Stránka 3 z 3

PříspěvekNapsal: 29/6/2012, 10:36
od Polarfox
Někdy to může psát čistě proto, že chce zaplácnout mezeru. Tj. "tohle tu ještě není, doplním to sem", což by nebylo nic zlého a čtenář nemusí skákat sem tam a má to vše na jednom místě. Ale musí to samozřejmě mít nějakou úroveň, tj. ne 6 řádků nejobecnějšího charakteru (z toho 3 na téma "Ju-XXX" byl opravdu významný stroj) + TTD. Na druhou stranu je těžký takhle z fleku něco potopit...každý má jiné nadání, někdo psát a uspořádat si to neumí, ale dělá to s dobrou vůlí. A nikde není řečeno, že když mu to lidi nenásilně spucnou, tak místo toho, aby sklopil uši, tak se bude snažit více a třeba ten článek podstatně vylepší. Je tu spousta případů, kdy ostatní člověka tak vyhecovali, že z krátké poznámky nakonec vyplodil celý obsáhlý a dobrý článek. Možnost zpětné vazby je podle mého jedna z výhod fóra oproti wikině a spol.

tak by bylo velice snadne je dodatecne doplnit a prolinkovat, kousek po kousku kdyz se do toho nekomu zrovna bude chtit.

Pokud můžu mluvit za sebe, tak se duševně odhodlávám několik dní jen když mám vkládat fotky, natož ještě linkovat :)...navíc by jsi musel mít co linkovat, tj. hodně vzájemně propojitelného obsahu.

A k neopakování základní omáčky...většinou se tomu stejně nemůžeš vyhnout, pokud to má mít hlavu a patu.

PříspěvekNapsal: 29/6/2012, 11:59
od skelet
moderátora této sekce z tohohle "jebne" :twisted:

- je podstatné si uvědomit, že palba.cz je jakýmsi hybridem mezi autorským serverem a forem. V tom je její krása a síla. I sebemenší komentář (pidičlánek) se může rozvinout v gigantickou studnici informací díky následné diskuzi. Toho na wiki nedosáhneš.
- někteří z autorů přednášejí, respektive i vydávají knížky. Asi by těžko překousli pomyšlení na to, že kdokoliv jiný by mohl přepsat hodiny a hodiny psaní a studia daného problému. Asi by se na něco takového vykvákli.
- základní omáčku musíš opakovat vždy, od toho je před ní to slovo základní.

a jako poslední - pidičlánky se zde už prakticky nedávají, pouze ve vyjímečných případech. Vesměs jsou z dávnověku palby, a když má někdo chuť, tak se nahradí novým článkem (viz. práce Jersey.se a TonyHazarda)

PříspěvekNapsal: 29/6/2012, 12:07
od asija
Tak urcite jsem nechtel nekomu nadavat za to ze pise clanky, jen proto ze jsou nedokonale. Spise jsem chtel vyjadrit co bych na clancich oceni ja predevsim. Asi je to dost subjektivni - kazdy chce neco jineho.

ostatní si musí čtenář srovnat sám, já tu nejsem od toho abych daný typ hodnotil (přestože k němu jistě citové vazby mám), což bych vynášením jeho nutně subjektivně silných vlastností dělal

No popravde receno me by ta subjektivita zase nijak zasadne nevadila. Jsem li laik a chci si udelat predstavu o problematice je lepsi se nechat "navest" nazorem nekoho kdo ma v dane problematicke prehled, bid by to bylo mirne subjektivni a zavadejici, nez tapat v datech, ktere si vzajemne nespojim protoze nemam ucelenou predstavu o celem kontextu. Navic diky tomu ze jsme +/- uzavrena komunita tak
1) Clovek si udela jakousi predstavu jak moc kdo keca a jak moc je objektivni (nakolik mu verit a nakolik ho brat jako autoritu)
2) Nikdo se neostycha autora ohradit kdyz to se svymi subjektivnimi dojmy prezene
Subjektivni nahled neni nic principielne spatneho, reprezentuje totiz prave zkusenosti autora. Myslim ze prave tento "kvalifikovany osobni posudek a odhad" je neco v cem bude lidskym autorem napsany clanek lepsi nez nejaky automaticky generovany kompilat botem na zpracovani textu (kterym se muzou nektere kratke clanky typu 3 fotky + TTD podobat).

Možnost zpětné vazby je podle mého jedna z výhod fóra oproti wikině a spol.

I sebemenší komentář (pidičlánek) se může rozvinout v gigantickou studnici informací díky následné diskuzi. Toho na wiki nedosáhneš.

tak to urcite, ale wiki ma prostredky pro diskuzi a zpetnou vazbu take, jen se moc nevyuzivaji rekl bych prave proto ze je anonymni (spolupracuje na ni moc lidi), v uzavrene komunite by byla imho interakce, diskuze a zpetna vazba mnohem vetsi

jinak jo, uznavam, tu nechut k tomu aby mi nekdo prepsal muj clanek to zdilim taky. Sice proti tomu na wiki existuji mechanizmy, ale stejne by se to v urcite mire delo.

