Stránka 2 z 2

Re: Schnellboot Typ 1934, 1937

Napsal: 16/10/2012, 19:39
od Lord
No pak to chce v dalším článečku tedy shrnout a rozvinout, kde ... protože dosah člunů zas nebyl velký. Hlavní základny asi jen Cherbourg a Le Havre, vím všechno máš v plánu. Tak pak snad bude seriál kompletní.
S tím značením to musíš vysvětlit, protože v úvodu píšeš že typ 1934, 1937 začínal od S14 až S25. Takže to znamená, že první člun označený takto v sérii dal název celé třídě? Tedy typ vyvinutý v roce 1934 dostal označení S14 až S17 jednalo se tedy celkem jen o 4 čluny, pak následoval typ 1937 (alias S18) od čísla S18 až S25, tedy celkem 8 Schnellbootů. Rozumím tomu správně?

Re: Schnellboot Typ 1934, 1937

Napsal: 17/10/2012, 07:47
od Zemakt
Přesně tak.

Re: Schnellboot Typ 1934, 1937

Napsal: 23/10/2012, 19:54
od johny_g
Lord píše:JJ, cigárko, piánko, no stres. Takže klasické miny, slyšel jsem také něco o bezkontaktních minách, nevíte o tom něco?
Údajně kdyby jich Němci nakladli více, tak by Spojenci mohli invazi do Normandie odepsat.
..
Bezkontaktní miny se používaly již od začátku války, alespoň magnetické. A je pravda že byly pro Angličany noční můrou. Ovšem poměrně záhy se podařilo jednu takovou minu prozkoumat (spadla na mělčinu a za odlivu byla vidět) a během pár měsíců se našla protiopatření. Později se objevily i miny akustické (obdoba torpéda T5), miny tlakové - "ústřice" a miny kombinované, které měly více druhů roznětek, různé zpožďovače nebo musely být aktivovány vícenásobným průjezdem lodi. Ovšem v době invaze už bylo možné většinu těchto min spolehlivě ničit, snad kromě tlakových. Pravda, kdyby jich Němci nakladli hodně, dokázali by invazi ztížit, respektive donutit Spojence se s tímto nebezpečímn vypořádat. Ale "odepsat" je dle mého názoru moc silné slovo.

Re: Schnellboot Typ 1934, 1937

Napsal: 25/10/2012, 09:34
od kacermiroslav
Trošku jsem doplnil přehled postavených člunů s krátkou historii jednotlivých plavidel.

Obrázek

Re: Schnellboot Typ 1934, 1937

Napsal: 25/10/2012, 12:59
od Alfik
Magnetické miny jsou upoutané, stejně jako jiné. To že jsou magnetické se týká pouze bezkontaktního odpalu. Takže se tralují stejně jako jiné.
Odmagnetizování lodí je známo stejně dlouho jako možnost odpalu za pomocí magnetického pole, a některé válečné lodě měly zařízení pro demagnetizaci již za WWI (i když ne kvůli minám). Toto zařízení bylo za WWII běžnou součástí výbavy přístavů, takže se tam lodě během nakládky demagnetovaly.
Tlakové jsou zneškodnitelné právě tlakem a to snadno, takže se nemusí nakonec ani tralovat. Jen se potom musí posbírat ryby... na druhou stranu, aspoň je co jíst.
Opravdu pochybuji, že by větší množství min překazilo invazi, jen by bylo nutné při ní použít větší množství minolovek, přednostně dřevěných :rotuj:
Navíc připomínám, že miny se musí lidma vyrobit, a to z materiálu. Oboje bylo v době o které se bavíme dost limitující, pro Německo. O co víc min, o to míň tanků pro východní frontu (i když ne jedna ku jednomu samozřejmě).
Občas mě překvapuje, že si lidé myslí, že námořní mina je něco malého a lehkého. Není. Není to jako afghánská mina při kraji silnice, z jednoho pytle hnojiva. Je to slušný kus železa, a druhý, stejně slušný, leží na dně jako kotva.

Re: Schnellboot Typ S-14 a S-18

Napsal: 26/10/2012, 14:15
od Zemakt
Článek upraven a drobet doplněn.