Stránka 1 z 1

podzemní velitelský bunkr v Prokopském údolí v Praze

PříspěvekNapsal: 5/7/2008, 17:40
od bomber
Jaký je váš názor na článék, terý jsem našel na netu :

http://pevnosti.googlepages.com/tajn%C3 ... Adol%C3%AD

PříspěvekNapsal: 5/7/2008, 22:48
od Rosomak
Hezky sepsané...
Objekt byl tak utajen, že při trasování Rozvadovské spojky (spojení dálnice na Plzeň) která měla být napojena tunelem na Barrandovský most, čtyřproudová silnice skončila na pomezí Stodůlek a Jinonic.
Pokud někoho zajímá, jak to po těch letech vyřešili, ať mrkne na územní plán jak ji pěkně zalomili...

Jinak O2 (bývalý Eurotel) má na Vidouli GMSC (Gateway MSC), přes který je směřován veškerý provoz (v mobilní síti O2 jsou dvě GMSC a šestnáct MSC), tj. ideální místo na odposlech a monitorování mobilního provozu.
Dále objekt krytu by měl mít ještě propojení do hotelu Praha.
Objekt krytu měl zásadní význam při umisťování pražského vysílače, nejlépe vhodná lokalita na Vidouli byla vzhledem k váze věže z této lokality stažena (základy Žižkovské věže tvoří v -15 m železobenotová deska o průměru 30 m a tloušce 4 metry, což na Vidouli znamenalo mnohem mohutnější a hlubší základy a nežádoucí pozornost k této lokalitě). Také se argumentovalo bezpečností leteckého provozu a "strachem" funkcionářů KSČ "rekreujících se v hotelu Praha.

BTW, bombere, nemusíš hned vykecávat, jak se z přehledu plateb za pronájem okruhů identifikují tajné objekty. I když se můžeme domnívat, že nějaké tel. okruhy půjdou z amerického radaru přímo sem....
Aha, Ty jsi udělal copy paste, no to nebylo hezké. Dobře, že jsi to opravil...

PříspěvekNapsal: 5/7/2008, 22:49
od redboy
Do článku sem zasáhl a text odstranil já. Není možné prostě okopírocat text jenž je autorským dílem někoho jiného. Je to zásadní pravidlo zde. Jde pochopitelně informace článku použít pro tvorbu svého, ale s uvedením zdroje a jako vlastní článek. Je to nejen nezákoné, ale i nevhodné z důvodu profesního.

Tohle nejde!!!!!

PříspěvekNapsal: 6/7/2008, 01:57
od bomber
OMLOUVÁM SE ! Chci znát pouze názor na tento článek , který jsem NAŠEL NA NETU onic víc mě nejde!!!!! JEŠTĚ JEDNOU SE OMLOUVÁM !!!!

PříspěvekNapsal: 6/7/2008, 20:54
od Rosomak
Nezapomeň se omluvit i u původního zdroje.
Myslím, že s tím sepsáním a věcmi kolem měli dosti práce.
Skus si to. Napsat pořádný článek zabere hodně času.
BTW, můžeš poděkovat REDBOY, že Ti to hned nesmáznul. Je to člověk s velkým zkušenostmi a znalostmi, tak asi naznal, že takto to bude lepší...

No a proč chceš znát názor na ten článek? Zajímavých a tajných objektů je spousta, o tomto se to už nedá říci...

PříspěvekNapsal: 29/3/2009, 15:15
od IV.C2
Rosomak píše:Hezky sepsané...
Objekt byl tak utajen, že při trasování Rozvadovské spojky (spojení dálnice na Plzeň) která měla být napojena tunelem na Barrandovský most, čtyřproudová silnice skončila na pomezí Stodůlek a Jinonic.
Pokud někoho zajímá, jak to po těch letech vyřešili, ať mrkne na územní plán jak ji pěkně zalomili...

Jinak O2 (bývalý Eurotel) má na Vidouli GMSC (Gateway MSC), přes který je směřován veškerý provoz (v mobilní síti O2 jsou dvě GMSC a šestnáct MSC), tj. ideální místo na odposlech a monitorování mobilního provozu.
Dále objekt krytu by měl mít ještě propojení do hotelu Praha.
Objekt krytu měl zásadní význam při umisťování pražského vysílače, nejlépe vhodná lokalita na Vidouli byla vzhledem k váze věže z této lokality stažena (základy Žižkovské věže tvoří v -15 m železobenotová deska o průměru 30 m a tloušce 4 metry, což na Vidouli znamenalo mnohem mohutnější a hlubší základy a nežádoucí pozornost k této lokalitě). Také se argumentovalo bezpečností leteckého provozu a "strachem" funkcionářů KSČ "rekreujících se v hotelu Praha.