PříspěvekNapsal: 29/6/2012, 16:04
od Lord
Co dodat? Musíme se „hlídat“ navzájem, v tom je právě kouzlo komunity. Palba je už tady 8 let, staré dobré fórum, na které jsou lidé zvyklí, a kde vám rádi poradí. Oproti jiným fórum založených na phpBB však přináší ještě něco navíc, a tou jsou kratší nebo delší články. Není to jen bezbřehá tlachárna.

Linii držel v oblasti letectví po určitou dobu Hans a víceméně se mu dařilo. Takže určité sekce na Palbě jsou výstavní. Sám napsal několik výborných článků. TonyHazard také píše výborné rozsáhlé články, je možné se dozvědět mnoho infromací. Michan a další …
Namátkou:
www.palba.cz/viewtopic.php?t=2359
www.palba.cz/viewtopic.php?t=2280

Několik kratších, jak Sapík, rád říkal z pravěku Palby, byly nahrazeny lepšími. Nu a pak některé přestane tento boj bavit, jednak proto, že možná viděli, že i když Palbu do jisté míry přetvořili, není model celkově trvale udržitelný ve všech specializacích, pokud se tomu nebude věnovat další úsilí.

Jinak o propojeném Wiki systému se uvažovalo, ale skončilo to něco v tom smyslu, že autoři si nechtějí nechat do svých článků hrabat :)
A dále skutečně obavy, zda by se sehnaly kapacity, jednak je tady valka.cz jako určitá vojenská encyklopedie, a jednak samotná wikipedie.
Samozřejmě, že je trochu problém se prohledávat všemi těmi informacemi, ale když se použijí vyhledávací nástroje, buď google, nebo i to vyhledávání co máme na Palbě,
http://www.palba.cz/search.php
Zobrazit výsledek jako Příspěvky, tak to vyplivne vcelku slušný seznam. Vím není to ideální, má to omezení. Na druhou stranu přístup přes vyhledávače tvoří podstatnou část přístupů.
A pak kdo sleduje Palbu pravidělně, tak se průběžně něco dovídá.
Na jednu strana se Palba snaží „zdokonalit a zlepšit“, na druhou stranu se naraží na určité mantinely, jako je určitá vyčerpanost témat, dost práce sesmolit opravdu kvalitní článek, někdy i určité zklamání, že ten nenašel dostatečný ohlas a jiné.

Napíšu to asi takhle, co motivuje lidi k přispívání? Důvody jsou většinou následující:
A) Oblíbil si myšlenku sdílení vědomostí
B) Rád opravuje chyby (a přidá taky něco do frcu) …
Něco se naučit touží asi jen 5 procent lidí, zpopulárnit téma asi 5 %, atd.
To jsou údaje ze studie wikipedie v Česku.

Palba by v rámci možností měla nadále usilovat o zvyšování kvality článků, i příspěvků – autoři, diskutéři a moderátoři odvádějí v tomto kus práce. Není to vždy podle nejvyšších parametrů, ale aspoň to tady trochu žije. Měnit nějak tento model, nevím, zatím to funguje. Uvažuje se o „nové Palbě“, ale je to tak náročný a složitý, jak by měla vypadat, že projekt stagnuje. Jeden má nápad takový, další onaký, leckdy to je obtížné všechno skloubit.

Ale jinak tato diskuse by mělo patřit spíše do tématu Kam míří Palba? Tam je o tom už deset stránek polemiky. Např. Farky napsal: Možná jsem svým příspěvkem nastartoval tuhle debatu o kvalitě a nahrazování článků. A evidentně jsem pár lidí vystrašil. Prostě abych článek označil za kvalitní, musí z něj být vidět, že si na něm autor dal záležet, přemýšlel nad ním a jen ho odněkud neopsal.
Polarfox napsal: Co je to špatný článek? Hodně jsem poslední dobou zdejší články pročítal a moc takových jsem tu nenalezl. Má autor vyplodit bezchybný elaborát a nebo přispět novým námětem sepsaným v obstojné kvalitě, která se pak může dopilovat pomocí připojené diskuze a i autor se tím následně vzdělává a zlepšuje?
Můj osobní názor inklinuje k tomuto, resp. nezavrhuji tuto možnost, ale jsem i pro „elaboráty“.

Re: Méně známé projekty Luftwaffe

PříspěvekNapsal: 15/7/2015, 12:22
od IgorT
Zaujímavý projekt "neviditeľného" lietadla: German Luftwaffe Stealth fighter - Horten 229

Obrázek


Re:

PříspěvekNapsal: 23/2/2020, 18:26
od Kouzelnik
Hektor píše: (...)
Každý asi pozná stránku Luftaffe 46, existuje podobná stránka aj o projektoch iných krajín osi? Nedávno som narazil na Obrázok Maďarského prúdového lietadla http://wp.scn.ru/en/ww2/f/1556/13/0 ak niekto vie aj o tom stroji niečo viac tak pls sem s tím.
(...)


zkus https://www.secretprojects.co.uk/


Hans S. píše:O Ta 183 by se toho tedy dalo sepsat podstatně více. To samé o Pulqui.
Má smysl zde zakládat podobná témata, která jsou i na Wikipedii rozepsána mnohem lépe? Vůbec tohle je sekce Luftwaffe do roku 1945 a předesílám, že zde odmítám vést jakékoliv diskuse nad nerealizovatelnými kravinkami z webu luftwaffe46.


