Díky moc za odpověď. Ono je to těžko poznat, ale okolo té šachovnice je červené lemování. Jestli se nepletu, tak tím byly označeny skupiny armád. Armády jako takové používaly šachovnice bez lemu.
A taky dík za osvětu okolo kódových označení. Pochopil jsem to dobře, že Kampfverbände dostávaly letadla až u jednotek a určovaly ekadru, letku a letoun ve skupině? Naproti tomu Stammkennzeichen dostaly letadla podle určitého klíče už ve výrobě a na jejich další nasazení se nijak nevázala?
Matka Tereza: "Problém dnešního světa není nasytit chudé, ale ty bohaté."
p3tris píše:Pochopil jsem to dobře, že Kampfverbände dostávaly letadla až u jednotek a určovaly ekadru, letku a letoun ve skupině? Naproti tomu Stammkennzeichen dostaly letadla podle určitého klíče už ve výrobě a na jejich další nasazení se nijak nevázala?
Pochopil jsi to naprosto správně. Jedno letadlo během své kariéry u Luftwaffe mohlo nosit různé Kampfverbände, pokud bylo přesouváno mezi jednotkami. Stammkennzeichen bylo označení které letadlo dostalo v okamžiku kdy ho převzala Luftwaffe, a zůstalo mu celou dobu jeho existence. I když třeba mělo na sobě Kampfverbände, pořád byl pro byrokraty dohledatelný podle Stammkennzeichen. Stammkennzeichen nosily mimochodem i mašiny cizího původu (nevyrobené v Německu), nebyl to až tak úplně tovární kód. Spíš evidenční označení v rámci Luftwaffe.
Chtěl bych se zeptat na známou Me-262 W.Nr.111711, se kterou přelétl Hans Fey. Většina zdrojů uvádí, že se jednalo o stíhací verzi A-1a. To dokládají i snímky z testování v USA po válce, na kterých nejsou žádné závěsníky vidět. Výstřelné otvory kanonů má čtyři, později všechny zatmelené.
Teď jsem ale našel snímky tohoto letounu zamaskovaném v nějakém lese, kde závěsníky zřetelně vidět jsou, a to dokonce i s číslem 711. Ale vypadá to znovu na čtyři kanony.
Takže bych se chtěl zeptat: Jedná se o verzi A-2a bez zatmelených výstřelných otvorů, nebo se i na verze A-1a montovaly závěsníky (třeba pro přídavné nádrže)? Potřeboval bych vědět konkrétní verzi u W.Nr.111711 (téměř jistě následující W.Nr.111712 byla A-2a).
p3tris píše:Chtěl bych se zeptat na známou Me-262 W.Nr.111711, se kterou přelétl Hans Fey. Většina zdrojů uvádí, že se jednalo o stíhací verzi A-1a. To dokládají i snímky z testování v USA po válce, na kterých nejsou žádné závěsníky vidět. Výstřelné otvory kanonů má čtyři, později všechny zatmelené.
Teď jsem ale našel snímky tohoto letounu zamaskovaném v nějakém lese, kde závěsníky zřetelně vidět jsou, a to dokonce i s číslem 711. Ale vypadá to znovu na čtyři kanony.
Takže bych se chtěl zeptat: Jedná se o verzi A-2a bez zatmelených výstřelných otvorů, nebo se i na verze A-1a montovaly závěsníky (třeba pro přídavné nádrže)? Potřeboval bych vědět konkrétní verzi u W.Nr.111711 (téměř jistě následující W.Nr.111712 byla A-2a).
Jestli se nepletu, tak u A-2 byl zachován počet výstřelných otvorů a lože kanonů, ale kanony nebyli montovány a výstřelné otvory byli zakryty montážní krytkou. Kdykoli tak mohl být změněn počet a typ zbraní.
Závěsníky pro přídavné nádrže nebo rakety bylo možné namontovat i na většinu vyrobených A-1.
Díky. Ty závěsníky byly u obou verzí stejné (ETC 503)? Takže ty letouny bylo snadné modifikovat na obě verze? A rozdíl zůstával jen ve větší nádrži a redukovaného pancéřování kabiny u A-2a?
