Napsal: 14/7/2008, 11:48
V tom případě je to ovšem velký offtopic a v tomto vláknu nemá co dělat. G.50 i Re 2000 - 2006 najdeš ZDE.
Tak ty informace přines. Je takřka vyloučeno, že by na Graf Zeppelinu sloužila neněmecká letadla. U Luftwaffe v prvoliniových jednotkách fungovalo jen naprosté minimum kořistních bojových letounů. A lze dosti pochybovat, že cokoliv z toho tebou zmíněného by alespoň sahalo po kotníky zamýšleným Bf 109 + Ju 87. Se Stukami byla Luftwaffe relativně spokojena do konce války.Hektor píše:Zasa si dovolím oponovať :-) a to preto že som chcel poukázať na stroje ktoré by na Graffe mohli byť použité vrátane Nemeckého Ar-96.
Dúfal som že to prinesie nové informácie napríklad o testoch rôznych lietadiel na Graff Zeppelin ako napríklad Francúzskych strmhlavých bombardérov a podobne.
Možnost vyzbrojit jedinnou německou letadlovou loď stroji z Francie či jinud bych posunul spíše do roviny hypotetické. Asi by se našel ekvivalent německých strojů, ale Ti především neměli důvod zavádět jinou výzbroj než svou. Už jen z důvodu unifikace na náhradní díly, výcvik pilotů atd. A potom tu byla určitě i loby německých firem.Hektor píše:Zasa si dovolím oponovať :-) a to preto že som chcel poukázať na stroje ktoré by na Graffe mohli byť použité vrátane Nemeckého Ar-96.
Dúfal som že to prinesie nové informácie napríklad o testoch rôznych lietadiel na Graff Zeppelin ako napríklad Francúzskych strmhlavých bombardérov a podobne.
Právě kvůli nezkušenosti německých lodních konstruktérů s daným typem plavidla jim Japonci na podzim 1935 umožnili prohlídku vlastní letadlové lodě Akagi. Nějak se jim ale zapomněli zmínit, že za pár týdnů se tato loď podrobí rozsáhlé rekonstrukci která úplně změní její charakteristiku a způsob použití. A o Kaze, která zmíněnou přestavbou právě prošla se raději ani nezmínili. Němci, celí šťastní si do vlasti odváželi velkou část okopírované původní výkresové dokumentace která se záhy ukázala jako bezcenná a tak bylo nutno jít vlastní cestou. Proto jsou na GZ použita některá řešení která se na konkurenčních plavidlech nevyskytují, například provedení katapultů a celé přední hrany letové paluby neumožňující letounu start vlastní silou.kacermiroslav píše:Značné technické a konstrukční problémy (neznalost tohoto typu lodí) zejména pak s katapulty a systém přistávání, prodlužovali tempo výstavby až bylo v červnu 1940 zastaveno a to na obou jednotkách.
Nevím kde jste tuto informaci vyčetl, zkuste uvést zdroj.Výzbroj pak byla doplněna o 12 děl ráže 105mm opět umístěných v kasematách a tudíž sloužící především proti hladinovým cílům.
Michal.Lipka píše:Nevím kde jste tuto informaci vyčetl, zkuste uvést zdroj.
Lietadlova lod Joffre ma planovany pocet lietadiel 40 (15 stihaciek + 25 dvojmotorovych lietadiel). Co sa rozpatia kridiel a dlzky planovanych dvojmotorovych lietadiel tyka, su Breguet 810 (planovana navalizovana verzia Br-693) Dewoitine D.750, alebo SNCAO C.A.O. 600 mensie ako Grumman TBF Avenger a aj Curtiss SB2C Helldiver, pravdepodobne by ale so zlozenymi kridlami zaberali viacej miesta v hangaroch. Rozhodne to ale neboli lietadla velkosti B-25 Mitchell, ktore mohli z lietadlovych lodi vzlietnut ale uz nie pristat.hydrostar píše:Jinak k těm 40 letounům na Joffre. Kdysi sem něco málo četl, že na těchto lodích měly operovat dvoumotorové letouny. Není proto ta kapacita vztažena na větší letouny? Pro tak velkou loď se mně to zdá prostě málo.