Nacistický plán útoku na New York

Zázračné zbraně, tajné zbraně a projekty, obrovská děla, podzemní továrny.
Uživatelský avatar
Lord
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 10860
Registrován: 24/8/2004, 02:48

Nacistický plán útoku na New York

Příspěvek od Lord »

Nacisté plánovali zaútočit na New York, resp. Manhatann, pro tyto účely existovalo několik projektů, jedním z nich byl například projekt rakety ....
Blízko k realizaci byla koncepce rakety V-2, která by byla vlečena za ponorkou v kontejneru k východnímu pobřeží USA.
Po dosažení blízkosti New Yorku by byly kontejnery částečně zaplněny vodou, aby se dostaly do vertikální polohy, z této polohy by byla raketa V-2 odpálena na centrum New Yorku....

Co si o tom myslíte?
Uživatelský avatar
Lord
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 10860
Registrován: 24/8/2004, 02:48

Příspěvek od Lord »

... mezi další projekty patřilo bombardovat New York strategickými proudovými bombardéry Arado 555.

Nebo projekt von Braunovi rakety, která měla nést atomovou bombu.

Obrázek
arado-555-malba.

Obrázek
arado-555.

Obrázek
arado-555-newyork.

Obrázek
wing_bomber.

Obrázek
raketa-abomb.
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
Melkor

Příspěvek od Melkor »

Co na to říct, jen fantazie, ale kdyby měli Němci víc času, nejlepší by bylo rovnou dobytí celé Evropy, tak by něco z toho fungovat mohlo.
Uživatelský avatar
Lord
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 10860
Registrován: 24/8/2004, 02:48

Příspěvek od Lord »

V roce 1947 by to fungovalo ...... chtělo to jen dva roky války navíc ... ovšem v té době by měli amíci už atomovku .....
toltec
nadrotmistr
nadrotmistr
Příspěvky: 165
Registrován: 10/11/2004, 20:27
Bydliště: StČ

Příspěvek od toltec »

V první fázi bylo naplánováno bombardovat New York a jiná americká města speciálně upravenými He 177 Greif, v daších plánech byla možnost dvoustupňové rakety A9/A10 - a to byly projekty realizovatelné již v letech 1943/45.
Bratři Hortenové měli také připravený projekt - HO XIII a HO XVIII....

Celý problém ale tkvěl v tom, že na počátku války došlo k pozastavení vývoje a výroby dálkových bombardérů (Me 261/264 byl v podstatě stále v ověřování) a úpravy stávajících (především Junkers) nevedly k rychlým výsledkům.
Pro Ameriku jedině štěstí, i tak Němci dokázali Amíkům před jejich pobřežím díky ponorkám dost dlouho "pouštět žilou".
toltec
nadrotmistr
nadrotmistr
Příspěvky: 165
Registrován: 10/11/2004, 20:27
Bydliště: StČ

Příspěvek od toltec »

Jen na doplnění - první obrázky letounu Arado 555 jsou typu, jehož akční rádius byl ca. 5.000 km.
Poslední typ uvedený na obrázku níže byl Ar 555-11, jehož rádius byl ca. 8.000 km - tedy teoreticky s možností bombardovat americké pobřeží.

Obrázek
ar_555
Melkor

Příspěvek od Melkor »

To by mohl být zajímavý film, po ulicích klidně chodí američané a najednou se na nebi objeví stovky těchto bombardérů a začnou shazovat bomby....
toltec
nadrotmistr
nadrotmistr
Příspěvky: 165
Registrován: 10/11/2004, 20:27
Bydliště: StČ

Příspěvek od toltec »

Ona to málem byla realita.... pacifické pobřeží bylo bombardováno japonskými horkovzdušnými balony nesoucími malé nálože. Američani uvalili na jakékoliv informace o výskytu těchto na zem a do pobřežních vod dopadlých balonů přísné emabargo, aby Japonci neměli "zpětnou odezvu" o účinnosti těchto transpacifických náletů.
Melkor

Příspěvek od Melkor »

Tak tohle bych k tomu moc nepřirovnával, škody, které tyto balóny způsobily byly míň než drobné, většina spadla do lesů někde v Oregonu.
toltec
nadrotmistr
nadrotmistr
Příspěvky: 165
Registrován: 10/11/2004, 20:27
Bydliště: StČ

Příspěvek od toltec »

