•   Portál
      Obsah fóra
      Album
      Wiki




  •   OZNÁMENÍ A JINÉ
      Náměty
      Filmy, knihy
      Fikce, dohady
      Hospoda
      Vtipy, citáty


      LIDÉ, MILITÁRIE
      Osobnosti, příběhy
      Vyznamenání
      Uniformy
      Zločiny, Holocaust
      Ostatní
      BOJIŠTĚ WW2
      Západní fronta
      Východní fronta
      Středomoří
      Dálný Východ
      Komplexně


      EPOCHY
      Starověk
      Středověk
      Novověk
      WW1
      Po roce 1945
      ARMÁDY 1918-1945
      Německo   Británie
      USA   SSSR
      Itálie   Francie
      Japonsko
      Československo
      Ostatní

      ZÁBAVA, AKCE
      Bazar
      Spolky, akce
      Hry
      Modelařina
    TOPlist
      ARMÁDY 1945-200?
      SSSR-Rusko
      USA   NATO
      Varšavská smlouva
      ČSSR, ČSR
      Jaderné zbraně
      Ostatní




  •   LETECTVO
      Luftwaffe
      RAF
      USA   poválečné
      Rusko   poválečné
      Itálie
      Francie
      Japonsko
      Československo
      NATO
      Švédsko
      Válka ve vzduchu
      NÁMOŘNICTVO
      Kriegsmarine
      Royal Navy
      USA   poválečné
      Rusko   poválečné
      Itálie
      Francie
      Japonsko
      Ostatní, ponorky
      Válka v Atlantiku
      Válka ve Středomoří
      Válka v Pacifiku
      Válka v Ind. oceánu
      TANKY, VOJSKO
      Německo   Tanky
      Zbraně   Pušky
      Waffen SS
      Velká Británie
      USA   poválečné
      Rusko   poválečné
      Itálie
      Francie
      Japonsko
      ČSR   poválečné
      Ostatní   NATO
      Varšavská smlouva
      SPECIÁLNÍ ZBRANĚ
      Wunderwaffen
      Tajné zbraně
      Rusko - PVOS
      Rakety, jaderné
      a kosmické zbraně




  •   Wiki




  •   Album
      Galerie
      Forumfoto



  • Portál     Obsah fóra     Články     Album     Forumfoto     Galerie     Chat     Nová témata     Nepřečtené     Bez odpovědí     Aktivní témata     RSS    
  • Dolů
  • Obsah fóra ‹ STÁTY A JEJICH ARMÁDY 1918-1945 ‹ NĚMECKO ‹ Luftwaffe ‹ Ostatní letadla
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk
  • Novinky
  • FAQ
  • Chat
  • Registrovat
  • Přihlásit se

Heinkel Taifun

Moderátor: Hans S.

Napsat komentář
Příspěvků: 15 • Stránka 1 z 1

Heinkel Taifun

Příspěvekod Rase » 20/7/2017, 17:59


Koncept letounu Heinkel Taifun

V roce 1940 byl rakouský konstruktér Viktor Schauberger (1885–1958) donucen ke spolupráci s SS, ta jej přinutila pracovat s Heinkelem na vývoji nových leteckých motorů, využívajících efektu proudění vzduchu, který vycházel z Schaubergerova projektu Repulsina. Uvnitř tohoto motoru vznikají vzdušné víry, které rotují kolem vnitřního povrchu horní části zařízení a pohybují se k vnitřnímu kónusu přístroje a směrem k výstupnímu otvoru. Vzniká tak vztlaková síla. Schauberger vytvořil koncept, kdy v první fázi vzduch víří kolem osy kola, roztáčeného elektromotorem. Odstředivou silou je vzduch vrhán na na okraj kola a přitom prochází lopatkami stočenými do tvaru vývrtky, čímž dostává další rotační pohyb. Vzduch tedy současně víří kolem dvou os rotace. Výsledkem je, že celá hmota rotujícího vzduchu se stahuje ke středu, protože se průměr zařízení směrem k ústí zmenšuje, zrychluje se jeho rotace. Nakonec tato hmota rotujícího vzduchu vyletí výstupním otvorem. Netrvalo dlouho a brzy vznikl koncept letounu Heinkel "T" Taifun. Tajfun postrádal klasický letecký motor a byl postaven kolem Schaubergerova vířivého motoru, vycházejícím ze zmíněné Repulsiny. Celá přední část letounu byla předurčena k nasávání vzduchu a v podstatě by se dalo říci, že se jednalo o letoun, kterému někdo uřízl celý čumák. Celkově se jednalo o velice netradiční návrh, částečně připomíná italský letoun Stipa-Caproni (zvaný letající sud), pozdější letoun Messerschmitt P.1101 nebo klasický MiG-15.