BTW, bombere, nemusíš hned vykecávat, jak se z přehledu plateb za pronájem okruhů identifikují tajné objekty. I když se můžeme domnívat, že nějaké tel. okruhy půjdou z amerického radaru přímo sem....
Aha, Ty jsi udělal copy paste, no to nebylo hezké. Dobře, že jsi to opravil...




A seš si jistej, že je trasa Rozvadovský spojky odkloněna právě kvůli tomu objektu? Ber taky v potaz, že mezi Stodůlkama - Prokopským údolím - Barrandovským mostem jsou velký výškový rozdíly. Ta současně navrhovaná trasa má totiž "čas" na to pozvolna klesat do Zlíchovskýho tunelu... Nemáš třeba nějaký materiály, kde byla dálnice původně trasována jinak?

PříspěvekNapsal: 29/3/2009, 19:30
od RAYTHEON
to IV.C2

Tak podívej se, nezkoušej se tady ohánět věcnými argumenty, jako jsou třeba předepsané sklonové a směrové parametry silničních komunikací. Už proto, že výchozí materiál bombera obsahuje závažné důkazy, stanici metra "Holešovická" zná každý pražoun a použitelnost stanice Vltavská jako součást ochranného systému metra proti průniku vody byla otestována již v roce 2002 s plným úspěchem. Britské listy jsou studnicí poznání a je lepší se mýliti s Čulíkem než mít vlastní pravdu!

PříspěvekNapsal: 29/3/2009, 21:56
od Rosomak
Jistý si nejsem ničím, tady jak jsem nakoupil, tak prodávám.
Rozvadovská spojka a především Jižní spojka jsou pozůstatkem německé tangenty z roku 1939, kde dvoupatrový most přes Vltavu měl vést ve výšce cca 75 metrů (zároveň tam měla vést trať a metro, nahoře dálnice), dále se mělo pokračovat zářezem cca 20 metrů hlubokým.
Po válce se na tyto projekty částečně navázalo, protože pozemky byly vykoupeny. Komunisté tehdy mnoho možností neměli, na velký okruh kolem Prahy z roku 1938 neměli peníze a nechtěli navazovat na předválečné plány. Německá trasa již byla zanesena v územním plánu a skýtala velké úspory prostředků. Pouze z Plzeňské strany vedli trasu severněji než byla protektorátní trasa.
Jako dítěti se mi do rukou dostala knížka z protektorátu, kde byly dané trasy zamalovány, sice je pravda, že si to už moc nepamatuji, ale historické dokumenty (strana 26) jsou myslím vcelku inspirativní.
Zde jsou téměř všechny varianty, logicky chybí nejkratší možnost mezi Barrandovským mostem a ukončením Rozvadovské spojky (zpracovávalo se po převratu). Výškové poměry - na 5 km trasy převýšení 100 metrů není nic kritického.

PříspěvekNapsal: 29/3/2009, 23:56
od IV.C2
Dík za obsáhlé informace. Šlo mi jen o to, jestli to vedení silnice je jen tvá domněnka nebo zda-li to máš z nějakého zdroje (kvůli podzemním prostorám)...

A co se týče reakce Raytheona, udivuje mě tvůj zvláštní přístup (navíc bez odpovědi na můj dotaz). Vzhledem k tomu, že kolem K-116 existuje mnoho fám, které se pak šíří dál, zajímají mě jen ověřené, potvrzené a věrohodné informace. Ohledně Rozvadovský spojky jsem se jen zeptal, nikde tu netvrdim, že trasa je na 100 % odkloněna kvůli výškovým poměrům.



Rosomak píše:Jistý si nejsem ničím, tady jak jsem nakoupil, tak prodávám.
Rozvadovská spojka a především Jižní spojka jsou pozůstatkem německé tangenty z roku 1939, kde dvoupatrový most přes Vltavu měl vést ve výšce cca 75 metrů (zároveň tam měla vést trať a metro, nahoře dálnice), dále se mělo pokračovat zářezem cca 20 metrů hlubokým.
Po válce se na tyto projekty částečně navázalo, protože pozemky byly vykoupeny. Komunisté tehdy mnoho možností neměli, na velký okruh kolem Prahy z roku 1938 neměli peníze a nechtěli navazovat na předválečné plány. Německá trasa již byla zanesena v územním plánu a skýtala velké úspory prostředků. Pouze z Plzeňské strany vedli trasu severněji než byla protektorátní trasa.
Jako dítěti se mi do rukou dostala knížka z protektorátu, kde byly dané trasy zamalovány, sice je pravda, že si to už moc nepamatuji, ale historické dokumenty (strana 26) jsou myslím vcelku inspirativní.
Zde jsou téměř všechny varianty, logicky chybí nejkratší možnost mezi Barrandovským mostem a ukončením Rozvadovské spojky (zpracovávalo se po převratu). Výškové poměry - na 5 km trasy převýšení 100 metrů není nic kritického.