Já to také nesrovnávám - i když pumová nálož letounů na vzdálenost 8.000 km by byla téměř symbolická - 1.000-1.500 kg - jenom říkám, že masový útok na území USA nebyl v letech 1941/45 žádnou fikcí.
Němci by útočili sofistikovanou technogií - individuální průniky bombardérů a případně střely A9/A10 (pomíjím ponorky u pobřeží USA), Japonci jednoduchostí (pomineme-li ponorky s letouny a chystaný útok na Panamský průplav) a masovostí - balóny ze ztuženého rýžového papíru.
Vzhledem k tomu, že by nejspíše při prvních leteckých útocích byly použity konvenční bomby (SB, SC) byl by efekt tohoto bombardování spíše deprimační pro obyvatelstvo, než že by napáchal nezměrné materiální škody....
Ale souhlasím, že morální dopad by to byl - viz bombardování Tokia (Doolittleův nálet).
Uživatelský avatar
Kun@
Poddůstojník v záloze
Poddůstojník v záloze
Příspěvky: 168
Registrován: 28/9/2004, 18:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kun@ »

Útok na New York mohly provést i vrtulové bombardéry.
Jako plánovaný Fw Ta 400

Obrázek
Fw 400.
Melkor

Příspěvek od Melkor »

Fw Ta 400 se mi líbí a proto jsem o něm něco hledal, ale to byl spíš námořní půrzkumný bombardér, něco jako nástupce Condoru, pro bombardování N.Y. by se jistě hodil, ale to nebyl úkol, pro který byl projektován.
toltec
nadrotmistr
nadrotmistr
Příspěvky: 165
Registrován: 10/11/2004, 20:27
Bydliště: StČ

Příspěvek od toltec »

... samozřejmě, tohle měl být pomocník Kriegsmarine... stejně je zajímavé, jak se dokáže skloubit francouzská tvořivost s německou...
Melkor

Příspěvek od Melkor »

Jak to myslíš, to měl francouzské motory nebo co?
Uživatelský avatar
Kun@
Poddůstojník v záloze
Poddůstojník v záloze
Příspěvky: 168
Registrován: 28/9/2004, 18:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kun@ »

Ještě jeden obrázek čtyřstovky :D

Obrázek
toltec
nadrotmistr
nadrotmistr
Příspěvky: 165
Registrován: 10/11/2004, 20:27
Bydliště: StČ

Příspěvek od toltec »

K tomu Fw... kompletní vývoj se děl v okupované Francii pod německým dohledem, a to s příslibem, že po úspěšném ukončení války (samozřejmě s německým vítězstvím) budou konstruktéři přizváni k projektům civilní letecké dopravy.... dost zajímavé téma.....
karaya1
nadpraporčík
nadpraporčík
Příspěvky: 488
Registrován: 1/1/2005, 12:57
Bydliště: Brno

Příspěvek od karaya1 »

1) docela by mě zajímalo, jak by Němci dokázali doletět až k New Yorku, tam shodit pumy a zase se vrátit zpět
2) zcela jistě by nešlo o "stovky letounů", vezměme v potaz výrobní náročnost, potřebu speciálních materiálů, vycvičené piloty, výborné navigační prostředky (co udělá na takovou vzdálenost chyba třeba jenom dvou stupňů...), nedostatek paliva a v neposlední řadě bych rád upozornil, že projekty vámi prezentované byly rozpracované asi tak jako dnes kvantové počítače... Jedna věc je mít eroplán na rýsovacím prkně, a druhá věc je skutečně ho postavit, otestovat a rozjet sériovou výrobu. A že by to Němci stihli do r.1947? VELMI pochybuji...
3) ještě jste zapomněli na další projekt - dr. Eugen Sänger a jeho raketový letoun.... Jenomže problém všech těchto projektů jsou motory... Kde vezmete v roce 1945 (nebo i 1947, to je jedno) motor s tahem 6kN???
Uživatelský avatar
Lord
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 10860
Registrován: 24/8/2004, 02:48

Příspěvek od Lord »

ad 1) Letoun měl dolet dostatečný, však byl na to projektován, mělo se jednat o taktiku udeř a uteč, jako např. Blitz, letoun měl těžit ze své rychlosti, které mu dodávaly proudové motory. Pochybuji že amíci měli v té době dobře zabezpečenou obranu východního pobřeží USA a to z jednoduchého důvodu, nepočítali s tím. Ovšem netvrdím, že kdyby se jejich rozvědka dozvěděla o tom, že tento projekt je ve finální fázi neučinili by Američané potřebná opatření.

ad 2) Nejednalo by se o nějaké hromadné kobercové bombardování, tam by byly zcela jistě potíže, které uvádíš. Šlo spíš o to zklikvidovat centrum New Yorku, Manhattan, počítalo se psychologickým účinkem, viz např. útok na WTC - ve skutečnosti spadli dva paneláky, ale psychologický dopad na američany to mělo velký, a ted si vemte co by dovedlo napáchat třeba jen takových dvacet letounů s bombami?!