Obrázek
Obrázek
moje stránky se zajímavostmi:
Zlatá Domácí Kniha
Kabinet Kuriozit
Uživatelský avatar
Rase
6. Podplukovník
6. Podplukovník
 
Příspěvky: 6178
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov
Nahoru

Re: Heinkel Taifun

Příspěvekod mrfelix » 20/7/2017, 19:56


Tvarem letounu je asi myšlen spíš MiG-15, ten má klasický tvar trochu podobný Repulsině, ačkoliv je delší. Podobný je možná také americký Goblin.
Obrázek
Uživatelský avatar
mrfelix
rotmistr
rotmistr
 
Příspěvky: 130
Registrován: 30/10/2012, 08:43
Nahoru

Re: Heinkel Taifun

Příspěvekod Rase » 20/7/2017, 20:39


mrfelix píše:Tvarem letounu je asi myšlen spíš MiG-15, ten má klasický tvar trochu podobný Repulsině, ačkoliv je delší. Podobný je možná také americký Goblin.


díky za upozornění, opraveno.
Celkově ten tvar křídel vypadá hodně zvláštně a řekl bych až archaicky. Ono zaoblení konců křídel, výškovky i směrovky, je hodně divné. Má podobné řešení vůbec nějaké opodstatnění ?
Obrázek
moje stránky se zajímavostmi:
Zlatá Domácí Kniha
Kabinet Kuriozit
Uživatelský avatar
Rase
6. Podplukovník
6. Podplukovník
 
Příspěvky: 6178
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov
Nahoru

Re: Heinkel Taifun

Příspěvekod Skeptik » 21/7/2017, 05:58


No, vidět v tomto MiG-15 je stejné, jako vidět v Picassově "Ženě" ženu :mrgreen:
Když už hledáš "podivnost", která se tomu nesmyslu podobá, tak proč ne spíše něco od Leduca? Tomu to alespoň létalo. Třeba takový Leduc 020?

Obrázek
ObrázekObrázek

"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
"Važ si lidí, kteří hledají pravdu, a střež se těch, kteří tvrdí, že ji našli."
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
 
Příspěvky: 3393
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia
Nahoru

Re: Heinkel Taifun

Příspěvekod Rase » 21/7/2017, 06:38


Tak píšu to i pro lidi, kteří znají z "bezčumákových" letounů akotát zmíněný MiG :D
Obrázek
moje stránky se zajímavostmi:
Zlatá Domácí Kniha
Kabinet Kuriozit
Uživatelský avatar
Rase
6. Podplukovník
6. Podplukovník
 
Příspěvky: 6178
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov
Nahoru

Re: Heinkel Taifun

Příspěvekod Alfik » 21/7/2017, 10:49


Já bych řekl že je to správně. Leduc měl totiž kabinu pilota v ose motoru, v kuželu nasávacího ústrojí (aby pilot mohl nastoupit - vystoupit, celý kužel se musel vysunout dost daleko vpřed). Kabinu nahoře, klasicky, jako tento stroj, měl např. právě MiG 15.
Podobá se tedy víc MiGu než Leducu :)
ObrázekObrázek

"Dificile est satiram non scribere" Decimus Iunius Iuvenalis
"Lidé jako Hitler by nikdy nemohli napáchat tolik zla, nebýt lidí jako Eichmann" S. Wiesenthal
"Ranní ptáče dál doskáče, ale pozdní kočka to unavené ptáče večer ráda dočká." Já.
Uživatelský avatar
Alfik
7. Major
7. Major
 
Příspěvky: 2183
Registrován: 16/9/2008, 18:23
Bydliště: Jeseník
Nahoru

Re: Heinkel Taifun

Příspěvekod Rase » 21/7/2017, 11:01


Pokud jde o samotnou podobnost, tak ta je nejvyšší u italského letounu Stipa-Caproni. To je taky takový létající sud. Vzhledem k tomu, že pochází z roku 1932, tak je docela možné, že se ideou nechali inspirovat i konstrukéři od Heinkelu. Jen místo větráku, by byl použit motor vycházející ze Schaubergerova projektu Repulsina.

Obrázek
Obrázek
moje stránky se zajímavostmi:
Zlatá Domácí Kniha
Kabinet Kuriozit
Uživatelský avatar
Rase
6. Podplukovník
6. Podplukovník
 
Příspěvky: 6178
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov
Nahoru

Re: Heinkel Taifun

Příspěvekod Algernon » 23/7/2017, 11:10


Nebyl by nějaký tovární výkres, nikoli jen ta malůvka, která text doprovází?