Matka Tereza: "Problém dnešního světa není nasytit chudé, ale ty bohaté."
p3tris píše:Díky. Ty závěsníky byly u obou verzí stejné (ETC 503)? Takže ty letouny bylo snadné modifikovat na obě verze? A rozdíl zůstával jen ve větší nádrži a redukovaného pancéřování kabiny u A-2a?
Snadné modifikovat na obě verze ne. Lišilo se to přeci tou nádrží a pancéřováním. Závěsníky byli stejné. Rozhodně bylo snažší demontovat závěsníky z A-2 než je přidávat na A-1. Jen bylo možné továrně přidat závěsníky na A-1 a u obou verzí laborovat se střeleckou výzbrojí. Zatmelené výstřelné otvory jsou, myslím, až poválečná záležitost.
Vycházel bych z toho, ale nebral to jako dogma, že pokud oba "sousední" stroje z bloku byli A-2, je A-2 i tento stroj. Bohužel to často neplatí ani u letadel s daleko přesněji zaznamenanými verzemi a seriály.
Zdravíčko pánové a dámy, trochu z jiného soudku. Vytvářím detailní 3D model Me-262. Prošel jsem opravdu spoustu knih a monografií, ale nemohu se dobrat přesné hodnoty vnitřního průměru válcovitého kokpitu, případně i tloušťky jeho stěny. Díky
Chcel by som sa spýtať aké jednotky zostali na západe počas operácie Barbarossa. Hlavne vo Francúzsku, Holandsku a Belgicku ale aj ako PVO Nemecka. A tiež na ich výzbroj.
Hektor píše:Chcel by som sa spýtať aké jednotky zostali na západe počas operácie Barbarossa. Hlavne vo Francúzsku, Holandsku a Belgicku ale aj ako PVO Nemecka. A tiež na ich výzbroj.
Stav při zahájení Operace Barbarossa -
Francie + Holandsko + Belgie - Stab/JG2 - Bf 109F I./JG2 - Bf 109E-7/N (GM 1) II./JG2 - Bf 109F III./JG2 - Bf 109F Stab/JG26 - Bf 109E-7/N (GM 1) I./JG26 - Bf 109E-7/N (GM 1) II./JG26 - Bf 109E-7/N (GM 1) III./JG26 - Bf 109F Stab/ZG76 - Bf 110 II./ZG76 - Bf 110 II./KG2 - Do 217E I./KG4 - He 111H II./KG4 - He 111H I./KG30 - Ju 88A I./KG40 - Fw 200C II./KG40 - Do 217E + He 111H III./KG40 - He 111H KGr.100 - He 111H KGr.606 - Ju 88 KüFlGr106 - Ju 88 + He 115
Nórsko a Stredomorie mám od niehorstera takže toto bolo presne to čo som chcel vedieť. Počty potešia ale nieje to smrtelne vážne nutné, keď tak umiestnenie. Išlo mi len o to s čím by mohla BoB pokračovať v roku 41. U JG26 som čakal už Fw.
No počítat se dalo s postupným přechodem z Fridrichů na první 190-sátky. Co si matně vybavuji tak jen ve Francii bylo pouze cca 100 Prillerových stíhaček. Takže žádná hitparáda natož BoB Nr. II.
"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Zemakt píše:No počítat se dalo s postupným přechodem z Fridrichů na první 190-sátky.
V roce 1941, kdy polovina stíhaček byly Emily ?
Fw 190 A-1 šel do série až v červnu 1941 (Barbarossa) a do října 1941 jich bylo vyrobeno cca 100. První dostala II./JG 26 vyzbrojená Bf-109E-7.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství." "Važ si lidí, kteří hledají pravdu, a střež se těch, kteří tvrdí, že ji našli."
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství." "Važ si lidí, kteří hledají pravdu, a střež se těch, kteří tvrdí, že ji našli."
Hektor píše:Nórsko a Stredomorie mám od niehorstera takže toto bolo presne to čo som chcel vedieť. Počty potešia ale nieje to smrtelne vážne nutné, keď tak umiestnenie. Išlo mi len o to s čím by mohla BoB pokračovať v roku 41. U JG26 som čakal už Fw.