ad 3) Projekt Sänger znám, napád to byl teoreticky reálný a předběhl svou dobu o desítky let. Motor do něj musel mít opravdu silný tah. Avšak s ohledem na zhoršující se situaci na východní frontě, měla vývojová práce na něm v podstatě nulovou prioritu. Do Arada by ovšem motory byly, proudové. Raketový letoun od Sängera by měl v té době jistou výhodu - v podstatě by proti němu nebyla obrana, díky velké rychlosti a výšce, šlo v podstatě o řízenou raketu, z tohoto hlediska byla možná lepší alternativou von Braunova dalekonosná raketa.
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
karaya1
nadpraporčík
nadpraporčík
Příspěvky: 488
Registrován: 1/1/2005, 12:57
Bydliště: Brno

Příspěvek od karaya1 »

ad 1) To je hezké, že je na to projektovaný... Já se ptal, jak by onen projekt převedli Němci do praxe... Nějak si nevzpomínám ani nějak nemohu nic najít, ale Američani, kteří se vývojem dálkových bombardérů zabývali již dlouhou dobu, dávali na to dosti velké prostředky a měli jisté zkušenosti, vyvinuli B-29 (nej těžký bombardér WW2, aspoň podle mě...) s doletem cca 5 830 mil, tedy cca 9 380 km... No a do New Yorku to máme přes deset tisíc (chceme-li se vyhnout Británii, což jistě chceme, a to je vzdálenost z Francie, z Vaterlandu to bude ještě více...)..
Udávaný dolet Ta 400 je s nákladem 10 tun 4 800 km, což není extra moc... Ani maximální rychlost není nic neobvyklého... Btw, copak vám říká 9. peruť RAF..? Jo a pokud dobře počítám, let by trval přes dvacet hodin, což by ani němečtí nadlidé nevydrželi... Zkus se zeptat pilotů Coastal Command, jaké byly jejich 16hodinové hlídky...

Nevím, za jakých podmínek bys chtěl, aby tito velikáni startovali... Třeba aby se celá RAF a USAAF na týden uzemnila??? I kdybychom připustili trvání války až do r. 1947 (ovšem stejně pochybuji o reálné možnosti nasazení tohoto monstrak danému datu), Spojenci by byli úplně někde jinde... I kdyby si Luftwaffe nakrásně nasadila vychvalované Ta 152C čo Do 335, nedělám si iluze o jejich konfrontaci s P-80, P-51H, Tempestem Mk.II a VI, Spitefulem a mnohými jinými... Z toho plyne, že by letecká převaha zůstala i nadále (a ještě by se zvýšila) v rukou Spojenců, a tedy že by zkoušky ani nic jiného neuniklo PR. Takové monstrum (a tak pomalé - schválně, co nejvíce chrání bombardér?) by neměl nejmenší šanci...

ad 2) ony ty potíže by byly i při nasazení dvaceti strojů... Abys jich mohl nasadit dvacet, musíš je někde vyrobit, odzkoušet, vycvičit lidi, sehnat palivo apod.
Připusťme na chvíli možnost, že Ta 400 skutečně bombardují New York. Není nic snazšího než si na ně při zpátečním letu nad Atlantikem počkat... A s tak nízkou rychlostí by slavné stroje šly rychle do pekla...
Ad psychologický efekt - co to udělalo s Němci, když byl jejich Berlín bombardován? Vůbec nic...

ad 3) a jaké by to byly motory, do toho Arada 555? BMW 003? Jak byly spolehlivé, jakou měly životnost... A porovnejte s Derwantem... A raketový letoun od Sängera? Darmo mluvit...
Uživatelský avatar
Lord
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 10860
Registrován: 24/8/2004, 02:48

Příspěvek od Lord »

Jasně chlape je vidět, že jsi technik. S tvými argumenty lze souhlasit. Ta 400 byl vrtulový stroj proto nebyl příliš rychlý, za to jeho vývoj pokročil možná nejdál, ale to všechno jistě víš.

Stejně tak jako to, že Němci byli před válkou v letecké technice značně napřed před ostatním světem, po válce převzalo jejich projekty mnoho zemí, kde se pokračovalo v rozvíjení jejich projektů, našli se na ně prostředky a potřebné zázemí. Tím chci jen říct, že německé projekty nebyly vyloženě fantasmagorie, ale byly teoreticky realizovatelné.

Ovšem je mi stejně jako Tobě jasné, že když se něco rodí je potřeba velké úsilí, talent, zázemí a dostatek surovin a kvalifikovaných lidí, aby se projekt dotáhl do finální použitelné podoby. Pokud měli Němci k dispozici talentované inženýry, nedostávalo se jim potřebné zázemí, priority a zdroje bylo třeba investovat jiným směrem, východní fronta jim opravdu hořela a byla pro válku, kterou vedli rozhodující.