»Uvnitř tohoto motoru vznikají vzdušné víry, které rotují kolem vnitřního povrchu horní části zařízení a pohybují se k vnitřnímu kónusu přístroje a směrem k výstupnímu otvoru.« A prosím tohle, lze to přeložit do češtiny, případně připojit schematický nákres „tělesa“ a „proudění“? Tato vskutku těmto porůznu seřazená slova mi fakticky žádný význam nedávají. Kupříkladu „vzdušné víry uvnitř motoru“, ty mi fakt dělají dost problémy... Ono nějaké proudění zcela nepochybně je v každém lopatkovém motoru (třeba běžný proudový motor, s axiálním kompresorem - i tam je docela zajímavé proudění, zabývají se tím teorie proudění lopatkovou mříží).

A mimochodem, ten elektromotor, »Schauberger vytvořil koncept, kdy v první fázi vzduch víří kolem osy kola, roztáčeného elektromotorem. Odstředivou silou je vzduch vrhán na na okraj kola a přitom prochází lopatkami stočenými do tvaru vývrtky, ...« tak ten elektřinou zásobovalo co? (Mimochodem, co je na té věci tak zajímavé. Tvary letounu — á la MiG-15, á la cokoliv co postavil Leduc, á la libovolně cokoliv...), a nebo motor?

Jinak, pardon, ale tyhle informace mi přijdou spíše jako aprílový vtip... (Nicméně 1. 4. není.) Existují nějaké reálné doklady takového projektu? (Viz třeba kopie nějakého továrního originálního výkresu...) Případně model pro tunelová měření, plus výsledky těchto měření.
Naposledy upravil Algernon dne 23/7/2017, 12:06, celkově upraveno 3
Magnetron? Říci pouze „magnetron“ je totéž, jako když řekneme „elektronka“ — elektronka s mřížkou.

Stejně jako je řada „flašek“ (trioda, tetroda, pentoda, elektronka majáková — prostě řada běžných a mraky speciálních), tak úplně stejně je i řada různých „magnetronů“ — u těch ovšem tok elektronů řídíme magnetickým polem, zatímco u „elektronek“ k tomu slouží mřížky.

Mimochodem, „magnetron obecný“ nevynalezl Augustin Žáček, nýbrže Albert Hull.
Algernon
svobodník
svobodník
 
Příspěvky: 36
Registrován: 8/7/2005, 12:54
Nahoru

Re: Heinkel Taifun

Příspěvekod kenavf » 23/7/2017, 11:19


No keďže tam nikde nevidím spalovaciu komoru alebo niečo obdobné, kde by sa spotrebovávalo palivo, tak to bude len asi nejaká fantasy.Ten elektromotor na pohon "ventilátora" určite nebude schopný dodať "významný" výkon, ktorý by pohol celým letúňom. A určite by mal problém s veľkosťou akumulátorov a ich váhou.
Nikdy never tomu, kto ti vraví komu máš veriť .
V danej situácii sa nedivím že klame UA aj opolčenci prípadne Rusko.Ale,mne vadí že klame EU,USA,NATO.

ObrázekObrázek
kenavf
7. Major
7. Major
 
Příspěvky: 3280
Registrován: 15/12/2010, 23:13
Nahoru

Re: Heinkel Taifun

Příspěvekod Alchymista » 24/7/2017, 00:04


Japonské sebevražedné lietadielko "Ohka" ( Model tuším 22?) malo mať "motorkompresorovú" pohonnú jednotku - je to v podstate reaktívny jednoprúdový motor, ale bez turbíny - má kompresor, spalovaciu komoru a trysku, kompresor nie je poháňaný turbínou, ale malým štvorvalcovým spalovacím motorom. Takže pohon sa dá riešiť aj hoodne podivnými spôsobmi...
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
 
Příspěvky: 4876
Registrován: 25/2/2007, 04:00
Nahoru

Re: Heinkel Taifun

Příspěvekod Skeptik » 24/7/2017, 05:13


Alchymista píše:Japonské sebevražedné lietadielko "Ohka" ( Model tuším 22?) malo mať "motorkompresorovú" pohonnú jednotku - je to v podstate reaktívny jednoprúdový motor, ale bez turbíny - má kompresor, spalovaciu komoru a trysku, kompresor nie je poháňaný turbínou, ale malým štvorvalcovým spalovacím motorom. Takže pohon sa dá riešiť aj hoodne podivnými spôsobmi...

