Četnost leteckých nehod

Odpovědět
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 12968
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Četnost leteckých nehod

Příspěvek od Rase »

Obrázek

Četnost leteckých nehod

Několik let před vypuknutím války, zadalo Francouzské ministerstvo války sestavení statistiky všech leteckých nehod a jejich příčin - v letech 1909 a 1910. Úkolem byl pověřen podplukovník Bouttieaux. V roce 1910 proletěly aeroplány celkem 500 000 km, a jedno neštěstí připadalo na každých 15 600 km z této vzdálenosti. Poměrně rychle také klesal počet leteckých neštěstí, kdy v roce 1910 klesl poměr nehod na polovinu, byť oproti předchozímu roku se počet letounů zpětinásobil. Leteckých diplomů byl vydán dvacetinásobek (!) Pokud jde o poměr mězi jednoplošníky a dvojplošníky, které tehdy jasně dominovaly, vykazovaly dvouplošníky vyšší poruchovost (57% nehod).

Statistika neštěstí je následující:

Obrázek

Příčiny neštěstí v těchto dvou letech byly následující:

Obrázek

Porouchání vrtule bylo příčinou neštěstí v 6 případech, chybná pilotáž způsobila 41 neštěstí, z nich 9 smrtí.
Z těchto 41 se jich stalo 24 při zatáčení, z nich 3 smrtelná, 8 při sestupu na zem (5 smrtelných) a 9 pro rychlý sestup (1 smrtelné).
Nejvíc neštěstí se událo při vzestupu nebo při sestupu.


Zdroj:
https://www.bejvavalo.cz/clanky.php?detail=339

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Wolf
rotný
rotný
Příspěvky: 81
Registrován: 20/3/2016, 11:56
Bydliště: Košice

Re: Četnost leteckých nehod

Příspěvek od Wolf »

Niečo k britským Royal Flying Corps (RFC) počas Veľkej vojny. Na začiatku vojny mali piloti odlietané len asi 2 - 3 hodiny s inštruktorom a následne asi 15 hodín sólo predtým ako boli poslaní do Francúzska. Počas tréningu v Británii celkovo zahynulo vyše 8000 mužov, čo znamená, že pri tréningu zahynulo viac mužov ako na fronte (aj keď iné zdroje uvádzajú rôzne čísla). Napríklad, Chris Hobson uvádza v knihe "Airmen Died in the Great War 1914-1918", že na lietadle typu Camel zahynulo v boji 424 mužov, pri nehodách však zomrelo 407 mužov.
kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: Četnost leteckých nehod

Příspěvek od kenavf »

Wolf píše:Niečo k britským Royal Flying Corps (RFC) počas Veľkej vojny. Na začiatku vojny mali piloti odlietané len asi 2 - 3 hodiny s inštruktorom a následne asi 15 hodín sólo predtým ako boli poslaní do Francúzska. Počas tréningu v Británii celkovo zahynulo vyše 8000 mužov, čo znamená, že pri tréningu zahynulo viac mužov ako na fronte (aj keď iné zdroje uvádzajú rôzne čísla). Napríklad, Chris Hobson uvádza v knihe "Airmen Died in the Great War 1914-1918", že na lietadle typu Camel zahynulo v boji 424 mužov, pri nehodách však zomrelo 407 mužov.
Je nejaké percentuálne zrovnanie stráty v boji/nebojové stráty aj pre WWII?
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
Wolf
rotný
rotný
Příspěvky: 81
Registrován: 20/3/2016, 11:56
Bydliště: Košice

Re: Četnost leteckých nehod

Příspěvek od Wolf »

kenavf píše: Je nejaké percentuálne zrovnanie stráty v boji/nebojové stráty aj pre WWII?
Tak napríklad John Terraine v knihe The Right of the Line uvádza pre obdobie 1939-45 že Royal Air Force stratili 70 253 mužov, z toho 47 268 pripadá na Bomber Command.
Ďalších 8,305 mužov z Bomber Command tvoria nebojové straty - nehody a výcvik. K tomu je potrebné pripočítať stratu 1570 členov pozemného personálu - "iné príčiny". No ako to už pri číslach býva, čo zdroj to iné číslo.
Odpovědět

Zpět na „Letectvo“