 3. M.S. se nacházela pouze 2. TD RA. Ostatní síly 3. M.S. bojovaly v pásmu obrany 11.A Ra /5.TD a 84Mech. D/ o hezkých pár km směrem na jih. A 1. TD se v daném čase vynacházela zas pár stovek km severovýchodně a do bojů zasahla až na řece Dvině.
Pokud se týká počtu "převážně těžkých tanků!"/400/ tak 2. TD Ra měla ve stavu
-31 KV1
-19 KV2
-27 T28
-116 BT7
-19 T26
Zdroj:
P.S.
Potom německé tankové pluky nastoupily znovu do útoku a v 8 hodin 38 minut si podaly ruce 1. tankový pluk s čelem 6. tankové divize. 3. sovětský tankový sbor byl zničen. Tím byly zničeny sovětské tankové síly v pobaltských zemích. Na bitevním poli stálo 200 sovětských tanků a 29 KV-1, KV-2 z
1.tankový pluk se nemohl podat ruku s čelem 6.TD, nebot obě jednotky bojovaly v sousedství na pravém břehu řeky Dubisy a na levém břehu Dubisy obkličovací kruh kolem 2.TD a 11 SD RA tvořila 290 PD W.

Re:

Napsal: 24/4/2013, 13:18
od QVAK
YAMATO píše:Teda to bych chtěl vidět naživo, desetitisícový lis! .....
Dodnes se vyrábí např. ve Žďasu ve Žďáru nad Sázavou, jsou hydraulické a lisují se na nich karosérie aut nebo jsou v kovací úpravě pro kování zalomených hřídelů a pod.. Jejich výroba trvá asi 2 roky, médium (hydraulická kapalina) se používá emulze jejíž základ je voda a mazivo olej (4-8%). Pracovní tlak se udává v stovkách MPa.

ZDAS EBS

Napsal: 24/4/2013, 19:05
od Lord
Máš na mysli ZDAS EBS ?
ObrázekObrázek

Re: Směr Leningrad I. Č 1,2 a 3.

Napsal: 24/7/2013, 22:43
od QVAK
Těsnili jsme je (jak nové tak opravované). Konstrukce těsnění je obrovská věda protože přímé tlaky není schopen žádný elastomer vydržet tak se pracuje s odlehčením těsnění (řízeným přivedením protitlaku za těsnění). Počet konstruktérů v Čechách jež funkční utěsnění jsou schopni navrhnout a vypočítat se dá spočítat na prstech jedné ruky. Přitom výchozí materiály těsnění jsou totožné s běžnou hydraulikou a provozní tlaky jsou o řád vyšší.