Je jasné, že pro tyto bombardéry by bylo nutné postavit velké výrobní haly, které by spojenci vzápětí vybombardovali, nebo výrobu roztříštit do podzemních továren, ovšem tento způsob by byl neefektivní. Doprava do odlehlých oblastí, a jiné, obvykle tyto projekty musí překročit určitou kritickou mez v koncentraci lidí, výrobních prostředků, infrastruktury, aby byl projekt zdárně dotažen do konce. Ovšem Němci museli vyrábět spíše tanky a stíhačky na ochranu vlastního území než expandovat letadly za Atlantik.

Bombardér Arado 555 měl mít rychlost 860 km/h a dolet 5000 km a mohl nést 4000 kg bomb. Měl být vybaven šesti motory motory BMW 003A. Letoun by musel startovat z Francie (ale ta již byla v druhé polovině roku 1944 pod kontrolou Spojenců, poté se nabízela možnost bombardovat Velkou Británii nebo SSSR, ovšem případě Británie se používali V-1 a V-2, a nad Ruskem by se musely nasadit velké svazy, aby to mělo vůbec nějaký význam, co se týče New Yorku je zde spekulace, že uvedený stroj měl sloužit jako nosič německé atomové bomby, s přídavnými nádržemi bylo možné zvětšil i dolet) a let do New Yorku a zpět by mu trval 11 hodin. Když budou k dispozici dva piloti, kteří se budou v řízení střídat, nevidím žádný problém s únavou.

Co se týče relativně nízké životnosti motorů bylo to zapříčiněno nedostatkem surovin, resp. Němci by dokázali vyrobit spolehlivější motory s delší životnosti za předpokladu využívání náročných technologií i exotických materiálů, ale pro masovou výrobu to nebylo vhodné.

Proto konstruktéři přistoupili k maximálnímu zjednodušení výrobní technologie s životností motoru 25 letových hodin (naproti tomu původní prototypy proudových motorů měly životnost solidních 200 až 250 hodin provozu). Pozdější válečná praxe potvrdila, že celé bojové letadlo statisticky vyšší hodnotu životnosti nevykazuje. Z toho plyne, že pokud by se Arado 555 vrátilo z akce zpět musely by se motory vyměnit, maximálně by vydržely dva lety, v případě shození atomové bomby by stačil pouze jediný let a postavení jednoho až dvou prototypů bombardéru.

Co říci závěrem, kdyby Němci vyhráli nad Ruskem a podařilo by se jim stabilizovat situaci někdy v roce 1942 tak by výše uvedené projekty měly šanci na realizaci.

Doufám, že tvojí odpovědí bude úplné zpochybnění německé atomové bomby apod. Pravda nenasadili ji, ale ty vše posuzuješ z toho co už dnes víme, tenkrát se toho až tak moc nevědělo, je jasné že některé projekty se připravují roky, rovněž není obvykle možné najednou v čase nula vytvořit najednou superprojekt, aniž by tomu nepředcházelo určité know-how z minulosti.

Je mi jasná hranice produkčních možností válečného Německa. Když se spojenci v roce 1944 zaměřili na bombardování německých výrob a zásob pohonných hmot musel Speer omezené pracovní síly nasadit na opravu rafinérií a továren, jenže tím odčerpal síly z těžkého průmyslu a za daný čas bylo vyrobeno méně tanků. Jenže Hitler chtěl tanky a nedokázal pochopit, že pokud nebudou opraveny rafinérie budou mu tanky k ničemu, protože nebude mít do nich benzín.

Další německé pracovní síly odčerpával Wehrmacht, Němci se snažili přivléci do říše pracovní síly z okupovaných zemí, využívat válečné zajatce, deportace lidí z východu apod. Mnohdy tato pracovní síla nebyla kvalifikovaná, přesto Němci v roce 1944 vyrobily přes 40 000 letadel (ovšem neměli ani zdaleka tolik zkušených pilotů), nejvíce za celou válku, v roce 1940 jen něco přes 10 000 letadel. Němci měly v té době plné práce s tím, aby zajistily vůbec samou obranu říše. Některé projekty již byly vypracovány již dávno předtím, je jasné že v případě vítězství Německa na SSSR někdy v roce 1942 by byly rozpuštěny mnohé divize a muži posláni do válečného průmyslu, rovněž by se Němci zaměřily na výstavbu letectva a námořnictva, potom by našli mnohé projekty uplatnění.

Ačkoliv Němci vyvíjeli proudový motor už před válkou nedokázali mnozí představitelé letectva v čele s Goeringem rozpoznat výhody tohoto motoru. Na Goeringa například ukázka letadla s proudovým motorem příliš nezapůsobila. Z tohoto důvodu nebylo ani příliš tlačeno na urychlený vývoj a zavedení do výroby, situace se začala měnit až v roce 1943, po bitvě u Stalingradu a u Kursku, kdy se začínalo všeobecně věřit, že Němce mohou spasit jen zázračné zbraně. Předtím se dával důraz na osobní statečnost a hrdinství vojáků.
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
Odpovědět

Zpět na „Wunderwaffen“