Ten seznam co jsem sem dával není úplně správně, tady je přesnější -
Stav při zahájení Operace Barbarossa -
Francie + Holandsko + Belgie -
---- Jagdfliegerführer 2 + Jagdfliegerführer 3 ---- I./JG52 - Bf 109F + Bf 109E / Leeuwarden Stab/JG2 - Bf 109F / Beaumont-le-Roger I./JG2 - Bf 109E-7/N (GM 1) / Brest II./JG2 - Bf 109F / Abbeville III./JG2 - Bf 109F / Liegescourt Stab/JG26 - Bf 109E-7/N (GM 1) / Audembert I./JG26 - Bf 109E-7/N (GM 1) / St. Omer II./JG26 - Bf 109E-7/N (GM 1) / Maldegem III./JG26 - Bf 109F / Liegescourt ( mínus 7./JG26 v Africe) II./ZG76 - Bf 110 / Leeuwarden ---- IX. Fliegerkorps ---- II./KG2 - Do 217E / Achmer (Německo), od 1.7.41 Evreux Stab/KG4 - He 111H / Soesterberg I./KG4 - He 111H / Soesterberg III./KG4 - He 111H / Leeuwarden Stab/KG28 - He 111H / Nantes I./KG28 - He 111H / Nantes III./KG26 - He 111H / Le Bourget Stab/KG30 - Ju 88A / Eindhoven I./KG30 - Ju 88A / Eindhoven III./KG30 - Ju 88A / Melun-Villaroche IV./KG30 - Ju 88A / Bretigny Erp.St./KG30 - Ju 88A / Amsterdam KGr.100 - He 111H / Chartres ---- Fliegerführer Atlantik ---- Stab/KG40 - Fw 200C / Bordeaux I./KG40 - Fw 200C / Bordeaux II./KG40 - Do 217E + He 111H / Bordeaux III./KG40 - He 111H / Cognac KGr.606 - Ju 88A / Lannion KGr.106 - Ju 88A / Amsterdam ( část Gruppe v Německu) 1./Kü.Fl.Gr.906 - He 115 / Brest 2./Kü.Fl.Gr.506 - He 115 / Brest 5./Bo.Fl.Gr.196 - Ar 196 / Brest ---- Stab/NJG1 - Bf 110 / Deelen-Arnhem I./NJG1 - Bf 110 / Venlo II./NJG1 - Bf 110 + Do 215 / St. Trond III./NJG1 - Bf 109 + Bf 110 / Twente I./NJG2 - Ju 88C + Do 17Z / Gilze Rijen
Německo -
Stab/JG1 - Bf 109F + Bf 109E / Jever I./JG1 - Bf 109F + Bf 109E / Jever, části v Holandsku (Katwijk, De Kooy) I./NJG3 - Bf 110 / Vechta ( mínus 1./NJG3 v Benghází)
--------------------------------------
II./JG26 se na Fw 190A-1 začala přezbrojovat (velmi pomalu) až 7. srpna 1941, první sestřel na Fw 190 je zaznamenán 14. srpna 1941.
To umístění jednotek je takové spíš orientační, létaly často z nejrůznějších satelitních letišť. Velká část bombardovacích jednotek IX. Fliegerkorpsu se brzy přesunula na Východ, od druhého týdne v srpnu tam zůstala sotva polovina z nich.
Mohl by mi někdo vysvětlit rozdíl mezi schwere Flugmelde-Leit-Kompanie, mittlere a leichte. Je to dané rotní výbavou, a existoval v této věci i nějaký standart. Jaká zařízení ta která rota má mít? Díky
"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Tak jsem trochu hledal, a s největší pravděpodobností ono dělení rot odpovídá tomu, zda jednotky obsluhovaly ústředny I., II. či III. řádu. Přičemž tomu logicky odpovídala radiolokační aj. výbava.
Nicméně, to co jsem hledal jsem stejně nenašel. No vlastně našel, ale nejedná se ani tak o problematiku "radarstellungen", ale o Funksendezentralen - FuSZ. Tedy o radiovysílače, které byly v době tisícileté říše situovány v okolí letišť. Někdy mohla jedna centrála zabezpečovat i provoz několika letišť najednou. Netuší, nebo nemá o těchto zařízeních někdo nějaké hlubší znalosti/informace. Tj. budovy, stožáry, antény, posádky, organizace, zkrátka něco? Vše se hodí. Díky
"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"