Ano, pokusný (a neúspěšný) model 22 - dva vzlety, dvě havárie, dva mrtví piloti.
Jinak klasická (úspěšná) Ohka model 11 byl kluzák s urychlovacími raketami - zde je zajímavé, že ač byla narozdíl od modelu 22 úspěšná, naprostá většina letu taky končila havárií a smrtí pilota.

Průkopníkem motor-kompresorového pohonu byli Italové ... viz. schéma prvního takového letadla Caproni - Campini ... a těm to fakt létalo.

Obrázek
ObrázekObrázek

"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
"Važ si lidí, kteří hledají pravdu, a střež se těch, kteří tvrdí, že ji našli."
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
 
Příspěvky: 3393
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia
Nahoru

Re: Heinkel Taifun

Příspěvekod kenavf » 24/7/2017, 06:38


Skeptik píše:...
Průkopníkem motor-kompresorového pohonu byli Italové ... viz. schéma prvního takového letadla Caproni - Campini ... a těm to fakt létalo.
..

No priekopníkom bol skôr Henri Coanda ktorý tento druh pohonu použil ako prvý(vynález prúdového motoru??) ale vyskúšal ho len raz v roku 1910 úspešne/pokus skončil haváriou.Ale pravdivosť jeho pokusov je spochybňovaná.Je teoria že jeho lietadlo malo len "dúchadlový pohon",že tam nemal spalovaciu komoru,tú že domaloval na náčrtky o niekoľko desiatok rokov neskôr a v reále že to nikdy neskúšal. https://en.wikipedia.org/wiki/Coand%C4%83-1910


P.S.
Ale keď už nič iné, tak aspoň vďaka nemu vieme prečo sa na nás v sprche lepí igelitový záves(Coanda efekt).
Nikdy never tomu, kto ti vraví komu máš veriť .
V danej situácii sa nedivím že klame UA aj opolčenci prípadne Rusko.Ale,mne vadí že klame EU,USA,NATO.

ObrázekObrázek
kenavf
7. Major
7. Major
 
Příspěvky: 3280
Registrován: 15/12/2010, 23:13
Nahoru

Re: Heinkel Taifun

Příspěvekod Alchymista » 24/7/2017, 08:36


Skeptik - v noci som si nevedel spomenúť na označenie "toho taliana"
našiel som pekný obrázok funkcie
Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
 
Příspěvky: 4876
Registrován: 25/2/2007, 04:00
Nahoru

Re: Heinkel Taifun

Příspěvekod Skeptik » 24/7/2017, 11:43


No, je to sice OT, ale když už jsme došli až sem :)
Existuje dokonce sériové letadlo s motor-kompresorovým pohonem ... i když na tak "čistým" jako u Caproni - Campiny.
Je jím poměrně neznámý MiG-13 (devítka i patnácka jsou známy poměrně dobře :))
MiG-13 měl v přídi motor VK-107 a část jeho výkonu bylo převedeno do kompresorové části v zádi.
Účelem mělo být snížení spotřeby - a tím i zvýšení doletu - u rychlých stíhaček námořního letectva. Celkem se to povedlo - dolet 1.800 km (bez zapnutí kompresorové části) a max. rychlost 825 km/h (se zapnutou kompresorovou částí = v boji).
Provoz byl nicméně hodně náročný na údržbu a vývoj klasických proudových letadel tuto "slepou větev" záhy ukončil. Vyrobeno bylo 10 sériových kusů, z toho k loďstvu šlo 8 kusů a do NII 2 kusy.
Obrázek
Obrázek
ObrázekObrázek

"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
"Važ si lidí, kteří hledají pravdu, a střež se těch, kteří tvrdí, že ji našli."
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
 
Příspěvky: 3393
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia
Nahoru

Re: Heinkel Taifun

Příspěvekod Rase » 24/7/2017, 13:16


Skeptik:
ten MiG-13 jsem nakopíroval jak osamostatný článek do letectva SSSR, ať rozšíří jejich řady :) :
viewtopic.php?f=26&t=7638&p=253556&sid=e86213e5e7bc6a879690263dc7c3e2f0#p253556
Obrázek
moje stránky se zajímavostmi:
Zlatá Domácí Kniha
Kabinet Kuriozit
Uživatelský avatar
Rase
6. Podplukovník
6. Podplukovník
 
Příspěvky: 6178
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov
Nahoru


Napsat komentář
Příspěvků: 15 • Stránka 1 z 1

Zpět na Ostatní letadla

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

  • Nahoru
  • Portál » Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra • Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Portal by phpBB3 Portal © phpBB Türkiye