Stránka 18 z 18

Re: Nasazení Me262

PříspěvekNapsal: 9/10/2018, 15:56
od kenavf
The Army Air Forces had placed orders for 300, or enough planes for about nine combat squadrons. When it became apparent that the XP-59A would not be tangling with Messerschmitts or Mitsubishis, the number of aircraft built was reduced to 66
https://nationalinterest.org/blog/buzz/ ... orea-30697
https://www.militaryfactory.com/aircraf ... aft_id=183
Pôvodná objednávka 300ks
( bola zredukovaná na 66ks po zistení že lietadlo nie je schopné súperiť ani s Messrschmitom ani s Mitsubishi.)

Re: Nasazení Me262

PříspěvekNapsal: 10/10/2018, 06:42
od Dzin
Skeptik
Když budeme argumentovat počtem, tak právě že těch 80 letadel je na letadlo v době WW2, se kterým se počítá pro operační nasazení, strašně málo. Třeba P-75 bylo před jejím zrušením objednáno 2500 kusů.

K té výzbroji, je potřeba vyzkoušet i střelecký výcvik a i letadlo jako zbraňovou platformu.

kenavf
Zkusím co nejlépe reprodukovat.

K té redukci na 66 kusů, to tak prý není. V roce 1943 byla výroba seškrtána na 50 kusů. K těm 66 se dostalo tak, že jsou 3 prototypy XP-59A, 13 předsériových YP-59A a 50 sériových P-59A/B, dohromady 66 letadel.

Sériová výroba pro P-59A měla být 100 kusů (ne 300) a seškrtána na 50 strojů (finálně 20 P-59A a 30 P-59B) byla už 30. října 1943, tedy ještě před tím, než došlo k poměření s Me-262. Spojitost mezi tím je tedy naprosto nulová.

Re: Nasazení Me262

PříspěvekNapsal: 10/10/2018, 06:43
od skelet
Dzin a zdroje? Protože většina zdrojů co jsem četl hovoří o objednávce několikati set kusů, které byly seškrtány na to co bylo rozpracováno.

Re: Nasazení Me262

PříspěvekNapsal: 10/10/2018, 07:16
od Dzin
skelet
Už jsem se na to zepta.

Re: Nasazení Me262

PříspěvekNapsal: 10/10/2018, 08:44
od kenavf
Dzin píše:..Sériová výroba pro P-59A měla být 100 kusů (ne 300) a seškrtána na 50 strojů (finálně 20 P-59A a 30 P-59B) byla už 30. října 1943, tedy ještě před tím, než došlo k poměření s Me-262. Spojitost mezi tím je tedy naprosto nulová.

Ale bola tam už možnosť porovnať s Mitshubishi, resp sa zistili reálne vlastnosti stroja a odhad možností zlepšenia. Na základe toho to redukovali na 66 ks aby aspoň získali nejaké praktické skúsenosti z operačného nasadenia s nádejou že sa to zlepší nejakým technickým vývojom. Nezlepšilo sa to a tak sa sústredili na P-80.

Dzin píše:Když budeme argumentovat počtem, tak právě že těch 80 letadel je na letadlo v době WW2, se kterým se počítá pro operační nasazení, strašně málo. Třeba P-75 bylo před jejím zrušením objednáno 2500 kusů...

Ten argument s P-75 je skôr proti tvojmu tvrdeniu.Bola najprv objednaná stavba dvoch prototypov a potom stavba 2500 kusov,postavených len 8 kusov....prečo asi? Pretože potenciál na operačné nasadenie sa ukázal ako prehnaný a lietadlo sa nezlepšilo natoľko aby ho zaviedli.
U lietadiel ktoré nechcú operačne zaviesť ale skúšajú len ich životaschopnosť koncepcie sa robí vždy len pár prototypov, a ukáže sa že nie je životaschopná, tak sa o objednávkach v desiatkach,stovkách,tisícov kusov nehovorí. viď. XP-54,XP-55,XP-56,XP-67. Pritom napríklad XP-67 nebolo až tak avantgardné a neboli tam objednávky ani v desiatkach kusov.

Although Bell proposed that the Army Air Forces should acquire 300 P-59 production fighter aircraft, the Army decided to order only 100. Despite the altitude record, the P-59 was clearly outclassed by contemporary piston engine fighters such as the North American P-51 Mustang, Republic P-47 Thunderbolt, and Lockheed P-38 Lightning (see NASM collection for these aircraft).
https://airandspace.si.edu/collection-o ... -airacomet
Aj keď Bell navrhoval 300ks produkčných kusov, armáda objednala len 100 produkčných kusov.

