Stránka 1 z 5

Graf Zeppelin objeven!

Napsal: 28/7/2006, 20:45
od Lord
Obrázek

Další záhada druhé světové války byla objasněna! Na objevení čekala tato německá letadlová loď 60 let. Stalo se tak 12. července 2006, kdy pracovníci polské ropné společnosti Petrobaltic, nedaleko přístavního města Gdaňsk, narazili na vrak tajemné lodi. Přivolaní armádní potápěči, vybavení moderními přístroji, domněnku většiny historiků potvrdili. Historik imperiálního válečného muzea v Londýně Nick Hewitt se vyjádřil, že pokud by byla v okamžiku zahájení války loď akceschopná, "měla by obrovský vliv na její průběh" a pravděpodobně by narušila transatlantické námořní trasy. Prchající němečtí vojáci se v roce 1945 pokusili loď zničit. Neúspěšně.

Obrázek

Nakonec se Graf Zeppelinu zmocnila postupující Rudá armáda. Co se však pak stalo, zůstává dodnes záhadou. Proč Sovětský svaz a následně Rusko celá léta zarytě tajilo skutečnou polohu potopené lodi? Vezla loď tajný náklad? Najela na minu, či byla sověty záměrně potopena? Hypotézy jsou různé. Expertiza vojenských potápěčů by měla pomoci odhalit důvod zkázy lodi. Souřadnice vraku jsou 55.48/18.38.

Obrázek

Napsal: 28/7/2006, 21:05
od Lord
další fotodokumentace

Obrázek

Obrázek

Napsal: 28/7/2006, 21:28
od sa58
Proč by rusové potápěli svoji jedinou letadlovku?

Bátuška Stalin je sice neměl rád, přece jen to byla skoro funkční loď.

Napsal: 28/7/2006, 21:55
od Lord
Když už tady redboy má ty souřadnice můžete najít, kde spočívá Graf Zeppelin. Ale nic kromě moře asi neuvidí, mělo by to jen mýtický význam :lol:

Loď se nachází v hloubce 80 metrů zhruba 70 km od polského pobřeží. Takže do Ruska nedoplula … to je můj závěr.

Napsal: 29/7/2006, 11:43
od Foxbat
a už žiadny Me109T s hákom pod bruchom na nej nepristál, čo je škoda :(

Napsal: 31/7/2006, 10:57
od YAMATO
Proč? Tragičtější palubní stíhač než Traged (eh pardon...Träger) si lze stěží představit.

Napsal: 31/7/2006, 18:16
od Nelson
Říkáš, stěží představit?
Co takhle britské konstrukce palubních stíhaček z počátečního období WWII? Například Blackburn Skua byl tak dokur**ný letoun, že většina strojů Mk.II byla rovnou zařazena do druhé linie. A o stíhací perle Blackburnu Rock raději ani nemluvím. I dvojplošník Gloster Sea Gladiator dosahoval lepších výkonů.

Napsal: 31/7/2006, 18:58
od YAMATO
No jo, ale představ si přistávání Bf 109 T s jeho tragickým podvozkem (měl stejný, jako E!), s jeho do boku odklopnou kabinou (tj. ji pilot nemohl odsunout a zlepšit si šanci na záchranu při nehodě), s jeho problémy se sloty...kdysi jsme to rozebírali na Frontě (http://www.fronta.cz/forum.php?tema=213).

Roc byl samosebou taky tragéd, Skua zas nebyla stíhačka jako taková, ale spíše střemhlavý bombardér, ač, já vím, měla být dvouúčelová.

Napsal: 7/8/2006, 08:59
od Jája
Ad Skua - ta byla od začátku projektovaná jako dvouúčelové letadlo (střemhlavý bombardér a stíhačka dohromady) s nezbytným navigátorem, aby se pilot nad širým mořem neztratil. A výsledek? Letadlo, které neumělo pořádně ani jedno ani druhé.
Důvod vzniku této konstrukce byl podle mě celkem rozumný - ušetříte místo na lodi při zvýšení úderné síly (zhruba řečeno - máte 40 střemhlavých bombardérů a 40 stíhaček ale na lodi vám stojí 40 letadel), nakonec se tato konstrukce ukázala jako slepá ulička, lepší byli stíhačky nesoucí bomby.
Na začátku války ovšem Skua dosáhla několika úspěchů, které spíše ale byly umožněny slabou obranou cílů a odvahou pilotů, než výkonností Skuy.