PříspěvekNapsal: 30/3/2009, 07:19
od RAYTHEON
to IV.C2

1. Dovolil jsem si poukázat na zjevné nesmysly v materiálu o ochranném systému metra.

2. Kolem objektu v Prokopském údolí se šíří výhradně fámy. Jako o každém objektu, který není veřejně přístupný a navíc je v držení ozbrojených sil. Takže hledání tvých "ověřených, potvrzených a věrohodných informací" je úsilí poněkud sysifovské. Co tam bylo doopravdy se dozvíme až to vojáci opustí.

3. Trasování Rozvadovské a Jižní spojky: může být ovlivněno z mnoha stran, namátkou nepříznivé geotechnické poměry, pozemkové spory či spekulace. To může způsobit, že delší trasa je nakonec levnější než ta teoreticky nejkratší. Všimni si, jak se kroutí mnohé železniční tratě vedoucí v naprosté rovině, důvody jsou podobné. Tím samozřejmě dopředu nevylučuji, že změna trasy zmíněných spojek není vyvolána ochranou objektu K-116, pouze říkám, že ke změně trasy mohlo být daleko více důvodů.

3. Můj soukromý, neověřený, nepotvrzený a nevěrohodný názor: jedná se o objekt, jehož samotnou existenci nemá smysl utajovat, tajné je jeho využití. Proto tam klidně mohou vést telefonní linky O2, či jiného operátora i s tím, že někdo poruší telekomunikační tajemství a uvolní informace o využití těchto linek. Pokud se po nich přenáší utajované informace, tak jsou důkladně chráněné takže o nic nejde. Je možné, že tam jsou nějaká velitelská stanoviště ale spíše si myslím, že prvotně se jedná o servisní pracoviště GŠ AČR, kde je např. úložiště mobilisační dokumentace, archiv zpravodajských služeb, archiv tajné spisovny a další objemově náročná dokumentace, podléhající nejtvrdšímu utajení a vyžadující důkladnou ostrahu. Takto zabezpečený objekt je asi druhotně využíván dalšími složkami ozbrojených sil, které sídlí v Praze a jejichž charakter vyžaduje dobře zabezpečené prostory. O jejich druhu a povaze lze jen spekulovat.

PříspěvekNapsal: 30/3/2009, 09:11
od Dancer
Vzhledem k tomu, že v předmětné lokalitě bydlím (rozhraní Radlic, Smíchova a Košíř), mohu s klidem prohlásit, že odkazovaný územní plán jíž hodně dlouho neodpovídá skutečnosti.
Pokud si tuto skutečnost chcete ověřit, stačí se podívat do oblasti stanice metra Radlická, u níž byla v minulých letech zbudována budova ČSOB. Ta na územním plánu zcela chybí. I propojení Rozvadovské spojky a Zlíchovského tunelu má být řešeno jinak. :wink:

PříspěvekNapsal: 30/3/2009, 11:04
od Rosomak
Nevím, ale v ÚP je zakreslena (stačí si zaškrtnout změny ÚP). Jinak je to území vedeno jako SVM (smíšeného městského typu), takže se tam centrála ČSOB mohla klidně vybudovat.
Jestli má být propojení řešeno jinak, je klidně možné, protože finální podoba křižovatek se do územního plánu zanáší až naposled (stačí se podívat, že je vždy v ÚP pro křižovatku vynecháno místo z hlediska náročných projektových prací, které by při drobné změně přišly vniveč).

Jinak pokud si dáte aktualizaci ÚP, tak trasa tunelu je již posunuta jižněji (není vyústění u Radlické, ale až u stanice vlaku Praha Jinonice).

Kryty jsou od toho, aby kryly. Cokoliv a kohokoliv.
Jinak ten objekt má pravděpodobně smíšenou funkci, tj. odtajnění se nedožijeme, protože je důležitý pro spoustu různých činností tohoto státu a jeho spojenců.

Jinak existence K-116 je spolehlivě prokázána a byla v roce 1964 vedena jako "Velitelské stanoviště MNO".
Studie útoku na Západ - rok 1964