P.S.
XP-59, YP-59,P-59....nebolo už to že lietadlo dostalo označenie P-59 znakom toho že bolo zaradené do operačného nasadenenia?

Re: Nasazení Me262

PříspěvekNapsal: 10/10/2018, 13:45
od Dzin
kenavf
Asi si sedím na vedení, ale kterou Mitsubiši máš v roce 1943 na mysli?

Jinak i na wiki píší to, co jsem tu psal, žádná redukce na 66 kusů, ale oněch 3 + 13 + 20 + 30.

Jinak porovnáváme ne kolik bylo kusů postaveno, ale kolik jich bylo objednáno. Prvotní objednávky strojů pro bojouvé nasazení byli takhle vysoké, u P-59 tomu tak nebylo.

Ale jak si čtu dál, jsme se vlastně shodli, že jich opravdu nebylo objednáno 300, ale 100 kusů.

P.S.
To jen znamená, že už se jedná o sériový stroj. Neplyne z toho k čemu ho armáda chtěla použít resp. jestli ho měla v úmyslu nasadit i v boji.

Re: Nasazení Me262

PříspěvekNapsal: 10/10/2018, 14:46
od Skeptik
Dzin
Je to pořád dokola :???:

Požadavek byl na stíhací letoun s proudovým motorem (proudový motor vyvinutý na základě transferu technologie z GB) … stejně jako Gloster Meteor

Vyrobeny 3 prototypy XP-59 a 13 předsériových YP-59 se silnějším motorem (ale pořád nedostatečnými výkony).
Celkem vyrobeno 3 + 13 = 16 letadel

Po úvodních, ne úplně úspěšných testech, byla v červnu 1943 nabídnuta Bellem sériová výroba s tím, že letoun vylepší a zvýší jeho výkony, pokud bude objednáno 300 sériových letadel. Nejvýznamnější úpravou bylo zmenšení křídla … rozpětí zmenšeno o 1 metr, plocha křídla se zmenšila o 1,3 m2.
V březnu 1944 objednáno 100 ks a byla zahájena sériová výroba P-59A = plně vybaveného a vyzbrojeného stíhacího letadla.
Výkony letadla i nadále nedostatečné a tak byla výroba po dokončení 20 kusu ukončena.
Celkem vyrobeno 20 letadel

Bellem nabídnuta další upravená verze - P-59B.
Na tuto verzi převedena původní objednávka resp. těch nedodaných 80 kusů. Výkony však pořád nedostatečné (horší než u tehdejších pístových letadlech, a to ve všech kategoriích), a proto objednávka po dodání 30-ti kusů definitivně stornována.
Celkem vyrobeno 30 letadel.

Celkem P-59 vyrobeno 16 + 20 + 30 = 66 kusů

Vyrobené letouny byly z velké části předány 445. stíhací letce k operačním testům (15 P-59A a 19 P-59B). Výkony opět shledány nedostatečnými a letadla nikdy nebyla předána operačním perutím. V prosinci 1945 vydán rozkaz o přezbrojení 445. stíhací letky na P-80 a P-59 byly počátkem roku 1946 vyřazeny … létat zůstalo jen pár pokusných letadel.

Nicméně asi vím, proč se někteří domnívají, že P-59 nebyly určeny jako operační.
V říjnu 1944 se uskutečnily zkušební vzdušné boje mezi P-59A na jedné a P-47 a P-38 na druhé straně. Při těchto vzdušných bojích se ukázalo, že P-59A má nad pístovými stíhači jen jedinou převahu … a to v poloměru horizontální zatáčky :?: … proto taky u P-59B byla zmenšena plocha křídla.
Tři týdny po těchto testech měl generál Henry H. Arnold, velitel United States Army Air Forces, prohlásit, že USAAF nikdy nebude kupovat P-59A jako bojový letoun a nechal zastavit jejich výrobu.
Měla být zadána výroba nové (operační) proudové stíhačky, kterou se měl stát Bell P-59B !!!

Nicméně i ta se ukázala počátkem roku 1945 jako nevhodná, což "otevřelo dveře" konkurenčnímu YP-80A, který byl v únoru 1945 (po zastavení výroby P-59B) objednán v počtu 334 kusů. Ale to už je jiná historie.