Napsal: 7/8/2006, 20:30
od Tunac

Napsal: 28/8/2006, 11:13
od mr.hynder
jedno jediné malé štěstí že už nestihly s tou lodí zvrátit válku
ale zas na druhou stranu by bylo docela pěkný vidět jí v celej parádě jak by měla vypadat :(

Napsal: 28/8/2006, 11:54
od Jája
Myslím, že s tou lodí by nezvrátili vůbec nic. Vzhledem k tomu kolik potřebuje LL doprovodných plavidel, aby jako svaz mohla účinně fungovat, tak si myslím, že její stavba byla mrhání prostředky.
Pokud by měli Němci loďstvo tak jak si do budoucna plánovali tak její stavba byla nutností, ale vzhledem k situaci na moři se měli uvolnit kapacity loděnic co nejdříve pro výrobu a vývoj ponorek.
Druhou stránkou je její letadlová výzbroj, která by podle mě sílu LL srážela dolů. Asi se to už probíralo jinde na fóru tak to nebudu rozebírat.

Napsal: 5/5/2008, 11:07
od kacermiroslav
Taky si myslím, že by tato německá letadlová loď na průběhu války nic nezměnila. Myslím, že měla nést max nějakých 42 letadel, což je žalostně málo na to, co proti nim mohli nasadit spojenci. Navíc se asi počítalo s jinými typy letadel než Me Bf 109. Testy se prováděli na našich B-534. Takže je otázkou, i kdyby byla dostavěna, čemuž fakt moc nechybělo (byla hotova z 95%), co by na ní lítalo? Asi by nakonec byla použita jako křožník, když měla na palubě těžká děla ráže 203mm :-)

Napsal: 5/5/2008, 12:08
od Hans S.
Počítalo se se službou navalizovaných Bf 109, Ju 87 a mám za to, že ještě nějakého typu.
Bf 109 T měl lehce zvětšené křídlo a byl vybaven přistávacím hákem. Vývoj letounu byl úspěšně dokončen a není pochyb, že by na palubách Graf Zeppelinu skutečně sloužit mohl. Zda by to byla služba úspěšná, to už je otázka. Tyto Bf 109 T nakonec sloužily v Norsku.
U Ju 87 podrobnosti neznám.

Napsal: 5/5/2008, 12:30
od Rosomak
Ju 87C. Tj. Upravené 87B, sklopná křídla, sklopní ocasní hák, odhazovací podvozek kvůli přistání na moři.

Přehled lodi zde: http://www.youtube.com/v/-OLj_TurDSg&hl=en

Napsal: 5/5/2008, 14:11
od wildesau
Byly pro ni vyrobeny i torpédonosné Fi-167.Ty potom skončily v chorvatských službách.

Napsal: 6/5/2008, 11:19
od Mantra
Podle Wikipedie, ji potopili sami rusové. Zkoušeli na ní co je třeba k potopení takového kolosu jako je letadlová. Samozřejmě v kontextu studené války, to znamenalo, učit se potopit americké letadlové lodě.
Obrázek

Napsal: 13/7/2008, 17:16
od Hektor
K typom použiteľným na Graff by som rád pridal pár kúskov ktoré vyskúšali Taliani. FIAT G-50 ako prieskumní
AR-96B netuším prečo
Re- 2001 ako stíhací bombardér
Ju-87 D(1?) vraj skúšali ale určite tam bola nejaká úprava na pristátie

Je zaujímaví hlavne ten FIAT G-50 pretože mi tam pripadá zbytoční, rovnako dobre mohol robiť prieskum aj Re-2001 a to mal ešte aj väčší dolet (nádrže v krídlach). Ale nasledovník G50 teda G55 bol používaní ako torpédonosné lietadlo a to už zmysle dáva + pri použití Re-2005 by vznikla na palube unifikácia motorov takže ľahšia údržba.

Napsal: 13/7/2008, 18:54
od Hans S.
Graf Zeppelin snad neměl nosit italské letouny, ale pouze německé, ne?

Provoz na letadlových lodích vyžaduje od letounů trochu odlišné vlastnosti, než od těch vzlétajících a přistávajících na zemi. Mimochodem Fiat a Regiane jsou odlišné letecké továrny. Obě mohly dávat své návrhy na své letouny, byť jeden samozřejmě mohl být slabší, než druhý.

Napsal: 14/7/2008, 08:29
od Hektor
Sorry je tam napísané použiteľným nie plánovaním pre Graff ani testovaním,
bol to len taký dodatok lebo Aquila ani Falko tu nemajú vlastní článok a myslím že Nemci by sa nezdráhali použiť aj cudzie lietadlá (B-534) na lodi.