Tempik píše:Souhlasím pro změnu s Hansem. Stroje co se dostali (ba dokonce ani nedostali) jen na papir a to bez nějakých alespoň propočtů nepatří do sekce normálních letadel. S prominutím palba.cz není BLESK ani ruská hra (zaplatbanbuh). Kdyby ovšem vznikl ucelený článek o podobnch německých nesmyslech, který by měl hlavu a patu, tak ho jistě uvítám a následné debatě se nebráním.


Proč vnímáte, že existuje předěl mezi německými konstrukcemi do 1945 a poté? A proč je rozdíl mezi "normálními" letadly a nerealizovanými konstrukcemi?

Polemiku vyvolávám kvůli konkrétní věci - jestli Dornier Do-27 vznikl spíše od základu nebo jestli se při vývoji Do-27 ve Španělsku nějak vycházelo z práce konstruktérů v Třetí říši do 1945.... Tipuji spíše to prvé, bo kdyby jihoněmecký Dornier (v Baden Würtenberg) měl něco rozpracovaného jako Do-27, tak předpokládám, že Francouzi ve "své" okupační zóně by měli zájem... a nedělali by obdobnou konstrukci Max Holste MH.152 Broussard de facto konkureční té španělské. Nota bene, když Francouzi díky okupační zóně v DE a francouzským příbuzným C. Dorniera měli situaci ulehčenou.

Tj.IMHO jde o úplně jinou situaci, než jsou obě výše uvedené konstrukce Kurta Tanka (Ta 183 a navazující IAe 33 Pulqui II)

Když jsem se pokusil ověřit ze zdrojů, jestli v jihoněmeckém Dornieru za WW2 vyvíjeli něco podobného jako pozdější Do-27, tak jsem neuspěl. Nevím, možná bych jsem se nedíval do dobrých zdrojů. Můžu se zeptat na Váš názor o seriózních zdrojích na téma v tomto vlákně?

Před lety vyšel triptych od německy píšících autorů. Např. tento díl:
https://www.amazon.de/Geheimprojekte-Lu ... 3613022427
Tento triptych vyšel v nakladatelství Midland (nemám srovnání, takže pouze tipuji, že jde o překlad 1:1)
https://www.amazon.com/Luftwaffe-Secret ... 1857801504


Aktuálně vychází v angličtině v nakladatelství Morton (zejm. od Dan Sharp) volný seriál knížek - o jednotlivých letadlech zpracováno spíše časopisecky (něco jako na 3 či 4 stranách popisuje autoojetiny Svět Motorů)
https://www.mortonsbooks.co.uk/product/ ... tCode/5557
Nakladatel na svém webu nabízí i něco jako monografie konkrétních letadel (nevím, neviděl jsem)

Re: Re:

PříspěvekNapsal: 23/2/2020, 19:01
od Tempik
Kouzelnik píše:Proč vnímáte, že existuje předěl mezi německými konstrukcemi do 1945 a poté? A proč je rozdíl mezi "normálními" letadly a nerealizovanými konstrukcemi?


Na první otázku je odpovědí zároveň ta druhá. On není ani tak předěl, mezi 45- a 45+, jako spíš ty realizovaná a nerealizovaná letadla. Ono to spolu částečně souvisí viz historické události.

K tématu samotnému a proč se tu chceme podobným debatám vyhnout.
K většině nerealizovaným projektům neexistují ověřené údaje. U mnoha z nich ani žádné ověřené údaje vzniknout ani nemohly, protože se tu bavíme o projektech, které se nedostaly ani do fáze modelu, natož prototypu. Dělat potom nějaké články na základě náčrtů je velice ošidné.
On je totiž velmi často rozdíl, mezi tím co má letadlo umět a co potom opravdu umí, až se dostane do vzduchu. Dokud letoun není alespoň otestován jako prototyp, tak nemáme vlastně vůbec nic na čem by se dalo nějak seriózněji bavit.
Jistě si dovedeš představit kam se následná diskuze může zvrhnout u něčeho, o čemž nejsou fakta, ale jen domněnky a přání.

Re: Méně známé projekty Luftwaffe

PříspěvekNapsal: 24/3/2020, 17:14
od Skeptik
A na konkrétní otázku konkrétní odpověď.
Dornier Do-27 vznikl z Dornieru Do-25 a ten vznikl na základě španělského požadavku 10 let po válce.
S pravděpodobností blízkou jistotě lze říci, že s válečnými projekty firmy Dornier nemá Do-25 pranic společného.

Resp. asi tolik jako Orličan L-40 Meta Sokol s válečnou výrobou Štorchů ve fabrice Ing. J. Mráz, Flugzeugfabrik.