Stránka 1 z 1

Záchraná bóje Generalluftzeugmeister

Napsal: 14/6/2006, 19:52
od Tunac
Záchraná bóje Generalluftzeugmeister

Německo, na základě žádosti generálplukovníka Udeta vyvinula záchranou bóji pro posádky letadel, které musí nouzově přistát na hladině. Bóje sloužila jako útočiště, než dorazí záchraná letadla.
Bóje byla asi 4m dlouhá, 2,5 m široká, 2,5 m vysoká. Na horní palubě měla asi 1,8 m vysokou věž se signalizačním stožárem a anténou.
Podél vnějšího obvodu bóje probíhá těsně nad a pod hladinou trubkové zábradlí na přidržení posádky a pomocí něj se dostat na žebřík a k věži. 100 m dlouhá plovoucí šňůra se žlutě a červeně zbarvenými plováky upozorňovala přistávající letadlo na směr mořského proudu.
Pokud to bylo možné, mělo se přistávací letadlo snažit přistát na návětrné straně bóje a proti mořskému proudu. V případě, že přistávající letoun bóji minul, umožnil plovoucí provaz posádce dostat se k bóji.
Bóje byla nad vodou natřena jasně žlutou barvou a zřetelně označena 4 červenými kříži na bílém podkladu, je osvětlena bílím kotevním světlem s dosvitem okolo 1000 m.
Uvnitř bóje byly 4 lůžka, suché oblečení a obuv, obvazy a posilující prostředky. Nouzový proviant a asi 25 l vody. V bóji byly k dispozici signalizační prostředky. Na přítomnost lidí v bóji měl za dne upozorňovat vztyčený černý balon a žlutočervená signalizační vlajka. V noci kromě bílého signalizačního světla se na věži rozsvítilo červené a bílé světlo. K přivolání pomoci bylo možno odpálit červenou a bílou světlici, vyslat kouřové signály a světlice na padáčku ze signalizační pistole. Každá bóje byla vybavena vysílačkou a nafukovacím člunem. K utěsnění průstřelů byly na bóji utěsňovací zátky a dřevěná palice a pomocí ručního čerpadla šlo odčerpat vodu.
Mužstvo, které použilo bóji bylo povinno podat hlášení o použití bóje, uvést její číslo aby se doplnil spotřebovaný materiál.

Obrázek Obrázek
Záchraná bóje

Napsal: 14/6/2006, 20:55
od sa58
Docela zajímavé, používali spojenci něco podobného?

Napsal: 15/6/2006, 08:37
od Haness
Viděl jsem fotku této bóje v knize o BoB, nevíš kolik jich bylo celkově "nasazeno." Ona je pravda to, že tyto bóje by byly pro RAF velkým + když v BoB potřebovali každého pilota, jenže kdo by se v těch bójích pak vyznal.

Napsal: 15/6/2006, 17:18
od Tunac
Haness píše: nevíš kolik jich bylo celkově "nasazeno."
Nevím, kolik jich bylo nasazených, ani, zda byly nasazené. To jsem se nikde nedočetl. Článek vyšel asi v 1/2 roku 1940 v Frontnachrichtenblatt der Luftwaffe č. 22

Napsal: 15/6/2006, 17:27
od sa58
Tak jsem ti tam přilepil ty fotky co jsi mi poslal.

Jinak přílohy se vkládají jednoduše - dole pod vložením textu je pole Filename kde klikneš na Procházet a najdeš si obrázek na svém disku. Neměl by obsahovat diakritiku a podobné nesmysly, phpBB se to nelíbí

Do File Comment si můžeš dát popis toho obrázku už s diakritikou

Napsal: 15/6/2006, 21:52
od Haness
Tunac píše:
Haness píše: nevíš kolik jich bylo celkově "nasazeno."
Nevím, kolik jich bylo nasazených, ani, zda byly nasazené. To jsem se nikde nedočetl. Článek vyšel asi v 1/2 roku 1940 v Frontnachrichtenblatt der Luftwaffe č. 22
Nasazeny byly určitě, už během BoB, na fotce o které jsem psal byl britský voják, který si ji prohlížel když ji proud odnesl k břehům Anglie.

Napsal: 15/6/2006, 21:54
od Bruno
To sa vykladalo z lodí v mieste bojových operácií, alebo to zhadzovali z Giganta, alebo ako sa to dostalo na vodu? :oops:

Napsal: 19/6/2006, 08:52
od J.T.C
vlekli to tam rychlými čluny.V době BoB Giganti nelétali,a nevím kudy z něj by je shazovali.

Napsal: 19/6/2006, 20:07
od Bruno
Nikde sa nepíše o BoB, nad vodou sa lietalo aj inde a s tou otazkou som len strtielal od boku tak klidek kowboji... :mrgreen: