Stránka 2 z 2

Napsal: 2/7/2005, 10:05
od Nelson
Tyhle dvě letadla nemůžeš srovnávat přímo. Corsair vznikal jako stíhací letoun nové generace kdežto u Hellcatu šlo o rozvinutí starších konstrukcí. Právě proto byl F6F bez problémů zařazen do služby, kdežto F4U byl během vývoje z větší části překopán. Ekvivalentem Corsaira byl až F8F Bearcat

Je to jako bych chtěl srovnat krásný a moderní B-17 Flying fortres a B-18 Bolo. Funkčně je mezi nimi rozdíl 10-15 let a přitom vznikaly ve stejné době a na základě stejného požadavku

Obrázek
F8F_topvi.

Obrázek
F8F_sport.

Napsal: 2/7/2005, 12:07
od Haness
B-17 FF....

Záleží na tom jak tzo myslíš přímo, srovnávat by se daly pže po tom sloužili na L.L: společně takže určité srovnání tam být muselo.

Mezi F8F a Corsairem je taky nějaká časivá mezera a ta taky stojí za povšimnutí.

Napsal: 2/7/2005, 18:31
od YAMATO
Zas takový rozdíl mezi F6F A F4U nebyl. Ostatně F8F byla zase jiná filosofie, jakési americké "Zero".

Mimochodem, není zas tak pravda, že by byl při vývoji Corsair problematický...trochu zlobil podvozek při přistání na LL, bylo to dost rychle opraveno, ale to už si námořníci oblíbili Hellcata a proto to zdržení při zavádění Corsairu...

Napsal: 2/7/2005, 19:28
od Nelson
YAMATO píše:Zas takový rozdíl mezi F6F A F4U nebyl. Ostatně F8F byla zase jiná filosofie, jakési americké "Zero".

Mimochodem, není zas tak pravda, že by byl při vývoji Corsair problematický...trochu zlobil podvozek při přistání na LL, bylo to dost rychle opraveno, ale to už si námořníci oblíbili Hellcata a proto to zdržení při zavádění Corsairu...
Velkým problémem u Corsairu byl obrovský kroutící moment velké vrtule. Ono 2250 až 3000 koníků, to už je síla. Kvůli vrtuli bylo nutné použít dost vysoké podvozkové nohy a z letounu byl při pojíždění na palubě doslova mizerný výhled. A první verze podvozku byla navíc dost křehká. Při vývoji se také různě posunovalo umístění kokpitu, měnilo se umístění palivových nádrží, geometrie křídel.

Těch změn bylo celkem dost, jak už jsem napsal F4U byl koncepčně úplně nový stroj takže ty problémy se daly čekat. Ale s tou oblíbeností Hellcata to byla pravda, byl to také jeden z důvodů. Hellcat měl totiž na stíhačku mohutné pancéřování kokpitu a snesl velké bojové poškození.

Napsal: 2/7/2005, 19:39
od YAMATO
Máš pravdu, trochu jsem to přehnal s tím jednoduchým vývojem. Ale ten výhled nebyl hlavní problém, bylo to hlavně špatné chování Corsairu při kritické pádové rychlosti. Docházelo při ní k téměř bez varování k pádu po levém křídle. Okamžité zvýšení výkonu motoru pomohlo, letoun ztratil několik metrů a byl z toho venku. Což ovšem při přistání na palubě dost vadilo, neboť letoun narážel příliš tvrdým podvozkem na palubu a pak nezachytil brzdicí lano. Odstranění problému chvíli trvalo a tak ho předběhl "nouzový" Hellcat.

Napsal: 2/7/2005, 22:22
od sa58
No ono je všeobecně problém přenést velký výkon motoru okolo 3000 HP a výše na vrtuli. Extémem je vrtule u Tu-114 resp. Tu-95/142 Bear - motory NK maj okolo 12-15000 HP, možná i víc (jsou ale turbovrtulové). Proto se používají složité protiběžné vrtule.

Obrázek
Tu-95h

Napsal: 2/7/2005, 23:38
od YAMATO
Tohle je vůbec brutální letadlo. Bohužel o něm moc nevím...nemáte na něj někdo něco víc?

Napsal: 3/7/2005, 00:20
od sa58
Má celou knížku o Tupolevech, zkusím z ní něco vybrat. Těch informací je tam obrovské kvantum, bude to chvíli trvat.

Napsal: 3/7/2005, 01:13
od Melkor
Tak do toho, Medvěd je moje oblíbené letadlo.

Napsal: 3/7/2005, 11:16
od Haness
Kvůli velikosti a síle motoru,takže i vrtule je vůbec Corsair konstruován tak jak je, ten ohyb v křídlech je právě kvůli tomu že je ta vrtule tak velká a aby nebyla podvozková noha moc dlouhá a tu´díž i křehčí.

Napsal: 16/12/2005, 01:01
od Fatale
Prumernej pilot Peklokocky by si na Korzaru rozbil hubu, bylo to velmi tezky letadlo na pilotaz a na rozdil od F6F neodpoustelo chyby, starty a pristani s nim byly utrpenim i na zemi, natoz na palube lodi, za letu si pilot ani na chvilku nevydechnul, protoze musel co chvili letoun trimovat, nebot jeho nestabilita byla obdivuhodna, Peklokocka byla oproti F4U takovej poklidnej paprda 8) Nicmene s kvalitne vycvicenym pilotem byl Korzar diky svym fenomenalnim vykonum asi temer nesestrelitelnej...

nemam to z vlastni hlavy, je to z rozhovoru s pilotama...

Napsal: 11/10/2007, 09:16
od jean2005
YAMATO píše:Zas takový rozdíl mezi F6F A F4U nebyl. Ostatně F8F byla zase jiná filosofie, jakési americké "Zero".
Já měl dojem, že F8F byl spíš taková super záchytná stíhačka, třeby proti kamikaze a tak, prostě obrovské zrychlení a stoupavost (na tu dobu), však se dodnes používají pro závody, ne? A Zero bylo zase pro dlouhý dolet, velmi lehké a obratné...

Napsal: 10/8/2008, 04:04
od Thór
Corsaira stavím jednoznačně před cokoli od firmy Grumman.C. vypadal nebezpečně a nebezpečnej i byl. Mám podezření že spousta japonskejch pilotů v Zerech spadli smíchy, když viděli když viděli poprvé prasátko s křidýlkama a poetickým jménem Divoká kočka. Kdo tomu letadlu mohl dát takhle blbej název?

Napsal: 10/8/2008, 06:41
od Hans S.
Corsair měl své výhody a Grummany zase své. Saburo Sakai se při svých setkání s F4F tedy zrovna dvakrát nesmál.

*** Diskuse byla uzamčena. Aktualizovaná verze článku je k dispozici ZDE ***